![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#401 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#402 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Dit soort zaken, ook het opkopen van winkels en kantoren, remmen de economie in de regio en de stadsontwikkeling. Als er ook grond op erfpacht is uitgegeven dan wordt een verlenging van de erfpacht voor velen onbetaalbaar. De wal zal het schip keren als de economie in de regio krimpt. De investeerders hebben vaak grond gekocht met geleend geld en ze moeten eens verkopen.
|
|
|
|
|
|
#403 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wie dat geluk niet heeft gehad, kan gewoonweg niet bouwen. |
|
|
|
|
|
|
#404 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
ik begrijp die obsessie om te bouwen niet
geef mij maar een huis met karakter, en 5 jaar om het te renoveren naar mijn goesting
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
|
|
|
|
#405 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#406 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#407 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#408 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 24 oktober 2011 om 14:32. |
|
|
|
|
|
|
#409 |
|
Staatssecretaris
|
|
|
|
|
|
|
#410 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik zou graag zo een oude pastoriewoning willen opkopen (waar nog enkel de muren goed van zijn) en voor de rest er een architect op zetten, maar voor het overgrote deel is dat al gebeurd en zijn die zeer moeilijk te vinden. |
|
|
|
|
|
|
#411 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Geef mij maar een huis met karakter. Renoveren maakt wel dat een huis er wat gelikter kan uitzien, maar het kost vooral veel geld en nog meer moeite, en ik begrijp niet waarom mensen per se hun halve huis gaan uitbreken omdat ze de badkamer liever hebben waar de inkomhal was en omgekeerd.
|
|
|
|
#412 |
|
Staatssecretaris
|
Mocht ik een oud huis gekocht hebben, ik liet alles zoveel mogelijk in zijn originele staat. Maar je zit natuurlijk met verouderde water en elektriciteitsleidingen. Vaak moet ook het dak volledig vernieuwd worden, dubbel glas, verwarming enz...
Fred. |
|
|
|
|
|
#413 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Misschien een beetje meer de handen uit de mouwen steken? Eerst winddicht laten maken en de rest heb ik volledig zelf gedaan en met de hulp van enkele vrienden. Scheelt een pak in het budget.
|
|
|
#414 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
|
|
|
|
#415 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#416 |
|
Banneling
|
Waar wij wonen in Gent is bouwen sowieso geen optie.
(De gevel en de trap zijn beschermd.) We renoveren nu een 4 verdiepingenwoning uit 1880. Geen kattepis, je kon hier en daar de stenen met de hand uithalen. Het dak en goten zijn gedaan, de muren zijn geïmpregneerd tegen water. Alle rioleringen zijn vernieuwd. We wilden de vloer behouden, dus moesten we steentje per steentje met de hand uitkappen... De ruwbouw en stabiliteitswerken zijn gelukkig ook achter de rug. |
|
|
|
|
|
#417 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#418 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#419 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#420 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Als een bepaalde groep hier in meegaat heb je maar dat nodig om een heel leger achter je te hebben die meeloopt. Een bescherming van de consumenten op kredieten voor hun eigen bestwil zou voor banken en andere geldzuigers een doodsteek zijn, dus wat kiest de maatschappij de bescherming van de mensen of de spijs voor geldzuigers ... |
|
|
|
|