![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
|
Discussietools |
|
|
#401 | |||||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Alle emo-nonsens gekoppeld aan nationaliteit, dient dringend opgeborgen: het diende enkel om de mensen zo zot te krijgen om 'voor hun vaderland te sterven' Degene die de B&B-quatsch predikten gingen wel zelden naar het front.......... Citaat:
Al wat erbijkomt is teveel. Citaat:
Citaat:
Op privé-domein (hofmakerij, huwelijk, hoerderij etc.) hoeft de staat vooreerst niet tussen te komen. Ik onderschrijf volledig Stormes betoog van het individuele recht op discriminatie. Trouwens makkelijk te deduceren van de UVRM (recht op streven naar geluk) en het principe van de vrije meningsuiting. Citaat:
Ze moeten zich aan de wet houden. Meer niet. Om dit te kunnen afdwingen, moeten ze onze nationaliteit aannemen en uiteraard zo snel mogelijk krijgen (bijna schreef ik 'onverwijld', maar zelfs in de huidige situatie gaat het al sneller Citaat:
Maar zolang ze er is, moeten we ermee leven, ze omzeilen, en ze bekampen. Citaat:
Citaat:
Wij kunnen alvast beginnen het goede voorbeeld te geven. Citaat:
Als iedereen gelijke rechten en plichten heeft, afdwingbaar door vlotte nationaliteitswissel, dan speelt het geen rol of de bevolking aangroeit door geboorte of inwijking. Parasitisme is geen alleenrecht van de inwijkeling. Niemand garandeert dat elke Belgisch geboorte er een is van een Stachanovistische doodwerker. Ik verwijs in dat verband naar uw eigen discours i.v.m. de monarchie. Hun Belgische nationaliteitsverwerving stel je nooit in vraag en toch slinger je ze het (overigens onterechte) verwijt van parasitisme naar het hoofd.. Citaat:
Citaat:
Of je hier nu door verhuis of geboorte belandt, speelt immers geen rol. Ik zou zelfs zeggen: integendeel. *Een Belg van geboorte teert zowat 20 jaar op onze kap vooraleer hij zijn eerste steentje bijdraagt aan de gemeenschap. *Een Belg door verhuis, kunnen we onmiddelijk taksen, accijnzen, BTW, directe en indirecte belastingen ontfutselen.
|
|
|
|
#402 |
|
Staatssecretaris
|
Ik wil het Vlaams Belang niet stoppen......... ik ben er zeker van sinds het laatste geklungel ze veeeeeeeeeeeeeel leden gaan bijkrijgen.
|
|
|
|
|
#403 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Egidius |
|
|
|
|
|
#404 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Is dit jouw manier om ons te stoppen, redelijk zwak hoor, net als jouw overtuiging... 8,5 jaar, inderdaad je hebt begeleiding nodig, en véél Misschien heb je wel die 1500 euro nodig voor je dagelijkse bezoekje aan de psychiater
|
|
|
#405 |
|
Lokaal Raadslid
|
Er zijn nu eenmaal van die vlamingen die met de paardebril rondlopen en vanuit hun extreemlinkse gedachtengoed vrolijk hun cultuur veraden .Van die 5 % moslims :hij weet natuurlijk ook dat hiermee de "niet genaturaliseerde belgen " bedoeld wordt .Al zij die al "belg" zijn of zich zo noemen worden er niet bijgeteld.Ook de illegalen,en dat zijn er tienduizenden,mag hij vanuit zijn "korrekt politiek denkenvermogen" niet vernoemen.
Het linkse dogma? Andersdenkenden verwijten en...feiten verdraaien en verzwijgen.
|
|
#406 | |||||||||||||||||||||
|
|
[quote]
Citaat:
B/ Ja ik geloof in het heil van een gezond volksnationalisme C/ Neen, ik ben tegen het opbergen van elke vorm van sentimentaiteit die het gevolg is van een volks samenhorigheidsgevoel D/ In de USSR zijn miljoenen gestorven omdat ze verdacht werden van volksnationalistische neigingen, evenals in Cambodja, Cuba, China en in alle andere mensonterende communistische tiranniën. Ik koester de allerdiepste overtuiging dat jij diep in jouw binnenste NIET zo'n klootzak bent tav uw volk en heimelijk wel van jouw volk houdt ondanks hun beperkingen. Citaat:
Dat wil zeggen dat we slechts in nuances van mening verschillen want ik ben het tot zoverre met jou eens dat nationalisme mag met dat nuanceverschil dat volgens mij élke meerwaarde voor volk én individu meer dan welkom is. Oftewel:Leve het nationalisme dat én volk en individu verheft in het heden en de toekomst. Citaat:
De rechten van de vrouw. (eigenlijk 51% maar daar gaan we niet over vallen hé Citaat:
Maar jij beweert *gelijkberechtiging: zelfde rechten, zelfde plichten *vrije keuze van woonplaats voor iedereen ongehinderd door irrelevante criteria als geboorteland, ras, afkomst Inderdaad bullocs. Citaat:
Ik herhaal het volgende: onze zo moeizaam opgebouwde sociale struktuur is niet bestand tegen een blijvende aanval van een parasitair georganiseerde veroveringspolitiek. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
"A defined zone of mutual comprehention" Citaat:
Volgens jou gaan de discrepanties van de Islamitische Volksgemeenschap met al hun aperte afwijzingen op sociaal/kultureel/economishc/juridisch gebied met de onze smelten als sneeuw voor de zon als we hun onze nationaliteit te grabbel gooien? In deze wil ik mijn vorige posting even refraseren: "we hebben de uitgelezen kans om in pakweg Borgerhout, Molenbeek, St Joost enz een dijk van een labo te hebben om het door jou geponeerde eens aan de werkelijkheid te toetsen" Geen wonder dat je onhoudbare redenering steeds minder en minder verkocht krijgt bij de goegemeente. Citaat:
En op gebied van wat wij als het goede in de beschaving zien ligt onze westerse beschaving (volgens mij samen met de beschaving in het verre oosten) toch wel mijlenver voor op deze van de islamitische (En kom ni af met de islam als "godsdienst" te connoteren hé want ga maar eens kijken in de "islamitische" landen) Citaat:
Ik zou een iets andere acclamatie willen doen: "Wij kunnen alvast beginnen met de onze te verdedigen tot heil van ons volk" Citaat:
Citaat:
Citaat:
Of: schaf de flikken maar af want er wordt toch nog ingebroken. Citaat:
In de Vlaamse volksgemeenschap zijn er ongeveer 8% werklozen, in de Waalse volksgemeenschap zijn er dat al 17% en in de Brusselse volksgemeenschap zijn er dat reeds 22%. En kijk eens aan zie: allemaal dezelfde identiteitskaart of nationaliteit. Citaat:
Heb ik nog nooit een "j' accuse" gericht naar de nationaliteitsverwerving van de door jou geïndiceerde Duitsers die door Engeland aan België werden toegevoegd als buffer tegen het Franse imperialisme ten nadele van de Nederlanden? Citaat:
Remember Yougoeslavië? Remember CCCP? Citaat:
Citaat:
Iedereen (=alle mensen die ik ken) hebben aan hun ouders een klein fortuin gekost dat ze hebben moeten bijeenwerken ondanks de topzware belastingen en ontmoedigingen. Elke beweging die jij en ik hebben gemaakt heeft onze ouders geld gekost waarvan nadat het reeds werd afgeroomd door de direkte belastingen ook nog eens BTW heeft gekost. De meesten onder ons hebben daarenboven een stukje van hun jeugd moeten inruilen om (weeral) mits noeste arbeid gevormd te worden om later hun taak als solidariteitsbijdrager te kunnen opnemen. Citaat:
Stel jij hier een belastingsaanlag voor op OCMW bijdragen? Of stel jij hier een BTW-blackout voor voor mensen die hier niet hebben gestudeerd of gewerkt? Stel jij nu misschien ook nog eens voor om ondanks het feit dat wij generaties lang zorgzaam alle infrastruktuur hebben bijeengewroet dat wij dat dan nog eens door vreemde vogels gaan laten gebruiken zonder dat die daarvoor evenveel moeten betalen als wij? ....
|
|
|
#407 |
|
Staatssecretaris
|
Mooie tekst, Fieseler.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
|
|
|
#408 |
|
Partijlid
|
|
|
#409 | |
|
Minister
|
Ik pak er één uit, die ook wel érg opvalt:
Citaat:
Voor zover ik weet is de meest beschaafde wereld die wij hebben gekend voor ons die van: 1. De Islamieten, in de buurt van Irak, Iran, zelfs Israël. 2. De Romeinen, in & rond de Middelandse zee. 3. Die van de Marokkanen en nog velen aan de Middelandse zee (zelfde tijd) 4. Die van de Grieken 5. Die van de Egyptenaren (4.500 jaar geleden, toen "wij" nog in berenvel rondliepen) 6. Die van de Chinezen (ook zo'n 4.500 jaar geleden, toen zij dingen konden die wij nu pas begrijpen) 7. Die van het Verre Oosten, de Hindoes. Het enige wat ik er mee wil zeggen: beschavingen komen en gaan. Niet zeuren, niet denken dat je op een bonestaak zit, want dan ga je de komende decennia zeer bedrogen uit komen.
|
|
|
|
#410 |
|
Partijlid
|
Onderstaande is een interessante studie over nationalisme.
't Is al weer een tijdje geleden dat ik het gelezen heb. Ik neem het nog eens door zodat ik de meest interessante stukken ter discussie kan voorleggen. http://plato.stanford.edu/entries/nationalism/ |
|
|
|
|
#411 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#412 | |
|
|
Citaat:
Niet denken want der führer denkt voor jou? Of misschien de deze? "Het pad is lang, de gids (Führer) is ervaren"? Kijk: als ik zelf verwoordt wat ik zie en hoor onder de bevolking ondanks het feit dat er in de regimepers niet over mag en zal gerapporteerd worden dan wordt mijn thesis uiteraard goed gedrild en establishmelstgeorkestreerd geincrimineerd, genazificeerd (het heeft welgeteld 2.32uur geduurd: kijk maar naar de posting van l'interet flamand hierboven) en uiteraard gediaboliseerd. Maar daarom ben ik zo vrij om diegenen even aan het woord te laten die zelf deze hetze tegen volksnationalisten organiseren. Bijvoorbeeld Dewael Dewael: “Ik kan geen cultuur aanvaarden die nog tot religieuze besnijdenissen overgaat. Ik kan geen cultuur accepteren die vrouwen in een minderwaardige positie duwt, omdat ze hun lichaamsdelen moeten bedekken. Ik kan niet akkoord gaan met de onderdrukking van vrouwen door ze binnenshuis te houden en zelfs niet de kans te geven om inburgeringscursussen te volgen. Ik aanvaard geen cultuur waar geen scheiding is tussen kerk en staat. Dat is echt onverenigbaar met een verblijf in onze maatschappij. Als we daaraan toegeven, halen we onze beschaving omlaag.” De Gucht: "De islam is een achterljke godsdienst" Verhofstadt : "In zo'n wereld overleven, vergt een sterk bewustzijn, een diep besef van de eigen identiteit. En velen bezitten die niet" (BM2: 62) Besluit : ofwel zegt men dat vreemdelingen niet kunnen, ofwel aanvaardt men hen klakkeloos. Maar er is gelukkig een "derde weg ... de moeilijke, de aartsmoeilijke weg van de 'inburgering'" (BM2: 64). Deze weg bestaat erin dat vreemdelingen aanvaard worden op voorwaarde dat ze "de bij ons geldende levenswijze en waarden" aanvaarden en overnemen (BM2: 64). Verhofstadt ziet bij ons "overwegend islamitische migranten" (BM2: 64). Hij reduceert daarbij 'vreemdelingen' tot de stereotype migranten-categorieën (Turken en Marokkanen). Dat laat hem toe de cruciale vraag, die de rest van het hoofdstuk zal domineren, als volgt te formuleren: "De vraag is of de islam wel in overeenstemming te brengen is met de liberale democratie en de vrijheid, de verdraagzaamheid, de verscheidenheid en het tegensprekelijke debat zonder dewelke geen open samenleving mogelijk is" (BM2: 64). Eerst passeert het geval Rushdie de revue. Het door de Ayatollah uitgesproken vonnis is "het ultieme bewijs van de onmogelijkheid van de islam zich in te passen in onze samenleving" (BM2: 65) dat bovendien het intolerante en totalitaire wezen van deze godsdienst aantoont. Dan geeft Verhofstadt een overzicht van "voorvallen, waarbij we zonder enige weerstand te bieden telkens opnieuw zwichten voor dat fundamentalisme waardoor de inburgering van de migranten steeds problematischer wordt" (BM2: 65).Dit overzicht behelst: (1) betogingen tegen Rushdie, waarbij tot moord werd opgeroepen, (2) de moord op het hoofd van de Moskee te Brussel, waarvoor Verhofstadt een unieke verklaring heeft: een té gematigde houding tegenover Khomeini's fatwa; (3) de hoofddoek-affaires in de scholen, waarbij "voor het eerst sinds zeer lang het beginsel van de levensbeschouwelijke neutraliteit" (cruciaal in ons openbaar onderwijs) doorbroken werd (BM2: 66); (4) migrantenrellen die de overheid in diverse Europese landen ertoe brachten vreemdelingen bij de politie aan te werven ;
|
|
|
#413 | |
|
|
Citaat:
In uw nauwelijks verholen haatkramp ten opzichte van "mensen zoals ik" bevestigt U zonder verpinken doodleuk dat U zonder aarzelen voor "anderen dan ik" WÉL de principes van de democratie zou willen opofferen. Welnu: U mag aanschuiven in een zeer lange rij en U zal zien dat de ganse geloofsgemeenschap van uw buurman reeds staat aan te schuiven samen met de moordenaars van Van Gogh, Pim Fortuyn en de toekomstige moordenaars van Rushdy, Wilders, Hirsi Ali en samen met de executeurs van een aantal kinderen die deze zomer zullen worden vermoord omdat ze nietwillen worden uitgehuwelijkt aan een of andere vieze bejaarde pedofiel uit het Rifgebergte ... Waar ÍK het echter ook moeilijk mee heb is dat jij zomaar in deze context van haat en volksverloochening het woord democratie durft laten vallen. En A propos: Het zijn de geloofsgenoten van de miljoenen slachtoffers van de verschrikkingen van de Holocaust die eens te meer door deze imperialistische parasitaire hordes worden bedreigd. Wordt het verdomme niet eens hoogtijd dat we deze mensen nu eens eindelijk in bescherming nemen? PS: Ayaan Hirsi Ali is volksvertegenwoordigster van de VVD Zijn dit misschien geen liberalen? Ali: ,,Het gaat me om een beperkt aantal beginselen dat in strijd is met de liberale democratie en dat ik aan de kaak wil stellen. Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan de onderdrukking van vrouwen, het ontbreken van gewetensvrijheid, geen scheiding tussen kerk en staat en het doden van ongelovigen en afvalligen. Moslims mogen die opvattingen hebben zolang zij daar maar niet naar handelen. Vrouwen mogen kortom niet het slachtoffer worden van eerwraak en mogen niet geslagen worden omdat God dat zo zegt.''
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 19 mei 2005 om 23:00. |
|
|
|
|
|
#414 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ze willen het simpelweg niet zien! |
|
|
|
|
|
#415 | ||
|
Partijlid
|
Citaat:
"We moeten het u laten zeggen omdat het niet waard is om aan mensen zoals u de principes van de democratie op te offeren." dat snap ik niet. Ik denk daar toch net te lezen dat u uw mening wel mag ventileren. Citaat:
|
||
|
|
|
|
#416 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#417 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#418 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#419 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Het is hoog tijd dat wij liberalen eens duidelijk maken dat we fundamenteel verschillen van de fascisten van het VB. Laatst gewijzigd door L’ intérêt flamand : 20 mei 2005 om 09:03. |
|
|
|
|
|
#420 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|