![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#401 |
|
Banneling
|
Vergeet niet dat voor iedere persoon de poort naar die eeuwigheid en die oneindigheid juist de eigen persoon is en inderdaad eens die poort binnen overstijgt wat u zegt het persoonlijk ego; maar zonder persoonlijk ego geen poort en dus ook geen deelname aan de eeuwigheid en de oneindigheid.
|
|
|
|
|
|
#402 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat is een nieuwe uitdrukking , betekenis? |
|
|
|
|
|
|
#403 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#404 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Troost u, vroeg of laat gebeurt het bij alle religieuzen die de grond onder hun voeten voelen wegzinken.
|
|
|
|
|
#405 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je stelt nog steeds je eigen ego voorop. Fout dus. |
|
|
|
|
|
|
#406 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Niet zozeer om de maat, maar om de hogere kwaliteit. Citaat:
Denk daar maar aan. Citaat:
Of is dat de God die je in jezelf hebt gevonden en die voor iedereen moet gelden? Ik ben nieuwsgierig wat je dan gevonden hebt, want dat moet dan wel iets heel bijzonders zijn. Citaat:
En daarmede is ook meteen het Zijn inbegrepen. Dus het Zijn van het Weten. En ook het weten van het Zijn. Verder is er ook het gevoel en de zintuiglijke waarneming en de voorstelling daarbij. Kortom het totale bewustzijn. Citaat:
Deze is de waarlijke grondslag van je eigen persoon: de microwezentjes in je eigen lichaam. Maar ook je eigen IK als Gods eigen Geest. En dan de eigen Ziel, het gevoelsleven dus. Maar zonder nieuw weten, nieuwe ideeën dus, zal je niet verder komen dan dat wat al reeds eerder is gezegd. Zo is God als het Absolute al reeds bekend en bovendien een idee, een gedachte dus. Weten dus. |
|||||
|
|
|
|
|
#407 |
|
Banneling
|
Ha, ha, ha zelfs voortdurend een grote mond opzetten om de andere zo gezegd uit te dagen, maar in feite om te verbergen dat u geen argumenten hebt en dan indien u van hetzelfde laken een broek krijgt, want niets is er gemakkelijker dan een grote mond op te zetten, van ontmaskering komen te spreken? Inderdaad steunend op zulke drogredenen zijn de meeste sprookjes neergeschreven.
|
|
|
|
|
|
#408 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zo zijn hogere wezens niet kinderlijk. Evenmin als ruimteschepen dat zijn. Evenmin als een oneindige reeks van steeds hogere culturen. Evenmin als het heelal het bestaan van God zelf is, dus dat Hij daarmede zichzelf heeft geschapen. |
|
|
|
|
|
|
#409 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het kinderlijke is alleen dat deze werkelijk op een wolk zou zitten. Maar als symboliek is dat zeker niet verkeerd, want het duidt het hemelse aan. |
|
|
|
|
|
|
#410 |
|
Parlementslid
|
Nog geen enkele keer, anders had ik jullie al lang verlaten. Niemand heeft het lef. En ik ben ook geen vrager. Laatst gewijzigd door g_z : 22 december 2013 om 17:06. |
|
|
|
|
|
#411 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Wanneer je midden in een kolkende rivier vertoeft. Standvastigheid en zorgen dat je de oever haalt, lijkt me. |
|
|
|
|
|
|
#412 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Reeds meermaals verwijs jij wat volgens u hier niet past naar reddit ,
en vervolgens nu met een dikke minachtende sarcastische grijns zeg je dat ze het daar misschien tot mod kunnen brengen !! Citaat:
Geef me in dat geval de juiste link , aub , zodat ik uw standpunt beter kan leren begrijpen !! Citaat:
omdat het blijkbaar in hun kraampje past(te) !! Wederkering is op zich toch mogelijk , maar .... waarom (??) !! Trouwens , dus waar zit de minachting in dat antwoord ?? Of bedoel je: Je was eerst atheïst , werd gelovig , en dan om 1 of andere reden wederkeer je misschien ?? Kan zoiets niet gebeuren , volgens u ?? Bent u daar bang voor ?? Of noemt zoiets misschien verraad ?? Er bestaan ook religiehoppers , wat denkt u daarover ?? ( Religiehoppers = geloofsgeloofhoppers )
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
||
|
|
|
|
|
#413 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
tegen mij Is Havanna overigens altijd beleefd geweest, hiermee bedoel ik, zonder sexueel getinte plaatjes of opmerkingen. |
|
|
|
|
|
|
#414 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#415 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Dat U wat heeft gezegd? 2 x is meer dan voldoende broeder. Laatst gewijzigd door g_z : 22 december 2013 om 17:26. |
|
|
|
|
|
|
#416 | |||||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Helemaal niet wat hier niet past, enkel wat op reddit past. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bang? Ben jij bang om gelovig te worden? Neen, ik lig daar nu niet bepaald nachten van wakker te rillen in mijn bed. Waarom zou ik erover nadenken dat ik mogelijk ooit terug atheïstisch zou zijn? Citaat:
In elk geval, dat ze maar doen he, wat kan het mij schelen?
|
|
|
|
#417 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
2) U kan sinds uw bekeringen alles wat niet in kraampje past uitstaan , en moet voor u opzouten !! 3) Kijk , ik zeg inderdaad , geloof den boom er mee in , maar .... ik zeg niet dat jij je aan mij moet aanpassen (Wat is daar het nut van) , is dat een belediging (naar jou toe) ?? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waar een wil is , is een weg , maar waar is de landkaart of kompas ??
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
||||||
|
|
|
|
|
#418 | ||
|
Europees Commissaris
|
Ik heb je reeds ge-PM'd.
Citaat:
Ik laat U Uw eigen stelling beantwoorden: Citaat:
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 22 december 2013 om 18:26. |
||
|
|
|
|
|
#419 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Tja .... dan hebben ze mij niet goed bijgeramd !!
|
|
|
|
|
|
#420 |
|
Banneling
|
|
|