![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#401 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#402 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
(vraag me aub niet te quoten. Heb dit nu reeds met tegenzin doorstaan. Ik ga het echt niet nog eens lezen.) |
|
|
|
|
|
|
#403 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#404 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mss omdat ik pleit voor economische onafhankelijk van W, zeker?
|
|
|
|
|
#405 | |||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Eens er wat meer Nederlandstaligen bij jouw in de buurt wonen ga je eisen dat je, ook bij lokale verkiezingen, moet kunnen stemmen op Belgische/Vlaamse politici, ga je socio-culturele organistaies op poten zetten die gesubsidieerd moeten worden door de Italiaanse overheid, ... Citaat:
Citaat:
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 1 augustus 2007 om 01:26. |
|||||
|
|
|
|
|
#406 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#407 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is btw kenmerkend dat je het woord 'immigrant' gebruikt. Echt al in 2 verschillende landn denken. =) Maar neen. Niemand heeft plichten. Enkel zich aan de wet te houden. Jij kan vinden dat zij die plicht moeten hebben. Maar het is hun recht dat niet te vinden. Citaat:
Maar Italië is _effectief_ een ander land. Vlaanderen en Wallonië zijn dat - tot nader order - niet. Niet alleen dat, er zijn bepaalde faciliteiten - hoe onwettelijk ze ook mogen zijn - die Franstaligen gebruiken én die tegelijkertijd hen niét stimuleren Nederlands te leren. Blame de faciliteiten en de overheidsinstantie die daarvoor verantwoordelijk is. Niet de mensen die daarvan gebruik maken. Citaat:
Lukken, dat is iets anders. Citaat:
Een seperatist zal dat niet evident vinden, maar in het huidige België vind ik dat evident. Kortom. Een Franstalige die een Franstalig formulier in A'pen eist, zou van mij gelijk krijgen. De wet is nu anders. Ik vind dat spijtig. Citaat:
Ik kan ook niet meer doen dan dat zeggen. Wat jij 'imperialisme' noemt, noem ik mensen die verhuizen naar een ander (taal)gebied en daar hun politieke rechten gebruiken om zaken te eisen die voordelig voor zichzelf zijn. Waar zit de misdaad?
|
|
|
|
|
#408 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Edit: Laten we stoppen met over mij in deze thread te praten.
Sorry Linkse VN'ers voor dit intermezzo.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 1 augustus 2007 om 01:37. |
|
|
|
|
|
|
#409 | ||||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#410 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
[qupte]Wanneer ik vanuit het Pajottenland naar pakweg Antwerpen verhuis dan migreer ik, ik immigreer in Antwerpen en ik emmigreer uit het Pajottenland.[/qupte] Semantiek. Verder ga ik er niet op in. Citaat:
Hoewel ik een voorstander ben van taalfaciliteiten, zijn de huidige - zover ik weet - onwettelijk. Of er scheelt toch iets mee. Dus moeten ze verdwijnen (of iig veranderen). Citaat:
Faciliteiten eisen die onwettelijk zijn, zijn onwettelijk. (Leuke tautologie.) (<= Dit verdedig ik niet.) Citaat:
Citaat:
Snap je nog steeds het verschil niet? 'k heb het nu toch al iets duidelijker uitgelegd. Citaat:
|
|
|
|
|
#411 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Weet je.
Het is precies onbegrijpelijk dat ik enerzijds een wetsverandering wil, maar anderzijds tegenstander ben van het gene dat ik wil bereiken door een wetsverandering, maar op dit moment er al is, maar onwettelijk.
|
|
|
|
|
#412 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#413 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Frans is dan ook geen officiële taal in Vlaanderen. Want België is geen twee- of drietalig land, maar een land opgedeeld in verschillende, afgebakende taalgemeenschappen: Nederlandstalig (Vlaanderen), Franstalig (Wallonië), Duitstalig (Oostkantons) en tweetalig Franstalig/Nederlandstalig (Brussel). En dat is geen mening van een separatist, maar zoals het in de Grondwet omschreven staat. En een eis om formulieren in de eigen taal zijn dus onterecht.
|
|
|
|
|
|
#414 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Dus wat hij ook zegt of in welke partij hij ook zit, den flamingant is altijd nen blokker. Een pracht van een gesloten wereldbeeld. Wat de oprichting van een linkse flamingantische partij allemaal niet kan losmaken... |
|
|
|
|
|
|
#415 |
|
Europees Commissaris
|
Die geen moeite jong. Ofwel zijt ge een Belgicist, ofwel een Belgicist-light, of een faker die zich bij een andere partij aansluit terwijl hij eigenlijk door en door Belgicist is.
|
|
|
|
|
|
#416 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#417 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#418 |
|
Europees Commissaris
|
Alleen de CAP mag dat natuurlijk, de linkerzijde verdelen...
|
|
|
|
|
|
#419 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#420 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Waarom denk jij dat Vlaanderen "zo rechts als de pest" zal zijn? En als het dat zou zijn, zou dat dan niet zijn omdat zijn bevolking dat wilt? En als die dat wilt, heeft ze dan dat recht niet in een democratisch stelsel? En een stap verder: in het geval de meerderheid van de Vlamingen idd "zo rechts als de pest" zou zijn, hoe democratisch is het dan om met alle geweld een niet-rechts beleid te willen voeren met de steun van krachten van buitenuit (de Belgische constructie)? Waar zijn de Vlaamse linksen eigenlijk echt bang van? |
|
|
|
|