![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
| Bekijk resultaten enquête: Wat moet NVA doen bij splitsing van het Kartel ? | |||
| Samengaan met Lijst Dedecker |
|
17 | 19,10% |
| Samengaan voor een echt Vlaams kartel met Vlaams Belang |
|
32 | 35,96% |
| Als onafhankelijke partij opkomen |
|
38 | 42,70% |
| Samengaan met nog een andere partij |
|
2 | 2,25% |
| Aantal stemmers: 89. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
|
|
Discussietools |
|
|
#421 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik weet dat zo zeker niet, maar ik wil de mogelijkheid toch niet uit het oog verliezen. Zeker is imho dat het Belang een rol speelt in de evolutie van de laatste jaren, Leterme heeft niet voor niets de kartelvorming en zijn optreden van de voorbije zomer voorgesteld als de enige manier om een groot deel van het VB-electoraat terug te winnen. Hij zat daarmee op het juiste spoor, denk ik, tot hij in december overstag ging en zijn eigen, duur verworven inzichten overboord gooide. Dat zal hem zuur opbreken. Wat ik ook weet is dat er nood is aan nieuwe strategieën die resultaten boeken. Wie blijft zitten in zijn loopgraven gaat achteruit: dat verklaart imho de gestopte groei van het Belang. De Vlaamse doelstellingen hebben die verschillende strategieën nodig. De kartel- en VB-aanhangers zouden er goed aan doen die rijkdom te waarderen en de kritiek op elkaar te verzakelijken en te herleiden tot normale politieke kritiek in plaats van zich te laten gaan in gezwollen emotionele veroordelingen. Laatst gewijzigd door Kortaf : 24 januari 2008 om 08:55. |
|
|
|
|
|
#422 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
#423 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat terwijl de V-SB vlotjes over de kiesdrempel gaat en CAP dweept met vakbondsfossielen die aan belgique vastkleven als vliegen aan een vliegvanger. Kom eens terug als er echt een alternatief is.
|
|
|
|
|
#424 |
|
Europees Commissaris
|
Hij mag dan wel een linkse rakker zijn, hij is wel in significante mate ook een VB-rakker.
|
|
|
|
|
#425 | |
|
Banneling
|
Citaat:
het VB speelde inderdaad een rol, het is de enige Vlaamse drukkingsfactor op de andere Vlaamse partijen (in combinatie met het CS) eigenlijk nemen ze de rol op zich die de Vlaamse beweging op zich nam in haar hoogdagen (de tijden dat bedevaart 60.000 mensen trok en t zangfeest 30.000 ... een kritische stem waar niet zomaar aan voorbij gegaan kon/kan worden (uiteraard zal niemand dit ooit toegeven)) qua nieuwe strategie en het niet blijven hangen in de loopgraven, doen de recentste evoluties binnen het VB het beste verhopen ... (ze weten het wellicht gelukig nog niet allemaal, maar de nieuwe voorzitter is voorstander van een open en globalistische wereld ook en vooral voor Vlaanderen ... ik verwacht op tamelijk korte termijn een genormaliseerde houding tssn VB-N-VA en LDD, en ook nog bijzondere goede contacten met individuen binnen de drie tratditionelen, niks minder! ) |
|
|
|
|
|
#426 |
|
Banneling
|
dat moet je nu eens hard maken ... ik ben al jaren abonnee, en ik lees toch dikwijls de meest gefundeerde en snijdende kritiek (over de inhoud dan, niet over de jartellen van MRM) in zijn Journaal hoor ... (de manier waarop hij Dewinter geregeld een hemdje past over zijn islamobsessie is ongeevenaard in Vlaanderen me dunkt ...)
|
|
|
|
|
#427 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#428 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik lees Grammens niet, noch het Pallieterke en toch ben ik ervan overtuigd dat je de Belgische partijen maar op één manier kunt dwarsbomen in hun anti-Vlaamse plannetjes: VB stemmen.
Niettemin ging deze keer voor mij het verzet tegen ongrondwettlijke verkiezingen voor.
|
|
#429 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Iemand zal het uiteindelijk moeten doen. Valckeniers heeft meer kans om in die opdracht te slagen, alleen al omdat hij niet het brandmerk draagt waarmee elk ander VB-kopstuk rondloopt.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 24 januari 2008 om 09:32. |
|
|
|
|
|
#430 |
|
Banneling
|
(en omdat Dewinter én Annemans ingezien hebben dat t nodig is ... net d�*t verklaart ook de recente evoluties ... )
|
|
|
|
|
#431 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Grammens is een zeldzame parel in het Vlaamse media-landschap, ik ga daar verder niet over uitweiden. Als ik stel dat hij voor een significant deel (elk woord is belangrijk) in het VB-kamp zit, dan is dat dus allerminst als een stigma bedoeld. En daar doet rake kritiek op De Winter niets van af: integendeel, dat bevestigt alleen maar zijn scherpe geest, zijn vakmanschap en zijn vrijdenkerschap. |
|
|
|
|
|
#432 | |
|
Banneling
|
Citaat:
heb m niet anders dan tweewekelijks gekend ... |
|
|
|
|
|
#433 | |
|
|
Citaat:
Dan ben jij dat ook, want , neem ik aan, tegen CS en niet per se negatief t/o 't Blok. http://www.meervoud.org/index.php?bl...3&artikel_id=2
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 24 januari 2008 om 09:49. |
|
|
|
|
|
#434 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
#435 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Maar ik ben geen linkse rakker en ook géén VB-rakker. Interessant uitreksel daaruit: Citaat:
Laatst gewijzigd door Kortaf : 24 januari 2008 om 10:01. |
||
|
|
|
|
#436 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
#437 | |||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
#438 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neen. Er zijn ook VB-aanhangers die....ahum...'overdrijven' in hun kritische uitingen tegenover anderen die het wél goed bedoelen.
|
|
#439 |
|
Europees Commissaris
|
Inderdaad, en ik hoop dat hij zijn valken niet zal inzetten om op de verkeerde prooien te jagen. Alle Belgicistische partijen zijn zeer welkom, maar de N-VA en lijst DD, dat is andere koek, alhoewel niet iedereen het daar mee eens zal zijn, nietwaar Knuppel?
|
|
|
|
|
#440 | |
|
|
Citaat:
" Forza Flandria? “Als we in Vlaanderen iets willen bereiken, moeten we van het cordon sanitaire af. Ik vind dat we in Vlaanderen meer kansen moeten grijpen om met alle nationalistische en rechtse partijen samen te werken.” “De vijanden van Vlaams Belang zitten niet bij Lijst Dedecker of de N-VA. Als ik tot voorzitter word verkozen, wil ik in samenspraak met de partij via contacten en netwerken openingen proberen te creëren. (…) Maar het zou ook kunnen dat de opportuniteiten tot samenwerking zich vanzelf aandienen als de Octopus-gesprekken mislukken.” "
|