Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Bekijk resultaten enquête: Wat moet NVA doen bij splitsing van het Kartel ?
Samengaan met Lijst Dedecker 17 19,10%
Samengaan voor een echt Vlaams kartel met Vlaams Belang 32 35,96%
Als onafhankelijke partij opkomen 38 42,70%
Samengaan met nog een andere partij 2 2,25%
Aantal stemmers: 89. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 24 januari 2008, 08:54   #421
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
HAMC drukte dat het mooist en het accuraatst uit volgens mij, het ging ongeveer als volgt : "je kan maar op één manier het establishment een vinger in het oog steken, en dat is door op het Vlaams Blok te stemmen" .... maw d�*t is dus de revolutionaire stem.
Er zijn er ook die zeggen dat het Belang precies de legitimering voor het Belgisch establishment en zijn ondemocratisch gedrag vormt.

Ik weet dat zo zeker niet, maar ik wil de mogelijkheid toch niet uit het oog verliezen. Zeker is imho dat het Belang een rol speelt in de evolutie van de laatste jaren, Leterme heeft niet voor niets de kartelvorming en zijn optreden van de voorbije zomer voorgesteld als de enige manier om een groot deel van het VB-electoraat terug te winnen. Hij zat daarmee op het juiste spoor, denk ik, tot hij in december overstag ging en zijn eigen, duur verworven inzichten overboord gooide. Dat zal hem zuur opbreken.

Wat ik ook weet is dat er nood is aan nieuwe strategieën die resultaten boeken. Wie blijft zitten in zijn loopgraven gaat achteruit: dat verklaart imho de gestopte groei van het Belang.

De Vlaamse doelstellingen hebben die verschillende strategieën nodig. De kartel- en VB-aanhangers zouden er goed aan doen die rijkdom te waarderen en de kritiek op elkaar te verzakelijken en te herleiden tot normale politieke kritiek in plaats van zich te laten gaan in gezwollen emotionele veroordelingen.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 24 januari 2008 om 08:55.
Kortaf is offline  
Oud 24 januari 2008, 09:00   #422
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
HAMC drukte dat het mooist en het accuraatst uit volgens mij, het ging ongeveer als volgt : "je kan maar op één manier het establishment een vinger in het oog steken, en dat is door op het Vlaams Blok te stemmen" .... maw d�*t is dus de revolutionaire stem.
Ook Mark Grammens wees op die strategische VB stem, nochtans geen rechtse rakker.
Oud 24 januari 2008, 09:01   #423
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Op het veebee stemmen daarentegen heeft ons al ver vooruit geholpen...
Dat terwijl de V-SB vlotjes over de kiesdrempel gaat en CAP dweept met vakbondsfossielen die aan belgique vastkleven als vliegen aan een vliegvanger. Kom eens terug als er echt een alternatief is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 24 januari 2008, 09:13   #424
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Ook Mark Grammens wees op die strategische VB stem, nochtans geen rechtse rakker.
Hij mag dan wel een linkse rakker zijn, hij is wel in significante mate ook een VB-rakker.
Kortaf is offline  
Oud 24 januari 2008, 09:17   #425
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Er zijn er ook die zeggen dat het Belang precies de legitimering voor het Belgisch establishment en zijn ondemocratisch gedrag vormt.

Ik weet dat zo zeker niet, maar ik wil de mogelijkheid toch niet uit het oog verliezen. Zeker is imho dat het Belang een rol speelt in de evolutie van de laatste jaren, Leterme heeft niet voor niets de kartelvorming en zijn optreden van de voorbije zomer voorgesteld als de enige manier om een groot deel van het VB-electoraat terug te winnen. Hij zat daarmee op het juiste spoor, denk ik, tot hij in december overstag ging en zijn eigen, duur verworven inzichten overboord gooide. Dat zal hem zuur opbreken.

Wat ik ook weet is dat er nood is aan nieuwe strategieën die resultaten boeken. Wie blijft zitten in zijn loopgraven gaat achteruit: dat verklaart imho de gestopte groei van het Belang.

De Vlaamse doelstellingen hebben die verschillende strategieën nodig. De kartel- en VB-aanhangers zouden er goed aan doen die rijkdom te waarderen en de kritiek op elkaar te verzakelijken en te herleiden tot normale politieke kritiek in plaats van zich te laten gaan in gezwollen emotionele veroordelingen.

het VB speelde inderdaad een rol, het is de enige Vlaamse drukkingsfactor op de andere Vlaamse partijen (in combinatie met het CS) eigenlijk nemen ze de rol op zich die de Vlaamse beweging op zich nam in haar hoogdagen (de tijden dat bedevaart 60.000 mensen trok en t zangfeest 30.000 ... een kritische stem waar niet zomaar aan voorbij gegaan kon/kan worden (uiteraard zal niemand dit ooit toegeven))

qua nieuwe strategie en het niet blijven hangen in de loopgraven, doen de recentste evoluties binnen het VB het beste verhopen ... (ze weten het wellicht gelukig nog niet allemaal, maar de nieuwe voorzitter is voorstander van een open en globalistische wereld ook en vooral voor Vlaanderen ... ik verwacht op tamelijk korte termijn een genormaliseerde houding tssn VB-N-VA en LDD, en ook nog bijzondere goede contacten met individuen binnen de drie tratditionelen, niks minder! )
Anna List is offline  
Oud 24 januari 2008, 09:20   #426
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij mag dan wel een linkse rakker zijn, hij is wel in significante mate ook een VB-rakker.
dat moet je nu eens hard maken ... ik ben al jaren abonnee, en ik lees toch dikwijls de meest gefundeerde en snijdende kritiek (over de inhoud dan, niet over de jartellen van MRM) in zijn Journaal hoor ... (de manier waarop hij Dewinter geregeld een hemdje past over zijn islamobsessie is ongeevenaard in Vlaanderen me dunkt ...)
Anna List is offline  
Oud 24 januari 2008, 09:20   #427
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
qua nieuwe strategie en het niet blijven hangen in de loopgraven, doen de recentste evoluties binnen het VB het beste verhopen ... (ze weten het wellicht gelukig nog niet allemaal, maar de nieuwe voorzitter is voorstander van een open en globalistische wereld ook en vooral voor Vlaanderen ... ik verwacht op tamelijk korte termijn een genormaliseerde houding tssn VB-N-VA en LDD, en ook nog bijzondere goede contacten met individuen binnen de drie tratditionelen, niks minder! )
Valckeniers is een interessant man, maar of hij dit aankan... Het is te mooi om waar te zijn.
Kortaf is offline  
Oud 24 januari 2008, 09:28   #428
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik lees Grammens niet, noch het Pallieterke en toch ben ik ervan overtuigd dat je de Belgische partijen maar op één manier kunt dwarsbomen in hun anti-Vlaamse plannetjes: VB stemmen.

Niettemin ging deze keer voor mij het verzet tegen ongrondwettlijke verkiezingen voor.
Oud 24 januari 2008, 09:31   #429
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Valckeniers is een interessant man, maar of hij dit aankan... Het is te mooi om waar te zijn.

Iemand zal het uiteindelijk moeten doen. Valckeniers heeft meer kans om in die opdracht te slagen, alleen al omdat hij niet het brandmerk draagt waarmee elk ander VB-kopstuk rondloopt.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 24 januari 2008 om 09:32.
Knuppel is offline  
Oud 24 januari 2008, 09:35   #430
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Iemand zal het uiteindelijk moeten doen. Valckeniers heeft meer kans om in die opdracht te slagen, alleen al omdat hij niet het brandmerk draagt waarmee elk ander VB-kopstuk rondloopt.
(en omdat Dewinter én Annemans ingezien hebben dat t nodig is ... net d�*t verklaart ook de recente evoluties ... )
Anna List is offline  
Oud 24 januari 2008, 09:40   #431
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
dat moet je nu eens hard maken ... ik ben al jaren abonnee, en ik lees toch dikwijls de meest gefundeerde en snijdende kritiek (over de inhoud dan, niet over de jartellen van MRM) in zijn Journaal hoor ... (de manier waarop hij Dewinter geregeld een hemdje past over zijn islamobsessie is ongeevenaard in Vlaanderen me dunkt ...)
Ik ben al enkele jaren niet meer geabonneerd op Journaal, niet om politieke redenen (ik heb zowat al mijn abonnementen opgezegd), maar tot dan las ik Grammens wekelijks. Mijn abonnement dateert van de vroege jaren '70, toen heette dat nog De Nieuwe, en heeft geduurd tot 2004. Ik heb ook enkele malen met de man gesproken en gecorrespondeerd.

Grammens is een zeldzame parel in het Vlaamse media-landschap, ik ga daar verder niet over uitweiden. Als ik stel dat hij voor een significant deel (elk woord is belangrijk) in het VB-kamp zit, dan is dat dus allerminst als een stigma bedoeld.

En daar doet rake kritiek op De Winter niets van af: integendeel, dat bevestigt alleen maar zijn scherpe geest, zijn vakmanschap en zijn vrijdenkerschap.
Kortaf is offline  
Oud 24 januari 2008, 09:45   #432
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben al enkele jaren niet meer geabonneerd op Journaal, niet om politieke redenen (ik heb zowat al mijn abonnementen opgezegd), maar tot dan las ik Grammens wekelijks. Mijn abonnement dateert van de vroege jaren '70, toen heette dat nog De Nieuwe, en heeft geduurd tot 2004. Ik heb ook enkele malen met de man gesproken en gecorrespondeerd.

Grammens is een zeldzame parel in het Vlaamse media-landschap, ik ga daar verder niet over uitweiden. Als ik stel dat hij voor een significant deel (elk woord is belangrijk) in het VB-kamp zit, dan is dat dus allerminst als een stigma bedoeld.

En daar doet rake kritiek op De Winter niets van af: integendeel, dat bevestigt alleen maar zijn scherpe geest, zijn vakmanschap en zijn vrijdenkerschap.
denk dat je de vrije man oneer aandoet als je m verder associeert dan de 'strategische' waarde die hij het VB toekent ...

heb m niet anders dan tweewekelijks gekend ...
Anna List is offline  
Oud 24 januari 2008, 09:48   #433
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dan ben jij dat ook, want , neem ik aan, tegen CS en niet per se negatief t/o 't Blok.
http://www.meervoud.org/index.php?bl...3&artikel_id=2

Laatst gewijzigd door stab : 24 januari 2008 om 09:49.
stab is offline  
Oud 24 januari 2008, 09:54   #434
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
denk dat je de vrije man oneer aandoet als je m verder associeert dan de 'strategische' waarde die hij het VB toekent ...
Ik denk eerlijk gezegd van niet. En een man als Grammens kan geen partijsoldaat zijn, zo iemand stelt zijn eigen doelstellingen voorop en kiest op basis daarvan een politieke vertegenwoordiging. Hij behoudt met andere woorden zijn onafhankelijkheid, ook als hij zich in een bepaalde partij in belangrijke mate kan herkennen.

Citaat:
heb m niet anders dan tweewekelijks gekend ...
Grammens schreef ook lange tijd elders.
Kortaf is offline  
Oud 24 januari 2008, 10:01   #435
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht

Dan ben jij dat ook, want , neem ik aan, tegen CS en niet per se negatief t/o 't Blok.
Alleen onvrije mensen of idioten zijn niet tegen het CS, en verder is het VB voor mij een politieke partij waarvan ik de doelstellingen en de gedragingen analyseer zoals ik voor alle partijen doe.
Maar ik ben geen linkse rakker en ook géén VB-rakker.

Interessant uitreksel daaruit:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mark Grammens
Och, in Humo stond onlangs een titel 'Hitler was niet rechts maar links' of zoiets. Er bestaan binnen specifieke extreem-rechtse kringen, ook in het buitenland, tendensen die zeer dicht bij links liggen, dat is evident. Er is binnen extreem-rechts, ook in Frankrijk, een tendens naar extreem kapitalisme, een echt wild kapitalisme, maar anderzijds is er ook een tendens naar staatsinterventie. Deze laatste tendens is eigenlijk gemakkelijker fascistisch te noemen dan de eerste. Als er ergens, tussen de twee wereldoorlogen, sprake mocht zijn van etatistische economie, dan was het in Italië en in Duitsland.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 24 januari 2008 om 10:01.
Kortaf is offline  
Oud 24 januari 2008, 12:57   #436
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En een man als Grammens kan geen partijsoldaat zijn, zo iemand stelt zijn eigen doelstellingen voorop en kiest op basis daarvan een politieke vertegenwoordiging. Hij behoudt met andere woorden zijn onafhankelijkheid, ook als hij zich in een bepaalde partij in belangrijke mate kan herkennen.

Hihihihihihi.....
Oud 24 januari 2008, 13:01   #437
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien, wie bestond er eerst?

Citaat:
Ik veronderstel dat we het zullen weten in 2009

Citaat:
U spreekt nu over BDW neem ik aan?

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 24 januari 2008, 13:07   #438
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Neen. Er zijn ook VB-aanhangers die....ahum...'overdrijven' in hun kritische uitingen tegenover anderen die het wél goed bedoelen.
Oud 24 januari 2008, 13:55   #439
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Inderdaad, en ik hoop dat hij zijn valken niet zal inzetten om op de verkeerde prooien te jagen. Alle Belgicistische partijen zijn zeer welkom, maar de N-VA en lijst DD, dat is andere koek, alhoewel niet iedereen het daar mee eens zal zijn, nietwaar Knuppel?
robert t is offline  
Oud 24 januari 2008, 14:33   #440
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Inderdaad, en ik hoop dat hij zijn valken niet zal inzetten om op de verkeerde prooien te jagen. Alle Belgicistische partijen zijn zeer welkom, maar de N-VA en lijst DD, dat is andere koek, alhoewel niet iedereen het daar mee eens zal zijn, nietwaar Knuppel?
Valckeniers in de pers.
"
Forza Flandria?

“Als we in Vlaanderen iets willen bereiken, moeten we van het cordon sanitaire af. Ik vind dat we in Vlaanderen meer kansen moeten grijpen om met alle nationalistische en rechtse partijen samen te werken.”

“De vijanden van Vlaams Belang zitten niet bij Lijst Dedecker of de N-VA. Als ik tot voorzitter word verkozen, wil ik in samenspraak met de partij via contacten en netwerken openingen proberen te creëren. (…) Maar het zou ook kunnen dat de opportuniteiten tot samenwerking zich vanzelf aandienen als de Octopus-gesprekken mislukken.”
"

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be