Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2008, 14:47   #421
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
jij hebt al een even groot windhaantjesgehalte als duveltje jij

800 euro in de maand is niet overdreven als tegenwaarde van je natuurlijk erfdeel - iets waar je recht op hebt zonder er iets voor te doen.
Wie niets doet, hoeft ook geen € 800,- te krijgen. Geboren worden, ontslaat je niet van de plicht om zelf in je behoeften te voorzien. In de natuur sterft een dier dat weigert eten te zoeken en hoopt dat andere dieren hem wel zullen voeden. Dat is nu eenmaal de natuurlijke gang van zaken en de enige mogelijkheid om een evenwichtige samenleving op te bouwen.

[/quote]btw je hebt gestudeerd op kosten van de gemeenschap - dus een beetje respect voor die gemeenschap en vooral voor haar humanistische waarden ( zonder dewelke jij nooit had kunnen studeren ) zou niet misstaan[/quote]

Klopt, en nu betaal ik belastingen om anderen te laten studeren, wat niet gezegd kan worden van werkonwilligen. Dus wie heeft er hier geen respect voor die gemeenschap en haar waarden ?

Laatst gewijzigd door schietboog : 31 juli 2008 om 14:50.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 14:47   #422
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En daarom vindt u het normaal dat wij maar 750 per maand kunnen geven aan een gepensioneerd vrouwke van 70 en 1000 euro moeten geven aan een langdurig werkloze van 30 jaar ?
Langdurige werkloze heeft geen 1000 euro maar 800 euro de maand dus dat is het minimumloon. Niemand kiest ervoor (buiten misschien enkelen) om voor dat bedrag te blijven aanmodderen. Als de regering zorgt dat er fatsoenlijk goed betaalde jobs zijn dan zul je zoveel mensen niet meer op den dop hebben. Maar dta willen ze natuurlijk niet want dan hebben die mensen die bij de VDAB en RVA en op al die syndicaten geen werk meer.

Citaat:
De gebraden kippen komen zich vanzelf niet in uw mond werpen. Zelfs in de natuur moet u moeite doen door ze te vangen, te plukken en te braden. In onze maatschappij vertaalt zich dat in een geldwaarde.
Nee de kippen zullen ze niet in uwe mond komen werpen dat moet je zelf doen maar zitten werken als zot om dan maar een mager halfgebraden kiekske op je bord te krijgen dat is het ook niet hoor!

Daarom!!

Omhoog met die lonen in sommige sectors want het leven is een pak duurder geworden dan 10 jaar geleden en het zal nog duurder gaan worden.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 14:48   #423
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
als mijn natuurlijk erfdeel niet gepikt was dan had ik die solidariteit helemaal niet nodig en kon ik daarmee mijn plan trekken. Wat jij zelf maar al te goed weet.
Uw natuurlijk erfdeel is geen klote waard als ge het niet gebruikt op een nuttige manier. Dat natuurlijk erfdeel vertaalt zich in de belgische staat als de opleiding die ge hebt gekregen, de gezondheidszorg waar ge aanspraak op kunt maken, het goedkoop hoger onderwijs....allemaal dingen waar die mensen die uw natuurlijk erfdeel hebben gestolen aan mee betalen om er voor te zorgen dat gij ook uw natuurlijk erfdeel in monetaire waarden kunt verdienen.

Een stuk land is niks waard als ge het niet bewerkt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 14:48   #424
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En daarom vindt u het normaal dat wij maar 750 per maand kunnen geven aan een gepensioneerd vrouwke van 70 en 1000 euro moeten geven aan een langdurig werkloze van 30 jaar ?

Mijn gezond verstand zegt mij dat grootgrondbezit, grondspeculatie ed immoreel is. Ik ben zelf te vinden voor een pachtsysteem waarin de staat de handel van grond in handen neemt, en waarin ze met oog op natuur/landbouwgebruik het overige grond op een eerlijke en faire manier verdeelt tussen de mensen. Speculatie door grond braak te laten liggen verdwijnt meteen.

Maar een huis, dat is het product van arbeid, dat is een heel ander paar mouwen. Wie heeft daar recht op ? Wel, de persoon die het bouwt of die er voor betaalt.

De gebraden kippen komen zich vanzelf niet in uw mond werpen. Zelfs in de natuur moet u moeite doen door ze te vangen, te plukken en te braden. In onze maatschappij vertaalt zich dat in een geldwaarde.
ik heb helemaal nergens een huis gevraagd en ook geen gebraden kippen

het enige dat ik voor mijn part moet hebben dat is een lap grond waar ik vier palen in de grond mag kloppen en voor de rest het recht om te ondernemen

zolang ik dit echter niet terugkrijg en de rijken mijn erfdeel mogen monopoliseren en er mij huurgeld voor mogen vragen eis ik wel een huis en gebraden kippen - simpel als that

btw als ik morgen geen gebraden kippen meer krijg van de staat dan zal ik ze op één of ander manier wel pikken van een rijkaard ofzo

en uiteindelijk zal ik als geschorste de belastingbetaler nog meer kosten - reken er maar op dat ik daar persoonlijk voor zorg
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 31 juli 2008 om 14:52.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 14:51   #425

Standaard

Citaat:

Een stuk land is niks waard als ge het niet bewerkt.
een recht op natuurlijk erfdeel is niks waard als het niet concreet vertaald wordt bvb in gebruiksrecht op grond of in een onvoorwaardelijk basisinkomen waarmee ik dat vd staat kan pachten.

doordat ik geen grond heb kan ik ook zelf geen rijkdom genereren en dus verder bvb ook niet mee betalen voor de gezondheidszorg enz maar moet ik al mijn geld afgeven aan een pandjesmelker

eigen schuld dikke bult dus
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 31 juli 2008, 14:52   #426
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Langdurige werkloze heeft geen 1000 euro maar 800 euro de maand dus dat is het minimumloon. Niemand kiest ervoor (buiten misschien enkelen) om voor dat bedrag te blijven aanmodderen. Als de regering zorgt dat er fatsoenlijk goed betaalde jobs zijn dan zul je zoveel mensen niet meer op den dop hebben. Maar dta willen ze natuurlijk niet want dan hebben die mensen die bij de VDAB en RVA en op al die syndicaten geen werk meer.

Nee de kippen zullen ze niet in uwe mond komen werpen dat moet je zelf doen maar zitten werken als zot om dan maar een mager halfgebraden kiekske op je bord te krijgen dat is het ook niet hoor!

Daarom!!

Omhoog met die lonen in sommige sectors want het leven is een pak duurder geworden dan 10 jaar geleden en het zal nog duurder gaan worden.
Welk deel van " Als iedereen denkt zoals u moeten de lasten op arbeid hoog blijven en zodoende zult u netto weinig overhouden" snapt u niet ?

Want het is niet enkel de werkloosheidsuitkeringen die u de staat kost, maar ook de gemiste belastingen die u veroorzaakt door niet te werken spelen een rol. Als u met zijn alleen gaat werken kunnen d elasten op arbeid omlaag en kunt u meer netto overhouden.
Oud 31 juli 2008, 14:56   #427
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

en uiteindelijk zal ik als geschorste de belastingbetaler nog meer kosten - reken er maar op dat ik daar persoonlijk voor zorg
nr hoeveel zijt gij al op dit forum die dreigt met de criminaliteit in te gaan als we hem zijn dop afpakken ?
Oud 31 juli 2008, 14:58   #428

Standaard

Citaat:
nr hoeveel zijt gij al op dit forum die dreigt met de criminaliteit in te gaan als we hem zijn dop afpakken ?
wss de laatste niet

bovendien heb ik niet met criminaliteit gedreigd maar wees gerust - ik zorg er persoonlijk voor dat mij schorsen niet tot besparing leidt - en roep bovendien alle geschorsten op om hetzelfde te doen - hoe ze dat doen is aan hun eigen creativiteit en dat kan gemakkelijk zonder ook maar één wet te overtreden
Oud 31 juli 2008, 14:58   #429
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
een recht op natuurlijk erfdeel is niks waard als het niet concreet vertaald wordt bvb in gebruiksrecht op grond of in een onvoorwaardelijk basisinkomen waarmee ik dat vd staat kan pachten.

doordat ik geen grond heb kan ik ook zelf geen rijkdom genereren en dus verder bvb ook niet mee betalen voor de gezondheidszorg enz maar moet ik al mijn geld afgeven aan een pandjesmelker

eigen schuld dikke bult dus
Ik had ook geen grond maar heb lang en hard genoeg gewerkt om er een te kopen. En ik ben echt geen uitzondering. Dus het kan blijkbaar wel.
Oud 31 juli 2008, 14:59   #430
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Het is juist door die pipos dat gij uw dop kunt krijgen iedere maand.
Nu nog straffer!

Als ik morgen werkloos word dan heb ik recht op een werkloosheidsvergoeding want ik heb er ook voor gewerkt. Het is niet altijd de schuld van de werkloze hé dat die werkloos is geworden. Dat wordt nog al eens vergeten tot ze zelf eens werkloos worden.

Citaat:
Als iedereen weigert om voor dat salaris te werken heeft het bedrijf twee keuzes : ofwel stoppen ofwel verhuizen. Want als ge opeens 400 netto meer moet betalen aan pakt 1000 werknemers, maakt dat uw producten zo duur dat ge er geen enkel meer verkocht krijgt.
Dikke zever allemaal!

Die bedrijven halen enorme winsten uit hun productie en dan nog eens op de lonen van hun werknemers.
Oud 31 juli 2008, 15:04   #431
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
btw als ik morgen geen gebraden kippen meer krijg van de staat dan zal ik ze op één of ander manier wel pikken van een rijkaard ofzo
Idd,

Als zij mogen pikken van ons dan mogen wij dat toch ook!

Citaat:
Absoluut, dan heb je helemaal niets meer te verliezen als ze je schorsen.
Oud 31 juli 2008, 15:05   #432

Standaard

zo heeft men met mij gedeeltelijk te schorsen tot hiertoe 400 euro bespaard

maar ik heb intussen voor 600 euro schade aangebracht aan de gemeenschap in die periode en elke maand die nog volgt zal de schorsing de gemeenschap op die manier nog meer blijven kosten en dit zonder dat ik één wet overtreedt

een gemeenschap die haar economisch zwaksten laat verhongeren is de naam gemeenschap niet waard en dient ten gronde te worden gericht en ik roep alle geschorsten en armen nogmaals op om hier aan mee te doen.

het is van cruciaal belang voor de laagste klassen dat franske van de kakbroek, de geubbels van vlaanderen met zijn genocidebeleid bot vangt en op het einde van de rit merkt dat de kosten dus zijn opgelopen ipv afgenomen en dit ook aan zijn loonslaven zal moeten uitleggen en verantwoorden.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 31 juli 2008 om 15:11.
Oud 31 juli 2008, 15:07   #433

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Ik had ook geen grond maar heb lang en hard genoeg gewerkt om er een te kopen. En ik ben echt geen uitzondering. Dus het kan blijkbaar wel.
als je gewerkt hebt voor grond dan wil dat zeggen dat je beter eerst eens had nagedacht vooraleer te gaan werken

want grond was er al voor er mensen waren en is dus niemands verdienste en dus heeft niemand het recht deze in strikte zin te bezitten en dus is het wel dom om een ander te gaan betalen voor iets dat van nature van iedereen en of van niemand is

in feite heb je gestolen goed gekocht - wat ik heel jammer voor je vind - je bent in de zak gezet - helaas

ps al eens nagedacht hoe grondeigendom historisch is ontstaan ? of ben je mentaal te lui om eens na te denken misschien ? niet nadenken en gewoon gaan werken en met de rest meelopen is natuurlijk gemakkelijk

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 31 juli 2008 om 15:13.
Oud 31 juli 2008, 15:07   #434
schietboog
Minister

Standaard

[quote=kamiel spieces;3601332]Nu nog straffer!

Als ik morgen werkloos word dan heb ik recht op een werkloosheidsvergoeding want ik heb er ook voor gewerkt. Het is niet altijd de schuld van de werkloze hé dat die werkloos is geworden. Dat wordt nog al eens vergeten tot ze zelf eens werkloos worden.

QUOTE]

Daar dit nu inderdaad de werkloosheidsuitkering voor : iemand werkt, verliest z'n job en krijgt tijdelijk een vervanginkomen. Daar situeert het probleem zich dan ook niet. Wel wanneer iemand dat gaat beschouwen als een vast inkomen, zonder nog verder te willen werken.
Oud 31 juli 2008, 15:14   #435

Standaard

Citaat:
Daar dit nu inderdaad de werkloosheidsuitkering voor : iemand werkt, verliest z'n job en krijgt tijdelijk een vervanginkomen. Daar situeert het probleem zich dan ook niet. Wel wanneer iemand dat gaat beschouwen als een vast inkomen, zonder nog verder te willen werken.
indien iedereen gewoon zijn aandeel van de natuurlijke rijkdom (waar niemand voor gewerkt heeft ) terugkreeg dan was die melige en stigmatiserende solidariteit helemaal niet nodig - zelfs de zieken zouden met hun aardeaandeel hun eigen plan kunnen trekken

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 31 juli 2008 om 15:15.
Oud 31 juli 2008, 15:15   #436
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Welk deel van " Als iedereen denkt zoals u moeten de lasten op arbeid hoog blijven en zodoende zult u netto weinig overhouden" snapt u niet ?

Want het is niet enkel de werkloosheidsuitkeringen die u de staat kost, maar ook de gemiste belastingen die u veroorzaakt door niet te werken spelen een rol. Als u met zijn alleen gaat werken kunnen d elasten op arbeid omlaag en kunt u meer netto overhouden.
Die werkloosheidsuitkering heeft men recht op als werkloze omdat de werkloze voor zijn werkloosheid gewerkt heeft en dus afgedragen heeft aan vadertje staat. Dus de staat bezit geld van me waar ik recht op heb!
Oud 31 juli 2008, 15:17   #437

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Die werkloosheidsuitkering heeft men recht op als werkloze omdat de werkloze voor zijn werkloosheid gewerkt heeft en dus afgedragen heeft aan vadertje staat. Dus de staat bezit geld van me waar ik recht op heb!
ook indien je niets gewerkt hebt heb je recht op 1 / 10 000 000 vd natuurlijke rijkdom van belgie of 1 / 7 000 000 000 deel van de natuurlijk rijkdom van de aarde

dit precies omdat deze tot stand is gekomen zonder dat ook maar één mens er ooit voor gewerkt heeft
Oud 31 juli 2008, 15:19   #438

Standaard

en indien we dus de natuurlijk rijkdom herverdelen dan is er geen verdere solidariteit meer nodig en dan hoeft de zelf geproduceerde rijkdom niet meer herverdeelt te worden

stel je maar eens voor dat men de boorrechten van alle oliebronnen per opbod zou vijlen en ook de exploitatierechten van alle diamant en erst mijnen enz - en dat men de inkomsten hiervan zou verdelen in de vorm van een periodiek onvoorwaardelijk basisinkomen.

armoede zou dan niet meer kunnen bestaan en dat dit werkelijk zo is werd bewezen in taiwan - het enige land in de wereld dat dit heeft toegepast en ook het enige land in de wereld dat met armoede volledig korte metten heeft kunnen maken

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 31 juli 2008 om 15:21.
Oud 31 juli 2008, 15:20   #439
Don Quichote
Banneling

Standaard

Hallo Kobaf.
Ja Don Quichote ...zeg het eens.

Wat ga je op uw lapje grond , met 4 palen en een seurze, ondernemen?

Ik vermoed dat je heel naief fantaseert om wiet te gaan kweken en dikke winsten te maken.

Ben ik just?
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 15:22   #440
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
als je gewerkt hebt voor grond dan wil dat zeggen dat je beter eerst eens had nagedacht vooraleer te gaan werken

want grond was er al voor er mensen waren en is dus niemands verdienste en dus heeft niemand het recht deze in strikte zin te bezitten en dus is het wel dom om een ander te gaan betalen voor iets dat van nature van iedereen en of van niemand is

in feite heb je gestolen goed gekocht - wat ik heel jammer voor je vind - je bent in de zak gezet - helaas

ps al eens nagedacht hoe grondeigendom historisch is ontstaan ? of ben je mentaal te lui om eens na te denken misschien ? niet nadenken en gewoon gaan werken en met de rest meelopen is natuurlijk gemakkelijk

Geloof me, zolang er brood en spelen zijn dan zijn mensen content!

De meeste mensen zijn kuddedieren!

Die rijken maar lachen in hun vuistje!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be