Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Bij nieuwe verkiezingen zou ik nu stemmen voor:
Groen 7 3,06%
SP.A 14 6,11%
CD&V 5 2,18%
Open VLD 12 5,24%
Lijst Dedecker 12 5,24%
NVA 94 41,05%
VL. Progressieven 0 0%
Vlaams Belang 49 21,40%
Ze zijn ongrondwettelijk, ik ga niet stemmen. 21 9,17%
Andere 15 6,55%
Aantal stemmers: 229. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 28 april 2010, 14:10   #421
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Het VB is meer separatistisch dan de N-VA, dat klopt. Maar het probleem bestaat erin dat het VB niet alleen de Vlaamse onafhankelijkheid kan realiseren. Dus de krachten moeten gebundeld worden. Zo simpel is het. Indien je dit niet begrijpt zal ik er een tekeninkje bij maken.
Ergens kan ik je alleen maar gelijk geven... maar wat gaan we er aan veranderen?
Oud 28 april 2010, 14:11   #422
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
mag ik u ni gewoon als achterlijke bestempelen voor bovenstaande post alleen ? ... dat lijkt mij toch voldoende argumentatie hoor.
Leg mij dan eens uit hoe het VB (met al haar vuilbekkerij, waardoor ons imago internationaal besmeurd wordt) Vlaanderen onafhankelijk gaat maken?
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 14:15   #423
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
graag een tekeningetje ... waarin je de uitleg past van BdW : "wij zijn geen separatisten." ...
BDW is tot nader order de leider van de N-VA. Dit leiderschap is niet eeuwigdurend. De overgrote meerderheid van de basis is wél separatist. Ik weet waarover ik spreek, ik heb er lang genoeg ingezeten.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 14:17   #424
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Leg mij dan eens uit hoe het VB (met al haar vuilbekkerij, waardoor ons imago internationaal besmeurd wordt) Vlaanderen onafhankelijk gaat maken?
Ik denk dat je ondertussen toch al moet doorhebben dat het niet door onze onze zogezegde vuilbekkerij is dat ons imago internatiaal besmeurd wordt? Over welke 'ons' je het hebt is me niet meteen duidelijk, maar het doet er dan ook niet echt toe denk ik. Trouwens, naast de Maingains zijn wij vaak maar koorknaapjes hoor.

Op dit moment is het vooral de vraag hoe de n-va de Vlamingen gaat geven waar ze recht op hebben. Want draai het of keer het hoe je wil: Vlamingen kunnen alleen krijgen waar ze recht op hebben in een autonome Vlaamse staat. 'Een vergif dat de naam draagt n-va' titelde een Franstalige krant, daarmee zeer duidelijke stellende dat de n-va de facto OOK in een cordon zit.

Wat voor het vb geldig is, is dat ook voor de n-va. De n-va zal niet de absolute meerderheid halen. Geloof dat maar niet. Dus als zij Vlaamse onafhankelijkheid wenst zal ze alvast niet moeten blijven samenwerken met de zuilpartijen... dus waarom dan zou ze zich van ons afkeren!? Tenzij ze iets niet echt wil natuurlijk... maar dan is ze de mensen aan't beliegen.

Voor het overige wil ik je aanraden het boek 'de ordelijke opdeling' alfvast te bestellen. Daarin vind je je antwoorden.
Oud 28 april 2010, 14:18   #425
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het VB is meer separatistisch dan de N-VA, dat klopt. Maar het probleem bestaat erin dat het VB niet alleen de Vlaamse onafhankelijkheid kan realiseren. Dus de krachten moeten gebundeld worden. Zo simpel is het. Indien je dit niet begrijpt zal ik er een tekeninkje bij maken.
Zeer juist, de krachten moeten inderdaad gebundeld worden. De vraag is enkel hoe. Een kartel "Forza Flandria" ligt momenteel niet voor de hand.

Wellicht is dit wishful thinking maar stel je voor dat N-VA de grootse Vlaamse partij wordt en aan zet is . De bal zou dan volledig in hun kamp liggen. Dan zou N-VA op z'n minst VB moeten betrekken in de onderhandelingen tot eventuele regeringsdeelname.

Al vrees ik dat de traditionele partijen op hun beurt zouden weigeren om tot zo'n regering toe te treden. Langs de andere kant vraag ik me af of VB bereid is om in een federale regering te stappen ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 14:19   #426
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
BDW is tot nader order de leider van de N-VA. Dit leiderschap is niet eeuwigdurend. De overgrote meerderheid van de basis is wél separatist. Ik weet waarover ik spreek, ik heb er lang genoeg ingezeten.

De vele mensen van de basis die ik ken zijn overtuigde Vlaams nationalisten. Ik zou hun eigenlijk eens willen vragen wat ze vinden van de 'confederalistische' uitspatting van hun partijtop op tv. Ik weet niet of ze zich daar allemaal even goed bij voelen.
Oud 28 april 2010, 14:19   #427
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zonder BDW verliest die partij wel 50% van haar potentieel. Ik denk zelfs dat er mensen kiezen voor die partij, juist omdat BDW er voorzitter van is.
BDW is de N-VA.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 14:19   #428
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien kan je mijn 8030 vorige berichten eens lezen alsvorens mij als achterlijk te bestempelen

Enfin, voor de honderdduizendste keer: Het VB is helemaal geen gevaar voor Belgie. Door hun lompe, openlijk xenofoobe politiek zetten ze zichzelf buitenspel (in het cordon sanitaire). Hierdoor moeten ze bij verkiezingen een absolute meerderheid halen om ooit te kunnen deelnemen aan de macht. Dit zal dus NOOIT gebeuren. Het VB zal altijd aan de zijlijn staan roepen, terwijl �*ndere partijen -zoals de N-VA- hun handen wel vuilmaken en effectief iets voor Vlaanderen proberen te betekenen. D�*t is het verschil.

Een stem voor N-VA is voor de ontmanteling van België duizenden keren nuttiger (of gevaarlijker als je het vanuit belgicistisch oogpunt bekijkt).
Misschien moet jij eens andere meningen respecteren ipv mensen plat uit te schelden. Jij verwacht dus dat mensen al jouw berichten lezen, alsof jij de maatstaf hier bent op het forum. Wat een ego.

Wie zegt dat VB nooit een absolute meerderheid kan halen? Jij ziet dit als een vaste wetenschap? Meneer kan dus in de toekomst kijken? Sterk. En dan kom jij mensen als dom bestempelen? Als de Belgische klucht blijft doorgaan zal het VB ooit wel eens de absolute meerderheid halen, we zijn goed op weg moet ik zeggen. Als de N-VA deze verkiezingen wint kan je er gif op innemen dat het land nog meer blok draait.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 14:19   #429
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Onvoorstelbaar toch. Nu we aan de vooravond staan van het einde van het Belgische model, gaan de Blokkertjes hier in de aanval... tegen de N-VA

Ik raad iedereen aan om de beginselverklaring van de N-VA eens te lezen: http://www.n-va.be/programma/wiewatw...verklaring.asp

Citaat:
In haar streven naar een beter bestuur en meer democratie, kiest de Nieuw-Vlaamse Alliantie logischerwijs voor een onafhankelijk Vlaanderen, lidstaat van een democratisch Europa.
Oud 28 april 2010, 14:20   #430
de kleine
Lokaal Raadslid

de kleine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
graag een tekeningetje ... waarin je de uitleg past van BdW : "wij zijn geen separatisten." ...
Ik weet niet waar dat zinnetje vandaan komt, maar ik zou het graag in de context zien.

Aangezien Bart De Wever voorzitter is van de N-VA kunnen we ook stellen dat hij volledig achter het partijmanifest staat. Toch?

Daaruit citeer ik:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Partijmanifest N-VA
We kiezen resoluut voor de republiek Vlaanderen.
de kleine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 14:21   #431
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
en in de basis van de CVP zitten ook nog een pak oprechte vlaamsgezinden, dat wil ik gerust erkennen, zij hebben echter ook niks te zeggen ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 14:22   #432
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Ergens kan ik je alleen maar gelijk geven... maar wat gaan we er aan veranderen?
Voorlopig niet veel, zolang BDW de boot afhoudt. Maar wat vandaag niet kan is morgen mogelijk. Ik blijf op dat punt optimistisch, ik kan niet anders.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 14:22   #433
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Zeer juist, de krachten moeten inderdaad gebundeld worden. De vraag is enkel hoe. Een kartel "Forza Flandria" ligt momenteel niet voor de hand.

Wellicht is dit wishful thinking maar stel je voor dat N-VA de grootse Vlaamse partij wordt en aan zet is . De bal zou dan volledig in hun kamp liggen. Dan zou N-VA op z'n minst VB moeten betrekken in de onderhandelingen tot eventuele regeringsdeelname.

Al vrees ik dat de traditionele partijen op hun beurt zouden weigeren om tot zo'n regering toe te treden. Langs de andere kant vraag ik me af of VB bereid is om in een federale regering te stappen ...
Als er het te garanderen is dat het de laatste is zal het vb met plezier toetreden.

Echter denk ik dat we onze tijd niet moeten verdoen met hierover redeneringen uit te dokteren. Als het op Vlaamse ontvoogding aankomt zal er geen enkele Franstalige partij een regering willen vormen met de n-va of Vb. Aangezien beiden nu eenmaal die Vlaamse ontvoogding als partijprogramma hebben lijkt het me logisch wat gedaan. De meerderheid claimen in Vlaanderen is daarbij een deel van het antwoord.

Ik denk dat je Franstaligen alleen open rond een tafel kunt krijgen met ons en de nva als er over een boedelscheiding dient gesproken te worden. Vooralsnog is het zo ver niet en spelen de belgicisten de komende weken volop hun bangmakerijk troeven uit.
Oud 28 april 2010, 14:23   #434
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Als de N-VA deze verkiezingen wint kan je er gif op innemen dat het land nog meer blok draait.
Euh... wil je dan dat Belgie wèl goed draait?
Oud 28 april 2010, 14:24   #435
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Voorlopig niet veel, zolang BDW de boot afhoudt. Maar wat vandaag niet kan is morgen mogelijk. Ik blijf op dat punt optimistisch, ik kan niet anders.
Dat kan ik begrijpen. Het is natuurlijk niet alleen BDW. Brepoels is bijvoorbeeld zelf reeds lang geen Vlaams nationaliste meer en zo zijn er nog wel meer die er eigenlijk niet echt in geloven.
Oud 28 april 2010, 14:25   #436
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Onvoorstelbaar toch. Nu we aan de vooravond staan van het einde van het Belgische model, gaan de Blokkertjes hier in de aanval... tegen de N-VA

Ik raad iedereen aan om de beginselverklaring van de N-VA eens te lezen: http://www.n-va.be/programma/wiewatw...verklaring.asp
jij noemt het in de aanval gaan ... ik noem het ideologische en strategische ballonetjes en halve waarheden en hele onwaarheden doorprikken.

met vlaamse naiviteit is niemand gediend, dat de N-VA-top dan maar eens klare wijn begint te schenken
Oud 28 april 2010, 14:25   #437
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kleine Bekijk bericht
Ik weet niet waar dat zinnetje vandaan komt, maar ik zou het graag in de context zien.

Aangezien Bart De Wever voorzitter is van de N-VA kunnen we ook stellen dat hij volledig achter het partijmanifest staat. Toch?

Daaruit citeer ik:
Dat stukje heb ik hier al vaker geciteerd... wat ik mij dan af vraag is waarom je het in godshemelsnaam in je hoofd haalt om dan op tv het confederalisme te bepleiten.

Wat is dan je eigen partijmanifest nog waard?
Oud 28 april 2010, 14:26   #438
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Dat kan ik begrijpen. Het is natuurlijk niet alleen BDW. Brepoels is bijvoorbeeld zelf reeds lang geen Vlaams nationaliste meer en zo zijn er nog wel meer die er eigenlijk niet echt in geloven.
Waar h�*�*l jij dat toch allemaal?
Oud 28 april 2010, 14:26   #439
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jij noemt het in de aanval gaan ... ik noem het ideologische en strategische ballonetjes en halve waarheden en hele onwaarheden doorprikken.

met vlaamse naiviteit is niemand gediend, dat de N-VA-top dan maar eens klare wijn begint te schenken

voor een massa Vlamingen lijkt die wijn klaar genoeg.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 14:27   #440
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
die onnodige vuilbekkerij van Dewinter en Deman is voor mij persoon lijk ook een probleem, dat geef ik toe.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be