![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Bij nieuwe verkiezingen zou ik nu stemmen voor: | |||
| Groen |
|
7 | 3,06% |
| SP.A |
|
14 | 6,11% |
| CD&V |
|
5 | 2,18% |
| Open VLD |
|
12 | 5,24% |
| Lijst Dedecker |
|
12 | 5,24% |
| NVA |
|
94 | 41,05% |
| VL. Progressieven |
|
0 | 0% |
| Vlaams Belang |
|
49 | 21,40% |
| Ze zijn ongrondwettelijk, ik ga niet stemmen. |
|
21 | 9,17% |
| Andere |
|
15 | 6,55% |
| Aantal stemmers: 229. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#421 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#422 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Leg mij dan eens uit hoe het VB (met al haar vuilbekkerij, waardoor ons imago internationaal besmeurd wordt) Vlaanderen onafhankelijk gaat maken?
|
|
|
|
|
|
#423 |
|
Europees Commissaris
|
BDW is tot nader order de leider van de N-VA. Dit leiderschap is niet eeuwigdurend. De overgrote meerderheid van de basis is wél separatist. Ik weet waarover ik spreek, ik heb er lang genoeg ingezeten.
|
|
|
|
|
|
#424 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Op dit moment is het vooral de vraag hoe de n-va de Vlamingen gaat geven waar ze recht op hebben. Want draai het of keer het hoe je wil: Vlamingen kunnen alleen krijgen waar ze recht op hebben in een autonome Vlaamse staat. 'Een vergif dat de naam draagt n-va' titelde een Franstalige krant, daarmee zeer duidelijke stellende dat de n-va de facto OOK in een cordon zit. Wat voor het vb geldig is, is dat ook voor de n-va. De n-va zal niet de absolute meerderheid halen. Geloof dat maar niet. Dus als zij Vlaamse onafhankelijkheid wenst zal ze alvast niet moeten blijven samenwerken met de zuilpartijen... dus waarom dan zou ze zich van ons afkeren!? Tenzij ze iets niet echt wil natuurlijk... maar dan is ze de mensen aan't beliegen. Voor het overige wil ik je aanraden het boek 'de ordelijke opdeling' alfvast te bestellen. Daarin vind je je antwoorden.
|
|
|
|
#425 | |
|
Minister
|
Citaat:
Wellicht is dit wishful thinking maar stel je voor dat N-VA de grootse Vlaamse partij wordt en aan zet is Al vrees ik dat de traditionele partijen op hun beurt zouden weigeren om tot zo'n regering toe te treden. Langs de andere kant vraag ik me af of VB bereid is om in een federale regering te stappen ... |
|
|
|
|
|
|
#426 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
De vele mensen van de basis die ik ken zijn overtuigde Vlaams nationalisten. Ik zou hun eigenlijk eens willen vragen wat ze vinden van de 'confederalistische' uitspatting van hun partijtop op tv. Ik weet niet of ze zich daar allemaal even goed bij voelen.
|
|
|
|
#427 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
BDW is de N-VA.
|
|
|
|
#428 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wie zegt dat VB nooit een absolute meerderheid kan halen? Jij ziet dit als een vaste wetenschap? Meneer kan dus in de toekomst kijken? Sterk. En dan kom jij mensen als dom bestempelen? Als de Belgische klucht blijft doorgaan zal het VB ooit wel eens de absolute meerderheid halen, we zijn goed op weg moet ik zeggen. Als de N-VA deze verkiezingen wint kan je er gif op innemen dat het land nog meer blok draait. |
|
|
|
|
|
|
#429 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Onvoorstelbaar toch. Nu we aan de vooravond staan van het einde van het Belgische model, gaan de Blokkertjes hier in de aanval... tegen de N-VA
Ik raad iedereen aan om de beginselverklaring van de N-VA eens te lezen: http://www.n-va.be/programma/wiewatw...verklaring.asp Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#430 | ||
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Aangezien Bart De Wever voorzitter is van de N-VA kunnen we ook stellen dat hij volledig achter het partijmanifest staat. Toch? Daaruit citeer ik: Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#431 |
|
Banneling
|
en in de basis van de CVP zitten ook nog een pak oprechte vlaamsgezinden, dat wil ik gerust erkennen, zij hebben echter ook niks te zeggen ...
|
|
|
|
|
|
#432 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#433 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Echter denk ik dat we onze tijd niet moeten verdoen met hierover redeneringen uit te dokteren. Als het op Vlaamse ontvoogding aankomt zal er geen enkele Franstalige partij een regering willen vormen met de n-va of Vb. Aangezien beiden nu eenmaal die Vlaamse ontvoogding als partijprogramma hebben lijkt het me logisch wat gedaan. De meerderheid claimen in Vlaanderen is daarbij een deel van het antwoord. Ik denk dat je Franstaligen alleen open rond een tafel kunt krijgen met ons en de nva als er over een boedelscheiding dient gesproken te worden. Vooralsnog is het zo ver niet en spelen de belgicisten de komende weken volop hun bangmakerijk troeven uit.
|
|
|
|
#434 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#435 |
|
Minister-President
|
Dat kan ik begrijpen. Het is natuurlijk niet alleen BDW. Brepoels is bijvoorbeeld zelf reeds lang geen Vlaams nationaliste meer en zo zijn er nog wel meer die er eigenlijk niet echt in geloven.
|
|
|
#436 | |
|
Banneling
|
Citaat:
met vlaamse naiviteit is niemand gediend, dat de N-VA-top dan maar eens klare wijn begint te schenken |
|
|
|
|
|
|
#437 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Wat is dan je eigen partijmanifest nog waard?
|
|
|
|
#438 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#439 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
voor een massa Vlamingen lijkt die wijn klaar genoeg.
|
|
|
|
#440 |
|
Banneling
|
|
|
|
|