![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#421 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waarschijnlijk niet, maar dat is naast de kwestie. Want "God bestaat niet!" Verandert niets aan de abstracte ervaring van het lichaam van Christus, het heeft er zelfs maar van verre mee te maken.
|
|
|
|
|
#422 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Stel u voor: Ik kom naar u en ik zeg dat ik net een abstracte ervaring gehad heb. Wat stel je u daarbij voor?
He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. - F. Nietzsche Laatst gewijzigd door ahuramazda : 18 augustus 2011 om 21:49. |
|
|
|
|
|
|
#423 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor mij is de hostie gebakken bloem, maar als niet gelovige is ook daarover mijn visie niet van tel. Voor alle duidelijkheid, we hebben het dus over de ervaring zoals die beleefd wordt door een gelovig introvert persoon.
|
|
|
|
|
#424 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
#425 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is soms of meestal redelijk moeilijk om dieper in die zaken in te gaan omdat veel mensen zich nogal snel persoonlijk aangesproken voelen terwijl een zekere openheid en goede wil noodzakelijk is om ergens te geraken.
|
|
|
|
|
#426 |
|
Provinciaal Statenlid
|
En toch blijf ik erbij dat zelfhypnose gevaarlijk is, zeker als je je er niet bewust van bent.
He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. - F. Nietzsche Laatst gewijzigd door ahuramazda : 18 augustus 2011 om 22:04. |
|
|
|
|
|
#427 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waarom denk je dat?
|
|
|
|
#428 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#429 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#430 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb zelf in Gent gewoond, maar goden, neen, die ben ik er niet tegengekomen...
|
|
|
|
#431 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ik heb enkele ideeën over hoe het leven tot stand kwam, maar of die correct zijn weet ik niet.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
|
|
|
|
|
#432 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Best geschikt voor de lange winteravonden met de gemakkelijkste 'Club' zetel, sigaar of pijp en een gezellige open haard. Dit is luxe dat mij niet past, omdat ik mij slechts resoluut aan de basisgegevens vastklamp, Verhalen over de 'Evolutie' 'Sterrenkunde', 'Judaïsme' alsook deze in verband met 'Jezus-Christus' hebben mij innerlijk fel aangesproken en mij tot lange bezinning en overwegingen aangezet. Voor degenen die deze inspanningen niet willen of kunnen doorstaan, vroeg 'Jezus' enkel en gewoon de geboden van 'God' toe te passen. Ondanks de welbekende dodelijke welbewuste bewijs 'stunt', is de 'Religie' niet veel verder kunnen gaan dan een 'Kapitalistisch Imperium' op te zetten. Dit is dan weer het werk van den 'Duivel' (symboliek ervan)- Deze schuilt eveneens in elk God's schepsel' . Het onbewuste speelt in deze complexiteit uiteraard wel een grote rol. |
|
|
|
|
|
|
#433 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#434 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ja: de mens is zelf de schepper van zijn Goden en dus zelf een Super-GOD. Maar de mens op zijn beurt is weer geschapen door de microwezentjes: heel klein zijn zij, maar toch veel en veel hoger. |
|
|
|
|
|
|
#435 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Harrie, je hebt zo'n mooie avatar!
|
|
|
|
|
#436 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#437 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#438 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mooie avatar, HArrie!!!
Citaat:
Citaat:
Maar dan zlefde opmerking als hierboven: devaluatie en irrelevantie van (super)goden. Citaat:
Toon ze mij en ik zal je geloven.
|
|
|
|
|
#439 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Of is uw fascistische spirituele vader daar geen inspiratie voor geweest?
|
|
|
|
#440 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
dank ie....ja, ik ben er zelf ook erg trots op....
![]() Citaat:
Alleen al het feit dat Gods Geest in hem werkzaam is en zijne lichaam uit 10^41 microwezentjes bestaat. Ook wacht ons een grootse toekomst in het heelal. Citaat:
Oorzaak: jouw eigen minderwaardigheid en gebrek aan zelfbewustzijn. Typisch voor de moderne mens. Tijd voor het grote ontwaken. Citaat:
Ook de Oerknal heeft nooit iemand gezien en toch wordt het geloofd door al die gelovigen in de wetenschap. Hoe des te beter is het harrieGODchristus te geloven op Zijn Woord. ![]() Laatst gewijzigd door harriechristus : 19 augustus 2011 om 17:04. |
|||
|
|
|