Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 november 2011, 14:56   #421
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
OMG. Waarmee denk je dat die dikke bonussen worden betaald.
Met de winsten die gemaakt worden.

Citaat:
Geld dat uit de lucht komt vallen?! Moest elke spaarder op hetzelfde moment z'n spaargeld uit de bank halen, zouden die failliet gaan.
Dat gebeurt nooit.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2011, 12:11   #422
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Met de winsten die gemaakt worden.
Winsten die o.a. gemaakt worden met geïnvesteerd spaargeld.
M.a.w. die bonussen worden 'indirect' uitgekeerd met spaargeld.

Citaat:
Dat gebeurt nooit.
Heb jij nog niet gehoord van de term bank run? Een van de meest bekende was die van 1933 gedurende de Grote Depressie in de VS.

Mijn punt was dat zelfs banken nooit �*l hun klanten op het zelfde moment hun geld (!!!) kunnen teruggeven.

Maar misschien moeten we stoppen om spaargeld met een hoopje festivaltickets te vergelijken.

De festivaltickets van het in water gevallen Pukkelpop 2011 worden deels terug vergoed a.d.h.v. drank- en eetbonnen voor de komende drie jaar. Goed, je kan dit een povere tegemoetkoming vinden. Het zij zo. Persoonlijk vind ik niet dat zo'n tickets terugbetaald dienen te worden, als er geen annulatieverzekering of iets dergelijks bij het ticket werd verkocht. Aangezien ook Pukkelpop enkel verzekerd was voor schade en niet voor tickets of geannuleerde groepen, onderstreept dit nogeens dat een terugbetaling helemaal niet afgedwongen kan worden. Juridisch lijkt het me sowieso een moeilijke zaak en voor de rest: ieder zijn mening.
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2011, 12:26   #423
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarvoor de depositeurs dan ook een vergoeding krijgen. Gezien de enorme spaarquotes hier in België hebben de mensen daar ook geen probleem mee.

Citaat:
Heb jij nog niet gehoord van de term bank run? Een van de meest bekende was die van 1933 gedurende de Grote Depressie in de VS.

Mijn punt was dat zelfs banken nooit �*l hun klanten op het zelfde moment hun geld (!!!) kunnen teruggeven.
En wat is hier nu precies de relevantie van voor deze discussie?

Citaat:
Maar misschien moeten we stoppen om spaargeld met een hoopje festivaltickets te vergelijken.
Stevie kwam met de vergelijking, ik niet.

Citaat:
De festivaltickets van het in water gevallen Pukkelpop 2011 worden deels terug vergoed a.d.h.v. drank- en eetbonnen voor de komende drie jaar. Goed, je kan dit een povere tegemoetkoming vinden. Het zij zo. Persoonlijk vind ik niet dat zo'n tickets terugbetaald dienen te worden, als er geen annulatieverzekering of iets dergelijks bij het ticket werd verkocht. Aangezien ook Pukkelpop enkel verzekerd was voor schade en niet voor tickets of geannuleerde groepen, onderstreept dit nogeens dat een terugbetaling helemaal niet afgedwongen kan worden. Juridisch lijkt het me sowieso een moeilijke zaak en voor de rest: ieder zijn mening.
Ik heb er zelf geen geld aan verloren, dus ik ga ook er ook niet van wakker liggen. Ik stoor me wel enkel aan het hypocriete gedoe van Chokri, die ex-PP gangers een schuldgevoel wilt aanpraten als ze hun bonnen online opvragen, terwijl hij zichzelf miljoenen uitkeert.
Oud 27 november 2011, 12:52   #424
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb er zelf geen geld aan verloren, dus ik ga ook er ook niet van wakker liggen. Ik stoor me wel enkel aan het hypocriete gedoe van Chokri, die ex-PP gangers een schuldgevoel wilt aanpraten als ze hun bonnen online opvragen, terwijl hij zichzelf miljoenen uitkeert.
Miljoenen dan nog...

Ik vind het ook maar kleinzielig van die PP-gangers - geen exen want ze willen blijkbaar de bonnen gebruiken op volgende edities - dat die online opvragingen doen. Ze laten zich dus echt kennen voor een paar euro's.

Laatst gewijzigd door Mam : 27 november 2011 om 12:52.
Oud 27 november 2011, 13:54   #425
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Miljoenen dan nog...

Ik vind het ook maar kleinzielig van die PP-gangers - geen exen want ze willen blijkbaar de bonnen gebruiken op volgende edities - dat die online opvragingen doen. Ze laten zich dus echt kennen voor een paar euro's.
opkomen voor rechtvaardigheid is tegenwoordig al kleinzielig...we gaan echt zeer rap de dieperik in.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2011, 14:35   #426
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Miljoenen dan nog...
In totaal heeft hij er ook miljoenen uitgehaald. Er zitten verschillende vzw's en nog andere dochterondernemingen verbonden aan PP waarlangs hij ook geld ophaald.

Citaat:
Het is kleinzielig van hun om een paar euro's op te vragen terwijl ze er meer dan honderd euro aan kwijt zijn, maar het is niet kleinzielig van Chokri om zichzelf miljonair te maken door PP?
Oud 27 november 2011, 15:36   #427
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
opkomen voor rechtvaardigheid is tegenwoordig al kleinzielig...we gaan echt zeer rap de dieperik in.
Natuurlijk is het kleinzielig om geld terug te vragen voor zaken die afgelast worden vanwege RAMPEN.
Oud 27 november 2011, 15:37   #428
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
In totaal heeft hij er ook miljoenen uitgehaald. Er zitten verschillende vzw's en nog andere dochterondernemingen verbonden aan PP waarlangs hij ook geld ophaald.

Het is kleinzielig van hun om een paar euro's op te vragen terwijl ze er meer dan honderd euro aan kwijt zijn, maar het is niet kleinzielig van Chokri om zichzelf miljonair te maken door PP?
Je bent jaloers op Chokri. Zeg dat dan gewoon ipv er zo rond te draaien.
Oud 27 november 2011, 15:47   #429
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bent jaloers op Chokri. Zeg dat dan gewoon ipv er zo rond te draaien.
Nope, helemaal niet. Ik kan er enkel niet goed bij hoe je enkele individuen kleinzielig kan vinden omdat ze een paar euro's opvragen, terwijl Chokri zelf miljoenen eruit haalt. Past dat nog in je ideaalbeeld van die graaier?
Oud 27 november 2011, 16:22   #430
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Nope, helemaal niet. Ik kan er enkel niet goed bij hoe je enkele individuen kleinzielig kan vinden omdat ze een paar euro's opvragen, terwijl Chokri zelf miljoenen eruit haalt. Past dat nog in je ideaalbeeld van die graaier?
Complete jaloezie dus.

Ik vind het logisch dat Chokri en anderen ( de Lijn, ...) iets verdienen aan pukkelpop. Je betaalt ook niet zomaar tickets terug bij overmacht. Moest de staat Pukkelpop specifiek om die reden helpen, zie ik nog wel serieuze compensaties gebeuren. Anders niet.
Oud 27 november 2011, 16:31   #431
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Tuurlijk zorgt een rechtzaak ervoor dat het in de media komt.
Alles wat met pukkelpop 2011 te maken heeft, komt in de media, dus ze weten goe op voorhand dat ze daarmee de media halen.

en mensen zouden idd wat minder klagen over materiale schade ja..
Dat is de vraag niet.

Wat kunnen de mensen die een rechtszaak aanspannen eraan doen dat de media het naar voor brengt? Weten dat...is nog niet de schuld hebben van e. Zij mogen geen rechtszaak aanspannen omdat het gebeurt is op een plek die heel wat aandacht trekt?

Ook dat was de vraag niet.
Waarom mogen mensen niet klagen indien er iets ergers bestaat? Als dat de regel is...dan mogen deze ouders niet klagen want er zijn mensen die hun heel familie zijn verloren in ongelukken...veel erger.

Laatst gewijzigd door illwill : 27 november 2011 om 16:32.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2011, 16:32   #432
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
als je het wist, waarom vraag je het dan?
Om te verifieren. Probleem mee?
Oud 27 november 2011, 16:36   #433
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als dat zo is, is dat een tekortkoming van hunzelf en is dat geen argument om de tickets niet te hoeven terug te betalen.

Indien het niet hebben van een verzekering het argument zelve is om niet te hoeven betalen....dan vrees ik dat er nog veel gaat gebeuren.

Laatst gewijzigd door illwill : 27 november 2011 om 16:38.
Oud 27 november 2011, 16:41   #434
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Complete jaloezie dus.

Ik vind het logisch dat Chokri en anderen ( de Lijn, ...) iets verdienen aan pukkelpop. Je betaalt ook niet zomaar tickets terug bij overmacht. Moest de staat Pukkelpop specifiek om die reden helpen, zie ik nog wel serieuze compensaties gebeuren. Anders niet.
Het zou wel eens best kunnen zijn dat hij zichzelf elk jaar ruimschoots vergoed via normaal loon/'onkostenvergoedingen'... en dan is dat dividend van een klein miljoen wel iets meer dan iets verdienen...

Zouden we de balansen van PP ergens kunnen raadplegen... of zijn die geheim?...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2011, 19:10   #435
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Complete jaloezie dus.
Nope, helemaal niet. Ik zou de last er niet voor over hebben.

Citaat:
Uiteraard is dat logisch, maar vind je het dan logisch dat hij de PP klanten een schuldgevoel wilt aanpraten als ze een paar euro's terug proberen te vorderen van de honderden euro's die ze kwijt zijn, terwijl Chokri ondertussen zelf ruim z'n zakken vult? Zijn logica volgende telt elke euro toch, niet?
Oud 27 november 2011, 19:20   #436
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Complete jaloezie dus.

Iets verdienen akkoord.
Zich verrijken niet akkoord.

Dit heerschap krijgt ruim 100.000 euro per jaar om ons te vertegenwoordigen, iets waar hij blijkbaar geen tijd voor heeft als ik zijn bijdrge zie in het parlement.

Een schande hoe hij op het gemoed probeert te spelen van kinderen die meestal hard hebben moeten werken om die vele euro's bij elkaar te krijgen.

Waarschijnlijk wil hij geld overhouden om in Cuba een festival te organiseren.

Laatst gewijzigd door guido 007 : 27 november 2011 om 19:22.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2011, 20:24   #437
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

sommige vergeten precies dat er ook doden zijn gevallen bij die ramp.

ok, je hebt in principe recht op terugbetaling voor iets wat je niet hebt gekregen maar wel betaald hebt maar laten we iets respectvol zijn naar de familie van de slachtoffers van die dag.

Als ge nu zit te zeiken over die 150euro die je terugwilt omdat je niet goed hebt kunnen feesten maar er wel voor betaald heb zeg je eigenlijk net zoveel dat die doden hun leven maar 150euro waard is geweest.

Wees verdomme blij dat je toen veilig bent thuis geraakt in plaats van te zeiken over wettelijke rechtvaardigheid, toon gewoon wat menselijkheid
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2011, 20:38   #438
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht

ok, je hebt in principe recht op terugbetaling voor iets wat je niet hebt gekregen maar wel betaald hebt maar laten we iets respectvol zijn naar de familie van de slachtoffers van die dag.

Als ge nu zit te zeiken over die 150euro die je terugwilt omdat je niet goed hebt kunnen feesten maar er wel voor betaald heb zeg je eigenlijk net zoveel dat die doden hun leven maar 150euro waard is geweest.

Wees verdomme blij dat je toen veilig bent thuis geraakt in plaats van te zeiken over wettelijke rechtvaardigheid, toon gewoon wat menselijkheid
Inderdaad... laat Chocri zijn dividend terugstorten... Hij kon ook dood geweest zijn...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2011, 21:52   #439
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
tuurlijk, da's verfoeilijk ..zoals op de sossen stemmen u naar de hel leid...
Het is vak misselijkmakend om te zien hoe vals sociaal mensen zijn en doen want op het einde van de rit komt toch alles neer op het eigenbelang. En dat hebben we te danken aan onze welvaarts staat en verlichte manier van denken en samenleven.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2011, 23:00   #440
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht

Mooi verwoord. Ik heb ook hetzelfde gevoel. Al dat gezaag over terugbetaling van het bedrag omdat je je niet goed hebt kunnen laten gaan, overstemt totaal de ernst van de triestige situatie en toont gebrek aan empathie met de mede-festivalgangers.
Dit staat helemaal los van het feit dat Chrokri een hele hoop verdient aan pukkelpop.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be