Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2023, 01:20   #43981
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Poetin ontkent NIET de soevereiniteit van de Oekraïense natie en de Oekraïense staat. Waar juist heeft hij dat gezegd?
Poetin zei wel, terecht, dat Oekraïners en Russen broedervolkeren zijn, en dat grote delen van wat sinds de jaren 90 als Oekraïne beschouwd wordt cultureel en historisch eigenlijk Russisch zijn.
En als je de geschiedenis kent valt daar geen spelt tussen te krijgen.
Apart en los van het feit dat de inhoud hierboven pure leugens zijn:

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 7 augustus 2023 om 01:48.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2023, 05:16   #43982
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Poetin ontkent NIET de soevereiniteit van de Oekraïense natie en de Oekraïense staat. Waar juist heeft hij dat gezegd?
Poetin zei wel, terecht, dat Oekraïners en Russen broedervolkeren zijn, en dat grote delen van wat sinds de jaren 90 als Oekraïne beschouwd wordt cultureel en historisch eigenlijk Russisch zijn. En als je de geschiedenis kent valt daar geen spelt tussen te krijgen.
Putin ontkent niet de soevereiniteit van Europese naties. Hij zei wel terecht dat Oost Europa Slavische broedervolkeren zijn die onder Russische invloed moeten staan.

Zo kunnen we veel dingen doen he. Het volstaat van te verklaren dat er ergens anders een broedervolk is waar je invloed over moet hebben, en je mag daar alles aan diggelen gaan schieten tot ze uw ondergeschikten zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2023, 05:19   #43983
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus NAVO wil Georgië, Oekraïne, etc. wel maar Rusland niet?
De NATO dient om zich te bewapenen tegen Rusland en hun invallen af te slaan.

Citaat:
En U blijft volhouden dat het Westen niet bezig is om ex-Sovjet-landen tegen elkaar op te zetten en te verdelen?
Is dat zo een beetje als zeggen dat meisjes die uit de kelder van Dutroux ontsnappen en bij de politie hulp gaan zoeken, een bewijs zijn dat de politie de ex leden van de seksbende van Dutroux tegen elkaar opzet ?
Oud 7 augustus 2023, 05:21   #43984
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en ontzettend veel Oekraïners hebben het leven gelaten.
Goed zo. Dat zijn allemaal latere Oekrainse recruten voor het Russische offensief tegen Europa minder he.

Oekraine, als latere uitvalsbasis naar Oost Europa, moet zoveel mogelijk uitgemoord en vernietigd worden alvorens in Russische handen te vallen he.

DAT is de strategie. Gans Oekraine een dode puinhoop. En liefst ook nog zo veel mogelijk dooi Russen. Dat maakt de kans op een succesvolle inval in Oost Europa kleiner.

Laatst gewijzigd door patrickve : 7 augustus 2023 om 05:23.
Oud 7 augustus 2023, 09:48   #43985
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Op dezelfde manier zal hij ook vinden dat de rest van Europa niet echt soeverein is, waardoor hij dat ook zal binnenrijden he
Vaneigens.

Daarom dat er nu 800 US legerbasissen zijn over de hele wereld om onze soevereiniteit te beschermen tegen de niet-westerlingen, hé.

Betaalde bescherming. Ik twijfel of de maffia dat uitgevonden heeft, of toch een handige politieker.....
Oud 7 augustus 2023, 09:49   #43986
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Putin ontkent niet de soevereiniteit van Europese naties. Hij zei wel terecht dat Oost Europa Slavische broedervolkeren zijn die onder Russische invloed moeten staan.

Zo kunnen we veel dingen doen he. Het volstaat van te verklaren dat er ergens anders een broedervolk is waar je invloed over moet hebben, en je mag daar alles aan diggelen gaan schieten tot ze uw ondergeschikten zijn.
Inderdaad, zoals "wij" overal "democratie" gaan stichten.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 7 augustus 2023 om 09:49.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2023, 12:05   #43987
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Operator Starsky viert op dag 530 het heuglijke feit dat de magische kaap van 250.000 permanent gedemobiliseerde russen bereikt is in oekraine.

https://www.youtube.com/watch?v=MslX1Avsgpw
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2023, 12:20   #43988
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Inderdaad, zoals "wij" overal "democratie" gaan stichten.
Dat waren dikke illusies. We zouden gewoon beter overal genocides organiseren, dat is beter voor het klimaat.
Oud 7 augustus 2023, 12:21   #43989
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Oeigoeren hebben hun eigen scholen, en hun eigen media, in hun eigen taal.
Er zitten 1 miljoen Oeigoeren in concentratiekampen. De Communistische Partij probeert de Oeigoerse cultuur uit te roeien en stuurt Hanchinezen naar Oost-Turkestan om het gebied te verchinezen. Ook is er geen vrijheid van drukpers in China. In het kort: je raaskalt.

Citaat:
Ook de Catalanen, Tirolers, Vlaamse Brusselaars, en de Friezen hebben dat recht.
Eindelijk een zin die feitelijk klopt.

Citaat:
Die basisrechten wordt de Russische minderheid in Oekraïne ontzegd. Leugens zult U ongetwijfeld roepen, terwijl ik op deze draad heb aangetoond dat het regime zelf deze zaken niet alleen toegeeft maar er trots op is.
Onzin. Het Russisch heeft dezelfde behandeling als het Spaans in Catalonië.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2023, 12:24   #43990
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb hier haarscherp aangegeven waarom het Westen veel imperialistischer is dan China of Rusland.
Je geeft elke dag haarscherp aan dat je volslagen geïndoctrineerd bent door communistische regimes en hun niet-communistische opvolgers. Je zit echt op de lijn van GUN en Straddle qua introductie.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2023, 12:37   #43991
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... ik heb al lang door dat uw wereldbeeld bevestigd zien voor U belangrijk is, ...

Me dunkt dat u wat mijn wereldbeeld betreft helemaal NIKS doorhebt.

Ik ga het nog één keer herhalen: ALLE imperia mogen wat mij betreft verdwijnen, de oudste eerst.

Ik geef toe dat ik een zwak heb voor een samenleving die

- zich op zo democratisch mogelijke wijze kan & mag organiseren,
- haar markt-economie en haar informatie-stromen zo vrij mogelijk houdt,
- een zo strikt mogelijke scheiding van de wetgevende, uitvoerende en rechterlijke machten nastreeft,
- individuele burgerrechten zo goed mogelijk beschermt.

Laat maar weten WIE van uw véle 'vrienden' (want 'vijanden van uw vijanden') mij een bestaan in zo'n samenleving kan garanderen.

Dit gezegd zijnde:

me dunkt vooral dat u het absoluut niet kunt verkroppen dat ik niet blindelings wens te dwepen met bolsjewisten, islamieten, keizers, maoïsten en tsaren die zich in de loop der tijden verantwoordelijk hebben gemaakt voor vele honderden miljoenen doden.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2023, 12:40   #43992
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Er zitten 1 miljoen Oeigoeren in concentratiekampen. De Communistische Partij probeert de Oeigoerse cultuur uit te roeien en stuurt Hanchinezen naar Oost-Turkestan om het gebied te verchinezen.
Voor een keer ben ik het daar met de Chinezen eens: de Oeigoeren zijn moslims he. Die van de wereld helpen is altijd een goed idee.
Oud 7 augustus 2023, 12:46   #43993
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Apart en los van het feit dat de inhoud hierboven pure leugens zijn:
According to the Seventh Annual Ukrainian Municipal Survey, 96% of the residents of Odesa spoke some Russian at home and 29% spoke some Ukrainian at home (overlap due to bilingually).

Through most of the 19th century and until the mid 20th century, the largest ethnic group in Odesa was Russians, with the second largest ethnic group being Jews.[91]

https://en.wikipedia.org/wiki/Odesa

Etnische Russen die Russisch spreken, maar met Rusland heeft dit niets te zien hoor.

Native language of the population of the city of Donetsk as of the Ukrainian Census of 2001:[62]

Russian 87.8%
Ukrainian 11.1%
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2023, 13:40   #43994
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Je geeft elke dag haarscherp aan dat je volslagen geïndoctrineerd bent door communistische regimes en hun niet-communistische opvolgers. Je zit echt op de lijn van GUN en Straddle qua introductie.
Hij heeft op sommige punten gelijk. Russisch spreken is nu verboden in Oekraïne terwijl een 30% van de mensen die in Oekraïne wonen Russisch spreken. Democratie is toch anders dacht ik zo.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2023, 13:52   #43995
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Sovjet-Unie is relatief vreedzaam uit elkaar gevallen, grenzen zijn niet voor eeuwig, ook die van Oekraïne niet. De laatste keer dat enkele VS-staten zich wilden losmaken vielen er miljoenen doden...
Dient Hawai of Alaska tot het einde der tijden Amerikaans te blijven? Denk je dat de Amerikanen zomaar zouden aanvaarden moesten deze gebieden zich afscheuren/afgepakt worden?
Onder invloed van Peter De Grote wou Rusland, het Nederlands als 2de taal aannemen. Die heeft ook de bureaucratische oorlogsvoering geïntroduceerd in Rusland. Stichting Sint-Petersburg met een grote admiraliteit.

Anders was er Rusland met de oude grenzen zonder Siberië. En was dat een soort VS, een anarchistische natie voor vrijbuiters. Cossack natie of zoiets. Dat Siberië.

Nu dat imperialisme... Dat is van Engeland de oude erfvijand op het water overgewaaid naar de VS.
Oud 7 augustus 2023, 13:54   #43996
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Voor de Nederlanders dan toch.

In België is de erfvijand Frankrijk. Guldensporenslag.
Oud 7 augustus 2023, 14:00   #43997
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Hij heeft op sommige punten gelijk. Russisch spreken is nu verboden in Oekraïne.
Bron ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2023, 15:40   #43998
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1) Heb je uw eigen link ook effectief gelezen, of zou dat te confronterend zijn?

2) Op geen enkel moment de laatste eeuwen of zelfs millennia waren er meer dan een paar landen die Tibet als onafhankelijk erkenden.
1) Wat een vraag!

Uiteraard lees ik niks van wat ik in een link meegeef.
Ik tik gewoon willekeurig enkele letters in, en het eerste het beste dat "Safari" mij aanreikt, plof ik hier in deze draad.

2) Het is nu ook weer niet zo dat 'onafhankelijkheid erkennen' al héél lang in de mode is, hé.

Maar wat doet het er ook toe?

Als het u goed uitkomt, hoeft het toch niet:

hoevéél landen hebben de annexatie van de Krim en de Donbas door Rusland al 'erkend', misschien?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 7 augustus 2023 om 15:44.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2023, 17:01   #43999
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Hij heeft op sommige punten gelijk. Russisch spreken is nu verboden in Oekraïne terwijl een 30% van de mensen die in Oekraïne wonen Russisch spreken. Democratie is toch anders dacht ik zo.
Russisch spreken is helemaal niet verboden in Oekraine, dat is agitprop van de russofielen. De wet die er sinds 2019 is en die oekrains als taal voorschrijft doet dat voor ambtenaren, voor het openbare leven, voor onderwijs. NIET echter in de privé kring en in onderlinge communicatie tussen burgers.

Is dat niet volledig vergelijkbaar met hoe europese landen werken ? Kijk naar ons eigen landeke : onze overheid schrijft ook voor wat het officiële taalgebruik is inzake de overheid, inzake de organisatie van de arbeidsvloer, inzake het onderwijs. Maar laat de burger in zijn privé leven volkomen vrij te spreken wat hij/zij zelf wil. (tot grote frustratie van de vendeliersbrigade die graag anderstaligen verplicht willen doen nederlands spreken...)
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2023, 17:20   #44000
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Russisch spreken is helemaal niet verboden in Oekraine, dat is agitprop van de russofielen. De wet die er sinds 2019 is en die oekrains als taal voorschrijft doet dat voor ambtenaren, voor het openbare leven, voor onderwijs. NIET echter in de privé kring en in onderlinge communicatie tussen burgers.

Is dat niet volledig vergelijkbaar met hoe europese landen werken ? Kijk naar ons eigen landeke : onze overheid schrijft ook voor wat het officiële taalgebruik is inzake de overheid, inzake de organisatie van de arbeidsvloer, inzake het onderwijs. Maar laat de burger in zijn privé leven volkomen vrij te spreken wat hij/zij zelf wil. (tot grote frustratie van de vendeliersbrigade die graag anderstaligen verplicht willen doen nederlands spreken...)
De Universiteit van Kiev verbiedt nu het spreken van Russisch. Boeken mogen niet meer worden gedrukt in het Russisch, en ga zo maar door. Russisch spreken wordt als slecht aanzien. In de praktijk worden heel veel mensen gediscrimineerd. Zo’n kleine 30%. Begrijpelijk misschien allemaal maar wel een aanslag op de taalvrijheid.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 7 augustus 2023 om 17:33.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be