![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#441 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als ze kunnen protesteren omwille van enkele leuke cartoons, kunnen ze ook protesteren tegen zo'n barbabarij. Maar ze doen het niet. |
|
|
|
|
|
|
#442 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stoer doen en de revolutionair uithangen achter een toetsenbord, dat kan iedereen hoor.
|
|
|
|
#443 |
|
Minister-President
|
Breng ze aub niet op ideeën ,wil je ! Weet gij wel hoeveel zo'n bushokjes en winkelruiten kosten de dag van vandaag? Om over de benzine voor hun "autootje-stook" nog maar te zwijgen.
|
|
|
#444 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#445 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Waar hebben ze die gematigden dan schrik van? |
|
|
|
|
|
|
#446 |
|
Banneling
|
De Belgische moslimexecutive zou al een mailtje/fax/postduif kunnen uitsturen naar hun Afghaanse moslimbroeders. Op wat wachten ze?
|
|
|
|
|
|
#447 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Op den duur moet dat voor een "normale Moslim" vermoeiend zijn om systematisch geconfronteerd te worden met die veralgemening dat alles wat fout loopt in Moslimlanden met de Islam te maken heeft, en alles wat hier fout loopt met Moslims met de Islam te maken heeft. Een beetje zoals de Vlaams-nationalisten het waarschijnlijk beu zijn om systematisch door "de Franstaligen" (weer een veralgemening Dit gezegd zijnde, het klopt dat de Islam ook zijn Taliban kent, evenals het Christendom zijn fundi's kent, en het Jodendom zijn ultra-orthodoxe nationalistische kolonisten. Maar zou men niet zo systematisch veralgemenen (zoals men dat ook niet doet voor Christenen of Joden, tenminste bij ons niet), het zou toch al een grote stap vooruit zijn. IJdele hoop waarschijnlijk.
|
|
|
|
#448 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#449 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En als het u zo aan het hart ligt (en dat is zeer menselijk, ik ben ook diepgeschokt dat zo'n barbaarse daden in de 21ste eeuw kunnen plaatsvinden), dan kun je toch enkel en alleen naar Afghanistan reizen om daar aan de oren te trekken van de Taliban, toch?
|
|
|
|
#450 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
@ Bad Attila
Geestelijk en emotioneel verkeren de Afghanen (en niet de Afghanen alleen) nog in de oude tijden van omstreeks de jaartelling. Het mentale evolutieproces heeft daar niet plaatsgevonden en de Islam heeft weten te voorkomen dat zoiets ooit zou gebeuren.
|
|
|
#451 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Overigens kunnen de moslims hier ook gerust beginnen met te protesteren tegen moslimextremisme hier. Door bijv. hun afkeuring te laten blijken voor de uitspraken van Nordine Taouil. Maar dat gebeurt natuurlijk niet want er is bijzonder weinig afkeuring.
|
|
|
|
#452 | |
|
Banneling
|
Citaat:
In Afghanistan kan ik niet protesteren want die religieuse gekken maken mij onmiddellijk af en geen gematigde moslim die een kuchje zal laten horen. Trouwens het is zoals met besnijdenissen : naar Westerse organisaties die die praktijk proberen af te schaffen, wordt er niet geluisterd. Moslims aanvaarden enkel van moslims. Dus t'is aan die gematigden waarvan er zo veel rond lopen, maar die je nooit ziet en hoort, om actie te ondernemen. |
|
|
|
|
|
|
#453 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De rest van haar tussenkomsten in deze laat ik voor haar rekening, steun van mij moet zij niet verwachten ... Citaat:
Dus, waarom moeten Moslims in België hun afkeur tonen voor iets dat in Afghanistan gebeurd is? Is er dan een verschil tussen "hen" en "wij", dat wij dat niet moeten doen? Pas op hoor, ik ga niet beweren dat de Moslimgemeenschap daar geen deel van de verantwoordelijkheid voor draagt; soms (vaak) zouden een aantal Moslims ook hun selectieve verontwaardiging moeten laten vallen. Maar weer eens, hoeveel Moslims zouden in België procentueel deelgenomen hebben aan de betogingen inzake de prenten?
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 18 augustus 2010 om 15:43. |
||
|
|
|
|
|
#454 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
(hoe denk jij de Taliban gaan reageren t.o.v. een Moslim die zich zou verzetten tegen de steniging, denk je? Hem thee en een bos bloemen schenken?)
|
|
|
|
#455 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door fox : 18 augustus 2010 om 15:35. |
|
|
|
|
|
|
#456 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Da's zo'n beetje alsof ik zou zeggen: "Iedere dag twee flessen whiskey drinken? Ja ik keur dat af, dat is niet goed. 't is natuurlijk niet zo erg als het eten van meer dan 2 eieren per week." Citaat:
Omdat de gematigden misschien best eens laten blijken aan de extremisten dat ze hun manieren en opvattingen niet moeten? Hoe ga je iets verdrijven als je je mond niet open doet? Hoe is er gereageerd geweest op alle schandalen in de RKK? Toch niet met een "goh, dat is erg, kindjes verkrachten, maar VB'er zijn, dat is VEEL erger!". Serieus. Hoe langer ik er over nadenk hoe walgelijker ik het vind. Ik hoop dat sugarloe niet representatief is voor zij die zich "gematigd" en "geintegreerd" noemen. Het probleem is een beetje dat ik dat ondertussen bij zowat iedere moslim die ik tegen gekomen ben, gedacht heb. En dan heb ik het niet over "de groep", maar over de individuen. We moeten het toch niet van een minuscuul aantal uitzonderingen hebben, hoop ik? Wel, waar zijn ze dan, de gematigden? Of zitten ze allemaal bij de "ex-moslims"?
|
|
|
|
#457 |
|
Banneling
|
Heb je daar toevallig cijfers en bronnen voor?
|
|
|
|
|
|
#458 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|