Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 10 oktober 2011, 13:35   #441
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Nog altijd geen teken van leven van procureur Rubens.

Eric Donckier zette net een opiniestuk online waarin hij ook opmerkt dat Rubens door Claes nu buitenspel wordt gezet.

http://www.hbvl.be/blog/de-kern/exte...-kent-ons.aspx

En misschien is het mijn verbeelding maar heb je dit item van TV-Limburg gezien?

http://www.tvl.be/nl/2011-10-09/hild...tregelen-door/

Op 00:25 zegt Claes "Ik wil voorgoed weten of er rotte appels zijn in de organisatie, ik wil weten wie die zijn, en eens ik dat weet, dan vliegen ze eruit". Cut naar een archiefbeeld van Rubens! Insubordinatie van de TV-Limburg redactie.
Precies ne peuter die betrapt is met haar fikken in de snoeppot.

Laatst gewijzigd door giserke : 10 oktober 2011 om 13:35.
giserke is offline  
Oud 10 oktober 2011, 17:42   #442
discuz
Minister

Standaard

Alle vooruit, Claes krabbelt al terug.

Citaat:
Claes matigde intussen haar toon. "Ik heb nog steeds vertrouwen in deze ploeg. Maar de afgelopen dagen heb ik gepraat met experts en journalisten. Veel mensen hebben mij ook mails gestuurd waarin ze zeggen dat het vertrouwen zoek is. Als ik in 2012 de kans krijg om burgemeester te worden, dan zal ik kiezen voor een meerderheid en een oppositie."
Eens zien wat er binnen een paar dagen nog van de andere goede voornemens in de brief overblijft.

Citaat:
Claes gaf in een brief aan dat het afspiegelingscollege, een coalitie van alle partijen behalve Vlaams Belang, zijn beste tijd heeft gehad. CD&V en Open VLD betreuren de uitspraak en dreigen ermee uit de coalitie te stappen.
Was dat niet de bedoeling van Claes?

Laatst gewijzigd door discuz : 10 oktober 2011 om 17:45.
discuz is offline  
Oud 10 oktober 2011, 18:30   #443
besluitloos
Banneling

Standaard

Citaat:
Was dat niet de bedoeling van Claes?
Ja, zoiets dacht ik ook al. Maja, het toneelstukje moet blijven duren natuurlijk.
besluitloos is offline  
Oud 10 oktober 2011, 19:55   #444
discuz
Minister

Standaard

En het blijft maar schandalen regenen bij de Limburgse justitie:

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...ugshandel.aspx

Citaat:
De onderzoeksrechter heeft een gepensioneerde speurder van de federale gerechtelijke politie van Tongeren aangehouden en laten opsluiten in de gevangenis. Hij heeft een onberispelijke staat van dienst en hielp meerdere moordzaken, waaronder de parachutemoord, oplossen.

Opmerkelijk is dat de pas gepensioneerde politieman donderdag werd aangehouden door dezelfde onderzoeksrechter die Els Clottemans achter de tralies deed belanden.

Volgens de onderzoekers is de aangehouden politieman de link tussen Mo Y. en een Truiense fruitboer. De fruitboer legde in dat verband verklaringen af die erg belastend zijn voor Pierre K. Pierre K. ontkent in alle toonaarden dat hij de twee met elkaar in contact bracht met het oog op de teelt en de handel van drugs. Merkwaardig is ook dat de collega's van de vroegere politieman op de hoogte waren dat hij nog altijd goede contacten onderhield met informant Mo Y.
Man, man, dat ruikt toch ook allemaal niet zo fris. Afrekening binnen het gerecht. Dreigde die man ook wat aan klokkeluiden te willen gaan doen?
discuz is offline  
Oud 10 oktober 2011, 21:02   #445
discuz
Minister

Standaard

Toch een teken van leven van procureur Rubens vandaag, zij het dan met een omweg:

Citaat:
Deze maatregelen ondersteunen niet bepaald de oproep die procureur Marc Rubens deed dat iedereen binnen de politie best zou zwijgen. ‘Zoals hij geen commentaar geeft op mijn beleid, zal ik ook geen commentaar geven op zijn uitspraken en beleid', merkt Claes fijntjes op.
Die uitspraak van Claes betekent dan toch weer dat haar ambitieus plan niet meer is dan een pr-stunt, zonder hoop op wezenlijke verandering.

Als Claes zelf niet ziet dat Rubens een groot struikelblok is in de hele affaire maar hoopt dat ze naast hem een beleid kan uitbouwen, tja.

Naïef van haar, en natuurlijk berekend gespeeld van de clan die aan haar touwtjes trekt.

Laatst gewijzigd door discuz : 10 oktober 2011 om 21:02.
discuz is offline  
Oud 10 oktober 2011, 21:08   #446
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch een teken van leven van procureur Rubens vandaag, zij het dan met een omweg:

Die uitspraak van Claes betekent dan toch weer dat haar ambitieus plan niet meer is dan een pr-stunt, zonder hoop op wezenlijke verandering.

Als Claes zelf niet ziet dat Rubens een groot struikelblok is in de hele affaire maar hoopt dat ze naast hem een beleid kan uitbouwen, tja.

Naïef van haar, en natuurlijk berekend gespeeld van de clan die aan haar touwtjes trekt.
De dagen van Claes in de politiek lijken uitgeteld: haar vrienden van Groen! laten haar nu blijkbaar ook vallen!

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111010_157

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 10 oktober 2011 om 21:08.
Bokkenreyder is offline  
Oud 10 oktober 2011, 23:04   #447
discuz
Minister

Standaard

Ik ga mij aan een pronostiek wagen voor de uitspraak van morgen, als de rechter tenminste al komt opdagen.

Citaat:
OM DEZE REDENEN,

DE RECHTBANK,

rechtdoende op tegenspraak

Strafrechtelijk

spreekt de beklaagde V.V. vrij wegens het feit voorwerp van de tenlastelegging C;

Verklaart de beklaagde V.V. schuldig aan de feiten omschreven onder de tenlasteleggingen A en B;

Gelast voor deze feiten de gewone opschorting voor een termijn van drie jaar vanaf heden.
discuz is offline  
Oud 11 oktober 2011, 00:11   #448
giserke
Banneling

Standaard

GRAAG ZAAK CLOTTEMANS VOLLEDIG HERZIEN JA!

Ik kan me niet voorstellen dat ze 30 jaar gekregen heeft door die corrupte prutsers.
giserke is offline  
Oud 11 oktober 2011, 06:34   #449
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
GRAAG ZAAK CLOTTEMANS VOLLEDIG HERZIEN JA!

Ik kan me niet voorstellen dat ze 30 jaar gekregen heeft door die corrupte prutsers.
Heeft de Story geen forum?
Another Jack is offline  
Oud 11 oktober 2011, 07:06   #450
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
De dagen van Claes in de politiek lijken uitgeteld: haar vrienden van Groen! laten haar nu blijkbaar ook vallen!

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111010_157
ze heeft een absolute meerderheid, ze heeft niemand nodig.
Oud 11 oktober 2011, 08:09   #451
discuz
Minister

Standaard

Steven Vandeput (NVA) merkte gisteren nog eens fijntjes op dat Claes aan geheugenverlies blijft lijden:

Citaat:
Vooreerst is er de niet-verlenging van het mandaat van Korpschef Beckers. In een eerdere communicatie maakte het stadsbestuur gewag van een gezamenlijke beslissing, gebaseerd op de persoonlijke wensen van dhr. Beckers omwille van familiale redenen. Nu klinkt het plots dat het niet verlengen van het mandaat van dhr. Beckers altijd al samenhing met deze zaak.
En nog:

Citaat:
En dan is er nog de studie over de werkomstandigheden in het korps. In eerste instantie mocht deze studie zelfs niet ingezien worden door de politieraad. Laat staan dat er ook maar enige actie zou zijn ondernomen. “Integendeel. Toen ik deze wantoestanden en de verhalen van de klokkenluiders in het parlement en de media ter sprake bracht, was de enige reactie van mevrouw Claes en de haren harde woorden jegens de klokkenluiders”, zegt Vandeput. ‘Dit moet stoppen, we zullen hard optreden tegen zij die dit buiten brengen en tegen zij die hiervan melding maken’, lieten Claes en haar raadsheer Lamon in die periode optekenen in de media.
http://hasselt.n-va.be/nieuws/persbe...eheugenverlies
discuz is offline  
Oud 11 oktober 2011, 08:17   #452
discuz
Minister

Standaard

De Hasseltse klokkenluiders mogen ook een op audientie bij Stefaan Clerck. Praten, praten, veel geblaat en weinig wol.

Intussen doet Comité P ook politiek correcte uitspraken, hoewel de topman langs geen kanten op de hoogte lijkt te zijn waarmee hij bezig is:

Citaat:
Over het juiste aantal klachten dat het Comité P behandelt, kan de voorzitter niets zeggen. “Maar we krijgen er regelmatig binnen”, zegt Bart Van Lijsebeth, voorzitter van het orgaan dat de politiediensten controleert. “En we nemen ze zeer ernstig.” Daarom voert het Comité P momenteel een groot doorlichtingsonderzoek.

“We zijn er al bijna een halfjaar mee bezig. Omdat het onmogelijk is om álle korpsen door te lichten, werken we op basis van een uitgebreide steekproef. Op die manier moet duidelijk worden bij welke korpsen er sprake is van misbruik. Het onderzoek is in de loop van 2012 klaar.”
En ze zijn al twee jaar aan het onderzoeken. Drie jaar onderzoek op een steekproef? Laat me niet lachen.
discuz is offline  
Oud 11 oktober 2011, 08:34   #453
discuz
Minister

Standaard

En nog een steekproef:

Driekwart van Hasselaren vindt dat burgemeester moet aanblijven.

Citaat:
Drie op de vier Hasselaren vindt dat Hilde Claes (sp.a) moet aanblijven als burgemeester. “Een hart onder de riem”, zegt Claes. Verder is bijna 60 procent van mening dat haar excuses oprecht waren. Dat blijkt uit een representatieve steekproef bij honderd Hasselaren, die in opdracht van Het Belang van Limburg werd uitgevoerd.
Ik vraag mij toch af waar Het Belang die gevonden heeft. Als je de laatste dagen de commentaren onder hun artikels las eiste meer dan 90% haar onmiddellijk ontslag.

En Hasselt heeft ongeveer 73.000 inwoners. Een representatieve steekproef voor een populatie van die grootte zijn 382 mensen, geen 100.

Laatst gewijzigd door discuz : 11 oktober 2011 om 08:34.
discuz is offline  
Oud 11 oktober 2011, 08:38   #454
discuz
Minister

Standaard

Klokkenluiders zijn vrijgesproken. Ik wil het arrest van de uitspraak wel eens zien met de motivatie van de rechter.

En wat zijn de gevolgen voor procureur Rubens?

Laatst gewijzigd door discuz : 11 oktober 2011 om 08:43.
discuz is offline  
Oud 11 oktober 2011, 09:14   #455
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat em gewoon in beroep gaat zeker ?

Maar alleszins keihard in his face ja
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 11 oktober 2011, 09:47   #456
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Klokkenluiders zijn vrijgesproken. Ik wil het arrest van de uitspraak wel eens zien met de motivatie van de rechter.

Hopelijk word de inhoud van het verslag van Arista nu ook beschikbaar voor de klokkenluiders. Als ik Claes goed verstaan had, heeft dat verslag 100000€ gekost.
Graaicultuur alleen bij de politie....ik denk het niet
zebrapad is offline  
Oud 11 oktober 2011, 10:38   #457
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
En nog een steekproef:

Driekwart van Hasselaren vindt dat burgemeester moet aanblijven.

Ik vraag mij toch af waar Het Belang die gevonden heeft. Als je de laatste dagen de commentaren onder hun artikels las eiste meer dan 90% haar onmiddellijk ontslag.

En Hasselt heeft ongeveer 73.000 inwoners. Een representatieve steekproef voor een populatie van die grootte zijn 382 mensen, geen 100.
Ze hebben gewoon dezelfde fictieve personen genomen waarmee ze vorige week via peiling hebben uitgemaakt dat slechts 30% van de Vlamingen België wil splitsen.
giserke is offline  
Oud 11 oktober 2011, 11:40   #458
Hoera
Provinciaal Statenlid

Hoera's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ze hebben gewoon dezelfde fictieve personen genomen waarmee ze vorige week via peiling hebben uitgemaakt dat slechts 30% van de Vlamingen België wil splitsen.
Mijn voorspelling zal uitkomen: na oktober 2012 blijft Hilde Claes gewoon aan als burgemeester.

Ze heeft toch zo'n sympathiek gezichtje
Hoera is offline  
Oud 11 oktober 2011, 15:54   #459
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ze heeft een absolute meerderheid, ze heeft niemand nodig.
Nope, ze heeft de groentjes nodig, want SP.a zit er in een kartel met Groen! en Vlaams progressieven. Dat kartel heeft 22 van de 41 zetels. Verder kartel CD&V/N-VA: 10 zetels, VLD/Vivant: 4 zetels en VB: 5 zetels.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 11 oktober 2011 om 15:58.
Bokkenreyder is offline  
Oud 11 oktober 2011, 16:58   #460
discuz
Minister

Standaard

Na de vrijspraak van de klokkenluiders in Hasselt vraagt Walter Pauli zich af hoe onafhankelijk procureur Marc Rubens is. Allee gij!

En ook PP komt ter sprake.

Citaat:
Nog voor er één onderzoeksdaad was gesteld, had Marc Rubens al laten verstaan “dat dit niemands schuld was, maar een ongeluk.” Dat kan best zijn, en veel krantencommentatoren huldigden die stelling ook. Maar een procureur is geen commentator.

Stel dat een nabestaande van één van die gestorven jongelui toch naar het gerecht had willen stappen, als was het maar omdat hij of zij worstelt met het vermoeden dat zijn kind niet was verongelukt door een spijtige nalatigheid - maar hoe dan ook een nalatigheid? Dan wist hij vooraf: dit wordt geen objectief onderzoek.
http://www.knack.be/opinie/columns/w...2025?rnd=26574
discuz is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be