![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet men dogma's serieus nemen ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#442 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En ik lees heel duidelijk:
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#443 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#444 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#445 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#446 |
Banneling
|
![]() Vindt u nu zelf niet dat u nu een karikatuur aan het maken bent van uzelf?
Laatst gewijzigd door system : 31 december 2012 om 10:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#447 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#448 |
Banneling
|
![]() Omdat hij niet kan zeggen of de aarde al dan niet ouder is dan 5000 jaar en omdat hij als mede argument geeft dat de ouderdom van de aarde hem eigenlijk niet zo interesseert. Dat gelooft u toch zelf niet zeker?
Laatst gewijzigd door system : 31 december 2012 om 14:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het probleem met de wetenschap is dat we nooit op alle vragen zullen kunnen antwoorden. Dit is logisch omdat elk antwoord nieuwe vragen met zich meebrengt en zo blijven we bezig. Tegelijk gaat onze kennis er constant op vooruit. Het probleem van elk geloof is dat ze zich vroeg of laat vastrijden in hun rederingen en men kan niet verder of dieper gaan zoeken. Dan komen argumenten naar boven zoals "het interesseert me eigenlijk niet" of "Gods wegen zijn ondoorgrondelijk". Beide zitten dus met open vragen en zullen dus altijd met open vragen blijven zitten maar de wetenschap gaat er tenminste op vooruit terwijl het geloof ter plaatste staat te trappelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Later hebben Christenen met heel veel enthousiasme geleerde vrouwen gefolterd en vermoord als "heks"...
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#451 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 31 december 2012 om 16:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Creationist? Ja, als we het woord begrijpen zoals het is: wie gelooft in de scheppende God, de bron van alle leven. Hij die het begin en einde van alles is, de Alfa en de Omega. Neen echter, als daarmee verwezen wordt naar iemand die de typisch (Amerikaans-)protestantse zienswijze op het bijbelverhaal aanhangt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, hoor. Dat vormt op geen enkele wijze een element van het christelijk geloof. Dat staat in geen enkele geloofsbelijdenis. Niet die van de apostelen, niet die van Nicea, niet die van Constantinopel, niet de vele geloofsdoopformulieren, niet in de besluiten van de oecumenische concilies, niet bij de kerkvaders, enzovoort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#456 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou er getwijfeld moeten worden aan de eerlijkheid van het antwoord dat ik gaf?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik herhaal even wat ik stelde: ik geloof in God, de schepper. Als men mij vraagt naar het tijdstip van die schepping en dus de ouderdom van de aarde, antwoord ik: dat weet ik niet. Voor mij is dat ook geen belangrijk element, om de eenvoudige reden dat het op geen enkele wijze een zaak van het geloof is. Dus, waar zit in deze alinea iets van "vastrijden"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is pas recent, niet doordat de kerk het geweer van schouder veranderde, maar door een gebrek aan priesters, dat vrouwen enige betekenis hebben gekregen. Ook werd de vrouw door menig kerkvader (die later als 'heiligen' werden bestempeld) beschouwd als bron van menig kwaad, als het instrument van de duivel zoals in het aards paradijs. Een verleidster, een listig iemand en dus een te mijden personnage die uiteindelijk alleen maar deugdelijk was voor de voortplanting. Laatst gewijzigd door system : 31 december 2012 om 16:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |