![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#4641 | |
|
Banneling
|
Citaat:
2) Spreek je van een 'ontmanteling' of een ontwapening ? Of is dat voor jou hetzelfde ? Ik zou met dit argument nog akkoord kunnen gaan maar Israël respecteert zelf de VN-resoluties niet. Ze hebben een paar dagen geleden zelfs de wapenstilstand nog geschonden ! 3) Het terugkrijgen van de 2 militairen was nochthans de reden die Israël officieel opgaf. Misschien was het een drogreden ? 4) Ik heb eigenlijk gereageerd op een aantal van je beweringen die door mij reeds een 20-tal keren weerlegd zijn. Ik probeer dus hoffelijk te blijven tegenover jou. ![]() |
|
|
|
|
|
|
#4642 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is toch niet meer dan normaal zeker? Als er in een resolutie (een resulutie die de wapens doet zwijgen nog wel) staat dat de Hesbollah anno 2004 ontwapend moet zijn, en je ondertekent dat in naam van een volk, is het toch niet meer dan normaal dat je daar melding van maakt? Als het het akkoord niet kan nakomen omdat je voor een burgeroorlog vreest, is dat toch een goeie en gewichtige reden zelfs, om daar melding van te maken? Of niet soms? Anders neem je helemaal geen verantwoorde houding aan, tegenover het akoord dat je in naam van een volk, ondertekend hebt. Maar de waarheid is dat Libanon, de Hesbollah alle tijd en ruimte gegeven heeft om van zuidelijk Libanon een ware lergerplaats te maken. Mijnenvelden, tunnels, boobytraps alom. Precies het tegenovergestelde van wat ze hadden moeten doen. In mijn land België afdeling Vlaanderen leert mij de wet, dat wanneer iemand meegewerkt heeft aan een misdrijf, op zo'n wijze, dat het misdrijf zonder diens hulp niet had kunnen plaatsvinden, er sprake is van medeplichtigheid. Libanon draagt weldegelijk verantwoordelijkheid in deze zaak. Ze koos voor wat in haar ogen het beste van de twee kwaden was, zoals je zegt, in plaats van voor het goede te kiezen. De gevolgen zijn bekend. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#4643 |
|
Banneling
|
Op de vraag 'Wie van jullie is er begonnen met vechten ?', antwoordt de Israëlische regering altijd met de woorden: 'Ik niet'.
Zoals Gideon Levy in de Israëlische krant Ha’aretz schreef, blijven de Israëli en de meeste Amerikanen geloven ‘dat de Palestijnen zijn begonnen’. ‘Zij zijn begonnen’ is dan ook het routineantwoord aan iedereen die bijvoorbeeld probeert tegen te werpen dat een paar uur voordat de eerste Quassam op de school in Ashkelon viel – zonder schade aan te richten – Israel verwoestingen aanrichtte in de Islamitische Universiteit van Gaza. Israel maakte dat de elektriciteit uitviel, belegert, bombardeert, voert granaataanvallen uit, vermoordt burgers, neemt ze gevangen, doodt en verwondt ze, zelfs kinderen en baby’s – in afschrikwekkende aantallen – maar ‘zij zijn begonnen’. http://anjameulenbelt.sp.nl/weblog/2...anon-crisis-2/ ![]() 'Zij zijn begonnen' 'Ik niet' Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 21 augustus 2006 om 10:22. |
|
|
|
|
|
#4644 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Pas na deze periode, ondernam Israël actie's. Citaat:
Maar al bij al, ben ik ook voorstander van enige hoffelijkheid. Laatst gewijzigd door Paulus : 21 augustus 2006 om 10:28. |
|||||
|
|
|
|
|
#4645 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
We mogen in deze discussie ook niet vergeten dat ook Israël het niet-naleven van VN-resoluties tot een sport heeft verheven. Enkel een slagvaardige VN kan de lont uit het kruitvat trekken. Maar de grote moeilijkheden om een serieuze VN-vredesmacht op poten te zetten stemmen niet echt positief.
|
|
|
|
#4646 | |
|
Banneling
|
Citaat:
2) Ik heb altijd alles weerlegt tot dat je steeds herhaalde dat ik 'loog'. Ik weet wel dat jij Hezbollah de schuld zal blijven geven van het tot puin schieten van Libanon, de paar duizend dode burgers en die 1.000.000 Libanese vluchtelingen maar als jij hoffelijk blijft en ik ben het ook, dan geraken we er wel. |
|
|
|
|
|
|
#4647 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4648 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4649 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#4650 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Het lijkt mij dat de VN ginds toch met de neus overal bovenop stond en best ook rapportages zal hebben gekregen; net als de Libanezen zelf verzuimde men te reageren en laat nu Israël de kastanjes uit het vuur halen.
Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 21 augustus 2006 om 14:40. |
|
|
|
|
|
#4651 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#4652 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#4653 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#4654 |
|
Banneling
|
Een bericht van 12 juli. Dat moet ongeveer rond het begin van de invasie geweest zijn. De eerste -mogelijk verkeerde- informatie dus. Wil je mijn standpunt willen ontkrachten, zul je iets recentere informatie moeten vinden.
|
|
|
|
|
|
#4655 | |
|
Banneling
|
Citaat:
www.vrijheids.net/?m=200608 |
|
|
|
|
|
|
#4656 | |
|
Minister
|
Citaat:
In het geval van de recente inval van Israël in de door het Hezbollah gecontroleerde delen van Libanon is een en ander duidelijk. De onderliggende reden is dat Israël het om zijn overlevingskansen veilig te stellen niet kon toelaten dat het Hezbollah zich verder bleef organiseren en de directe aanleiding is de moord op 8 Israërlische soldaten en de ontvoering van 2 ervan (maar dit voorval was maar een in een hele lange reeks van "speldeprikken", die uiteraard bedoeld zijn als uitdagingen. Het is duidelijk dat Israël enkel die plaatsen heeft aangevallen die door de Hezbollah gecontroleerd werden. Er is in Beiroet een wijk platgelegd die een Hezbollah-stad in de stad was, er zijn in Zuid-Libanon heel wat Hezbollah-vestigingen platgelegd (meestal verscholen in woonhuizen en steeds in woonwijken), en er zijn her en der nog aanvallen geweest op Hezbollah bolwerken. De Israëli's hebben hiermee de beschaafde wereld in het algemeen, en Libanon in het bijzonder een grote dienst bewezen. Ik vrees echter dat het werk nog niet af is. Zie ook http://www.menapress.com/article.php?sid=1479 ![]() Satellite map of Beirut (Google Earth) Circled in red, the razed area, in blue, area where the dwellings belonging to the terrorist organization’s top brass have been destroyed (Michael Béhé) |
|
|
|
|
|
|
#4657 |
|
|
Shebaa-farms; het lijkt mij zoiets als binnen Nederland Baarle-Hertog/Nassau, waar toch evenmin kidnappings/overvallen door Hezbollah-"burgers" op prijs gesteld zouden worden.
http://shebaa-farms.area51.ipupdater.com/ |
|
|
|
|
|
#4658 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4659 | |
|
Minister
|
Citaat:
http://www.imemc.org/content/view/20711/144/ There has been a heated debate on the internet about whether the two Israeli soldiers kidnapped by Hizbullah that day were captured in Israel or in Lebanon(6), but it now seems pretty clear that they were seized in Israel. This is what the UN says, and even Hizbullah seems to have forgotten that they were supposed to have be found sneaking around the outskirts of the Lebanese village of Aitaa al-Chaab. Now it states simply that “the Islamic Resistance captured two Israeli soldiers at the border with occupied Palestine”(7). Three other Israeli soldiers were killed by the militants. There is also some dispute about when, on July 12th, Hizbullah first fired its rockets; but UNIFIL makes it clear that the firing took place at the same time as the raid – 9 am. Its purpose seems to have been to create a diversion. No one was hit. |
|
|
|
|
|
|
#4660 |
|
Banneling
|
|
|