Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2009, 10:12   #461
smokey
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kay_ Bekijk bericht
Tja, er zijn genoeg undercover-reportages geweest in extremistisch moskeeën.
Toen kraaide geen haan over de schending van privacy, verdraaide woorden, slechte interpretaties,...
deze "extremistisch moskeeën" hebben als doel ideeen te verspreiden, ik denk niet dat een onhaal plaats dezelfde funtie heeft of dat deze onthaalmoeder de kindjes daar leerde marcheren en bruinen haten, waren er zelfs geen marokkaanse kindjes bij haar?
smokey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 10:12   #462
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Kan u bewijzen (liefst met een objectieve bron) dat de bovengenoemde zaak de reden is voor die sancties?
Weer draait ge de bewijslast om. Bewijs eerst eens dat ze een slechte onthaalmoeder is, want dat heb ik hier nog niemand zien doen.
Oud 10 september 2009, 10:15   #463
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smokey Bekijk bericht
deze "extremistisch moskeeën" hebben als doel ideeen te verspreiden, ik denk niet dat een onhaal plaats dezelfde funtie heeft of dat deze onthaalmoeder de kindjes daar leerde marcheren en bruinen haten, waren er zelfs geen marokkaanse kindjes bij haar?
Dus jij beslist dan wanneer undercover-reportages mogen en wanneer niet?
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 10:20   #464
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Weer draait ge de bewijslast om. Bewijs eerst eens dat ze een slechte onthaalmoeder is, want dat heb ik hier nog niemand zien doen.
Dat heeft K&G al gedaan me dunkt .
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 10:24   #465
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus als K&G een vergunning afpakt bewijzen ze dat het een slechte onthaalmoeder is, en dit bewijs wordt gebruikt om haar vergunning af te pakken.

We zijn weer bij af.
Oud 10 september 2009, 10:36   #466
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zijn zaken die gebeuren in een opvlieging, niet een diepgewortelde haat die zich al jaren opstapelt.
wat maakt dat nu uit?
misschien heb ik wel een diepgewortelde haat tegen al wat leeft.

nee echt, waarom zou je niet van mening mogen zijn dat een bepaalde groep mensen beter afgemaakt zou worden?
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 10:38   #467
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat is jouw eigen verderzetting. Weinig logisch aan.
Onzin. Als we mensen opsluiten omdat ze voorstander zijn van massamoord, is het niet onlogisch om dan maar meteen mensen op te sluiten omdat ze seks willen met een vrouw die dat niet wilt. Het mechanisme is hetzelfde.

Citaat:
Nee, heb ik dat gezegd. Het is mogelijk dat Kind en Gezin toen een fout heeft gemaakt.
De enige fout van K&G waarvan we zeker zijn, is diegene die ze nu gemaakt heeft.

Citaat:
Ik ook niet. Waar heb ik gezegd dat ze opgesloten moet worden of gezegd dat ze haar beroep niet meer mag uitvoeren.
En waar haal jij ergens uit dat ik mensen wel haat met een andere mening?
Ik heb mij gebaseerd op:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=439

Het leek mij een rationalisering van het opsluiten van mensen met een "foute" mening. Bij deze mijn verontschuldigingen als mijn conclusies voorbarig waren.

Citaat:
Ja
Dat zie ik graag

Citaat:
Ik neem aan dat Kind en Gezin nu beter op de hoogte is van de zaken. De vrouw heeft nog altijd de mogelijkheid om naar de rechtbank te stappen uiteraard.
K&G heeft niet eens een nieuw onderzoek uitgevoerd voor ze de vergunning introkken.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 10:40   #468
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
wat maakt dat nu uit?
Veel

Citaat:
misschien heb ik wel een diepgewortelde haat tegen al wat leeft.
Dat geloof ik niet.

Citaat:
nee echt, waarom zou je niet van mening mogen zijn dat een bepaalde groep mensen beter afgemaakt zou worden?
Je mag dat, net als K&G van mening mag zijn dat bepaalde zaken invloed hebben op de manier waarop je je job uitoefent.
Oud 10 september 2009, 10:42   #469
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je mag dat, net als K&G van mening mag zijn dat bepaalde zaken invloed hebben op de manier waarop je je job uitoefent.
voila.
't is pas eens je ernaar handelt, en een ander effectief in zijn vrijheid beperkt, dat er iets mis gaat.

dus als je bijv. effectief de gehate persoon zou kwetsen, of een persoon zijn broodwinning afneemt.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 10:42   #470
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Onzin. Als we mensen opsluiten omdat ze voorstander zijn van massamoord, is het niet onlogisch om dan maar meteen mensen op te sluiten omdat ze seks willen met een vrouw die dat niet wilt. Het mechanisme is hetzelfde.
Toch niet, met dat soort meningen trap je de nabestaanden van de slachtoffers in het gezicht.
Maar zoals al gezegd, ben ik er geen voorstander om daarom mensen op te sluiten.

Citaat:
De enige fout van K&G waarvan we zeker zijn, is diegene die ze nu gemaakt heeft.
Dat zie ik anders.

Citaat:
Ik heb mij gebaseerd op:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=439

Het leek mij een rationalisering van het opsluiten van mensen met een "foute" mening. Bij deze mijn verontschuldigingen als mijn conclusies voorbarig waren.

No problemo

Citaat:
Dat zie ik graag
Dank je.

Citaat:
K&G heeft niet eens een nieuw onderzoek uitgevoerd voor ze de vergunning introkken.
Nee, maar het kan wel dat ze hun mening herzien hebben op andere klachten die ze al gekregen hadden.
Oud 10 september 2009, 10:43   #471
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar dan?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 10 september 2009, 10:44   #472
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
voila.
't is pas eens je ernaar handelt, en een ander effectief in zijn vrijheid beperkt, dat er iets mis gaat.
Blijkbaar waren er al klachten hierover in het verleden. Zoals gezegd al, misschien maakt k&g daar een inschattings fout.

Citaat:
dus als je bijv. effectief de gehate persoon zou kwetsen, of een persoon zijn broodwinning afneemt.
Haar broodwinning is nog altijd niet afgenomen. Ze kan nog altijd onthaalmoeder aan blijven. Als de vrouw in kwestie niet akkoord is met de beslissing kan ze het nog altijd in de rechtbank aanvechten.
Oud 10 september 2009, 10:50   #473
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch niet, met dat soort meningen trap je de nabestaanden van de slachtoffers in het gezicht.
Maar zoals al gezegd, ben ik er geen voorstander om daarom mensen op te sluiten.
Volgens mij valt het wel best mee met dat "in het gezicht trappen". Ik vraag mij af hoeveel van die verontwaardiging er telkens geacteerd is. Of zijn we dan zodanig veranderd in een samenleving van watjes dat mensen niet eens meer kunnen relativeren dat het om een zot gaat die we maar beter gewoon negeren?

Citaat:
Dat zie ik anders.
Een vergunning afpakken zonder onderzoek, en blijkbaar slechts onder (ongetwijfeld grotendeels politieke) druk van buitenaf, noem ik een heel zware professionele fout.

Citaat:
Nee, maar het kan wel dat ze hun mening herzien hebben op andere klachten die ze al gekregen hadden.
Volgens deredactie.be werd de vergunning ingetrokken na "een golf van protest" en een crisisvergadering met Vandeurzen. Er is volgens mij nougatbollen onderzocht, het gaat enkel om operatie "red-ons-gezicht" van K&G (en wellicht ook operatie "heksenjacht" van de CD&V).
Oud 10 september 2009, 10:54   #474
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Volgens mij valt het wel best mee met dat "in het gezicht trappen". Ik vraag mij af hoeveel van die verontwaardiging er telkens geacteerd is. Of zijn we dan zodanig veranderd in een samenleving van watjes dat mensen niet eens meer kunnen relativeren dat het om een zot gaat die we maar beter gewoon negeren?
Tja, mocht mijn moeder vermoord zijn geweest en ik hoor iemand later diezelfde moordenaar verafgoden zou ik mij toch behoorlijk emotioneel voelen.

Kijk, ik sta ook niet achter de negationisme-wet. Maar kan wel begrijpen waarom hij er gekomen is en die reden is niet slecht. Probleem is echter de selectiviteit over wat welke massa-moord we wel mogen ontkennen en welke niet.

Citaat:
Een vergunning afpakken zonder onderzoek, en blijkbaar slechts onder (ongetwijfeld grotendeels politieke) druk van buitenaf, noem ik een heel zware professionele fout.Volgens deredactie.be werd de vergunning ingetrokken na "een golf van protest" en een crisisvergadering met Vandeurzen. Er is volgens mij nougatbollen onderzocht, het gaat enkel om operatie "red-ons-gezicht" van K&G (en wellicht ook operatie "heksenjacht" van de CD&V).
Of, zoals al gezegd, hebben ze hun mening op eerdere onderzoeken herzien.
Oud 10 september 2009, 10:55   #475
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar waren er al klachten hierover in het verleden. Zoals gezegd al, misschien maakt k&g daar een inschattings fout.
Dan mag dat wel eerst nog eens onderzocht worden. Er zijn tenslotte ook al enkele jaren gepasseerd sindsdien. Ik vraag mij overigens af over hoeveel klachten het gaat. Op al die jaren slechts enkele klachten over een [dramatisering]nazi-monster[/dramatisering] doet mij vermoeden dat het allemaal nog zo erg niet is.

Citaat:
Haar broodwinning is nog altijd niet afgenomen. Ze kan nog altijd onthaalmoeder aan blijven.
Maar ze heeft heel wat negatieve publiciteit, en klanten kunnen hun kosten niet langer inbrengen in de belastingen. Broodroof dus.

Citaat:
Als de vrouw in kwestie niet akkoord is met de beslissing kan ze het nog altijd in de rechtbank aanvechten.
Onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Het is aan K&G om de gegrondheid van de klachten aan te tonen.

Maar in de jacht op nazi's is blijkbaar veel gepermitteerd.
Oud 10 september 2009, 10:59   #476
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

En men blijft maar naast de kwestie lullen. Het is nochtans simpel: deze vrouw voldoet niet aan de voorwaarden voor een erkenning van K&G. K&G is hier bovendien nalatig geweest, want was er al langer van op de hoogte dat er problemen waren. Het is niet omdat zij pas de erkenning hebben ingetrokken na de reportage op TV en daaropvolgende artikels in de krant, dat het intrekken van de erkenning niet terecht is. Dat toont alleen maar aan dat K&G in deze zaak heeft gefaald.

Gisteren zette K&G de eerdere klachten over de onthaalmoeder op een rijtje (het gaat dan enkel over de zogenoemde "formele klachten", andere klachten werden gewoon genegeerd). Sommige van deze klachten (met name geen aandacht voor het ritme en de behoeften van de kinderen) werden wel degelijk gegrond verklaard en de onthaalmoeder werd er al herhaaldelijk voor op de vingers getikt, doch ze bleef volharden in de boosheid. Voor andere klachten (zoals het racisme) kon men zogezegd geen bewijs vinden... niet verwonderlijk als men zich daarvoor baseert op de woorden van de onthaalmoeder zelf! Alsof die tegen K&G gaat zeggen dat ze een raciste is. Het interieur had in ieder geval aanleiding moeten geven tot een uitgebreider onderzoek, maar de ouders die de klacht indienden zijn hier nooit verder over ondervraagd.

Hieronder kan u de voorwaarden lezen waaraan een onthaalmoeder moet voldoen om erkend te worden door K&G. Het mag hopelijk nu voor eens en altijd duidelijk zijn dat de onthaalmoeder niet aan deze voorwaarden voldoet! Sommige onthaalmoeders krijgen geen erkenning omdat hun opvangruimte bij wijze van spreken een halve vierkante meter te klein is. In dit geval zijn de voorwaarden veel zwaarden geschonden en dat zelfs herhaaldelijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K&G
Welke voorwaarden zijn er voor de omgang met kinderen en ouders?

Omgang met de kinderen

Om een attest van toezicht te krijgen:

*benader je de kinderen met aandacht voor hun eigen ritme en behoeften, een voldoende mate van structuur en voldoende stimulering en bewegingsvrijheid, zodat hun zelfstandigheid en hun omgaan met andere kinderen worden bevorderd;

*zorg je ervoor dat de kinderen zich psychisch en fysiek veilig voelen

*mag je niet discrimineren op grond van cultuur, maatschappelijke afkomst, nationaliteit, geslacht, geloof of levensovertuiging;

*moet je de internationale rechten van het kind eerbiedigen

Omgang met de ouders

Om een attest van toezicht te krijgen:

*hebben de gezinnen tijdens het verblijf van de kinderen op elk ogenblik vrije toegang tot de leefruimten van het kind, zowel bij het brengen en afhalen als bij bezoek tijdens het verblijf;

*streef je naar een maximale samenwerking met de gezinnen, waarbij je bijzondere aandacht aan de informatiedoorstroming besteedt;

*overleg je met de ouders over de aanpak en het dagverloop van het kind met respect voor het kind en zijn thuismilieu;

*informeer je de ouders correct over de opvangregeling;

*leg je de afgesproken opvangregeling vast in een schriftelijke overeenkomst, waarin vermeld wordt dat ouders klacht kunnen indienen bij de klachtendienst van Kind en Gezin;

*verbindt je je er toe aan de gezinnen de wettelijk bepaalde fiscale attesten uit te reiken;

*breng je de ouders op de hoogte van het attest van toezicht, eventuele wijzigingen erin en van de voorwaarden die Kind en Gezin bij de toekenning ervan stelt;
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 10:59   #477
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, mocht mijn moeder vermoord zijn geweest en ik hoor iemand later diezelfde moordenaar verafgoden zou ik mij toch behoorlijk emotioneel voelen.
Ik voelde mij vroeger ook emotioneel toen ik werd uitgelachen op school. MAar ik heb geleerd die mensen te negeren.

Citaat:
Kijk, ik sta ook niet achter de negationisme-wet. Maar kan wel begrijpen waarom hij er gekomen is en die reden is niet slecht. Probleem is echter de selectiviteit over wat welke massa-moord we wel mogen ontkennen en welke niet.
Neen, probleem is dat mensen worden opgesloten omwillen van het uiten van hun mening. Zoiets gebeurt in dictaturen.

Citaat:
Of, zoals al gezegd, hebben ze hun mening op eerdere onderzoeken herzien.
Zonder bijkomend onderzoek. In enkele jaren kan veel veranderen. Neen, dit is puur onder druk gebeurd.
Oud 10 september 2009, 11:02   #478
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
En men blijft maar naast de kwestie lullen. Het is nochtans simpel: deze vrouw voldoet niet aan de voorwaarden voor een erkenning van K&G. K&G is hier bovendien nalatig geweest, want was er al langer van op de hoogte dat er problemen waren. Het is niet omdat zij pas de erkenning hebben ingetrokken na de reportage op TV en daaropvolgende artikels in de krant, dat het intrekken van de erkenning niet terecht is. Dat toont alleen maar aan dat K&G in deze zaak heeft gefaald.

Gisteren zette K&G de eerdere klachten over de onthaalmoeder op een rijtje (het gaat dan enkel over de zogenoemde "formele klachten", andere klachten werden gewoon genegeerd). Sommige van deze klachten (met name geen aandacht voor het ritme en de behoeften van de kinderen) werden wel degelijk gegrond verklaard en de onthaalmoeder werd er al herhaaldelijk voor op de vingers getikt, doch ze bleef volharden in de boosheid. Voor andere klachten (zoals het racisme) kon men zogezegd geen bewijs vinden... niet verwonderlijk als men zich daarvoor baseert op de woorden van de onthaalmoeder zelf! Alsof die tegen K&G gaat zeggen dat ze een raciste is. Het interieur had in ieder geval aanleiding moeten geven tot een uitgebreider onderzoek, maar de ouders die de klacht indienden zijn hier nooit verder over ondervraagd.

Hieronder kan u de voorwaarden lezen waaraan een onthaalmoeder moet voldoen om erkend te worden door K&G. Het mag hopelijk nu voor eens en altijd duidelijk zijn dat de onthaalmoeder niet aan deze voorwaarden voldoet! Sommige onthaalmoeders krijgen geen erkenning omdat hun opvangruimte bij wijze van spreken een halve vierkante meter te klein is. In dit geval zijn de voorwaarden veel zwaarden geschonden en dat zelfs herhaaldelijk.
Enkel dat puntje over dat eigen ritme is hier van toepassing (en dan nog, ze zeggen er meteen bij dat er structuur nodig is, de twee lijken mij mekaar tegen te spreken). Er is bij mijn weten nergens bewezen dat ze gediscrimineerd heeft.
Oud 10 september 2009, 11:03   #479
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik voelde mij vroeger ook emotioneel toen ik werd uitgelachen op school. MAar ik heb geleerd die mensen te negeren.
Uitlachen omwille van iets of de moordenaar van je familie ophemelen, is wel een verschil.

Citaat:
Neen, probleem is dat mensen worden opgesloten omwillen van het uiten van hun mening. Zoiets gebeurt in dictaturen.
Akkoord, neemt niet weg dat het selectief blijft. Maar nogmaals, aan de andere kant kan ik de reflex begrijpen.
Ik denk niet dat de wet iets te maken heeft met mensen willen opsluiten maar het beschermen van de nabestaanden.

Citaat:
Zonder bijkomend onderzoek. In enkele jaren kan veel veranderen. Neen, dit is puur onder druk gebeurd.
Nogmaals, ik kan er neit over oordelen.
Oud 10 september 2009, 11:04   #480
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht

zo zie je maar,
de media brengt iets in beweging wat anders niet zou gebeurd zijn..

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be