![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#461 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Een kortverhaal.
Er was eens een mijnheer 'Janssens' die een zeer dure wagen bezat en de aankoopsom niet kon verklaren aan de fiscus. Tijdens een bezoek van die fiscus maakte hij die ambtenaar wijs dat de aankoopfactuur die weliswaar op zijn naam stond niet correct was en dat eigenlijk de onderbuur eigenaar was van de wagen. Het verhaaltje dat hij in naam van die eigenaar optrad ging er in zoals koek en op de vraag of eventueel alle briefwisseling naar hem kon werden gestuurd in plaats van naar de onderbuur was voor de ambtenaar geen probleem. Zoals afgesproken werden alle brieven voor de onderbuur naar mijnheer 'Janssens' gestuurd – er was slechts één probleem, de brieven gingen richting vuilbak en de fiscus kreeg niet één antwoord. Geen probleem dacht de ambtenaar. We sturen een herziening inkomstenbelasting naar de onderbuur en de kous is af. Een tijdje later kreeg de onderbuur de beloofde herziening in zijn bus en zoals iedereen in zijn geval trok hij naar de dienst personenbelasting in zijn stad. Ter plaatse kon niemand hem vertellen waar die belasting vandaan kwam. Het ging over een auto maar meer konden ze echt niet vertellen. 'Over welke auto gaat het dan?' vroeg de onderbuur. 'Dat hoeven we jou niet te vertellen. Het is tenslotte uw auto...' zei de ambtenaar. 'Vanwaar haal je die onzin' vroeg de onderbuur. 'Dat kunnen we je niet vertellen want die informatie is zoek', antwoordde de ambtenaar. Hij vulde aan:'Nu, voor u is dat geen probleem gezien jij de eigenaar bent van die wagen'. Na even nadenken vroeg de onderbuur: 'Hoe kunnen jullie deze zaak oplossen? ' 'Wij?' Vroeg de ambtenaar, 'Wij lossen helemaal niks op, wij genieten van een Belgische politieke uitvinding. Dat noemt de omgekeerde bewijslast. U moet bewijzen dat die wagen niet van u is dat is alles.' 'Tja' antwoordde de onderbuur 'maar over welke wagen gaat het hier eigenlijk?' Heel simpel zei de ambtenaar. …'wij weten dat niet – maar dat weet u, het is namelijk uw wagen!' __________________________________________________ _____________________________ Overheid in België … info voor media en politici via een simpele PM. Gisteren gehoord op TV: Alleen als de goede mensen hun hoofden wegdraaien kunnen slechte mensen hun slag slaan. De enige goede mens uit de tientallen die ik heb aangeschreven is Bert Anciaux. Een lijstje van anderen die hun hoofd hebben weggedraaid post ik nog wel eens. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 21 november 2015 om 11:11. |
|
|
|
|
|
#462 |
|
|
Gezien we naar het 7de jaar gaan zonder huis, zonder centen en zonder zicht op een oplossing gaan we wat gas geven.
Als er iemand een suggestie heeft voor een forum waar deze berichten wat meer effect opleveren, graag.... |
|
|
|
|
|
#463 |
|
|
Zoals de titel zegt.....
|
|
|
|
|
|
#464 | |
|
|
Citaat:
Het verhaaltje dient om duidelijk te maken hoe simpel het is om de fiscus om de tuin te leiden. In realiteit gaat het over een vreemde bankrekening en een identiteitsverwisseling door ambtenaren van de fiscus. Even zot en simpel eigenlijk. Alle informatie zit momenteel onbereikbaar bij de gerechtelijke politie en onderzoeksrechter te Mechelen. Een buitenstaander heeft daar geen toegang toe. Ondertussen wordt deze buitenstaander wel belast op de geld transfers van vreemden. |
|
|
|
|
|
|
#465 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#466 |
|
|
Eerst een beknopte samenvatting.
Begin 2010 ontvangen we een herziening personenbelasting inkomsten 2007 ten bedrage van 230.000€. Oorzaak is het de rekening courant van APM&ed met een verschil van om en bij de 400.000€ tussen januari en december 2007. Als er iets wordt uitgegeven moet dat ook ergens verdiend zijn... Wie is de zaakvoerder? Ha hier, Johan Daelemans – vlam, 229.000€ inkomstenbelasting, envelope dicht, opgelost. Enkele maanden later; juni 2010 plaats: Kantoor van Sebastien B., behandelend inspecteur bezwaren ( Namen) “Mijnheer heeft zijn zaak overgelaten einde 2005? Uitreksel staatsblad? Ik zie het...... De man kijkt een tijdje in zijn dossier. “ die GOLDEN REKENING -68 (goed voor 95.000€ op de rekening courant) is niet van U?..... Bon, vraag een verklaring aan die boekhouder Jan Verhelst om dit te bevestigen. Daarmee is voor mij dan de kous af.” (bijlage1) ------------------------------------------- Enkele dagen later zit de verklaring in mijn bus en is doorgestuurd naar de heer Sebastien B. inclusief een Franse vertaling). (bijlage 2) -------------------------------------------- 2 maanden later, een afwijzing van ons bezwaar in de bus. Mijnheer Sebastien B. aan de telefoon. “Ja, nee, ja.... wel mijnheer, we kunnen alle verklaringen niet geloven hé....gezien ik geen echte gegevens van die rekening heb kunnen bemachtigen is en blijft het uw rekening.” -------------------------------------------- Thuisgekomen 'GOLDEN REKENING' ingetikt via Google ( lukt ook vandaag nog, je moet maar even proberen ) en je komt bij ARGENTA terecht. Eén telefoontje naar de hoofdzetel waar ze U het kantoor doorgeven waar APM&ed een rekening heeft. Blijkt op enkele meters te zijn van het boekhoudkantoor van J** V*******. Nog een telefoontje verder en we hebben alle gegevens. (Zie bijlage 3) -------------------------------------------- Je mag vandaag bellen naar *********, dossierbeheerder betwiste zaken en vragen van wie die bewuste rekening is. Hij zal antwoorden: Ik heb geen informatie beschikbaar om ons standpunt omtrent die rekening te wijzigen. Zijn nummer is ********* Mijn doorgestuurde informatie naar die heren is nergens in het dossier terug te vinden. Lees grondig Bijlage 3, correspondentie tussen Mijnheer Eric O. (BBI – Brussel) en mezelf. Noteer dat er een PV is opgemaakt. Datum: Mei 2012. Bijlages 2 en 3 via mail; [email protected] Reden; Staan namen op en Eno vindt dat niet goed. Bijgevoegde miniaturen Klik op de afbeelding voor een grotere versie Naam: GOLDENREK-68.JPG Bekeken: 44 Grootte: 110,7 KB ID: 91473 |
|
|
|
|
|
#467 |
|
|
Bovenstaande gegevens zijn mondeling bevestigt tijdens een door mijzelf aangevraagd onderhoud met een inspecteur van de gerechtelijke politie te Mechelen. Dit naar aanleiding van een krantenartikel uit de Standaard waaruit bleek dat over de mensen ging die mijn zaak hadden overgenomen eind 2005.
Interessant om weten is dat die rekening het enige is waar de hele affaire is op gebaseerd. Een reactie van een lezer op deze draad heeft me ook doen inzien waarom de Naamse fiscus er alles aan doet om dit zo lang mogelijk te rekken. Om zo'n bedrag aan belastingen te innen moet een goedkeuring van hogerhand worden aangevraagd. Het zijn dus niet alleen paar eenvoudige ambtenaren die hier te kakken worden gezet maar ook hun directe superieuren, inbegrepen de rechter van eerste aanleg die blijkbaar ook geen bewijzen nodig had om die personenbelasting te bevestigen..... |
|
|
|
|
|
#468 |
|
|
Bewijs van ontvangst teruggekregen van de Fiscale Bemiddelingsdienst onder volgend nummer FBD/2015/016896
In tegenstelling tot vele andere antwoorden van diensten en politici, hier wel een naam, telefoonnummer en andere contactgegevens - dat is al positief. Ik heb een mail teruggestuurd samen met twee dossiers, de documenten van de Burgerlijke partijstelling en onze eerste conclusies voor het Hof van beroep te Luik. Even ter herinnering, deze conclusies zijn op geen enkel ogenblik weerlegd door de fiscus van Namen. In de normale wereld worden die dan beschouwd als waarheid behalve als het met onze fiscus heeft te maken. Die mogen zonder gevolgen hun kat sturen. |
|
|
|
|
|
#469 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#470 |
|
|
In een poging om de media te bereiken heb ik ook een draad geopend op het juridisch forum. Verhogen van de kans zal ik maar zeggen.
Nu, veel verschilt het niet van dit forum 3 jaar geleden. Enkele blaaskaken die al met stront beginnen gooien zonder dat ze ook maar iets hebben gelezen. Je weet wel de klassieke betweters... Buiten die ' waardeloze ' zitten er ook wel reacties tussen die duidelijk wijzen op - laat me voorlopig stellen - 'neutrale' interesse. Die krijgen natuurlijk de gevraagde informatie. Ondertussen nog geen enkel nieuws van een eventuele ondervraging naar aanleiding van mijn burgerlijke partijstelling , een dikke maand geleden nu al.... |
|
|
|
|
|
#471 | |
|
|
Citaat:
De persoon die zich met het dossier bezighoud kon niet worden doorverbonden en ging me terug bellen. Vandaag naar het secretariaat gebeld (www.fiscalebemiddeling.be) om me te vergewissen of ze zelfs de moeite hadden gedaan om de dossiers te lezen. De persoon die zich met het dossier bezighoud kon niet worden doorverbonden en ging me terug bellen. Niks mis mee natuurlijk. Ik heb mijn telefoon binnen handbereik... |
|
|
|
|
|
|
#472 | |
|
|
Citaat:
Nu veel anders had ik niet verwacht. Het blazoen moet blijven blinken nietwaar. |
|
|
|
|
|
|
#473 | |
|
|
Citaat:
Ik kan er kop of staart aankrijgen gezien de periode waar hun commentaren op zijn gebaseerd helemaal niet kloppen met de realiteit. Ik heb wat dingen rood omlijnt en gevraagd over wat zij het in godsnaam hebben. I stay in touch... PS:tracht al heel de voormiddag de dienst telefonisch te bereiken. Tot nu, geen succes. |
|
|
|
|
|
|
#474 | |
|
|
Citaat:
Voor de eerste keer in deze hele affaire contact gehad met een dienst - op initiatief van de dienst zelf! Vriendelijke mevrouw aan de telefoon gehad die me rustig heeft uitgelegd dat een inmenging in dit dossier buiten hun bevoegdheid viel. Ze had de doorgestuurde documenten ook wel degelijk gelezen en gaf me de raad om toch nog enkele diensten aan te schrijven. Op mijn vraag om het gesprek te bevestigen met een brief werd zonder problemen ingegaan en binnen de kortste keren zat er kopie van in de mailbox. Als er correct wordt gehandeld mag het ook worden gezegd! |
|
|
|
|
|
|
#475 |
|
|
NVA - tijd voor verandering!
Mooi, ik heb al een flink dossierke dat ze eens van a tot Z mogen uitpluizen. De onbekwame mensen moeten eruit daar lijkt toch iedereen het over eens te zijn - en onbekwame mensen bij de overheid - waarschijnlijk zijn nu 99% van de Belgen geschokt - maar ze bestaan - echt waar! Ik zal hem onmiddellijk eens wat lectuur doorsturen... |
|
|
|
|
|
#476 |
|
|
Al enkele dagen geleden een mail gestuurd naar de klachtendienst.
Tot op heden .... nog zelfs geen bericht van ontvangst. |
|
|
|
|
|
#477 |
|
|
We gaan een beetje info aan de data toevoegen.
Het wordt dan wat eenvoudiger om alles later correct op de tijdlijn te plaatsen. We zijn ondertussen al een paar jaar van de eerste post verwijderd. Enige gezinswoning op 'rekening geplaatst' als betaling van één jaar belastingherziening inkomsten jaar 2007. Uitvoerder - fiscus Namen - vandaag dag 2165 . Onderwerp 38085 keer bekeken. Mensen uit de media en/of politici die wat extra info willen: [email protected] Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 15 december 2015 om 11:24. |
|
|
|
|
|
#478 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Welke wegen heb je eigenlijk al allemaal bewandeld om dit in de nationale media te krijgen. Als ik dit topic hier zo wat kort scan, heb ik toch mijn twijfels over uw manier van communiceren en het onder de aandacht brengen. Wat zegt uw advokaat?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
|
#479 | |
|
|
Citaat:
Ik weet dat ik daar meer tijd zou moeten insteken maar het brengt me telkens in een roes van absolute woede. Niet goed voor de gezondheid eigenlijk. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 15 december 2015 om 12:51. |
|
|
|
|
|
|
#480 |
|
|
Enige gezinswoning op 'rekening geplaatst' als betaling van één jaar belastingherziening inkomsten jaar 2007.
Uitvoerder - fiscus Namen - vandaag dag 2174 . Onderwerp 38767 keer bekeken. 10 december contact opgenomen met "[email protected]" voor een afspraak. 17 december melding van ontvangst en 10 dagen gekregen (?) om een dossier schriftelijk binnen te sturen. 17 december opnieuw gevraagd om een afspraak vast te leggen en gevraagd om die periode van 10 dagen te verlengen gezien de feestdagen. Tot op vandaag ... nog geen antwoord. We wachten ook nog geduldig op het verhoor naar aanleiding van onze burgerlijke partijstelling in het fraudedossier van APM&ed bvba ( e.a.) |
|
|
|