![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#481 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Misschien nog weinig van gemerkt, omdat je die verzen niet zelf hoeft op te zoeken. Het gaat om logica en dat kan niet zomaar a volonté. |
|
|
|
|
|
|
#482 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De alternatieven zijn beschouwd en overwogen geweest, waarna de persoonlijke conclusies zijn getrokken. Hierin geeft u juist uw bekrompenheid (ik spreek in het algemeen, niet persoonlijk) toe; de conclusies zijn getrokken. mijn conclusies zijn nooit definitief getrokken, want er kunnen zich altijd nieuwe elementen voordoen die een heel ander licht werpen op mijn conclusies; met wat ik vandaag weet heb ik deze conclusie getrokken, morgen kan ik meer weten en het geheel heel anders zien; ik ben nooit te oud om te leren en om bij te leren. Ik ben met een, voor de meeste toch hier, gezien hun enorme protesten, met een nieuw godsbeeld gekomen. En het blijkt voor de meeste onder u niet mogelijk te zijn om over dat andere godsbeeld te praten, want alleen het woord god erin dood elke open discusie. Wat ik zeg kan veel oproepen in u of in iemand anders zonder dat u daar een godsbeeld aan koppelt; u kunt zeggen dat het gewoon menselijk is en dat daar niets bovennatuurlijks mee gemoeid is. U kunt honderd en één dingen zeggen, dat het zuivere psychologie is bijvoorbeeld of dat het voor u helemaal niet duidelijk is wat ik vertel; of dat het instinct meespeelt, dat primitieve stammen er misschien ook eerder zo over denken... Neen het enige dat ik te horen heb gekregen is dat ik gek ben want ik durf het woord god te gebruiken. U moet mij dan wel eens aanduiden waar u ook maar de minste openheid van geest op dit forum ziet? |
|
|
|
|
|
|
#483 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De enige en hij plaatst zichzelf duidelijk bij de atheisten, die een postieve noot heeft laten horen, ook daar waar hij het enkel toeschrijft aan chemische reacties in de hersenen is GandalftheGrey. Dat noem ik openstaan zonder zo maar aan te nemen of te gaan geloven wat de andere te vertellen heeft. Hij gaat in op het vertelde en geeft er, gezien zijn eigen ervaringen, zijn mening over. Laatst gewijzigd door marie daenen : 6 januari 2014 om 10:36. |
|
|
|
|
|
|
#484 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Is het u nu nog niet duidelijk, dat uw wens om hier een discussie aan te gaan, ijdele hoop is; toch althans binnen de context die u als onderwerp wenst aan te halen. U bent totaal geen meerwaarde, u bent een zoveelste slachtoffer van de religie. U heeft waanbeelden en u ligt duidelijk in de knoop met uzelf. U blaast warm; dan weer koud. Probeert u eens professionele hulp; ik raad het u aan!
|
|
|
|
#485 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#486 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#487 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Ik zie een sadist in U, blijkbaar geniet U hiervan en heeft U genoeg aan U zelf om U zo onbeschoft te reflecteren op anderen. Wie geeft U het recht dat U claimt? Mensen zoals U zijn een bedreiging voor de maatschappij. U komt over als een dwaas: wat zou een psycholoog weten wat een ander niet zou weten, omdat deze ook een paar boekjes heeft open geslagen. Verder spreekt U zichzelf ten zeerte tegen en zoekt U zelf hulp door door te verwijzen naar andere instanties. U wil een discussie aangaan en dan zegt U inneens ga met iemand anders praten want U heeft hulp nodig. Zeer zwak, paradoxaal en tegenstrijdig met hetgeen U zegt. Laatst gewijzigd door g_z : 6 januari 2014 om 10:58. |
|
|
|
|
|
|
#488 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Héél veel. Zo is het bijvoorbeeld een zekerheid, dat religioten zeer korte teentjes hebben. Raak hen in hun fantasiewereld, en ze worden kwaad. Net zoals je aan kind probeert uit te leggen, dat het mooie verhaaltje dat je net vertelde, een 'sprookje' is; en aldus niet echt is. Niemand heeft mij ooit nonsens wijsgemaakt lief kind, ... daarvoor ben ik te kritisch. U zou beter ook met een iets meer kritische kijk in het leven gaan staan; dat zou u goed doen. U zou in elk geval minder nonsens neerschrijven hier. U opent een draad, met betrekking op religie; maar kan er niet mee om, als u in uw labiele fantasiewereld op de korrel wordt genomen. Gaat u ergens gaan biechten of zo, immers u heeft 'opnieuw' veroordeeld; en dat mag niet van die god van u. [Oordeelt; en u zal veroodeelt worden] Ik heb daar geen last van. Als ik dat wens, dan veroordeel ik, of u daar nu mee kan omgaan of niet.
|
|
|
|
#489 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Een discussie is doorgaans een gesprek, waarbij elk van de discussievoerders, aankomen met 'nieuwe' en 'redelijke' argumenten. Een discussie is geen opeenvolging van een nietszeggend relaas, telkens opnieuw op een andere manier verwoord, en met steeds dezelfde inhoudelijke onzin. Als het is om uw leven te vertellen, op een zodanige manier dat het onsamenhangend overkomt; en tevens ernstige vraagtekens oproept met betrekking op de geestelijke toestand, dan raad ik inderdaad professionele hulp aan. Hulp, die u trouwens ook kan gebruiken, gezien uw globaal beeld op het leven en vrouwen in het bijzonder.
|
|
|
|
#490 | ||||||||||
|
Minister-President
|
Citaat:
Als u pantheist was kunnen dat eventueel nog gedeeltelijk coherente uitspraken zijn, maar niet als Christen. Oh, en als u toch per se authoriteitsargumenten wil bezigen, dan raad ik toch af te Bijbel te gebruiken. In de regel heeft dit publiek 'm namelijk gelezen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als u daarmee nu eens zou beginnen kunnen we misschien een gesprek hebben. Citaat:
Ik hou overigens helemaal niet vast aan welkdanige Christelijke of andere beschrijving van God. Ik hou Christenen vast aan de Christelijke beschrijving van God. (Toegegeven, gedeeltelijk omdat ik dat maar intellectueel eerlijk vind, maar ook gedeeltelijk omdat Christenen dat zelf blijkbaar helemaal niet leuk vinden.) Het staat u vanuit mijn standpunt als atheist uiteraard perfect vrij om uzelf geen Christen te noemen, maar dan moet u zoals gezegd met uw bewijs voor het bestaan van God wel van nul beginnen, en niet op de kruk van traditie willen leunen. Citaat:
Ik verzeker u dat ik perfect in staat ben om een God te verzinnen hoor. Een tiental nog voor het ontbijt, als u wil. Deze draad ging (dacht ik) over de zin en onzin van een extante God, en dingen die bestaan die moet je niet verzinnen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Nyquist : 6 januari 2014 om 11:10. |
||||||||||
|
|
|
|
|
#491 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Dus U wil beweren dat mijn ouders hebben gefaald in hun opvoeding. Welke medicijnen zouden me beter maken? Welke psychiater zou me kunnen doen inzien dat ik verkeerd bezig zoude zijn, iets dat of wat ik nog niet weet. Bij berouw wend ik me naar God en niet naar een atheist. Mensen zoals U zijn als lijm op een schoenzool, alsof ik verantwoordelijk gehouden kan worden voor de prostitutie, ik heb die vrouwen daar niet achter ramen geplaatst. Mensen die dit niet durven af te keuren (en grapjes en lustige opmerkingen maken) behoren hulp te zoeken en dan niet bij een psycholoog. Laatst gewijzigd door g_z : 6 januari 2014 om 11:16. |
|
|
|
|
|
|
#492 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Dit zou genoeg moeten zeggen, niet? ... wie het schoentje past ...
|
|
|
|
#493 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Ik had het over de manier hoe u staat ten aanzien van 'de vrouw' in het algemeen; en u heeft het meteen over prostitutie? Duidelijker kon ik mijn punt niet maken ...
|
|
|
|
#494 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
U gaat opzoek naar een zelfverzonnen god,zet hier 4 verschillende én tegenstrijdige beschrijvingen van uw zelfverzonnen godsbeeld neer... Het is dus al vrij duidelijk in welke hoek we dat half gebakken persoontje moeten zoeken... En u gaat op zoek naar zelfverzonnen personages omdat u als een angstig diertje bijzonder véél schrik hebt om uiteindelijk met zekerheden te worden geconfronteerd.... |
||
|
|
|
|
|
#495 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Waarom stel ik die vraag niet aan U, omdat ik niet geinteresseerd ben en evenmin nieuwschierig. Heeft u niet genoeg aan Uwe kopje koffie en cookie. Overal een vergrootglas op zetten om vervolgens het geheel af te willen kopen met humorisme. corruptie in de schuwste vorm, gaat u maar iets doen aan uwe persoonlijkheid. Wat vind U ervan dat officieel 1 op de 10 Marokkaanse gezinnen een zoon mist in Arnem, omdat die zijn vertrokken naar Syrie om te strijden. enkelen zijn van Nederlandse afkomst omdat de meeste zijn vergeten wat strijd en trots is. Ik heb 3,5 jaar gewerkt als re-integratieconsulent en projecten boven verwachting juist gerealisseerd, totdat mannelijke collega's Mohammed prents op de kasten begonnen te hangen om te provoceren. Waar is de eer hierin te vinden, gewoon weg bonjouren omdat een Marokkaan alleen in merkkleding kleed, er goed uitziet, een leuke vrouw en stoere auto heeft. Denk u een soort wereldverbeteraar te zijn of zo? - Waar zijn stageplaatsen? - In alle uitzendbureau's zijn de meeste medewerkers van autochtone afkomst. Waarom foccust U zich niet eerst hierop. Te druk bezig met anderen. U bent een vrouwen- en Marokkanenracist. Laatst gewijzigd door g_z : 6 januari 2014 om 12:04. |
|
|
|
|
|
|
#496 |
|
Parlementslid
|
U zegt?
Wie is de nitwit, die in één adem vrouwen met prostitutie in verband brengt? Ik heb niets tegen marokkanen beste man. Ik heb iets tegen 1) werkonwilligen; en 2) fanatieke religie-aanhangers [maakt niet uit of dat nu de kont van Mohamed, Allah, Christus, of Boeddha is die u likt; ... ] Als u zich door mij aangevallen voelt; dan behoort u tot één van de twee bovengenoemde. Brengt u het aub niet in verband met rascisme; want daar heeft het niets mee te maken.
|
|
|
#497 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#498 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Uw ongeduld is een infectie op het geduld en ook geduld heeft grenzen maar is, doch, een van de meest geprezen en gewaardeerde eigenschappen. Het doet me geen deugd mezelf tot U te wenden, dit vanwege de gekozen woordkeuze's. Graag wil ik het hierbij laten, indien u me kunt/wil excuseren. En anders heeft u pech. U bent een nietsnut en heeft moeite met het inzien hiervan. We neigen te verkeren in een vicieuze circel en déj�* vu's probeer ik te vermijden mocht ik hier enigzins al in geloven. Ik heb geen zin om het over vrouwen of dames te hebben, dat doe ik liever onder een nog schone laken. |
|
|
|
|
|
|
#499 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Gaat u nu agressief worden? Haal ik u uit uw innerlijke rustgevende balans? Lijkt mij, dat uw innerlijke god toch niet zo sterk is; ... Een paar woordjes van kritiek, en ons Marie weet van geen hout pijlen te maken. Het is een typische gedraging van een religioot. Ze willen een discussie aangaan met betrekking op hun fantasietjes; maar je moet er wel in meegaan. Zo niet, bent u geestelijk niet in orde ... Een andere religie, weet op een andere manier om te gaan met die 'ongelovige honden' ... 'Uitwendige verschoningen' ? Wat moet ik mij daar dan bij voorstellen?
|
|
|
|
#500 |
|
Parlementslid
|
|
|
|
|