![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#481 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#482 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#483 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat leuk in Nederland is, zijn de fameuze "rijsttafels". Ik herinner me een zeer goeie "rijsttafel" in Amsterdam. Ik had er zeer goed gegeten. |
|
|
|
|
|
|
#484 |
|
Staatssecretaris
|
Ik ben het ook helemaal met je eens: zodra Belgie uit elkaar valt, begint het genezingsproces en gaan de ogen open van de Vlamingen die verblind zijn door de Belgicistische propaganda.
|
|
|
|
|
|
#485 |
|
Staatssecretaris
|
Was een paar jaar gelden nog bij veel filialen van AH te koop, maar tegenwoordig moet je er echt naar zoeken. Wel jammer, ik vind dat bier errrug lekker, met een lichte frisse kruidige bijsmaak.
|
|
|
|
|
|
#486 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Wat is er veranderd in de afgelopen paar jaar? Laatst gewijzigd door Keats : 13 januari 2007 om 16:03. |
|
|
|
|
|
|
#487 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Lees eens de reacties op de site van de Nederlandse krant in kwestie. Het is niet echt liefde voor België/Vlaanderen............
|
|
|
|
|
|
#488 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
#489 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#490 |
|
Gouverneur
|
Omdat Pim Fortuyn ook geen racist was...
|
|
|
#491 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#492 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat kunnen ze goed in België vinden? Van België kennen ze meestal alleen hun autosnelwegen....................om naar Frankrijk of Spanje te gaan. Waarom gaan Nederlanders liever naar die twee landen dan naar België? Behalve "climatische redenen" bedoel ik. We kunnen niet echt zeggen dat België het Europese land dat de het meest de buitenlandse toeristen aantrekt.........
|
|
|
|
|
|
#493 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#494 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#495 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#496 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Onzin, het leeuwendeel van de buitenlandse bezoekers in Gent, Antwerpen etc. zijn Nederlanders. Je komt ze tegenwoordig ook in groten getale tegen in Leuven, Hasselt en vele andere Vlaamse provinciesteden.
|
|
|
|
|
|
#497 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dan mag je niet het woord 'Belgen' gebruiken, want dan moet je de Henegouwers, Luikenaars, Luxemburgers, ... er ook bij rekenen. En daar hebben Vlamingen - in de brede betekenis van het woord - niets mee gemeen.
|
|
|
|
|
|
#498 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#499 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De Nederlandstalige provincies van België dan. Ik heb trouwens wel familie uit Namen, daar heb ik dus wel dingen mee gemeen, maar dat staat er even los van.
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 13 januari 2007 om 16:54. |
|
|
|
|
|
#500 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Wat ik overigens niet begrijp, is dat uitgerekend ik de laatste tijd de wind van voor krijg als ik ook maar iets over Nederland schrijf. Ik woon godbetert bijna een kwart van mijn leven in Nederland, ik ben ondertussen zo schizofreen dat ik nauwelijks nog enig verschil ervaar tussen Vlaanderen en Nederland en woon, écht waar, graag benoorden de rivieren... Drijf ik de spot met belgicisten of welke domdenkers ook, dan krijg ik schouderklopjes en aaitjes, maar ben ik ook maar even cynisch, sarcastisch, ironisch of zelfs maar mild-kritisch over het - letterlijk dan - grootste volk van Europa, dan moet ik plots aan het kruis. Nederland op zijn smalst...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. Laatst gewijzigd door ossaert : 13 januari 2007 om 17:02. |
|
|
|
|