Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2007, 17:20   #481
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijheid en recht Bekijk bericht
lol ze zijn altijd geweest en ze zullen toenemen. En nog toenemen. Dankzij de verwarming. Als je een beetje kent over de universele krachten enz. Dan weet je dat alles een oorzaak heeft of denk je dat een kracht daarvoor heeft gezorgd. Die wetenschap die alles weet, kon die dat niet voorkomen? Neen opeens , als de mens het niet kan voorkomen is het opeens God, opeens bestaat hij. Gemakkelijk de schuld op God te steken. Maar als je iets zelf kunt dan bestaat God niet, dan staat de mens opeens centraal, dan is de Ego daar. Wij mensen zijn de heersers der aarde loool. Ik vind het een beetje gemakkellijk hoor. God heeft dat niet gedaan. Denk je dat de natuur geen intelligentie heeft? Of is het alleen de mens die leeft, niemand anders?
Neen, maar toen er geen 'vooruitgang' was en er geen wetenschap was, waren er toch ook tsunami's en stierven er eveneens vele onschuldige mensen? En toen was Allah er toch ook verantwoordelijk voor. Of niet?

Er klopt toch iets niet, weet u. Onschuldige kinderen laten sterven 300 jaar geleden door een tsunami? Onmenselijk veel verdriet voor de ouders van die kinderen. Ik weet niet wat ik van Allah moet denken in dit geval. Op het eerste zicht niet veel goeds. Helaas.

Laatst gewijzigd door system : 27 augustus 2007 om 17:22.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 17:30   #482
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neen, maar toen er geen 'vooruitgang' was en er geen wetenschap was, waren er toch ook tsunami's en sterven er ook vele onschuldige mensen?En toen was Allah er toch ook verantwoordelijk voor. Of niet?

Er klopt toch iets niet, weet u. Onschuldige kinderen laten sterven 300 jaar geleden door een tsunami? Ik weet niet wat ik van Allah moet denken in dit geval.
Het is door deze rampen dat de mens evolueert en ook wetenschappellijk evolueert of niet? Moesten er geen rampen zijn dan zouden we in de hemel leven zonder moeite te doen en zou deze wereld niet hoeven te bestaan. Het doel van deze wereld is evolueren en zonder lijden, sorry zou de mens niets gedaan hebben om te evolueren of kennis op te doen. En zouden we ook niet kunnen bewijzen dat we goede mensen zijn die de anderen helpen. De aarde gaat doet zijn weg. De mens doet zijn weg. En op een dag zal alles vergaan. Is dat erg? ik weet het niet. We keren gewoon terug van waar we komen. Als je in de kracht van energie gelooft zoals de ki bij de boeddisten dan weet je dat elk handelen een iets in werking zet in het onzichtbare, maar daarvoor moet je natuurlijk in het onzichtbare geloven

Laatst gewijzigd door vrijheid en recht : 27 augustus 2007 om 17:32.
vrijheid en recht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 17:43   #483
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Weet je waarom de moslims stand houden en zo voor hun godsdienst gaan, omdat alles wat er nu gebeurd voorspeld was in de islam. Totdat de godsdienst volgen even moeilijk zal zijn als een gloeiende kool vast te houden. En dat is nu al zo.
Oud 27 augustus 2007, 17:43   #484
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moets er dan natuurlijk juist op dat moment in het park zijn. Bahai's zijn een secte gefinanceerd door Israel en zijn daarvoor verboden, om het volk niet te verzwakken want ik weet niet of je doorhebt maar ze kunnen van den ene op den andere dag aangevallen worden. En sectes laten binnendringen is een hele goede manier om het volk op te zetten tegen de staat en chaos te veroorzaken tussen burgers. Nazisme wordt hiet ook verboden om te voorkomen dat er chaos is neen? Thans staan wij niet op het punt aangevallen te worden. En ik werd niet aangehouden wegens hand in hand wandelen. Trouwens; heb er niet veel politie gezien. En helicopters? niet gezien. Heeft die piloot u gezegd waarom hij vloog?
Blijkbaar ben je als azielige zoeker dus wel in staat geweest om het land van je dromen te bezoeken. Waarom heb je niet ineens besloten er te blijven?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 17:47   #485
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Weet je waarom de moslims stand houden en zo voor hun godsdienst gaan, omdat alles wat er nu gebeurd voorspeld was in de islam. Totdat de godsdienst volgen even moeilijk zal zijn als een gloeiende kool vast te houden. En dat is nu al zo.
En waar was dat voorspeld?
Oud 27 augustus 2007, 17:47   #486
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Blijkbaar ben je als azielige zoeker dus wel in staat geweest om het land van je dromen te bezoeken. Waarom heb je niet ineens besloten er te blijven?
Misschien omdat ik mijn ouders dat niet wil aandoen? Ofwel gewoon omdat ik van mijn vaderland hou. Maar zeg, gij moet nogal heel intelligent zijn om de mensen aan te vallen. Leg je standpunt dan uit, natuurlijk als je dat kunt eh want ik twijfel eraan.
Oud 27 augustus 2007, 17:49   #487
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Citaat:
En waar was dat voorspeld?
In de hadiths over de tekenen van het einde van de wereld.
Oud 27 augustus 2007, 17:50   #488
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neem het hem niet kwalijk, ze hebben het moeilijk om te begrijpen dat het de fout niet is van de islam, en dat is normaal met al die hersenspoeling van tegenwoordig kunnen ze moeilijk nog anders denken. Zelf sommige moslims beginnen te twijfelen dus laat staan niet moslims. Maar ik begrijp wel dat het van tijd frustrerend kan zijn als niemand je verstaat. Vooral met internet iedereen kan de dingen opnemen hoe ze willen.
ik baseer me enkel op de basisgeschriften: de koran (van den engel gabriel) en de ahadith (de leefwijze van jullie zogenaamde profeet) en daarin alleen al vind ik 95% dat niet strookt met de huidige humanistische maatschappij.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 27 augustus 2007, 17:51   #489
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Citaat:
ik baseer me enkel op de basisgeschriften: de koran (van den engel gabriel) en de ahadith (de leefwijze van jullie zogenaamde profeet) en daarin alleen al vind ik 95% dat niet strookt met de huidige humanistische maatschappij.
De vraag is natuurlijk welke hadith en ook welke uitleg van de Koran? Want op internet vind je maar weinig
Oud 27 augustus 2007, 18:02   #490
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, heel diepzinnig, dat is als je controle hebt over je dierlijke instincten, en dat deze geen controle meer hebben over jou. Ik zal die onthouden. Dat is de opvoeding van de ziel die je beschrijft.
schitterend! Lincoln en vrijheid voor recht staan ondertussen in het jaar 1600... nu nog 407 jaar inhalen en we kunnen ermee praten!

Oud 27 augustus 2007, 18:03   #491
system
Banneling

Standaard

Citaat:
lol ze zijn altijd geweest en ze zullen toenemen. En nog toenemen. Dankzij de verwarming. Als je een beetje kent over de universele krachten enz. Dan weet je dat alles een oorzaak heeft of denk je dat een kracht daarvoor heeft gezorgd. Die wetenschap die alles weet, kon die dat niet voorkomen? Neen opeens , als de mens het niet kan voorkomen is het opeens God, opeens bestaat hij. Gemakkelijk de schuld op God te steken. Maar als je iets zelf kunt dan bestaat God niet, dan staat de mens opeens centraal, dan is de Ego daar. Wij mensen zijn de heersers der aarde loool. Ik vind het een beetje gemakkellijk hoor. God heeft dat niet gedaan. Denk je dat de natuur geen intelligentie heeft? Of is het alleen de mens die leeft, niemand anders?
De schuld op God steken? Tja, uiteindelijk had God de tsunami als natuurramp kunnen vermijden. Zeker wanneer uw godsdienst zegt dat Allah Arrahman Arrahiem is, de Barmhartige, de Genadevolle. Hij had dit zeker kunnen vermijden ja, tenminste indien hij deze bovengenoemde kenmerken vertoont. En dat laatste gelooft u toch?

Laatst gewijzigd door system : 27 augustus 2007 om 18:11.
Oud 27 augustus 2007, 18:03   #492
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Citaat:
schitterend! Lincoln en vrijheid voor recht staan ondertussen in het jaar 1600... nu nog 407 jaar inhalen en we kunnen ermee praten!
Ik had dus gelijk, lol ongelooflijk veel hersenen heb je
Oud 27 augustus 2007, 18:11   #493
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had dus gelijk, lol ongelooflijk veel hersenen heb je
ga jij maar netjes terug naar je vaderland alwaar je volgens je eigen ayatollah meisjesbabys mag verkrachten en geiten neuken (als je ze nadien maar verkoopt in het naburige dorp).

Ik begrijp totaal niet wat mensen als jij hier komen zoeken! Er zijn hier zelfs amper geiten!

Oud 27 augustus 2007, 18:12   #494
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Citaat:
De schuld op God steken. Tja, uiteindelijk had God de tsunami als natuurramp kunnen vermijden. Zeker wanneer uw godsdienst zegt dat Allah Arrahman Arrahiem is, de Barmhartige, de Genadevolle. Hij had dit zeker kunnen vermijden indien hij deze bovengenoemde kenmerken vertoont.
Ja Hij kon dit vermijden. Maar wat weet je van de gevolgen van Zijn daden.

Ik heb hier een site die je interesse misschien wel opwekt

www.islaam.messageboard.nl/viewtopic.php?p=2979

Laatst gewijzigd door vrijheid en recht : 27 augustus 2007 om 18:27.
Oud 27 augustus 2007, 18:12   #495
system
Banneling

Standaard

Citaat:
ga jij maar netjes terug naar je vaderland alwaar je volgens je eigen ayatollah meisjesbabys mag verkrachten en geiten neuken (als je ze nadien maar verkoopt in het naburige dorp).

Ik begrijp totaal niet wat mensen als jij hier komen zoeken! Er zijn hier zelfs amper geiten!
Vindt u dat nu zelf niet overdreven grof en plat??

Laatst gewijzigd door system : 27 augustus 2007 om 18:13.
Oud 27 augustus 2007, 20:22   #496
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Je bedoelt de vlaamse maatschappij, veel inhumaan heb ik nog niet gezien op deze aardkloot alhoewel het hier in de seefhoek niet zo slecht gaat !
Oud 27 augustus 2007, 20:24   #497
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Je bedoelt de vlaamse maatschappij, veel inhumaan heb ik nog niet gezien op deze aardkloot alhoewel het hier in de seefhoek niet zo slecht gaat !
volgens mij emigreer je beter, naar darfur bijvoorbeeld. Ginder géén kapitalisme, en als arabier ben je er een uebermensch!

Oud 27 augustus 2007, 20:28   #498
Lincoln

Standaard

Citaat:

Komaan circe, gaan we hier weer over geitjes praten ??? Ik dacht dat hoe groter het materiaal ,des te klein het verstand was ,maar neen ,ik had gelijk...
Oud 27 augustus 2007, 20:30   #499
Lincoln

Standaard

Citaat:
volgens mij emigreer je beter, naar darfur bijvoorbeeld. Ginder géén kapitalisme, en als arabier ben je er een uebermensch!
Als jij met mij gaat dan zal ik ook gaan, dan kunnen we tenminste samen werken bij de "human right watch",.
Oud 27 augustus 2007, 21:03   #500
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Als jij met mij gaat dan zal ik ook gaan, dan kunnen we tenminste samen werken bij de "human right watch",.
sorry, ik werk, ben kapitalist en moet dus zorgen dat mensen zoals jij kunnen emigreren...door mijn pree aan de staat af te geven... of hoe zat het nu weer?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be