Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 14 april 2006, 11:44   #501
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
schitterend is dat
een mens geeft even een voorzet, en BAM meteen een idioot die erop reageert met een onnozele zwart-witte gedachtenkronkel.

amusant, thx.
Soms is het nodig om de dingen zwart/wit te stellen.
Je moet niet bevooroordeeld te zijn om van zodra je dergelijke geweldmisdrijven en 'jongeren' in één persbericht samen hoort, met quasi-zekerheid te kunnen voorspellen dat de daders Marokkaanse puberjongens zijn en het slachtoffer een autochtoon en/of vrouw.

Je kunt blijven nuanceren en rond de pot draaien, maar there's something rotten in the Maghreb Community, in heel W-Europa. Meer bepaald is er een probleem met de opvoeding van de jongetjes. En neen, ik zeg niet dat alle Marokkanen of de meerderheid ervan criminelen zijn of zo. Maar alle Marokkanen delen wel van langsom meer in de brokken die het pubertuig maakt, jammer maar helaas. En zo komen we terecht in een vicieuze cirkel van racisme. Ik denk niet dat dit nog goed kan komen, daarvoor is de situatie al veel te ver verkankerd. Op lange termijn misschien, hopelijk, maar de volgende jaren en decennia zie ik de problemen alleen groter worden (Een onmiddellijke stop van gezinshereniging zou een beetje soelaas kunnen brengen. Overigens, als mensen hier toch zo racistisch zijn tov Marokkanen, en Marokkanen hier nauwelijks kansen krijgen, waarom zou een Marokkaan dan nog naar hier willen komen? Zijn dat allemaal masochisten of zo?)

En neen, ik overweeg nog altijd niet om op die kutpartij van Dewinter en Co te stemmen. Ik stem gewoon niet meer, want het zootje ongeregeld dat zich zo zelfgenoegzaam 'democratische politici' noemt, heeft bij mij ook alle krediet verloren, o.a. omwille van de knoeiboel die men op moralistisch-utopische wijze 'multiculturele samenleving' heeft gedoopt.

In elk geval: ik overweeg om mezelf ook een mes aan te schaffen, want mijn leven is meer waard dan dat van tien van die analfabete pubers, en in een situatie waarin ik met dergelijk uitschot te maken krijg, ga ik me gvd niet als een lam laten offeren op het altaar van het verdraagzame en vredelievende begrip.
En op de Staat of mijn medeburgers moet ik voor bescherming niet rekenen, zoveel is wel duidelijk.

Laatst gewijzigd door Stratcat : 14 april 2006 om 11:49.
Stratcat is offline  
Oud 14 april 2006, 11:45   #502
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je hebt het toch over die Arabieren die zichzelf opblazen met als doel zoveel mogelijk onschuldigen mee in de dood te sleuren?
Ik denk dat hij het heeft over de drie Palestijnse kinderen die deze week in Gaza zijn vermoord door de IDF....

Laatst gewijzigd door Djiezes : 14 april 2006 om 11:45.
Djiezes is offline  
Oud 14 april 2006, 11:46   #503
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
Bittersweet, je hebt overschot van gelijk! Het is alleen jammer (en dom) dat de islam hier als de grote boosdoener wordt aangewezen. Zoals ik in eerdere berichten al zei, ben ik voor een keiharde maar rechtvaardige aanpak van de misdaad, maar voor sommige (on)mensen gaat dat nog niet ver genoeg...
Uw insinuatie slaat op niets.
Bovendien is de islam als ideologie verantwoordelijk voor een groot deel van de ellende. Dat ontkennen is gewoon naïef en dom.
Bovendien, die keiharde aanpak blijkt in realiteit maar een lachertje te zijn. D�*t wordt aangeklaagd.
Knorretje is offline  
Oud 14 april 2006, 11:47   #504
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je hebt het toch over die Arabieren die zichzelf opblazen met als doel zoveel mogelijk onschuldigen mee in de dood te sleuren?
Bedoel je die kleine kinderen van vier maanden en zwangere vrouwen en oude mannen die rondsukkelen op de markt om daarna gebombardeerd te worden door een of andere rakket??
Oud 14 april 2006, 11:48   #505
Djiezes
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Bovendien, die keiharde aanpak blijkt in realiteit maar een lachertje te zijn.
Ik heb dan ook niet gezegd dat er momenteel sprake is van een keiharde aanpak...
Djiezes is offline  
Oud 14 april 2006, 11:49   #506
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Bedoel je die kleine kinderen van vier maanden en zwangere vrouwen en oude mannen die rondsukkelen op de markt om daarna gebombardeerd te worden door een of andere rakket??
Nee ze heeft het over die moslimzotten die zichzelf opblazen voor 72 maagden in het paradijs : NY, Bali, Madrid, London, etc
Knorretje is offline  
Oud 14 april 2006, 11:51   #507
Djiezes
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Uw insinuatie slaat op niets.
Bovendien is de islam als ideologie verantwoordelijk voor een groot deel van de ellende. Dat ontkennen is gewoon naïef en dom.
Is het de schuld van de islam dat er meer dan 3 miljoen Palestijnse vluchtelingen leven in de kampen van Libanon, Syrië en Jordanië?
Djiezes is offline  
Oud 14 april 2006, 11:51   #508
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik denk dat hij het heeft over de drie Palestijnse kinderen die deze week in Gaza zijn vermoord door de IDF....
Ik zie geen verband met Marokkaanse pubercriminelen hier.
Oud 14 april 2006, 11:52   #509
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Nee ze heeft het over die moslimzotten die zichzelf opblazen voor 72 maagden in het paradijs : NY, Bali, Madrid, London, etc
Aaaaah , ik begrijp het, de maagden waren achter al dit complot.

Laatst gewijzigd door Lincoln : 14 april 2006 om 11:53.
Lincoln is offline  
Oud 14 april 2006, 11:56   #510
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
je gelooft toch zelf niet dat nationaliteit of afkomst of weet ik nie wat allemaal de oorzaak is van geweld eh?
Niet de doorzaak maar wel het beoordelen van geweld.
Als je opgevoed wordt in een milieu waar geweld gebruiken normaal gevonden wordt ga je dat ook normaal vinden.
Ge gaat mij toch niet vertellen dat alle culturen ter wereld op dezelfde manier tegen het gebruik van geweld aankijken ?
Wanneer zo’n cultuur zich dan in België isoleert en zijn mosterd in het thuisland blijft halen krijgt ge inderdaad cultuurverschillen die vroeg of laat tot botsingen moeten leiden.
Bobke is offline  
Oud 14 april 2006, 11:57   #511
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Is het de schuld van de islam dat er meer dan 3 miljoen Palestijnse vluchtelingen leven in de kampen van Libanon, Syrië en Jordanië?
Ochote, gaan we zo beginnen? Gaan we er het Midden-Oosten bijsleuren (zoals de AEL) om hier de overproprotionele aanwezigheid van moslims in de criminaliteitsstaitistieken te vergoeilijken?
Knorretje is offline  
Oud 14 april 2006, 11:59   #512
luc broes

Standaard

Citaat:
Is het de schuld van de Islam dat zo vele arme landen Islam-landen zijn?
luc broes is offline  
Oud 14 april 2006, 11:59   #513
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Niet de doorzaak maar wel het beoordelen van geweld.
Als je opgevoed wordt in een milieu waar geweld gebruiken normaal gevonden wordt ga je dat ook normaal vinden.
Ge gaat mij toch niet vertellen dat alle culturen ter wereld op dezelfde manier tegen het gebruik van geweld aankijken ?
Wanneer zo’n cultuur zich dan in België isoleert en zijn mosterd in het thuisland blijft halen krijgt ge inderdaad cultuurverschillen die vroeg of laat tot botsingen moeten leiden.
Mee eens.
Oud 14 april 2006, 12:00   #514
Djiezes
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ochote, gaan we zo beginnen? Gaan we er het Midden-Oosten bijsleuren (zoals de AEL) om hier de overproprotionele aanwezigheid van moslims in de criminaliteitsstaitistieken te vergoeilijken?
Nee, volgens jou is de islam de schuld van alle miserie hier en in de rest van de wereld. Antwoord dus maar gewoon op mijn vraag: Is het de schuld van de islam dat er meer dan 3 miljoen Palestijnse vluchtelingen leven in de kampen van Libanon, Syrië en Jordanië? JA of NEE?
Djiezes is offline  
Oud 14 april 2006, 12:01   #515
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wiens schuld is dat dan wel?
Oppassen met je antwoord hee, want een anti-semitisme geniet hogere vervolgingingsprioriteit dan winkeldiefstallen.
Oud 14 april 2006, 12:01   #516
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Soms is het nodig om de dingen zwart/wit te stellen.
Je moet niet bevooroordeeld te zijn om van zodra je dergelijke geweldmisdrijven en 'jongeren' in één persbericht samen hoort, met quasi-zekerheid te kunnen voorspellen dat de daders Marokkaanse puberjongens zijn en het slachtoffer een autochtoon en/of vrouw.

Je kunt blijven nuanceren en rond de pot draaien, maar there's something rotten in the Maghreb Community, in heel W-Europa. Meer bepaald is er een probleem met de opvoeding van de jongetjes. En neen, ik zeg niet dat alle Marokkanen of de meerderheid ervan criminelen zijn of zo. Maar alle Marokkanen delen wel van langsom meer in de brokken die het pubertuig maakt, jammer maar helaas. En zo komen we terecht in een vicieuze cirkel van racisme. Ik denk niet dat dit nog goed kan komen, daarvoor is de situatie al veel te ver verkankerd. Op lange termijn misschien, hopelijk, maar de volgende jaren en decennia zie ik de problemen alleen groter worden (Een onmiddellijke stop van gezinshereniging zou een beetje soelaas kunnen brengen. Overigens, als mensen hier toch zo racistisch zijn tov Marokkanen, en Marokkanen hier nauwelijks kansen krijgen, waarom zou een Marokkaan dan nog naar hier willen komen? Zijn dat allemaal masochisten of zo?)

En neen, ik overweeg nog altijd niet om op die kutpartij van Dewinter en Co te stemmen. Ik stem gewoon niet meer, want het zootje ongeregeld dat zich zo zelfgenoegzaam 'democratische politici' noemt, heeft bij mij ook alle krediet verloren, o.a. omwille van de knoeiboel die men op moralistisch-utopische wijze 'multiculturele samenleving' heeft gedoopt.

In elk geval: ik overweeg om mezelf ook een mes aan te schaffen, want mijn leven is meer waard dan dat van tien van die analfabete pubers, en in een situatie waarin ik met dergelijk uitschot te maken krijg, ga ik me gvd niet als een lam laten offeren op het altaar van het verdraagzame en vredelievende begrip.
En op de Staat of mijn medeburgers moet ik voor bescherming niet rekenen, zoveel is wel duidelijk.
Ik word er zowaar stil van,zoveel gelijk in een paar regeltjes
Oud 14 april 2006, 12:01   #517
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bedoelt die onschuldige kinderen waarop, met veel succes overigens, beroep werd gedaan om steentjes te gooien?
Oud 14 april 2006, 12:02   #518
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, volgens jou is de islam de schuld van alle miserie hier en in de rest van de wereld. Antwoord dus maar gewoon op mijn vraag: Is het de schuld van de islam dat er meer dan 3 miljoen Palestijnse vluchtelingen leven in de kampen van Libanon, Syrië en Jordanië? JA of NEE?
Nee, ik heb gezegd dat de islam verantwoordelijk is voor een groot deel van de ellende in de wereld. Bewijs jij het tegendeel.
Knorretje is offline  
Oud 14 april 2006, 12:03   #519
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat is je punt eigenlijk?
Het is niet omdat de Palestijnse vluchtelingen niet de schuld zijn van de islam, dat (de beleving van) de islam geen element zou zijn om het gedrag van Maghreb-pubertuig te verklaren.
Oud 14 april 2006, 12:06   #520
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ge ne zelfmoordterrotist een raket kunt noemen, dan ja.
Bob is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be