Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Bij nieuwe verkiezingen zou ik nu stemmen voor:
Groen 7 3,06%
SP.A 14 6,11%
CD&V 5 2,18%
Open VLD 12 5,24%
Lijst Dedecker 12 5,24%
NVA 94 41,05%
VL. Progressieven 0 0%
Vlaams Belang 49 21,40%
Ze zijn ongrondwettelijk, ik ga niet stemmen. 21 9,17%
Andere 15 6,55%
Aantal stemmers: 229. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 28 april 2010, 21:58   #561
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
welke stront ga je nemen uit de emmer?

Dat zijn zowat de democratische mogelijkheden in belgië.

De voorbije decennia hebben alle partijen bewezen dat ze hun beloften niet nakomen, dat ze kiezen voor de macht in plaats van hun principes en beloften.

En het VB is een partij zoals het spreekwoord zegt, "de beste stuurlui staan aan wal".
Ze hebben al meermaal kansen gekregen om mee samen te werken met andere partijen maar blijven halsstarrig aan hun eisen vasthangen.
Ze mogen dan wel op een aantal punten gelijk hebben, politiek en samenregeren doe je nu eenmaal met compromis sluiten en water bij de wijn doen. En dit zal het VB zeker niet doen want niks is makkelijker en leuker dan langs de zijlijn te staan joelen en schreeuwen hoe slecht de anderen het wel doen. Het VB is net zoals de meeste fanatieke voetbal supporters, veel lawaai en denken dat ze het allemaal wel weten en beter kunnen maar in werkelijkheid amper kunnen tegen ene bal stampen met hun dikke vette bierbuiken

Dus waar kun je dan nog op stemmen? op partijtjes die nooit de kiesdrempel zullen halen wegens te weinig budget om campagne te voeren.

het is allemaal show met dikbetaalde acteurs op kosten van alle vlamingen en walen.
Hoe kun jij iemand beoordelen dat hij amper tegen een bal kan stampen wanneer ge die nog nooit hebt zien voetballen. Allee, ge bent niet alleen hoor. Er zijn er hier kennelijk nog een hele boel zo van die vedetten die denken dat ze waarzeggers en toekomst voorspellers capaciteiten hebben.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 21:59   #562
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Leg mij dan eens uit hoe het VB (met al haar vuilbekkerij, waardoor ons imago internationaal besmeurd wordt) Vlaanderen onafhankelijk gaat maken?
Het is niet het VB die het imago van Belgié besmeurd maar wel de overheid zelf door in een rechtstaat tegen beter in toch ongrondwettelijke verkiezingen te houden.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 21:59   #563
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jevaly Bekijk bericht
neeje verdomme, dan ze dien boel nu eens oplossen, het maakt mij echt niet uit hoe, maar dat oeverloos gezeik over komma's en punten geeft mij een punthoofd

...
Ik krijg er migraine van. Spijtig dat ik daar geen schoon fotootje van vind.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 22:00   #564
Francis Vere
Provinciaal Statenlid

Francis Vere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Hoe kun jij iemand beoordelen dat hij amper tegen een bal kan stampen wanneer ge die nog nooit hebt zien voetballen.
Jij kan dat blijkbaar wel?
Je bent immers supporter van een ploeg die nog nooit een match heeft gespeeld. Op welke basis doe je dat? Ook op een beoordeling zonder feiten te zien?

Maar ja, trainingen zijn ook tof.
En samen liedjes zingen ook.

Laatst gewijzigd door Francis Vere : 28 april 2010 om 22:01.
Francis Vere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 22:02   #565
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jevaly Bekijk bericht
ik stem trouwens voor Groen!

de reden is communautair: groen! is de enige partij die er openlijk vooruit komt dat dat hun geen zak interesseert, dat ze dat enkel zo snel mogelijk van de baan willen. (en ja, als het van mij afhangt geven we de franstaligen linkebeek of andere faciliteitgemeenten, zolang we de volgende vijf jaar maar geen zever meer horen over bhv)
Gij bent thuis waarschijnlijk ook zo een ontzettend grote sloef die geen klote te zeggen heeft buiten," ja schat , ik zal het doen schat, 't komt in orde schat.
Oud 28 april 2010, 22:02   #566
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik stem voor een partij die zich bezig houdt met de echte problemen.
Ben jij een N-VA'er?
Oud 28 april 2010, 22:03   #567
Francis Vere
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Gij bent thuis waarschijnlijk ook zo een ontzettend grote sloef die geen klote te zeggen heeft buiten," ja schat , ik zal het doen schat, 't komt in orde schat.
En gij zo eene die roept
'Ja schat, ik kom direct slapen, ben nog wat aan het forummen'
Oud 28 april 2010, 22:04   #568
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francis Vere Bekijk bericht
En gij zo eene die roept
Hey, 19 berichten en je hebt al een avatar!!! Good boy!
Oud 28 april 2010, 22:05   #569
Francis Vere
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Hey, 19 berichten en je hebt al een avatar!!! Good boy!
ja, zeg, da's hier niet mijn eerste forum e.
Oud 28 april 2010, 22:05   #570
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij kan dat blijkbaar wel?
Je bent immers supporter van een ploeg die nog nooit een match heeft gespeeld. Op welke basis doe je dat? Ook op een beoordeling zonder feiten te zien?

Maar ja, trainingen zijn ook tof.
En samen liedjes zingen ook.
Dat kan hun niet verweten worden dat ze, ondanks dat ze door veel supporters bekwaam geacht worden, nergens op een veld worden toegelaten uit schrik dat ze met de beker zouden gaan lopen.
Oud 28 april 2010, 22:08   #571
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En gij zo eene die roept
Ik mag dan tenminste nog in bed. Gij niet hé?
Oud 28 april 2010, 22:08   #572
jevaly
Provinciaal Statenlid

jevaly's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
and proud of it!
jevaly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 22:09   #573
Francis Vere
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Dat kan hun niet verweten worden dat ze, ondanks dat ze door veel supporters bekwaam geacht worden, nergens op een veld worden toegelaten uit schrik dat ze met de beker zouden gaan lopen.
Dat was mijn vraag niet.
Wat kan mij het wat schelen dat die gasten spelen of niet.

Mijn vraag was deze:
Je zegt tegen iemand dat niet stemmen op VB niet slim is, omdat hij ze nog nooit heeft "zien spelen"
Ik vraag jou waarop jij je baseert om dan wel op het VB te stemmen zonder dat je weet hoe ze spelen. Waarom ben je supporter van een ploeg die nog nooit (nu niet, straks niet, nooit niet) een match zal spelen.

Pas op, 't is een rethorische vraag.
(dat wil zeggen dat je niet hoeft te antwoorden, omdat ik het antwoord al ken).
Oud 28 april 2010, 22:10   #574
Francis Vere
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik mag dan tenminste nog in bed. Gij niet hé?
Mijn wijf heeft daar geen inspraak in.
Ik tel voor twee en wij zijn een democratie.
Meerderheid beslist.
Oud 28 april 2010, 22:12   #575
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was mijn vraag niet.

Mijn vraag was deze:
Je zegt tegen iemand dat niet stemmen op VB niet slim is, omdat hij ze nog nooit heeft "zien spelen"
Ik vraag jou waarop jij je baseert om dan wel op het VB te stemmen zonder dat je weet hoe ze spelen. Waarom ben je supporter van een ploeg die nog nooit (nu niet, straks niet, nooit niet) een match zal spelen.

Ik wil er best op antwoorden. Omdat slechter spelen dan al die andere die ik hier al herhaaldelijk heb zien spelen, onmogelijk kan. Dat geeft mij het volste vertrouwen om op hen te stemmen.
Oud 28 april 2010, 22:14   #576
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn wijf heeft daar geen inspraak in.
Ik tel voor twee en wij zijn een democratie.
Meerderheid beslist.
Ik heb er zo nog gekend met zo een grote smoel tot dat madam er bij was en hem in de rede viel met," gij tolle, gij juist niets".
Oud 28 april 2010, 22:15   #577
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
En tot op heden twijfel ik nog altijd of ik voor hen NVA ga stemmen of voor OVLD.
Als u Vlaamsgezind bent mag u zeker niet op OVLD stemmen.
Het is niet hun laatste stunt die hen minder Belgicistisch maakt.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 22:46   #578
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat was mijn vraag niet.

Mijn vraag was deze:

Ondanks het retorisch karakter van uw vraag wil ik hier wel op antwoorden.

Ik vermoed dat het antwoord dat u verwacht er een is in de lijn van:

"- het kan moeilijk nog erger zijn dan de ploegen die we al wel hebben zien spelen."

Dat is voor een groot stuk het geval, maar is allesbehalve een volledig antwoord. I.e. au fond kan je met die redenering evengoed besluiten blanco te stemmen.

Voor mij spelen er nog wel een hoop andere zaken mee.

- Zowel qua vlaamse- als immigratie standpunten staan ze het dichtst bij mijn eigen overtuiging. Qua vlaamse standpunten is het grootste pijnpunt dat ik NVA niet (meer) vertrouw. Qua standpunten mbt migratie is er geen andere partij die nog maar in de buurt komt. N-VA ontkent in mijn ogen net zoveel als de klassieken de ernst van de problematiek en de nood tot een veel drastischer ingrijpen. I.e. Met niet verplichte taalcursussen gaan we het écht niet redden hoor.

- Ik ben het beu om na een verkiezing bedrogen te worden. I.e. ik wil zekerheid dat een partij doet wat ze belooft, indien dat betekent dat je aan de zijlijn blijft staan dan is dat maar zo. Liever dat dan dat je aan een regering deelneemt om vervolgens je programma te verraden.

(In die zin is het toch opmerkelijk dat je de partijen hoort praten over de mogelijkheden die 4 jaar zonder verkiezingen scheppen mbt communautaire compromissen. Het kiezersbedrog wordt al op voorhand aangekondigd als het ware. I.e. 'gelukkig zijn er straks 4 jaar geen verkiezingen, want dat betekent dat we veel kiesbeloften kunnen breken - die sukkels van kiezers zijn dat toch al lang vergeten tegen de volgende verkiezingen'. Onvoorstelbaar toch dat dit als een normaal statement en normale gang van zaken wordt beschouwt (!!))

- ik vind dat de politici van het VB een klopje op de schouder verdienen. I.e. vanuit het niets een dergerlijke partij opbouwen met enkel tegenstanders. De jarenlange, niet aflatende haatcampagne relatief stoicijns ondergaan. Het is heel erg dat ik in een maatschappij leef waarin dit mogelijk is. En kom niet af met uitlokking of iets dergerlijks.

Ik heb gvd familie die voor de keuze werd gesteld: ofwel ophouden nog voor het VB te mandateren ofwel job kwijt. In dit soort samenleving kan ik onmogelijk stemmen op partijen die dit (al dan niet passief) ondersteunen.

- ik geloof niet dat het mogelijk is het systeem van binnenuit te veranderen. I.e. het systeem moet vastlopen. En in die zin lijkt het me strategisch ook een zekerdere keuze op VB dan op NVA (of LDD) te stemmen.

Het systeem kan enkel vastlopen als de klassieken + groen niet meer aan een (werkbare) meerderheid geraken. Ik denk dat dit misschien wel mogelijk is, maar nooit door VB of NVA alleen.

In die zin maakt het niet veel uit of ik NVA of VB stem, enkel als er samenwerking tussen de twee is zal het systeem onderuitgaan. (Al is het maar samenwerking in de zin van allebei NIET aan een regering te willen meewerken). Van VB kan ik daar vrij zeker van zijn. Van NVA veel minder. Misschien zullen ze van een dergerlijke situatie gebruik maken om een al dan niet volledige boedelscheiding door te drukken, misschien wint hun afschuw van het VB het en besluiten ze de 'klassieken' te depanneren.

- VB is voorstander van het BROV. (LDD ook trouwens) N-VA daarentegen heeft een uitermate paternalistische visie op democratie. Indien Vlaanderen meer zelfstandigheid krijgt zou ik die graag gebruikt zien worden om de macht van de burgers te vergroten eerder dan die van de politieke partijen. Van VB (of LDD) heb ik geen zekerheid mbt referenda, van N-VA heb ik echter wel de zekerheid dat ze daar absoluut geen voorstander van zijn.

- Blanco stemmen heeft bij mijn weten geen enkel effect. Het bedreigt het systeem niet en politici liggen er ook niet van wakker.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2010, 00:58   #579
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming Bekijk bericht
In koeien van letters ONGRONDWETTELIJK op mijn stembrief schrijven of gewoon helemaal niet gaan kiezen aangezien ik er wettelijk niet toe verplicht ben om tijdens ongrondwettelijke verkiezingen mijn stem uit te brengen. Ik weet het nog niet, ik ben er nog niet uit: laten we zien wat de hoogste rechtbank van ons land erover te zeggen heeft, want zover ik weet leven we nog steeds in een rechtstaat (hoewel er de laatste jaren meer en meer twijfel hierover bestaat)
Laat zien dat je kloten hebt (durf): ga gewoon niet. Ik ga ook niet stemmen, ben het meer dan beu. Zouden dat verdomme met zijn alle moeten doen maar ja dat komt er toch nooit van vermoed ik zo.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2010, 05:36   #580
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze zoeken wel.
Maar Vlamingen zoeken in een andere richting dan Walen.
En zodoende vinden ze geen oplossing meer.

Dus de oplossing voor het effectiever maken van het zoeken = het "basis probleem" dat de oplossingen voor de echte problemen in de weg staat.
In welke verschillende richtingen zoeken ze voor bijvoorbeeld de justitiehervorming?

Momenteel is er een economische crisis. Geldt dit niet voor alle landsdelen? Gelden er verschillende economische mechanismen in de verschillende landsdelen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be