![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Bij nieuwe verkiezingen zou ik nu stemmen voor: | |||
| Groen |
|
7 | 3,06% |
| SP.A |
|
14 | 6,11% |
| CD&V |
|
5 | 2,18% |
| Open VLD |
|
12 | 5,24% |
| Lijst Dedecker |
|
12 | 5,24% |
| NVA |
|
94 | 41,05% |
| VL. Progressieven |
|
0 | 0% |
| Vlaams Belang |
|
49 | 21,40% |
| Ze zijn ongrondwettelijk, ik ga niet stemmen. |
|
21 | 9,17% |
| Andere |
|
15 | 6,55% |
| Aantal stemmers: 229. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#561 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#562 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is niet het VB die het imago van Belgié besmeurd maar wel de overheid zelf door in een rechtstaat tegen beter in toch ongrondwettelijke verkiezingen te houden.
|
|
|
|
|
|
#563 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik krijg er migraine van. Spijtig dat ik daar geen schoon fotootje van vind.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
#564 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Je bent immers supporter van een ploeg die nog nooit een match heeft gespeeld. Op welke basis doe je dat? Ook op een beoordeling zonder feiten te zien? Maar ja, trainingen zijn ook tof. En samen liedjes zingen ook. Laatst gewijzigd door Francis Vere : 28 april 2010 om 22:01. |
|
|
|
|
|
|
#565 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#566 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#567 |
|
Provinciaal Statenlid
|
|
|
|
|
|
|
#568 |
|
Minister-President
|
Hey, 19 berichten en je hebt al een avatar!!! Good boy!
|
|
|
#569 |
|
Provinciaal Statenlid
|
|
|
|
|
|
|
#570 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat kan hun niet verweten worden dat ze, ondanks dat ze door veel supporters bekwaam geacht worden, nergens op een veld worden toegelaten uit schrik dat ze met de beker zouden gaan lopen.
|
|
|
|
|
|
#571 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#572 |
|
Provinciaal Statenlid
|
|
|
|
|
|
|
#573 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Wat kan mij het wat schelen dat die gasten spelen of niet. Mijn vraag was deze: Je zegt tegen iemand dat niet stemmen op VB niet slim is, omdat hij ze nog nooit heeft "zien spelen" Ik vraag jou waarop jij je baseert om dan wel op het VB te stemmen zonder dat je weet hoe ze spelen. Waarom ben je supporter van een ploeg die nog nooit (nu niet, straks niet, nooit niet) een match zal spelen. Pas op, 't is een rethorische vraag. (dat wil zeggen dat je niet hoeft te antwoorden, omdat ik het antwoord al ken). |
|
|
|
|
|
|
#574 |
|
Provinciaal Statenlid
|
|
|
|
|
|
|
#575 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#576 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#577 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#578 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ik vermoed dat het antwoord dat u verwacht er een is in de lijn van: "- het kan moeilijk nog erger zijn dan de ploegen die we al wel hebben zien spelen." Dat is voor een groot stuk het geval, maar is allesbehalve een volledig antwoord. I.e. au fond kan je met die redenering evengoed besluiten blanco te stemmen. Voor mij spelen er nog wel een hoop andere zaken mee. - Zowel qua vlaamse- als immigratie standpunten staan ze het dichtst bij mijn eigen overtuiging. Qua vlaamse standpunten is het grootste pijnpunt dat ik NVA niet (meer) vertrouw. Qua standpunten mbt migratie is er geen andere partij die nog maar in de buurt komt. N-VA ontkent in mijn ogen net zoveel als de klassieken de ernst van de problematiek en de nood tot een veel drastischer ingrijpen. I.e. Met niet verplichte taalcursussen gaan we het écht niet redden hoor. - Ik ben het beu om na een verkiezing bedrogen te worden. I.e. ik wil zekerheid dat een partij doet wat ze belooft, indien dat betekent dat je aan de zijlijn blijft staan dan is dat maar zo. Liever dat dan dat je aan een regering deelneemt om vervolgens je programma te verraden. (In die zin is het toch opmerkelijk dat je de partijen hoort praten over de mogelijkheden die 4 jaar zonder verkiezingen scheppen mbt communautaire compromissen. Het kiezersbedrog wordt al op voorhand aangekondigd als het ware. I.e. 'gelukkig zijn er straks 4 jaar geen verkiezingen, want dat betekent dat we veel kiesbeloften kunnen breken - die sukkels van kiezers zijn dat toch al lang vergeten tegen de volgende verkiezingen'. Onvoorstelbaar toch dat dit als een normaal statement en normale gang van zaken wordt beschouwt (!!)) - ik vind dat de politici van het VB een klopje op de schouder verdienen. I.e. vanuit het niets een dergerlijke partij opbouwen met enkel tegenstanders. De jarenlange, niet aflatende haatcampagne relatief stoicijns ondergaan. Het is heel erg dat ik in een maatschappij leef waarin dit mogelijk is. En kom niet af met uitlokking of iets dergerlijks. Ik heb gvd familie die voor de keuze werd gesteld: ofwel ophouden nog voor het VB te mandateren ofwel job kwijt. In dit soort samenleving kan ik onmogelijk stemmen op partijen die dit (al dan niet passief) ondersteunen. - ik geloof niet dat het mogelijk is het systeem van binnenuit te veranderen. I.e. het systeem moet vastlopen. En in die zin lijkt het me strategisch ook een zekerdere keuze op VB dan op NVA (of LDD) te stemmen. Het systeem kan enkel vastlopen als de klassieken + groen niet meer aan een (werkbare) meerderheid geraken. Ik denk dat dit misschien wel mogelijk is, maar nooit door VB of NVA alleen. In die zin maakt het niet veel uit of ik NVA of VB stem, enkel als er samenwerking tussen de twee is zal het systeem onderuitgaan. (Al is het maar samenwerking in de zin van allebei NIET aan een regering te willen meewerken). Van VB kan ik daar vrij zeker van zijn. Van NVA veel minder. Misschien zullen ze van een dergerlijke situatie gebruik maken om een al dan niet volledige boedelscheiding door te drukken, misschien wint hun afschuw van het VB het en besluiten ze de 'klassieken' te depanneren. - VB is voorstander van het BROV. (LDD ook trouwens) N-VA daarentegen heeft een uitermate paternalistische visie op democratie. Indien Vlaanderen meer zelfstandigheid krijgt zou ik die graag gebruikt zien worden om de macht van de burgers te vergroten eerder dan die van de politieke partijen. Van VB (of LDD) heb ik geen zekerheid mbt referenda, van N-VA heb ik echter wel de zekerheid dat ze daar absoluut geen voorstander van zijn. - Blanco stemmen heeft bij mijn weten geen enkel effect. Het bedreigt het systeem niet en politici liggen er ook niet van wakker. |
|
|
|
|
|
|
#579 | |
|
Minister
|
Citaat:
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
|
|
|
|
|
#580 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Momenteel is er een economische crisis. Geldt dit niet voor alle landsdelen? Gelden er verschillende economische mechanismen in de verschillende landsdelen? |
|
|
|
|