![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#561 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Al die oude arabische pekes die methun poep op hun poef zitten! Dat verandert alles: van bloeddorstig worden de makkakken wijken nu echt wel bloedstollend! Stel je voor: achtervolgt worden door een oud wijf van tachtig! Brrrrrrr...... Laatst gewijzigd door ericferemans : 6 oktober 2006 om 08:40. |
|
|
|
|
|
|
#562 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En moet men racistisch zijn om dit vast te stellen? U zult alleszins niet moeten bijdragen, want ik veronderstel dat er nog geen lulbelasting bestaat... En kom nu toch eens met concrete voorstellen boven om de verdraagzaamheid te bevorderen... Schakel desnoods Ahmadineanciaux in... Laatst gewijzigd door Chipie : 6 oktober 2006 om 08:50. |
|
|
|
|
|
|
#563 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#564 |
|
|
Erg dat mensen geloven dat ge alleen kunt bijdragen aan de maatschappij op financieel gebied. Diezelfde mensen wanen hun betekenisloze functie in de werkwereld als uiterst belangrijk...
|
|
|
|
|
|
#565 | |||||
|
|
[quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De feiten: het aantal vreemdelingen is afgenomen van 9 procent tot 8 procent de laatste twintig jaar. Hiervan is dan nog maar de helft afkomstig van buiten Europa... Toch denken, volgens enquetes, vele jongeren dat er rond de 35 procent noord-afrikanen rondtoeren in ons land: FOUT. Iedereen maakte dezelfde denkfout tijdens het multicaulturele feest van zondag: er waren geen vreemdelingen te zien. Natuurlijk niet: Een hoop kan je niet als vreemdelinge herkennen, en voor de rest: 4 procent van de bevolking zie je niet lopen tussen de rest...Ze waren er wel degelijk:ze zijn gewoon met weinig!!!! Citaat:
Je doet aan casuïstiek... Een klassieke oplichterstruc: waardeloos. Citaat:
Laatst gewijzigd door ericferemans : 6 oktober 2006 om 09:21. |
|||||
|
|
|
|
|
#566 |
|
Europees Commissaris
|
.
Laatst gewijzigd door Karma : 6 oktober 2006 om 09:19. |
|
|
|
|
|
#567 | |
|
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door ericferemans : 6 oktober 2006 om 09:24. |
|
|
|
|
|
|
#568 |
|
Europees Commissaris
|
[/quote] Is een vals beeld want die 400 000 die ondertussen Belg zijn geworden worden het jaar nadien meegeteld als "Belg" terwijl dit feitelijk niet juist is ('t is niet omdat men is genaturaliseerd dat plots ook de mentaliteit verandert) Trouwens de laatste jaren staan er niet op vermeld vermits de statistiek maar gaat tot het jaar 2000 Laatst gewijzigd door Karma : 6 oktober 2006 om 09:26. |
|
|
|
|
|
#569 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#570 | |
|
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door ericferemans : 6 oktober 2006 om 09:27. |
|
|
|
|
|
|
#571 |
|
Europees Commissaris
|
Is een vals beeld want die 400 000 die ondertussen Belg zijn geworden worden het jaar nadien meegeteld als "Belg" terwijl dit feitelijk niet juist is ('t is niet omdat men is genaturaliseerd dat plots ook de mentaliteit verandert)
Trouwens de laatste jaren staan er niet op vermeld vermits de statistiek maar gaat tot het jaar 2000[/quote] Als men die dus in het juiste kotteke zouden steken ziet men dat de Belgische populatie er op achteruit gaat en de migranten sterk in aantal groeien. (400 000 minder bij "Belgen" en evenveel meer bij "buitenlanders". Geeft al een heel sterk ander percentage nietwaar? |
|
|
|
|
|
#572 | |
|
|
Citaat:
Het getal, de financiele bijdrage, wij zijn groot, al die "argumenten" van het VB wijzen op grote frustraties. Maar anderzijds: ![]() |
|
|
|
|
|
|
#573 |
|
Europees Commissaris
|
Ik wil hier vooral duiden dat de statistieken kunnen worden geïnterpreteerd zoals men het doet uitschijnen maar dat niets minder waar is.
Laatst gewijzigd door Karma : 6 oktober 2006 om 09:37. |
|
|
|
|
|
#574 |
|
Europees Commissaris
|
Ach so, nu snap ik wel helemaal niet meer hoe het komt dat er zoveel oudere immigranten (die hier al dertig jaar zijn) nog steeds geen Vlaams spreken.
|
|
|
|
|
|
#575 | |
|
|
Citaat:
Je kan uit deze statistieken duidelijk aflezen dat het aantal migranten absoluut geen alarmerende of "overspoelende" fenomeen betreft. Het gaat om kleine cijfers. Dat velen van hen de nationaliteit aannemen is bemoedigend, en dan nog gaat het niet om "honderdduizenden de laatste jaren", zoals lucske 'de leugenaere' broers hier komt wijsmaken. En daar gaat het hem om: wij worden belogen door het VB, en dat pakt nog bij de jeugd die effectief denkt dat het hier zwart ziet van de vreemdelingen: het gaat om 4 procent. Evenveel als doven en blinden. EN die zie of hoor je niet, toch? |
|
|
|
|
|
|
#576 |
|
|
Onze Walen spreken al helemaal geen VLaams: zijn ze ook al niet geïntegreerd?
Laatst gewijzigd door ericferemans : 6 oktober 2006 om 09:40. |
|
|
|
|
|
#577 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar eerst nog in A'pen stemmen dit weekend. Het zal de laatste keer zijn dat ik hier moet stemmen, gelukkig maar. Soit Eric, hou u vast, de verzuurde mensen komen bij u in de buurt wonen. |
|
|
|
|
|
|
#578 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#579 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zie post hierboven van me. Hoe komt het dan dat ze nog niet eens zichzelf de moeite getroosten om de taal machtig te worden na al die generaties die hier dan al wonen? Ik praat niet over de mensen die hier nog maar net wonen, maar over zij die hier al tientallen jaren wonen. Dat zou het eerste zijn dat ik zou doen, moest ik in een land wonen waar ze andere taal spreken. Gewoon om mijn behoeften duidelijk te kunnen maken, en mij te kunnen aanpassen aan de gebruiken van een land. Het perfecte vb hiervan is op de scholen iduidelijk aanwezig (lees post van me hierboven). |
|
|
|
|
|
|
#580 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Duupje : 6 oktober 2006 om 09:47. |