Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2006, 08:40   #561
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
interessant, vooral als we de gezinsherenigingen er eens bij halen. Al die grijze allochtonen die op onze kosten hier komen resideren. En daar bovenop eens optellen hoeveel van hun jonge snuiters bezig zijn met werken kunnen we nog één en ander beleven.
Hier had ik nog niet over nagedacht!
Al die oude arabische pekes die methun poep op hun poef zitten!

Dat verandert alles: van bloeddorstig worden de makkakken wijken nu echt wel bloedstollend!
Stel je voor: achtervolgt worden door een oud wijf van tachtig! Brrrrrrr......

Laatst gewijzigd door ericferemans : 6 oktober 2006 om 08:40.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2006, 08:46   #562
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Hier had ik nog niet over nagedacht!
Al die oude arabische pekes die methun poep op hun poef zitten!

Dat verandert alles: van bloeddorstig worden de makkakken wijken nu echt wel bloedstollend!
Stel je voor: achtervolgt worden door een oud wijf van tachtig! Brrrrrrr......
Ze moeten wel betaald worden, zonder iets aan het systeem bijgedragen te hebben... Of hebt U dat niet begrepen?
En moet men racistisch zijn om dit vast te stellen?
U zult alleszins niet moeten bijdragen, want ik veronderstel dat er nog geen lulbelasting bestaat...

En kom nu toch eens met concrete voorstellen boven om de verdraagzaamheid te bevorderen...

Schakel desnoods Ahmadineanciaux in...

Laatst gewijzigd door Chipie : 6 oktober 2006 om 08:50.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2006, 08:49   #563

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Ze moeten wel betaald worden, zonder iets aan het systeem bijgedragen te hebben... Of hebt U dat niet begrepen?
En moet men racistisch zijn om dit vast te stellen?
U zult alleszins niet moeten bijdragen, want ik veronderstel dat er nog geen lulbelasting bestaat...
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2006, 09:02   #564
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Erg dat mensen geloven dat ge alleen kunt bijdragen aan de maatschappij op financieel gebied. Diezelfde mensen wanen hun betekenisloze functie in de werkwereld als uiterst belangrijk...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2006, 09:14   #565
ericferemans

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
1) Eerst was het VB de grote boeman, en nu zijn het plots de media!?
Voor zover ik weet zijn de media niet in de handen van het VB!
Los daarvan denk ik wel dat na de val van de Berlijnse muur en 9/11 wel zeer veel veranderd is.
Door verschillende intellectuelen werd het "salonfahig" behandelen van het VB, die een veroordeelde mafieuse gangsterpartij is, reeds scherp becritiseerd. Lees maar eens wat bijvoorbeeld de humanist Vermeersch er op zijn site over schrijft. Het is verkeerd van als journalist appelen voor citroenen te verkopen. Een partij die immorele en anti-democratische grondslagen heeft behandelt men niet alsof ze koorknapen zijn, en men zet ze niet zomaar tussen de anderen. De verantwoordelijkheid van de pers, meer bepaald vtm en vrt is in deze verpletterend. Hier zal later nog vaak op worden teruggekomen.
Citaat:
2) De laatste jaren zijn honderdduizenden immigranten hier aangekomen.
In feite neemt de globale migratie af sinds 1983. U liegt dus duidelijk.
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Untitled-2 copy.jpg
Bekeken: 164
Grootte:  168,4 KB
ID: 14340

Citaat:
Dit kan natuurlijk ook positief zijn. Maar de regering en de media beweren dat het enkel een verrijking is, hoewel veel mensen enkel de negatieve gevolgen zien. Eén voorbeeld kan aantonen dat het niet enkel een verrijking is: alle 28 ontsnapten in Dendermonde zijn vreemdelingen. De anderen die de laatste tijd van zich lieten horen ook.
Ik wil hier graag benadrukken dat zeer veel immigranten ook behoorlijke mensen zijn en hun best doen.
Maar het wordt hoog tijd dat de overheid krachtig optreedt tegen criminelen die de boel verzieken en daardoor alle vreemdelingen (onterecht) in een slecht daglicht stelt.
Een zeer onduidelijke tekst: hoe kan de overheid op voorhand weten wie criminelen zijn, en hoe weet u dat? U associeert voortduren op een kwaadaardige manier vreemdelingen met criminaliteit. De criminaliteit in ons land daalt, en volgens u (het is niet waar) steigt het aantal vreemdelingen: is het dan niet logischer om te concluderen dat de invoer van vreemdelingen de criminaliteit laat zakken? In feite weet u dat u aan het blufpokeren bent, speculeert u op de ongezonde angst van mensen tegenover vreemdelingen. Waardoor de mensen denken dat het hier vol loopt met vreemdelingen.
De feiten: het aantal vreemdelingen is afgenomen van 9 procent tot 8 procent de laatste twintig jaar. Hiervan is dan nog maar de helft afkomstig van buiten Europa...
Toch denken, volgens enquetes, vele jongeren dat er rond de 35 procent noord-afrikanen rondtoeren in ons land: FOUT.
Iedereen maakte dezelfde denkfout tijdens het multicaulturele feest van zondag: er waren geen vreemdelingen te zien. Natuurlijk niet: Een hoop kan je niet als vreemdelinge herkennen, en voor de rest: 4 procent van de bevolking zie je niet lopen tussen de rest...Ze waren er wel degelijk:ze zijn gewoon met weinig!!!!

Citaat:
Ik keek zopas naar Siegfried Bracke die het verhaal brengt van het zwangere meisje dat zopas in de buik gestampt werd en uitgemaakt voor hoer door jonge Marokkanen. Eindelijk brengt men het probleem met naam en toenaam op TV, en wil men er iets aan doen... enkele dagen voor de verkiezing!!??
Dit is één geval. Zijn alle VB stemmers Van Temses met een geweer???
Je doet aan casuïstiek... Een klassieke oplichterstruc: waardeloos.

Citaat:
Van Peel benoemt nu de problemen, en om het verwijt VB-er te zijn te omzeilen, beweert hij: "Ik zeg niet dat alle Marokkanen criminelen zijn zoals het VB wel doet". Dat is een pertinente leugen, maar wel een leugen 'om beters wille'. Hiermee moet de arme man beklemtonen dat hij geen VB-er is.
Het weze hem vergeven.
DIt lijkt wel op mystiek. U sugereert vanalles dat dan nog totaal crazy is. Voor de duidelijkheid: Van Peel is noch een racist, noch een VB-er, noch een xenofoob. Hij, en alle partijen in Antwerpen willen de illegalen er buiten. Het VB wil ze naar Schoten. De andere zoeken meer realistische methoden....

Laatst gewijzigd door ericferemans : 6 oktober 2006 om 09:21.
Oud 6 oktober 2006, 09:19   #566

Karma's schermafbeelding

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Karma : 6 oktober 2006 om 09:19.
Oud 6 oktober 2006, 09:24   #567
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht

Naam: dewintervrouw2.jpg
Bekeken: 101
Grootte: 15,5 KB

Laatst gewijzigd door ericferemans : 6 oktober 2006 om 09:24.
Oud 6 oktober 2006, 09:25   #568

Karma's schermafbeelding

Standaard

[/quote]
Is een vals beeld want die 400 000 die ondertussen Belg zijn geworden worden het jaar nadien meegeteld als "Belg" terwijl dit feitelijk niet juist is ('t is niet omdat men is genaturaliseerd dat plots ook de mentaliteit verandert)
Trouwens de laatste jaren staan er niet op vermeld vermits de statistiek maar gaat tot het jaar 2000

Laatst gewijzigd door Karma : 6 oktober 2006 om 09:26.
Oud 6 oktober 2006, 09:26   #569
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Met andere woorden : de steeds groter wordende ghetto-wijken in nagenoeg alle Vlaamse steden waar het straatbeeld veranderd is van een Vlaamse straat naar een moslim-straat zijn door het Vlaams Belang gecreëerde beelden die niet bestaan.
De dagelijkse criminele feiten die (vreemd genoeg) telkens weer gepleegd worden door mensen met Arabische namen, dat is ook gecreëerd door het Vlaams Belang.
...
zo kan ik nog lang verder gaan.

Ik wist niet dat het Vlaams Belang zo'n grote invloed had op vreemdelingen dat ze zoveel wijken en mensen kon overtuigen om er zo bij te lopen en om criminele feiten te plegen.

Om maar één aspect van de aangehaalde problemen te noemen.

De massale aanwezigheid van vreemdelingen met hun specifiek gedrag vergelijken met de verhalen over duivelen, heksen en kobolden getuigt van zeer slechte wil. Tenzij het gaat om èchte blindheid.
Doe maar voort met dergelijke leugens: je zal van de inwoners van die wijken een duidelijk antwoord krijgen: bullshit!
Oud 6 oktober 2006, 09:27   #570
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Is een vals beeld want die 400 000 die ondertussen Belg zijn geworden worden het jaar nadien meegeteld als "Belg" terwijl dit feitelijk niet juist is ('t is niet omdat men is genaturaliseerd dat plots ook de mentaliteit verandert)
Iemand die van nationaliteit verandert woont hier al een tijdje, vaak een paar generaties. Mensen veranderen niet direct van kleur, maar wel van cultuur. En dat je dat ontkent maakt jou heel herkenbaar

Laatst gewijzigd door ericferemans : 6 oktober 2006 om 09:27.
Oud 6 oktober 2006, 09:32   #571

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens de laatste jaren staan er niet op vermeld vermits de statistiek maar gaat tot het jaar 2000[/quote]
Als men die dus in het juiste kotteke zouden steken ziet men dat de Belgische populatie er op achteruit gaat en de migranten sterk in aantal groeien. (400 000 minder bij "Belgen" en evenveel meer bij "buitenlanders". Geeft al een heel sterk ander percentage nietwaar?
Oud 6 oktober 2006, 09:32   #572
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Erg dat mensen geloven dat ge alleen kunt bijdragen aan de maatschappij op financieel gebied. Diezelfde mensen wanen hun betekenisloze functie in de werkwereld als uiterst belangrijk...
Hear, hear!
Het getal, de financiele bijdrage, wij zijn groot, al die "argumenten" van het VB wijzen op grote frustraties. Maar anderzijds:

Oud 6 oktober 2006, 09:33   #573

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand die van nationaliteit verandert woont hier al een tijdje, vaak een paar generaties. Mensen veranderen niet direct van kleur, maar wel van cultuur. En dat je dat ontkent maakt jou heel herkenbaar
Ik wil hier vooral duiden dat de statistieken kunnen worden geïnterpreteerd zoals men het doet uitschijnen maar dat niets minder waar is.

Laatst gewijzigd door Karma : 6 oktober 2006 om 09:37.
Oud 6 oktober 2006, 09:37   #574

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach so, nu snap ik wel helemaal niet meer hoe het komt dat er zoveel oudere immigranten (die hier al dertig jaar zijn) nog steeds geen Vlaams spreken.
Oud 6 oktober 2006, 09:37   #575
ericferemans

Standaard

Citaat:
Ik wil hier vooral duiden dat de statistieken kunnen worden geïnterpreteerd zoals men het doet uitschijnen maar dat niet minder waar is.
Het VB vervalst de realiteit totaal, niet een klein beetje.
Je kan uit deze statistieken duidelijk aflezen dat het aantal migranten absoluut geen alarmerende of "overspoelende" fenomeen betreft.
Het gaat om kleine cijfers.
Dat velen van hen de nationaliteit aannemen is bemoedigend, en dan nog gaat het niet om "honderdduizenden de laatste jaren", zoals lucske 'de leugenaere' broers hier komt wijsmaken.
En daar gaat het hem om: wij worden belogen door het VB, en dat pakt nog bij de jeugd die effectief denkt dat het hier zwart ziet van de vreemdelingen:
het gaat om 4 procent. Evenveel als doven en blinden. EN die zie of hoor je niet, toch?
Oud 6 oktober 2006, 09:39   #576
ericferemans

Standaard

Citaat:
Ach so, nu snap ik wel helemaal niet meer hoe het komt dat er zoveel oudere immigranten (die hier al dertig jaar zijn) nog steeds geen Vlaams spreken.
Onze Walen spreken al helemaal geen VLaams: zijn ze ook al niet geïntegreerd?

Laatst gewijzigd door ericferemans : 6 oktober 2006 om 09:40.
Oud 6 oktober 2006, 09:40   #577
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doe maar voort met dergelijke leugens: je zal van de inwoners van die wijken een duidelijk antwoord krijgen: bullshit!
Idd, daar heb je nu eens volkomen gelijk in Feremans, het is zo'n grote bullshit dat ik heel binnenkort in West-Vlaanderen ga wonen. Daar is het nog iets of wat normaal wonen, iets minder criminaliteit, iets mindere opeenhoping van allochtonen in ghetto's, iets veiliger en netter op straat, iets groener, iets rustiger, iets blankere scholen. (leerkracht zei van de week nog dat ze het zo erg vind dat er meer en meer zwakkere klasjes komen waardoor de betere leerlingen achteruit gaan, doordat ze teveel tijd moeten steken in allochtoonse kindjes die de taal echt onmachtig zijn, zelfs als ze al jaren hier zijn, in mijn zoon zijn klas 25 leerlingen, waaronder 2 Belgskes van autochtone afkomst, de andere kindjes zijn allegaartje van alle mogelijke nationaliteiten.)
Maar eerst nog in A'pen stemmen dit weekend. Het zal de laatste keer zijn dat ik hier moet stemmen, gelukkig maar.
Soit Eric, hou u vast, de verzuurde mensen komen bij u in de buurt wonen.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2006, 09:42   #578
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Idd, daar heb je nu eens volkomen gelijk in Feremans, het is zo'n grote bullshit dat ik heel binnenkort in West-Vlaanderen ga wonen. Daar is het nog iets of wat normaal wonen, iets minder criminaliteit, iets mindere opeenhoping van allochtonen in ghetto's, iets veiliger en netter op straat, iets groener, iets rustiger, iets blankere scholen. (leerkracht zei van de week nog dat ze het zo erg vind dat er meer en meer zwakkere klasjes komen waardoor de betere leerlingen achteruit gaan, doordat ze teveel tijd moeten steken in allochtoonse kindjes die de taal echt onmachtig zijn, zelfs als ze al jaren hier zijn, in mijn zoon zijn klas 25 leerlingen, waaronder 2 Belgskes van autochtone afkomst, de andere kindjes zijn allegaartje van alle mogelijke nationaliteiten.)
Maar eerst nog in A'pen stemmen dit weekend. Het zal de laatste keer zijn dat ik hier moet stemmen, gelukkig maar.
Soit Eric, hou u vast, de verzuurde mensen komen bij u in de buurt wonen.
Oorzaak van ghettovorming: VB-ers verdienen zoveel geld door hun broek nutteloos te verslijten in parlement dat ze in Schoten een villa met zwembad kunnen kopen, en in West-Vlaanderen een ranch met drieduizend zwijnen. Zo gaat het natuurlijk bergaf in Borgerocco!
Oud 6 oktober 2006, 09:44   #579
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Prima wat je hier stelt.
Zie post hierboven van me. Hoe komt het dan dat ze nog niet eens zichzelf de moeite getroosten om de taal machtig te worden na al die generaties die hier dan al wonen? Ik praat niet over de mensen die hier nog maar net wonen, maar over zij die hier al tientallen jaren wonen.
Dat zou het eerste zijn dat ik zou doen, moest ik in een land wonen waar ze andere taal spreken. Gewoon om mijn behoeften duidelijk te kunnen maken, en mij te kunnen aanpassen aan de gebruiken van een land.
Het perfecte vb hiervan is op de scholen iduidelijk aanwezig (lees post van me hierboven).
Oud 6 oktober 2006, 09:46   #580
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorzaak van ghettovorming: VB-ers verdienen zoveel geld door hun broek nutteloos te verslijten in parlement dat ze in Schoten een villa met zwembad kunnen kopen, en in West-Vlaanderen een ranch met drieduizend zwijnen. Zo gaat het natuurlijk bergaf in Borgerocco!
Ik woon in momenteel (nog ff) in Schoten, ik heb geen villa, ik heb geen zwembad, ik verdien geen hopen geld. En nog meer, ik ben geen VB-er. Your point being ? Dat ik bij u zwijnen kan komen kopen ?

Laatst gewijzigd door Duupje : 6 oktober 2006 om 09:47.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be