Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 december 2012, 09:52   #41
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Repent!

Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 09:58   #42
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paultje Bekijk bericht
je moet de feiten onder de ogen zien er zijn genoeg leefloners die perfect in staat zijn te werken maar het vertikken om werk te zoeken daar ze met hun leefloon en zwart werk meer hebben dan sommigen verdienen met werken en iemand die het echt nodig heeft zullen ze zijn leefloon heus niet afpakken
Hmm... Alle leefloners checken op zwart werk zou best wel leuke resultaten kunnen opleveren
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 10:17   #43
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Ik leef van de arbeid die mogelijk gemaakt wordt door mijn werkgever, die zeer grote inspanningen doet om mij van arbeid te voorzien. Dat is een wisselwerking waar we allebei beter van worden.

Onder een arbeidscontract staan twee (2) handtekeningen. Dat betekent dat gij akkoord gaat met de voorwaarden die uw werkgever aanbiedt én dat hij akkoord gaat met de arbeid en kennis die gij meebrengt. Als ge het niet eens zijt met het contract ....... dan tekent ge het toch niet? Dat is basiskennis.

Mijn werkgever is dus net zo min een dief als ik, we hebben een regeling die tot win-win leidt. Ik werk 9 uur per dag en breng geen risicokapitaal in, hij werkt 14++ uur per dag en heeft heel zijn spaargeld in zijn bedrijf gestopt... iets zegt me dat hij recht heeft op een iets groter deel van de koek.
Zo simpel is het inderdaad.
Maar je bent tegen een communist bezig. Die wil geen logica zien, die ziet alleen dat iemand anders meer heeft (zelfs meer dan hij nodig heeft begot) en vind dat dan schandalig.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 10:21   #44
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.956
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
, hij werkt 14++ uur per dag en heeft heel zijn spaargeld in zijn bedrijf gestopt... .
en gij noemt hem kapitalist ???
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 10:23   #45
Maikel Joosten
Gouverneur
 
Maikel Joosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juli 2011
Locatie: Vlaams-Limburg
Berichten: 1.202
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Zo simpel is het inderdaad.
Maar je bent tegen een communist bezig. Die wil geen logica zien, die ziet alleen dat iemand anders meer heeft (zelfs meer dan hij nodig heeft begot) en vind dat dan schandalig.
Tegenwoordig hoor ik constant mensen praten met een grote afgunst voor zij die het beter hebben en dat gaat ver. Tegenwoordig is het hebben van een Ford Mondeo al schandalig blijkbaar. Die afgunst daar kots ik op en communisten zijn daar meester in.
__________________
Sic semper tyrannis - Thus always to tyrants - Zo vergaat het tirannen altijd

Laatst gewijzigd door Maikel Joosten : 12 december 2012 om 10:23.
Maikel Joosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 10:23   #46
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
Ik voorspel veel leed voor Antwerpen. Zeker voor deze die nu al veel lijden.
Erg he, zo'n Paars-Groen beleid uitgestippeld door jouw linkse vriendjes in de eerste regering Verhofstadt.

Overigens, kijk eens wat er allemaal in het bestuursakkoord van Patrick Janssens stond:
Citaat:
386. Om in sommige straten de achterstand aan te pakken, de bevolkingsgegevens te controleren en tegelijkertijd op de meest laagdrempelige manier sociaal te investeren, wil Antwerpen de huisbezoeken voortzetten. De X-stra teams, met telkens een vertegenwoordiger van de woondienst, het OCMW en van Integrale Veiligheid, worden daarom in aantal uitgebreid.
387. Het cameraproject in Antwerpen-Noord wordt voortgezet. Op basis van een evaluatie en kosten-batenanalyse van dit project, kan een uitbreiding van cameratoezicht op andere plekken in de stad overwogen worden.
...
421. Elke Antwerpenaar moet, binnen zijn mogelijkheden, inspanningen doen om de geboden kansen maximaal te benutten. De stad zal de verwachtingen ook telkens helder formuleren (actief werk zoeken, Nederlands leren, vorming volgen, eigen inkomen proberen te verwerven, kinderen naar de (kleuter-)school sturen, maatschappelijk engagement opnemen…).
Hallo? Al die punten waarop het akkoord van Bart de Wever aangevallen wordt stonden letterlijk in het vorige bestuursakkoord van Patrick Janssens. Waar waren de linkiewinkies toen om te roepen wat voor een asociaal monster Patrick Janssens wel was? Linkse Hypocrieten
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)

Laatst gewijzigd door fonne : 12 december 2012 om 10:23.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 10:29   #47
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Zou de adel die belgicistisch en koningsgezind zijn arbeiden?
De koning moet tijdens zijn welverdiende vakantie op Sicilië daar nu zelfs de hele dag koninklijke besluiten tekenen. Als je niet beter wist zou je denken dat Palermo de hoofdstad van Belgiië is.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 10:48   #48
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Hallo? Al die punten waarop het akkoord van Bart de Wever aangevallen wordt stonden letterlijk in het vorige bestuursakkoord van Patrick Janssens. Waar waren de linkiewinkies toen om te roepen wat voor een asociaal monster Patrick Janssens wel was? Linkse Hypocrieten
Die waren nergens, omdat ze wisten dat er toen toch niks van in huis zou komen. Nu zijn ze bang dat De Wever wel zijn woord gaat houden.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 10:55   #49
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.956
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten Bekijk bericht
Tegenwoordig is het hebben van een Ford Mondeo al schandalig blijkbaar.
Idd. en gelukkig moeten de leefloners nog geen ster dragen.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 11:06   #50
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
Ik voorspel veel leed voor Antwerpen. Zeker voor deze die nu al veel lijden.
Een zoveelste emo-berichtje met als enige doel de mensen bang te maken voor voorspellingen en fantoomonrecht. Het werd hoog tijd dat de praktijken van de beroepsprofiteurs aan banden werden gelegd. Good riddance, het wordt tijd dat plundering en diefstal plaats maakt voor solidariteit.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 11:37   #51
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Eerlijk gezegd zie ik het probleem niet.
Ik wel.
Jurgen weet blijkbaar niet eens dat leefloners geen werk moeten zoeken.
Dat ze minstens hulp kunnen vragen zonder dat daar tolken aan te pas moeten komen vind ik ook geen probleem. Behalve voor de tolk zelf natuurlijk.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 11:41   #52
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 41.401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
Weinig hebben het door maar het recht op leefloon is de laatste decenia voorwaardelijk geworden.

In 2002 werd een wet in voege gebracht waardoor het OCMW de mogelijkheid heeft om het leefloon, dat grondwettelijk bepaald is, toch niet toe te kennen als blijkt dat er bepaalde 'verplichtingen' niet nagekomen worden.
Dat is de evidentie zelf! De Staat is u niet zo maar een inkomen verschuldigd. Voor wat hoort wat. Het is niet omdat u bestaat dat u automatisch recht hebt op een staatstoelage. U vertoeft niet in Eden.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 11:43   #53
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ze zijn toch weinig kritisch,
die kursisten die hun eerste uurtje propaganda volgen bij de pvda ...

.
Misschien kunnen ze hun naam veranderen in pvhl.
Partij Van Het Leefloon.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 11:53   #54
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paultje Bekijk bericht
als de kapitalisten niet investeren in werkgelegenheid is er ook geen winst rijk heeft arm nodig en arm heeft rijk nodig draai en keer het zoals je wil
Hoe goed men het heeft zonder kapitalisten kan men zien in alle ontwikkelingslanden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 11:54   #55
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat is de evidentie zelf! De Staat is u niet zo maar een inkomen verschuldigd. Voor wat hoort wat. Het is niet omdat u bestaat dat u automatisch recht hebt op een staatstoelage. U vertoeft niet in Eden.
Nu nog het stemrecht afpakken van iedereen die geen belastingen betaald. Dat zou mijnen dag pas goed maken.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 11:55   #56
SDG
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 27 september 2010
Berichten: 8.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
1 van die dingen die ik terugvraag is dat allochtone leefloners verdomme een beetje moeite doen en mijn taal leren. U vindt dat uiteraard teveel gevraagd, ik vind dat de logica zelve als ze willen genieten van mijn meer dan genereuze sponsoring van de staat. Als u dat asociaal vindt is dat uw zaak en het zal me worst wezen.
Hoe komen ze er toch bij he, anderstalige werklozen vragen om Nederlands te leren? Soms vraag je je werkelijk af of sommigen de integratie van migranten in de maatschappij eigenlijk überhaupt wel willen.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 11:56   #57
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Met iemand die een dergelijk taaltje voert, voer ik liever geen conversatie, al verdedigt hij zogenaamd de armen en de zwakken. Deze laatsten zijn te beklagen, als hun verdedigers van dergelijk twijfelachtig allooi moeten zijn.

En neen ik ben géén bewonderaar van de sociale politiek van de N-VA
Jullie halen jullie gedachtegoed wel uit de collaboratie, hè. Lode Wils heeft dat dit weekeind nog in DS gezegd. Vergeet dat niet.
__________________
België unitair !
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 11:57   #58
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid
 
Le Téméraire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2012
Berichten: 618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
Over dit project moet onderhandeld worden en het moet uitgaan van de verwachtingen, de vaardigheden, de bekwaamheden en de behoeften van de betrokken persoon en van de mogelijkheden van het OCMW.
Dat zal ook "onderhandeld" worden ook. Ze gaan bij het Antwerpse OCMW geen pistolen uitdelen om de werkonwilligen af te dreigen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
De persoon die aanspraak maakt op een leefloon bevind zich immers niet in de meest benijdenswaardige situatie. Bij het al dan niet aangaan van een dergelijk project heeft hij dus de keuze tussen toestemmen en het leefloon ontvangen enerzijds en het weigeren een project aan te gaan en zo het gevaar lopen geen leven te kunnen lijden in overeenstemming met de menselijke waardigheid anderzijds. Daarom kan men zich ook de vraag stellen of hier werkelijk ruimte is voor onderhandelingen.
Wat een kromme redenering. Iemand komt om een leefloon vragen en als tegenprestatie vraagt men om mee te stappen in een begeleidingstraject om te zoeken naar werk. Als je die tegenprestatie zo onoverkomelijk vindt dat je er voor kiest om dat leefloon te weigeren, dan had je dat leefloon misschien helemaal ook niet nodig. En nog eens, ze gaan niemand de arm omwringen, dat is pure stemmingmakerij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
Een persoon die in zo’n penibele situatie is verzeild geraakt dient te onderhandelen met een tegenpartij in het voortdurende besef dat die tegenpartij bij machte is hem datgene waarop hij aanspraak maakt te ontzeggen.
Ik moet ook onderhandelen met mijn baas in het voortdurende besef dat hij mij kan ontslaan. Mijn baas is dus ook jury en rechter tegelijkertijd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
De bedoeling van het project is duidelijk: men wenst vooral de persoon die aanspraak maakt op leefloon voor zijn verantwoordelijkheid te stellen. Hij of zij wordt geresponsabliliseerd. De term leefloon is daar trouwens een uitdrukking van: in ruil voor zijn bereidheid tot maatschappelijke integratie ontvangt hij/zij een loon.
Gruwelijk die responsabilisering. Ik kan niet inbeelden hoe slecht we er als maatschappij aan toe zouden zijn moest iedereen verantwoording moeten afleggen voor zijn daden...

Heb jij eigenlijk ooit al een dag gewerkt, beste Jurgen? Ik zit wekelijks samen met mijn chef bij de klant, maandelijks met Account Manager, halfjaarlijks met mijn coach en tussenin ook nog regelmatig met mijn eigen unit manager. Allemaal om verantwoording af te leggen over wat ik dagelijks uit richt in ruil voor mijn loon. Dood gaan we daar niet van, integendeel zelfs, ik vind de meeste van de "verantwoordingen" stimulerend en zelfbevestigend.
Le Téméraire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 11:59   #59
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid
 
Le Téméraire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2012
Berichten: 618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Jullie halen jullie gedachtegoed wel uit de collaboratie, hè. Lode Wils heeft dat dit weekeind nog in DS gezegd. Vergeet dat niet.
En ik heb iemand ook ooit horen zeggen dat het B.U.B. zijn gedachtegoed haalt bij het Rexisme.

*pffffffffffffffffffffffffffffffff*
Le Téméraire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 12:04   #60
SDG
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 27 september 2010
Berichten: 8.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire Bekijk bericht
En ik heb iemand ook ooit horen zeggen dat het B.U.B. zijn gedachtegoed haalt bij het Rexisme.

*pffffffffffffffffffffffffffffffff*
Vergeet Charles Rogier en Kardinaal Mercier ook niet.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be