Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 16 december 2007, 22:35   #41
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aeternitas Bekijk bericht
Uiteraard, uiteraard. Wie niet voor me is, is tegen me. Gek dat ik dat eventjes was vergeten.
Helemaal niet. Maar zoals ik al zei: je kan heel wat leren als je tussen de regels doorleest.
Kim is offline  
Oud 16 december 2007, 22:36   #42
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht


Het is ook helemaal niet aan kranten/televisie e.d. om zich af te vragen of er nog een federale regering nodig is (men moet enigszins objectief blijven) maar wel om een verslag weer te geven van de gebeurtenissen.
fout
born2bewild is offline  
Oud 16 december 2007, 22:37   #43
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
fout
Spuit 11 geeft ook water.
Kim is offline  
Oud 16 december 2007, 22:38   #44
Daimanta
Parlementsvoorzitter
 
Daimanta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2007
Berichten: 2.063
Standaard

Je moet maar zo denken. Hier kan je vinden waarom de Vlamingen en de Walen zo'n ruzie met elkaar hebben.
__________________
Steun Groot Nederland!
Daimanta is offline  
Oud 16 december 2007, 22:38   #45
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Spuit 11 geeft ook water.
Een Antwerpse uitdrukking waar niet-stedelingen het bestaan niet van kennen?
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 16 december 2007, 22:40   #46
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Een Antwerpse uitdrukking waar niet-stedelingen het bestaan niet van kennen?
Het is inderdaad een Antwerpse uitdrukking. Komt erop neer dat iemand iets (met grote trom) komt verkondigen wat anderen voor hem/haar al meermaals gezegd hebben

Laatst gewijzigd door Kim : 16 december 2007 om 22:40.
Kim is offline  
Oud 16 december 2007, 22:40   #47
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Spuit 11 geeft ook water.
wie denk je wel dat je bent? Ga jij hier gaan bepalen wat "de pers" mag doen en wat niet?

volgende stap is het internet aan banden leggen zeker?

veel succes

Laatst gewijzigd door born2bewild : 16 december 2007 om 22:41.
born2bewild is offline  
Oud 16 december 2007, 22:43   #48
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
wie denk je wel dat je bent?
Kim Roovers, voorzitster B Plus Antwerpen. Aangenaam. En u bent?

Citaat:
Ga jij hier gaan bepalen wat "de pers" mag doen en wat niet?
Afgezien van iets wat iedereen weet (nl. dat pers toch objectief hoort te zijn, voor subjectieve meningen zijn er blaadjes zoals het Pallieterke etc.) bepaal ik niet wat de pers wel en niet mag doen.

Citaat:
veel succes
Fijne avond nog!
Kim is offline  
Oud 16 december 2007, 22:44   #49
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht

Afgezien van iets wat iedereen weet (nl. dat pers toch objectief hoort te zijn, voor subjectieve meningen zijn er blaadjes zoals het Pallieterke etc.)
fout
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
bepaal ik niet wat de pers wel en niet mag doen.
juist
born2bewild is offline  
Oud 16 december 2007, 22:46   #50
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Afgezien van iets wat iedereen weet (nl. dat pers toch objectief hoort te zijn
Misschien "hoort" het dat "te zijn".
Maar relevanter dan zulke nobele idealen, is de realiteit.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 16 december 2007, 22:46   #51
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
fout
Daarom: lees verschillende kranten (o.a. Nederlandstalige en Franstalige, De Standaard, De Tijd, De Morgen, Gazet van Antwerpen, Het Laatste Nieuws, De Nieuwe Gazet, Le Soir, La Libre Belgique, ...), dan kan je een enigszins objectief oordeel vellen.

Citaat:
juist
Wie ben jij overigens om te bepalen wat juist of fout is?
Kim is offline  
Oud 16 december 2007, 22:47   #52
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Nog eventjes tussen het verbaal geweld door, mackenzie : ik vergat te vermelden dat ook binnen elke bevolkingsgroep de violen niet steeds gestemd zijn.
Maar dat had je inmiddels al gesnapt, ongetwijfeld.
Hallebarde is offline  
Oud 16 december 2007, 22:47   #53
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Misschien "hoort" het dat "te zijn".
Maar relevanter dan zulke nobele idealen, is de realiteit.
Die je op dit forum helaas ook niet zult vinden.
Kim is offline  
Oud 16 december 2007, 22:51   #54
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Die je op dit forum helaas ook niet zult vinden.
Idd.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 16 december 2007, 23:29   #55
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Men moet niet alleen De Standaard lezen, ook Gazet van Antwerpen, De Tijd, De Morgen (al is dat echt wel gekleurd), le Soir, La Libre...

Vergelijk daar de verschillende berichtgevingen etc...

Maar op een forum tot objectieve zaken komen is gewoon compleet fout. Zeker op dit forum waar de meerderheid van de forummers Vlaams Belang stemt (dubbelnicks buiten beschouwing gelaten).
Onze Nederlandse gast vraagt op dit forum of iemand hem wil uitleggen wat er hier scheelt in België.
Kim bezweert hem zo snel mogelijk van dit forum weg te gaan en zijn heil te zoeken in de krantenwereld.
Daarenboven vermeldt ze rappekes dat DM gekleurd zou zijn (handig hoor Kim) maar dat zeker "Het Pallieterke" niet deugt als bron in zijn queeste.
Waarom vraag je je dan af.
Welnu:
In 2003 werd er in een universitaire studie (RUG Bens/Declercq) bewezen dat van 75% tot 84% van de journalisten er een linkse tot extreem linkse ideologie op nahouden.
Links is én om historische reden én om de macht een objectieve tegenstrever van de Vlaamse ontvoogdingsstrijd.
Daarenboven is het een slecht bewaard publiek geheim dat de media stevig in handen zijn van gematigde tot extreem Belgicistische nationalisten (al dan niet met adelijke titel én lid van B plus).


Dus: als je jouw informatie moet halen in de Belgische kranten zal je niet ver komen.

Daarom mijn raad aan onze gast: Kom toch regelmatig eens op dit forum neuzen. Tussen al het gefrustreerde gezever van extremen heb ik hier al pareltjes gevonden die zelfs mij, na het checken van de bron, met verstomming hebben geslagen wegens hun lapidaire relevantie.
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me

Laatst gewijzigd door Fieseler : 16 december 2007 om 23:32.
Fieseler is offline  
Oud 17 december 2007, 00:54   #56
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mackenzie Bekijk bericht
Hallo allemaal, ik ben een Nederlandse student en ik moet een essay schrijven over de Kabinetsformatie in Belgie. Daarbij moet ik uitleggen waarom het kennelijk zo lastig is voor de Belgen om tot een coalitie te komen. Daarbij moet ik in mijn antwoord kijken naar politiek-inhoudelijke meningsverschillen, partijstelsel, staatsinrichting en het kiesstelsel. Die laatste drie lukt wel, maar ik begrijp nog steeds niet wat daar nu eigenlijk allemaal aan de hand is. Zou iemand van jullie mij kunnen uitleggen wat daar allemaal gebeurd? Ik heb veel gekeken op dit forum en op andere fora, maar ik zie door de bomen het bos niet meer...Kan iemand van jullie mij helpen? Alvast bedankt!
gr. mackenzie
Nu, ik wil je het wel even in zeer verstaanbare taal schetsen.

Al 177 jaar zitten twee verschillende volkeren, met verschil van herkomst, van taal, van cultuur, samen in een tentje dat men België noemt.

Jaren lang heeft het ene volk in dat tentje de éérste viool gespeeld en was het andere volk onderdrukt. Meer en meer is dat onderdrukte volk het moe om steeds voor alles te moeten opdraaien en vindt het nu wel zo stilletjes tijd om onder het juk van dat andere uit te komen. Meer en meer komt het tot een gevecht tussen die twee volkeren met tot gevolg dat het tentje flink wat scheuren begind te vertonen. Nu trachten de politieke leiders van die volkeren telkens die scheuren terug wat aan elkaar te naaien, want 6 verschillende regeringen bied meer postjes dan slechts 2, maar hoe dan ook het tentje is zwaar gehavend en echt iets goed kun je er onmogelijk nog van maken. Daarom is het vrijwel zeker dat, hoe dan ook, vroeg of laat het tentje onherstelbaar zal zijn en dat beide volkeren ieders voor zich zullen in hun eigen tent kruipen, wat gelijk het einde van de vechtpartij zal betekenen. Hoe eerder dit zal plaats vinden hoe beter voor beide partijen.

Laatst gewijzigd door Garry : 17 december 2007 om 00:55.
Garry is offline  
Oud 17 december 2007, 10:19   #57
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Onze Nederlandse gast vraagt op dit forum of iemand hem wil uitleggen wat er hier scheelt in België.
Kim bezweert hem zo snel mogelijk van dit forum weg te gaan en zijn heil te zoeken in de krantenwereld.
Daarenboven vermeldt ze rappekes dat DM gekleurd zou zijn (handig hoor Kim) maar dat zeker "Het Pallieterke" niet deugt als bron in zijn queeste.
Waarom vraag je je dan af.
Welnu:
In 2003 werd er in een universitaire studie (RUG Bens/Declercq) bewezen dat van 75% tot 84% van de journalisten er een linkse tot extreem linkse ideologie op nahouden.
Links is én om historische reden én om de macht een objectieve tegenstrever van de Vlaamse ontvoogdingsstrijd.
Daarenboven is het een slecht bewaard publiek geheim dat de media stevig in handen zijn van gematigde tot extreem Belgicistische nationalisten (al dan niet met adelijke titel én lid van B plus).
Zeer voorspelbare reactie jongen, té voorspelbaar. Je mag mij overigens eens zeggen welke media zoal in handen is van extreem Belgisch nationalisten al dan niet met adelijke tilte én lid van B Plus. De enige die lid is van B Plus (en die overigens geen adelijke titel heeft) is Luc Van der Kelen. En dan nog, hij heeft "Het Laatste nieuws" niet in handen hoor.
Citaat:
Dus: als je jouw informatie moet halen in de Belgische kranten zal je niet ver komen.
En hier wel?
Citaat:
Daarom mijn raad aan onze gast: Kom toch regelmatig eens op dit forum neuzen. Tussen al het gefrustreerde gezever van extremen heb ik hier al pareltjes gevonden die zelfs mij, na het checken van de bron, met verstomming hebben geslagen wegens hun lapidaire relevantie.
Iedereen schrijft hier vanuit zijn eigen interpretatie of overtuiging. Ik heb hier nog nooit objectieve zaken gelezen.
Kim is offline  
Oud 17 december 2007, 10:30   #58
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mackenzie Bekijk bericht
Hallo allemaal, ik ben een Nederlandse student en ik moet een essay schrijven over de Kabinetsformatie in Belgie. Daarbij moet ik uitleggen waarom het kennelijk zo lastig is voor de Belgen om tot een coalitie te komen. Daarbij moet ik in mijn antwoord kijken naar politiek-inhoudelijke meningsverschillen, partijstelsel, staatsinrichting en het kiesstelsel. Die laatste drie lukt wel, maar ik begrijp nog steeds niet wat daar nu eigenlijk allemaal aan de hand is. Zou iemand van jullie mij kunnen uitleggen wat daar allemaal gebeurd? Ik heb veel gekeken op dit forum en op andere fora, maar ik zie door de bomen het bos niet meer...Kan iemand van jullie mij helpen? Alvast bedankt!
gr. mackenzie


De meeste Belgen begrijpen er nog nauwelijks iets van.


Eigenlijk is het simpel : in Vlaanderen stemt men rechts en in franstalige België stemt men links. En deze twee moeten een regering vormen. Dat is nogal moeilijk.

Het is alsof Balkenende in het noorden van Nederland wint en Jan Marijnissen in het zuiden. En deze twee moeten een regering vormen. Dat zal ook niet zo eenvoudig zijn.

Verder is er het probleem dat Vlaanderen de melkkoe van België is en voor de welvaart zorgt en ook nog zuinig is. In franstalige België is er heel weinig economie en wordt het geld door deuren en vensters gesmeten, vooral door corruptie en onbekwaamheid. (bvb. corrupt Charleroi en het F1-contract van Francorchamps).

Verder is er de historische geschiedenis van België waar een franstalige bourgeousie over België heerste en enkel frans sprak. bvb. Vele vroegere burgemeesters in Vlaanderen waren franstalig. En in verschillende scholen was het verboden om Nederlands te spreken. Het is allemaal wel een tijdje geleden maar het leeft toch nog sterk.
Geertje is offline  
Oud 17 december 2007, 10:31   #59
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Objectieve informatie zal je hier niet vinden, geloof me vrij.

Je stelt m.i. beter een essay samen a.d.h. van de berichtgeving in de verschillende Belgische kranten (kan je ook vergelijken en daar een conclusie uit trekken).

Maar hier ben je echt niet aan het goede adres, dit forum is véél te gekleurd.
De BUB-website is een ideale bron van informatie.
Geertje is offline  
Oud 17 december 2007, 10:48   #60
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
De BUB-website is een ideale bron van informatie.
Eh, nee?
Kim is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be