Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 februari 2024, 16:56   #41
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb ook veel te veel gezopen als student, maar we zitten in totaal andere ordes van grootte. Voor mij was een fles wijn ledigen "zwaar zuipen".
Ik overdrijf natuurlijk, maar den Herman zal ook wel aan het overdrijven zijn...

Maar goed, ik denk dat ik in mijn studententijd op de zware weken toch ook wel aan 100 eenheden raakte. Avonden van 25 pinten waren geen uitzondering toen. Laat me dat nu doen en ze mogen mij bij elkaar vegen. 1 avond lukt nog wel, maar dag 2 is onmogelijk. Ik heb den indruk dat mijn gestel het toen toch rapper kon verwerken dan nu. Man man man.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 2 februari 2024 om 16:57.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2024, 18:21   #42
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.190
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik geloof ze niet.

Een fles wiskey aan 40% en een fles porto aan 25% en 15 pinten van 33cl aan 5%:

0.4 L + 0.25 L + 15 x 0.33 x 0.05 ~ 0.9 L zuivere alcohol binnen per dag.

Een lever in goede omstandigheden kan ongeveer 10 mL alcohol per uur afwerken, dus 240 mL op een dag.

Wie per dag dus 4 keer meer binnenspeelt dan zijn lever kan verwerken, heeft op den duur pure alcohol als lichaamsvocht he
Het hangt er allemaal vanaf hoe ge drinkt. Die 10 pnten van mij was op een ‘avondje’. Als je continu drinkt kan je in totaal wel meer verzetten.
Ik heb het eens geprobeerd: 1 pint op een uur. 45 minuten drinken, 15 minuten wachten en op de alcotester 0.0 promille.
__________________
Maar telkens als Rousseau op haast Steve Stevaert-achtige manier zijn punt maakte – ‘Iemand die geen geld heeft om zijn energiefactuur te betalen heeft zeker geen geld om zonnepanelen te kopen’ – begon diezelfde De Wever opzichtig goedkeurend te knikken. Die twee hebben elkaar gevonden.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/p...t-oog-op-2024/

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 2 februari 2024 om 18:22.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2024, 18:27   #43
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.190
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik geloof ze niet.

Een fles wiskey aan 40% en een fles porto aan 25% en 15 pinten van 33cl aan 5%:

0.4 L + 0.25 L + 15 x 0.33 x 0.05 ~ 0.9 L zuivere alcohol binnen per dag.

Een lever in goede omstandigheden kan ongeveer 10 mL alcohol per uur afwerken, dus 240 mL op een dag.

Wie per dag dus 4 keer meer binnenspeelt dan zijn lever kan verwerken, heeft op den duur pure alcohol als lichaamsvocht he
De whisky en porto is 75 cl en de porto 20% en een pint is normaal 25 cl, maar het blijft veel.
__________________
Maar telkens als Rousseau op haast Steve Stevaert-achtige manier zijn punt maakte – ‘Iemand die geen geld heeft om zijn energiefactuur te betalen heeft zeker geen geld om zonnepanelen te kopen’ – begon diezelfde De Wever opzichtig goedkeurend te knikken. Die twee hebben elkaar gevonden.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/p...t-oog-op-2024/

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 2 februari 2024 om 18:27.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2024, 18:31   #44
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Maar goed, ik denk dat ik in mijn studententijd op de zware weken toch ook wel aan 100 eenheden raakte
Amaai

Alleen is dat nog binnen de limieten maar ge zijt toch niet ver van de gevaarlijke zone dan. Op een week kunt ge in principe 175 eenheden verwerken. Meer dan de helft binnendoen komt toch in de rode zone he

Citaat:
. Avonden van 25 pinten waren geen uitzondering toen. Laat me dat nu doen en ze mogen mij bij elkaar vegen.
Dan waart ge de volgende morgen toch nog poepeloere zat neem ik aan. Amaai, ik denk dat het zwaarste wat ik ooit gedaan heb, 2 flessen wijn en 2 of 3 pinten geleegd. Maar zoiets was heel uitzonderlijk. Sterke drank, daar kwam ik maar heel heel gematigd aan, enkel maar wiskey eigenlijk en nooit als "zuiperij" maar 1 of 2 glaasjes.

25 pinten, dat zijn 5 uur lang om de 12 minuten een pint binnen, nee dat zou ik maar 1 uur volhouden

Als ik uitging, dan beperkte zich dat tot 4 of 5 pinten op gans de avond, en ik voelde dat toen ook al goed. Ik zoop eigenlijk minder als ik uit ging, dan als ik thuis was - al was het maar omdat ik wist dat ik in mijne nest kon kruipen.

Als ik tegenwoordig 3 glazen drink, ben ik zat Maar ik drink tegenwoordig vrij weinig, enkel als er zich een gelegenheid voordoet. Soms raak ik gedurende 1 of 2 maanden geen glas aan.

Citaat:
1 avond lukt nog wel, maar dag 2 is onmogelijk. Ik heb den indruk dat mijn gestel het toen toch rapper kon verwerken dan nu. Man man man.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2024, 18:33   #45
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.190
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Amaai

Alleen is dat nog binnen de limieten maar ge zijt toch niet ver van de gevaarlijke zone dan. Op een week kunt ge in principe 175 eenheden verwerken. Meer dan de helft binnendoen komt toch in de rode zone he



Dan waart ge de volgende morgen toch nog poepeloere zat neem ik aan. Amaai, ik denk dat het zwaarste wat ik ooit gedaan heb, 2 flessen wijn en 2 of 3 pinten geleegd. Maar zoiets was heel uitzonderlijk. Sterke drank, daar kwam ik maar heel heel gematigd aan, enkel maar wiskey eigenlijk en nooit als "zuiperij" maar 1 of 2 glaasjes.

25 pinten, dat zijn 5 uur lang om de 12 minuten een pint binnen, nee dat zou ik maar 1 uur volhouden

Als ik uitging, dan beperkte zich dat tot 4 of 5 pinten op gans de avond, en ik voelde dat toen ook al goed. Ik zoop eigenlijk minder als ik uit ging, dan als ik thuis was - al was het maar omdat ik wist dat ik in mijne nest kon kruipen.

Als ik tegenwoordig 3 glazen drink, ben ik zat Maar ik drink tegenwoordig vrij weinig, enkel als er zich een gelegenheid voordoet. Soms raak ik gedurende 1 of 2 maanden geen glas aan.
Ik zou gewoon misselijk worden. Al dat bier in uw maag en darmen.
__________________
Maar telkens als Rousseau op haast Steve Stevaert-achtige manier zijn punt maakte – ‘Iemand die geen geld heeft om zijn energiefactuur te betalen heeft zeker geen geld om zonnepanelen te kopen’ – begon diezelfde De Wever opzichtig goedkeurend te knikken. Die twee hebben elkaar gevonden.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/p...t-oog-op-2024/
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2024, 18:36   #46
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De whisky en porto is 75 cl en de porto 20% en een pint is normaal 25 cl, maar het blijft veel.
Ah, ok, bijstellen dan:

0.75 × 0.4 + 0.75 × 0.2 + 0.25 × 0.05 × 15 = 0.64 L

Mja. Dat is maar een kleine 3 keer wat je op 24 uur kan verwerken. Dat doe je toch niet alle dagen hoor.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2024, 19:04   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

De maag kan ook wel veel alcohol "verwerken".
Door de braakreflex.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2024, 19:11   #48
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De maag kan ook wel veel alcohol "verwerken".
Door de braakreflex.
Inderdaad

Eens de maag voorbij, is de lever de enige manier van doen. Alcohol zweten en pissen is maar 10% van wat ge binnendoet. De rest moet door de lever afgebroken worden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2024, 19:41   #49
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ah, ok, bijstellen dan:

0.75 × 0.4 + 0.75 × 0.2 + 0.25 × 0.05 × 15 = 0.64 L

Mja. Dat is maar een kleine 3 keer wat je op 24 uur kan verwerken. Dat doe je toch niet alle dagen hoor.
Dat is dan een gevaarlijke uitspraak: als mensen dat op de tv horen, denken ze misschien nog dat dat er nog wel door kan.
__________________
De waarheid voorop
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2024, 19:42   #50
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ah, ok, bijstellen dan:

0.75 × 0.4 + 0.75 × 0.2 + 0.25 × 0.05 × 15 = 0.64 L

Mja. Dat is maar een kleine 3 keer wat je op 24 uur kan verwerken. Dat doe je toch niet alle dagen hoor.
We zijn er nog niet, de 40° alcohol is eigenlijk 20%.

Beetje zoals met diamanten, 1 karaat is niet gelijk aan één gram.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2024, 19:45   #51
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.190
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Dat is dan een gevaarlijke uitspraak: als mensen dat op de tv horen, denken ze misschien nog dat dat er nog wel door kan.
0,64 liter pure alcohol, dat zijn ruwweg 2 flessen whiskey.
Als je naar Amerikaanse TV reeksen kijkt dan is dat niet moeilijk. Daar gebruiken ze van die halve liter limonadeglazen die ze halfvol gieten en dan in twee teugen uitdrinken.
__________________
Maar telkens als Rousseau op haast Steve Stevaert-achtige manier zijn punt maakte – ‘Iemand die geen geld heeft om zijn energiefactuur te betalen heeft zeker geen geld om zonnepanelen te kopen’ – begon diezelfde De Wever opzichtig goedkeurend te knikken. Die twee hebben elkaar gevonden.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/p...t-oog-op-2024/
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2024, 20:44   #52
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 44.489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik vraag me wel af, wanneer m aan zijn boeken begon, had m dan al nen halven bak Cara pils uit of een kwart fles slechte scotch uit den aldi ?
Geen idee van??????

Lijkt mij toch 1 van de leukste dingen die je kan doen in je leven en dat is: Iemand die zijn eigen frustraties gaat reflecteren naar anderen toe?"

Uni zal het wel weer bij het verkeerde eind hebben.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2024, 21:14   #53
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.582
Standaard

Ik vraag me ook af waarom die geen pens van 120 cm of zo heeft. Dat bier en zeker de porto bevatten ook nogal wat suiker naast de alcohol, en schrijver lijkt me geen beroep waar veel lichamelijke inspanning voor vereist is.
Misschien heeft hij een bijzonder metaboiisme.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2024, 21:25   #54
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ik vraag me ook af waarom die geen pens van 120 cm of zo heeft. Dat bier en zeker de porto bevatten ook nogal wat suiker naast de alcohol, en schrijver lijkt me geen beroep waar veel lichamelijke inspanning voor vereist is.
Misschien heeft hij een bijzonder metaboiisme.
Je stelt de juiste vraag.

De tweede vraag is deze: waarom valt hij niet in coma/slaap/etc?

Er is maar één antwoord dat juist weergeeft hoe iemand wakker blijft na zoveel alcohol, speed.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2024, 18:51   #55
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ik vraag me ook af waarom die geen pens van 120 cm of zo heeft. Dat bier en zeker de porto bevatten ook nogal wat suiker naast de alcohol, en schrijver lijkt me geen beroep waar veel lichamelijke inspanning voor vereist is.
Misschien heeft hij een bijzonder metaboiisme.
Ik ken wel meer mensen die mager zijn als ze groot alcoholgebruik combineren met kettingroken.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2024, 19:04   #56
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je stelt de juiste vraag.

De tweede vraag is deze: waarom valt hij niet in coma/slaap/etc?

Er is maar één antwoord dat juist weergeeft hoe iemand wakker blijft na zoveel alcohol, speed.
Logische deductie leidt meestal tot de waarheid, maar de man heeft gelijk dat deel te verzwijgen.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2024, 19:06   #57
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.505
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik ken wel meer mensen die mager zijn als ze groot alcoholgebruik combineren met kettingroken.
Groot alcohol gebruik en niet eten, een recept voor vermageren en snel dood.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2024, 19:24   #58
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb ook al wel eens stevig doorgedronken, maar dat heb ik toch nooit gehaald.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240131_97387702

Ik denk dat ik na een fles whisky gewoon plat achterover zou vallen.
Wat denkt u van deze prestatie?
Aangezien ik totaal niet tegen 'korte drank' kan moet ik er zelfs niet aan denken om dat te proberen.

Ik snap zelfs niet hoe iemand na een fles whisky leeg te kappen nog bij bewustzijn kan zijn...

Moeilijk te geloven dat iemand dan nog in staat is een fles porto leeg te zuipen, plus 15 pinten.

Brusselmans is aan het 'stoefen'.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2024, 19:30   #59
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.505
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Aangezien ik totaal niet tegen 'korte drank' kan moet ik er zelfs niet aan denken om dat te proberen.

Ik snap zelfs niet hoe iemand na een fles whisky leeg te kappen nog bij bewustzijn kan zijn...

Moeilijk te geloven dat iemand dan nog in staat is een fles porto leeg te zuipen, plus 15 pinten.

Brusselmans is aan het 'stoefen'.
Hangt van de timing op een dag af.

Toen ik begon te werken, toen de beesten nog spraken en de kiekens nog tanden hadden, was een bak pils of 2 op een dag geen uitzondering per team. En dat was in de bouw.

En op een hele dag een bak 25'ers gewone pils, ik denk dat ik dat nog kan, zonder gevolgen, als ik alles maar verteer door arbeid, en genoeg water tussenin wegdrink. Maar ik ga het niet proberen.

Een fles wijn op een lange avond, of een fles wiskey met een paar vrienden, meh, da's zelfs geen uitdaging.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2024, 19:33   #60
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.190
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Aangezien ik totaal niet tegen 'korte drank' kan moet ik er zelfs niet aan denken om dat te proberen.

Ik snap zelfs niet hoe iemand na een fles whisky leeg te kappen nog bij bewustzijn kan zijn...

Moeilijk te geloven dat iemand dan nog in staat is een fles porto leeg te zuipen, plus 15 pinten.

Brusselmans is aan het 'stoefen'.
Hij zei dat hij continu dronk.
Op 15 uur zou dat per uur zijn:
- 1 pint
- 5 cl whiskey
- 5 cl porto
Als je het zo bekijkt lijkt het voor een expert ‘doenbaar’.
__________________
Maar telkens als Rousseau op haast Steve Stevaert-achtige manier zijn punt maakte – ‘Iemand die geen geld heeft om zijn energiefactuur te betalen heeft zeker geen geld om zonnepanelen te kopen’ – begon diezelfde De Wever opzichtig goedkeurend te knikken. Die twee hebben elkaar gevonden.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/p...t-oog-op-2024/

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 3 februari 2024 om 19:34.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be