![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Vooruit dan maar, omdat jij het bent. Een referentie uit de dikke VanDale:
dhim·mi (dem; dhimmi’s) 1 niet-moslim (m.n. christen of jood) in een islamitisch land voor wie speciale regels gelden bron Zoals je ziet, staat er nergens bij vermeld dat het hier een scheldwoord betreft. Je bent dus aan het zagen. Maar om je een plezier te doen, ga ik vanaf heden, met dezelfde flauwekulredenen als die jij aandraagt, driewerf als scheldwoord beschouwen en telkens op het rode driehoekje klikken als ik het woord aan mij gericht zie opduiken. Deal? |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Overigens is het uiteraard te gek voor woorden dat zo'n compleet gesjeesde bekeerling in de baas zijn tijd al zijn werk laat vallen, zijn klanten sommeert de openbare plek waarop iedereen evenveel recht heeft, te verlaten, om op een kleedje met zijn hol naar het westen gericht zijn waanzinnige rituelen uit te gaan voeren. Daarbij niet alleen de tijd van zijn baas verknoeiend, maar ook die van al zijn passagiers, enkel en alleen omdat deze gek een statement wil maken, want laten we wel wezen, dáár ging het hem om.
Als ik me morgen bekeer tot één of andere sekte/godsdienst die van mij eist dat ik 5 maal daags met een gedroogde varkenskut op mijn hoofd in een lange pimpelpaarse jurk een woeste rondedans maak, en dat ook daadwerkelijk doe op mijn werk, bij mijn baas zijn klanten, dan ben ik niet alleen mijn werk kwijt, maar word ik ook meteen voor de zekerheid en veiligheid van de maatschappij in het algemeen en die van mezelf in het bijzonder, voor jaren lang, naakt, met een met een ketting aan de meer dan solide natuurstenen muur geketend, opgesloten in de diepste kerkers van één of andere gesloten inrichting voor geestelijk minder bedeelden. Maar dit terzijde. Tenslotte vraag ik me af wat er gebeurd was als deze buschauffeur piloot zou zijn geweest. Zou hij dan zijn passagiers ook even uit het vliegtuig hebben gezet opdat hij zonder de verstorende aanwezigheid van ongelovigen kon bidden, of zou hij het vliegtuig liever even ergens geparkeerd hebben? Bij voorkeur in een hoog gebouw van westerse makelij uiteraard. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() als, als mijn kat etc...
PS, ik vind Vuyschthaemert een scheldwoord en online vind je enkel de dunne ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 1 april 2008 om 01:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Indien zulke individuele gevallen niet worden gemeld en de ontoelaatbaarheid ervan niet wordt aangehaald, dan bestaat immers juist de kans dat zo'n gedoogbeleid ervoor gaat zorgen dat moslimchauffeurs inderdaad gaan denken dat bepaalde ongeoorloofde zaken wel degelijk zijn toegelaten op het werk, wat uiteraard de mogelijke tewerkstelling van deze moslims niet ten goede zal komen. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik had het over de realiteit van het verkeer: ik heb duidelijk gesteld; als de schade kan worden aangetoond en er een causaliteit kan worden aangetoond tussen de vertraging door die chauffeur en de schade, die schade zou kunnen worden verhaald op de chauffeur of zijn baas; ik was misschien niet duidelijk genoeg. Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zou ik nog niet durven zeggen. Mensen tegen hun zin dwingen te leven met ondraaglijke pijn noem ik niet meteen gunstig. Ik noem dat foltering.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is 1 april zeker?
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Staatssecretaris
|
![]() Als wij niet in een democratische rechtstaat leven, wie dan wel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Staatssecretaris
|
![]() Bent U fundamentalist of zo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet veel mensen alleszins.
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat was mijn vraag niet: ik vroeg waar men dat dan wel heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Staatssecretaris
|
![]() Iets specifieker misschien?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen idee waar men echt in een democratische rechtsstaat leeft. In Zwitserland gaat het alvast wel al wat beter, in sommige Amerikaanse staten ook.
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Bwa, tis overal iets hoor; http://www.amnesty.org/en/library/in...43/005/2003/en Amnesty International is calling on the authorities in the Canton of Glarus to ensure that a thorough and imppartial investigation is opened immediately into the alleged cruel, inhuman and degrading treatment of foreigners during police raids on housing used for asylum-seekers and http://www.amnesty.org/en/library/in...43/002/2002/en Marino Keckeis, a 24-year-old qualified forestry worker, has been serving a five-month sentence in Grosshof Prison, Kriens (Canton of Lucerne), since 15 January 2002 for refusing to perform compulsory military service. Amnesty International (AI) believes his refusal of military service is New Recruit Gets Swiss Army Assault Rifle, Shoots 16yr-old Girl at Bus Stop SwissInfo 27 November 2007 A soldier has confessed to the killing of a 16-year-old girl last Friday in Zurich in what appeared to be a random shooting. The incident comes amid a heated debate over Switzerland's gun laws. Army issue weapons are involved in the death of more than 300 people a year in the country. The Zurich prosecutor's office said on Tuesday that the 21-year-old soldier, who was arrested two days after the shooting, admitted to committing... ( gunpolicy.org ) Swiss Islamic Centre Shooter Used Army Assault Weapon Kept in His Home SwissInfo 13 November 2007 A lone gunman has used his military assault rifle to fire on a dozen fellow worshippers at an Islamic centre in western Switzerland, seriously injuring one. The latest in a series of incidents involving army weapons -- which all enlisted Swiss men have to keep at home with ammunition -- will add fuel to the heated political debate over reforming the country's gun laws. A 23-year-old local man, described by police as a practising... ( gunpolicy.org ) Switzerland Criticised for Poor Data On Gun Ownership, Weapon Exports SwissInfo 28 August 2007 Civilians in Switzerland own an estimated 3.4 million guns -- putting the country in fourth place for weapons possession per capita, according to a report. The latest Small Arms Survey, published by the Geneva-based Graduate Institute of International Studies (GIIS), criticises Switzerland's lack of transparency over reliable statistics on firearms. Switzerland ranks behind the United States, Yemen and Finland, but ahead... ( gunpolicy.org ) Swiss Army Weapons in Homes Kill 300 a Year, Senate 'No' to Law Change SwissInfo 20 June 2007 The Swiss Senate has approved a revised law on weapons which forbids the carrying of dangerous objects and the anonymous purchase of arms over the internet. The chamber, which represents Switzerland's cantons, followed the example of the House of Representatives. A ban on keeping military weapons at home was rejected. Anonymous sales of guns over the internet or by advertisement are to be banned, but there are exceptions... ( gunpolicy.org ) Mafia bank fraud investigation moves to Switzerland Investigations into an online money-laundering ring have moved from Italy to Switzerland. Dirty laundry. (Switzerland's Justice Minister Elizabeth Kopp) The tarnishing of Switzerland began last autumn, when it was revealed that Mrs Elisabeth Kopp, the justice minister, had tipped off her husband that the company of which he was vice-chairman was about to be investigated for laundering drug money. The scandal widened with the arrest of two Lebanese brothers, Messrs Jean and Barkev Magharian, allegedly the linchpins of a ring responsible for recycling over $2 billion in cash, deposited in at least 20 nog? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wil dat nu zeggen dat La Belgique plots een democratische rechtstaat is?
|
![]() |
![]() |