Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2008, 00:41   #41
Vuyschthaemert
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
IK beschouw de Koran niet als een referentie.
Vooruit dan maar, omdat jij het bent. Een referentie uit de dikke VanDale:

dhim·mi (dem; dhimmi’s)
1 niet-moslim (m.n. christen of jood) in een islamitisch land voor wie speciale regels gelden
bron

Zoals je ziet, staat er nergens bij vermeld dat het hier een scheldwoord betreft. Je bent dus aan het zagen. Maar om je een plezier te doen, ga ik vanaf heden, met dezelfde flauwekulredenen als die jij aandraagt, driewerf als scheldwoord beschouwen en telkens op het rode driehoekje klikken als ik het woord aan mij gericht zie opduiken. Deal?
Vuyschthaemert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 01:02   #42
Vuyschthaemert
Banneling

Standaard

Overigens is het uiteraard te gek voor woorden dat zo'n compleet gesjeesde bekeerling in de baas zijn tijd al zijn werk laat vallen, zijn klanten sommeert de openbare plek waarop iedereen evenveel recht heeft, te verlaten, om op een kleedje met zijn hol naar het westen gericht zijn waanzinnige rituelen uit te gaan voeren. Daarbij niet alleen de tijd van zijn baas verknoeiend, maar ook die van al zijn passagiers, enkel en alleen omdat deze gek een statement wil maken, want laten we wel wezen, dáár ging het hem om.

Als ik me morgen bekeer tot één of andere sekte/godsdienst die van mij eist dat ik 5 maal daags met een gedroogde varkenskut op mijn hoofd in een lange pimpelpaarse jurk een woeste rondedans maak, en dat ook daadwerkelijk doe op mijn werk, bij mijn baas zijn klanten, dan ben ik niet alleen mijn werk kwijt, maar word ik ook meteen voor de zekerheid en veiligheid van de maatschappij in het algemeen en die van mezelf in het bijzonder, voor jaren lang, naakt, met een met een ketting aan de meer dan solide natuurstenen muur geketend, opgesloten in de diepste kerkers van één of andere gesloten inrichting voor geestelijk minder bedeelden. Maar dit terzijde.

Tenslotte vraag ik me af wat er gebeurd was als deze buschauffeur piloot zou zijn geweest. Zou hij dan zijn passagiers ook even uit het vliegtuig hebben gezet opdat hij zonder de verstorende aanwezigheid van ongelovigen kon bidden, of zou hij het vliegtuig liever even ergens geparkeerd hebben? Bij voorkeur in een hoog gebouw van westerse makelij uiteraard.
Vuyschthaemert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 01:52   #43
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

als, als mijn kat etc...
PS, ik vind Vuyschthaemert een scheldwoord en online vind je enkel de dunne gratis.

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 april 2008 om 01:57.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 09:28   #44
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Ik zit waarschijnlijk niet aan dezelfde kant van het politieke spectrum als U, maar toch ben ik, mutatis mutandis, helemaal akkoord met je stelling
Wat is trouwens het alternatief voor politek-correct?
Apolitiek-correct of politiek-incorrect?
Ik heb altijd gevonden dat ik langs geen enkele kant van het politieke spectrum zit. Ik geloof immers niet in de opsplitsing tussen 'links' en 'rechts'. Een goede politicus moet de juiste beslissingen op de juiste momenten nemen en soms is die beslissing 'links', soms is die 'rechts'. Een politicus die zegt enkel 'links' of 'rechts' te zijn, is in mijn ogen een extremist die in sommige gevallen de verkeerde beslissingen neemt, louter en alleen omdat de juiste beslissing binnen het andere politieke spectrum, waarvan hij op voorhand zegt geen deel van te willen uitmaken, ligt.

Citaat:
Klopt.
Maar wat is dan de overgankelijke waarde van deze man zijn onbekwaamheid wegens godsdienstige redenen naar andere moslim-chauffeurs toe?
0.0
Of hoor je vaak zulke verhalen. Hoeveel moslim-chauffeur rijden er rond in het westen? taxi's in New York, bussen in London en metro's in Parijs...allemaal bestuurd door Moslims.
Wat is dan de nieuwswaarde of de sociologische betekenis naar andere moslimchauffeurs toe omdat er eentje zijn godsdienst misbruikt om zijn bus langs te kant te parkeren.
Pas op: moest er volgende week op dit forum een studie verschijnen waar bv uit blijkt dat 12% van de moslimchauffeurs dit doet, dan is er een probleem; en dan zal ik de eerste zijn om toe te geven dat daar moet tegen worden gereageerd. Maar conclusies trekken en stigmatiseren vanwege 1 idioot?
Ik beweer helemaal niet dat men algemene conclusies dient te trekken op basis van het gedrag van één persoon en dat men nu maar alle moslimchauffeurs dient te brandmerken. Integendeel, hoe meer moslims aan het werk, hoe beter uiteraard. Maar het is net omdat men hen zoveel mogelijk aan het werk wil zien, dat duidelijk, op basis van dergelijke individuele gevallen, paal en perk dient gesteld te worden aan bepaalde praktijken die niet door de beugel kunnen.
Indien zulke individuele gevallen niet worden gemeld en de ontoelaatbaarheid ervan niet wordt aangehaald, dan bestaat immers juist de kans dat zo'n gedoogbeleid ervoor gaat zorgen dat moslimchauffeurs inderdaad gaan denken dat bepaalde ongeoorloofde zaken wel degelijk zijn toegelaten op het werk, wat uiteraard de mogelijke tewerkstelling van deze moslims niet ten goede zal komen.

Citaat:
Met de tegenwoordige fileproblemen is het nogal onverstandig om te denken dat de bus stipt op tijd zal aankomen...
Als het echt een "levensbelangrijke afspraak" betreft neem dan een bus vroeger.
Maar dat doet er hier niet toe; ik wel die gast niet goedpraten.
Maar om nu van forse schade te spreken...pff, een beetje spijkers op laag water zoeken, niet?
Het lijkt mij nogal verregaand om te stellen dat men de schade die opzettelijk veroorzaakt wordt door een bus een bepaalde tijd moedwillig aan de kant te zetten zonder rechtsgeldig motief, kan goedgepraat worden door louter te stellen dat de schadelijders 'maar een bus eerder hadden dienen te nemen'. En ja, ik geef toe dat het misschien vergezocht lijkt maar op het vlak van dergelijke buitencontractuele aansprakelijkheid, hebben er zich in de praktijk al meerdere vergezocht lijkende processen afgespeeld hoor en niet alleen in de VS.

Citaat:
Maar waarom dan????
Als die schade is aangetoond en die man heeft die schade veroorzaakt met zijn vertraging; waarom is er dan sprake van racisme?
Omdat vandaag de dag een sfeer is gecreëerd waarbij sommigen direct van racisme gewagen als je durft te klagen over moslims die hun godsdienst wensen te beleven onder alle mogelijke omstandigheden. Misschien dat het u nog niet is opgevallen dan.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 09:54   #45
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Ik heb altijd gevonden dat ik langs geen enkele kant van het politieke spectrum zit. Ik geloof immers niet in de opsplitsing tussen 'links' en 'rechts'. Een goede politicus moet de juiste beslissingen op de juiste momenten nemen en soms is die beslissing 'links', soms is die 'rechts'. Een politicus die zegt enkel 'links' of 'rechts' te zijn, is in mijn ogen een extremist die in sommige gevallen de verkeerde beslissingen neemt, louter en alleen omdat de juiste beslissing binnen het andere politieke spectrum, waarvan hij op voorhand zegt geen deel van te willen uitmaken, ligt.
Volledig akkoord.

Citaat:
Ik beweer helemaal niet dat men algemene conclusies dient te trekken op basis van het gedrag van één persoon en dat men nu maar alle moslimchauffeurs dient te brandmerken. Integendeel, hoe meer moslims aan het werk, hoe beter uiteraard. Maar het is net omdat men hen zoveel mogelijk aan het werk wil zien, dat duidelijk, op basis van dergelijke individuele gevallen, paal en perk dient gesteld te worden aan bepaalde praktijken die niet door de beugel kunnen.
Volledig akkoord voor zover je enkel paal en perk stelt aan het wangedrag van die individuele chauffeur. Maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat nogal wat mensen, jij misschien niet, dit geval aangrijpen om uitspraken te doen over het gedrag van "de" moslim.

Citaat:
Indien zulke individuele gevallen niet worden gemeld en de ontoelaatbaarheid ervan niet wordt aangehaald, dan bestaat immers juist de kans dat zo'n gedoogbeleid ervoor gaat zorgen dat moslimchauffeurs inderdaad gaan denken dat bepaalde ongeoorloofde zaken wel degelijk zijn toegelaten op het werk, wat uiteraard de mogelijke tewerkstelling van deze moslims niet ten goede zal komen.
Niet akkoord. Omdat je ervan uitgaat dat een meederheid van de moslim chauffeurs dit geval zal aanzien als geoorloofd, normatief gedrag

Citaat:
Het lijkt mij nogal verregaand om te stellen dat men de schade die opzettelijk veroorzaakt wordt door een bus een bepaalde tijd moedwillig aan de kant te zetten zonder rechtsgeldig motief, kan goedgepraat worden door louter te stellen dat de schadelijders 'maar een bus eerder hadden dienen te nemen'. En ja, ik geef toe dat het misschien vergezocht lijkt maar op het vlak van dergelijke buitencontractuele aansprakelijkheid, hebben er zich in de praktijk al meerdere vergezocht lijkende processen afgespeeld hoor en niet alleen in de VS.
Klopt, ik had het ook niet over de rechtsgeldigheid van de klacht.
Ik had het over de realiteit van het verkeer: ik heb duidelijk gesteld; als de schade kan worden aangetoond en er een causaliteit kan worden aangetoond tussen de vertraging door die chauffeur en de schade, die schade zou kunnen worden verhaald op de chauffeur of zijn baas; ik was misschien niet duidelijk genoeg.

Citaat:
Omdat vandaag de dag een sfeer is gecreëerd waarbij sommigen direct van racisme gewagen als je durft te klagen over moslims die hun godsdienst wensen te beleven onder alle mogelijke omstandigheden.
Als je die klacht neerlegt omwille van je geleden schade, is er geen sprake van racisme. Iemand die iets anders beweert is fout.

Citaat:
Misschien dat het u nog niet is opgevallen dan.
Jawel, maar ik doe daar niet aan mee; dat zou opnieuw generaliseren zijn in de andere richting.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 11:16   #46
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Weigeren verder te rijden in die bus -(en dan klagen over het ongemak d�*�*rvan) omdat die chauffeur zijn job niet correct deed is belachelijk. (belachelijker dan die chauffeur!)
De reden om niet mee te rijden was niet omdat hij zijn job niet deed. Het was omdat hij zich gedroeg als een moslimfundamentalist. Je zou voor minder een andere bus nemen.

Citaat:
De keren dat ik zoiets meemaakte in Tunesië was ik even verwonderd en toen haalde ik de schouders op.
Tunesië is dan ook een islamitisch land, GB niet.

Citaat:
Zulke weigering verder mee te rijden zou gerechtvaardigd zijn indien de man gevaarlijk reed, passagiers beledigde of zo, niet omdat hij een incorrect maar onschadelijk gedrag toonde.
Het zou eens een VB-er moeten zijn die 10 minuten de Vlaamse vlag wilt groeten op zijn bus.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 11:18   #47
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Volgens mij zijn vrome moslims tegen euthanasie, een eigenschap die hen gunstig onderscheidt van de doorsnee blanke westerling.
Dat zou ik nog niet durven zeggen. Mensen tegen hun zin dwingen te leven met ondraaglijke pijn noem ik niet meteen gunstig. Ik noem dat foltering.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 1 april 2008, 11:20   #48
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Daar we in een democratische rechtsstaat leven
Het is 1 april zeker?
Oud 1 april 2008, 11:29   #49
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Het is 1 april zeker?
Als wij niet in een democratische rechtstaat leven, wie dan wel?
Oud 1 april 2008, 11:42   #50
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Volgens mij zijn vrome moslims tegen euthanasie, idd. een eigenschap die hen ongunstig doet lijken op de doorsnee blanke tsjeef.
Niet bij mij, zolang het over moslims gaat.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 11:43   #51
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Niet bij mij, zolang het over moslims gaat.
Bent U fundamentalist of zo?
Oud 1 april 2008, 11:44   #52
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet veel mensen alleszins.
Oud 1 april 2008, 11:44   #53
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
België is geen democratische rechtstaat, verre van zelfs.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 11:45   #54
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
België is geen democratische rechtstaat, verre van zelfs.
Dat was mijn vraag niet: ik vroeg waar men dat dan wel heeft.
Oud 1 april 2008, 11:46   #55
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Niet veel mensen alleszins.
Iets specifieker misschien?
Oud 1 april 2008, 11:49   #56
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was mijn vraag niet: ik vroeg waar men dat dan wel heeft.
In Zwitserland gaat het er alleszins democratischer aan toe dan hier.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 11:51   #57
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iets specifieker misschien?
Geen idee waar men echt in een democratische rechtsstaat leeft. In Zwitserland gaat het alvast wel al wat beter, in sommige Amerikaanse staten ook.
Oud 1 april 2008, 12:00   #58
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
In Zwitserland gaat het er alleszins democratischer aan toe dan hier.

Bwa, tis overal iets hoor;

http://www.amnesty.org/en/library/in...43/005/2003/en
Amnesty International is calling on the authorities in the Canton of Glarus to ensure that a thorough and imppartial investigation is opened immediately into the alleged cruel, inhuman and degrading treatment of foreigners during police raids on housing used for asylum-seekers and

http://www.amnesty.org/en/library/in...43/002/2002/en
Marino Keckeis, a 24-year-old qualified forestry worker, has been serving a five-month sentence in Grosshof Prison, Kriens (Canton of Lucerne), since 15 January 2002 for refusing to perform compulsory military service. Amnesty International (AI) believes his refusal of military service is

New Recruit Gets Swiss Army Assault Rifle, Shoots 16yr-old Girl at Bus Stop
SwissInfo
27 November 2007
A soldier has confessed to the killing of a 16-year-old girl last Friday in Zurich in what appeared to be a random shooting. The incident comes amid a heated debate over Switzerland's gun laws. Army issue weapons are involved in the death of more than 300 people a year in the country. The Zurich prosecutor's office said on Tuesday that the 21-year-old soldier, who was arrested two days after the shooting, admitted to committing... ( gunpolicy.org )

Swiss Islamic Centre Shooter Used Army Assault Weapon Kept in His Home
SwissInfo
13 November 2007
A lone gunman has used his military assault rifle to fire on a dozen fellow worshippers at an Islamic centre in western Switzerland, seriously injuring one. The latest in a series of incidents involving army weapons -- which all enlisted Swiss men have to keep at home with ammunition -- will add fuel to the heated political debate over reforming the country's gun laws. A 23-year-old local man, described by police as a practising... ( gunpolicy.org )

Switzerland Criticised for Poor Data On Gun Ownership, Weapon Exports
SwissInfo
28 August 2007
Civilians in Switzerland own an estimated 3.4 million guns -- putting the country in fourth place for weapons possession per capita, according to a report. The latest Small Arms Survey, published by the Geneva-based Graduate Institute of International Studies (GIIS), criticises Switzerland's lack of transparency over reliable statistics on firearms. Switzerland ranks behind the United States, Yemen and Finland, but ahead... ( gunpolicy.org )

Swiss Army Weapons in Homes Kill 300 a Year, Senate 'No' to Law Change
SwissInfo
20 June 2007
The Swiss Senate has approved a revised law on weapons which forbids the carrying of dangerous objects and the anonymous purchase of arms over the internet. The chamber, which represents Switzerland's cantons, followed the example of the House of Representatives. A ban on keeping military weapons at home was rejected. Anonymous sales of guns over the internet or by advertisement are to be banned, but there are exceptions... ( gunpolicy.org )

Mafia bank fraud investigation moves to Switzerland
Investigations into an online money-laundering ring have moved from Italy to Switzerland.

Dirty laundry. (Switzerland's Justice Minister Elizabeth Kopp)
The tarnishing of Switzerland began last autumn, when it was revealed that Mrs Elisabeth Kopp, the justice minister, had tipped off her husband that the company of which he was vice-chairman was about to be investigated for laundering drug money. The scandal widened with the arrest of two Lebanese brothers, Messrs Jean and Barkev Magharian, allegedly the linchpins of a ring responsible for recycling over $2 billion in cash, deposited in at least 20

nog?
Oud 2 april 2008, 10:52   #59
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Bovenstaande toont eens te meer aan dat geloof een factor is die de arbeidersklasse verdeelt, en dus bestreden moet worden. De begrijpelijke vrees om je job te verliezen als je te laat komt, maakt dat de reizigers (per slot van rekening proletariërs) in de clinch gaan met de buschauffeur, in wie ze alleen een lastpost zien, en geen mede-proleet.
Mijn beste Driewerf, gelieve "proletariërs" niet te verwarren met "proleten".
Oud 2 april 2008, 11:21   #60
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bwa, tis overal iets hoor;

http://www.amnesty.org/en/library/in...43/005/2003/en
Amnesty International is calling on the authorities in the Canton of Glarus to ensure that a thorough and imppartial investigation is opened immediately into the alleged cruel, inhuman and degrading treatment of foreigners during police raids on housing used for asylum-seekers and

http://www.amnesty.org/en/library/in...43/002/2002/en
Marino Keckeis, a 24-year-old qualified forestry worker, has been serving a five-month sentence in Grosshof Prison, Kriens (Canton of Lucerne), since 15 January 2002 for refusing to perform compulsory military service. Amnesty International (AI) believes his refusal of military service is

New Recruit Gets Swiss Army Assault Rifle, Shoots 16yr-old Girl at Bus Stop
SwissInfo
27 November 2007
A soldier has confessed to the killing of a 16-year-old girl last Friday in Zurich in what appeared to be a random shooting. The incident comes amid a heated debate over Switzerland's gun laws. Army issue weapons are involved in the death of more than 300 people a year in the country. The Zurich prosecutor's office said on Tuesday that the 21-year-old soldier, who was arrested two days after the shooting, admitted to committing... ( gunpolicy.org )

Swiss Islamic Centre Shooter Used Army Assault Weapon Kept in His Home
SwissInfo
13 November 2007
A lone gunman has used his military assault rifle to fire on a dozen fellow worshippers at an Islamic centre in western Switzerland, seriously injuring one. The latest in a series of incidents involving army weapons -- which all enlisted Swiss men have to keep at home with ammunition -- will add fuel to the heated political debate over reforming the country's gun laws. A 23-year-old local man, described by police as a practising... ( gunpolicy.org )

Switzerland Criticised for Poor Data On Gun Ownership, Weapon Exports
SwissInfo
28 August 2007
Civilians in Switzerland own an estimated 3.4 million guns -- putting the country in fourth place for weapons possession per capita, according to a report. The latest Small Arms Survey, published by the Geneva-based Graduate Institute of International Studies (GIIS), criticises Switzerland's lack of transparency over reliable statistics on firearms. Switzerland ranks behind the United States, Yemen and Finland, but ahead... ( gunpolicy.org )

Swiss Army Weapons in Homes Kill 300 a Year, Senate 'No' to Law Change
SwissInfo
20 June 2007
The Swiss Senate has approved a revised law on weapons which forbids the carrying of dangerous objects and the anonymous purchase of arms over the internet. The chamber, which represents Switzerland's cantons, followed the example of the House of Representatives. A ban on keeping military weapons at home was rejected. Anonymous sales of guns over the internet or by advertisement are to be banned, but there are exceptions... ( gunpolicy.org )

Mafia bank fraud investigation moves to Switzerland
Investigations into an online money-laundering ring have moved from Italy to Switzerland.

Dirty laundry. (Switzerland's Justice Minister Elizabeth Kopp)
The tarnishing of Switzerland began last autumn, when it was revealed that Mrs Elisabeth Kopp, the justice minister, had tipped off her husband that the company of which he was vice-chairman was about to be investigated for laundering drug money. The scandal widened with the arrest of two Lebanese brothers, Messrs Jean and Barkev Magharian, allegedly the linchpins of a ring responsible for recycling over $2 billion in cash, deposited in at least 20

nog?

En wil dat nu zeggen dat La Belgique plots een democratische rechtstaat is?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be