Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Is verkiezing ebbenhouten schoen racisme?
Ja 20 54,05%
Nee 17 45,95%
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2008, 18:32   #41
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ik neem aan dat u kunt lezen?
Ja Herr, ik kan lezen.
Wat is de pure logica in uw post?
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 18:35   #42
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Ja Herr, ik kan lezen.
Wat is de pure logica in uw post?
Dat hebt u kunnen lezen in mijn post, en dit zal de laatste keer dat ik op uw gespam geantwoord heb.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 18:38   #43
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Dat hebt u kunnen lezen in mijn post, en dit zal de laatste keer dat ik op uw gespam geantwoord heb.

Ja zo geraken we natuurlijk niet ver...
Ik snap echt niet wat zo logisch was aan uw post, soit 't zal wel aan mij liggen zeker.
Ik hoop dat uw reactie te maken heeft met een slechte dag...

Laat maar zitten...nevermind...enz....spam...spam
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 18:49   #44
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

voor mijn part mag er een verkiezing van de houten klomp komen, en Bart Somers krijgt hem dit jaar.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 18:50   #45
bk232214
Gouverneur

Standaard afgenomen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
ik zou dat kleinerend vinden moest ik een neger zijn.
'de ebbenhouten schoen'...
blanken boeren moeten hun boerderijen afgeven en het land verlaten ,dat is wat anders dan een ebben schoen
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 20:19   #46
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
De logica ontgaat je...

Als wij morgen een verkiezing organiseren voor de beste blanke speler uit onze competitie, krijgen we gegarandeerd het CGKR op ons dak wegens discriminatie.

In het "ebbenhouten" geval maakt het CGKR echter geen enkel probleem over discriminatie. Positieve discriminatie is dus toegestaan...

Bron? Is dit in het verleden al georganiseerd geweest en had het CGKR daar toen problemen mee? Gelieve mij daar dan eens een linkje over te posten, want ik moet dat gemist hebben.

Je weet goed genoeg dat ze er geen problemen mee zouden hebben moest men de beste Belgische speler uit eerste klasse verkiezen. Dat gebeurt nu niet, maar voel je vrij om die te organiseren als je daar de behoefte toe voelt.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 20:56   #47
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Waarom zou iemand die zulks begeert, geen racistische verkiezing mogen inrichten? Zolang daar geen belastingsgeld inkruipt zie ik geen probleem.

Wat is trouwens een ebbenhouten schoen? Is dat een soort klomp?
Oud 9 april 2008, 05:47   #48
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Bron? Is dit in het verleden al georganiseerd geweest en had het CGKR daar toen problemen mee? Gelieve mij daar dan eens een linkje over te posten, want ik moet dat gemist hebben.
Zoiets heeft men nog nooit georganiseerd, louter omdat men weet dat men daar de racismewet mee zou overtreden.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 05:47   #49
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Je weet goed genoeg dat ze er geen problemen mee zouden hebben moest men de beste Belgische speler uit eerste klasse verkiezen. Dat gebeurt nu niet, maar voel je vrij om die te organiseren als je daar de behoefte toe voelt.
Uiteraard heeft men daar geen probleem mee, omdat men daar ook geen uiterlijke quota aan vasthangt zoals hier wel het geval is...
Oud 9 april 2008, 06:54   #50
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
ik zou dat kleinerend vinden moest ik een neger zijn.
'de ebbenhouten schoen'...
Alle initiatieven van blanke "anti-racisten" zijn in het beste geval paternalistisch, maar meestal kleinerend. Sommige anderskleurigen laten zich dat welgevallen, omdat ze er op één of andere manier hun voordeel denken mee te doen, maar eigenlijk minachten ze de blanke "anti-racist". Terecht, imho.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 07:00   #51
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Dit heeft alles, maar dan ook alles, met positieve discriminatie te maken...
Het is me een raadsel waarom jij dat "positief" noemt. Wat is er positief aan die discriminatie? Voor de niet-zwarten is het gewoon discriminatie op basis van hun ras/afkomst, en voor de zwarten is het vernederend.

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 9 april 2008 om 07:03.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 12:41   #52
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
voor mijn part mag er een verkiezing van de houten klomp komen, en Bart Somers krijgt hem dit jaar.
Ja tegen zijne kop.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 14:57   #53
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Het is me een raadsel waarom jij dat "positief" noemt. Wat is er positief aan die discriminatie? Voor de niet-zwarten is het gewoon discriminatie op basis van hun ras/afkomst, en voor de zwarten is het vernederend.
Ik ben niet degene die dergelijke combinatie heeft uitgevonden, ik gebruik ook maar de woordenschat die ter beschikking staat...
Oud 11 april 2008, 12:48   #54
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Een blanke kan gerust de ebbenhouten schoen winnen hoor, zolang hij maar Afrikaanse roots heeft.

Wat heeft dit nu weer met ras/kleur te maken?
Zonder commentaar...
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2008, 15:49   #55
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Politiek correcte freaks.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2008, 16:00   #56
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Politiek correcte freaks.
Op den duur ga je inderdaad hetzelfde denken...
Oud 11 april 2008, 20:55   #57
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
De Marokkaan Mbark Boussoufa (Anderlecht), Rode Duivel Marouane Fellaini (Standard, foto en wellicht de grootste kanshebber), Egyptenaar Ahmed Hassan (Anderlecht), de Congolees Dieumerci Mbokani (Standard) en de Senegalees Mohamed Sarr (Standard) zijn de vijf genomineerden voor de verkiezing van de "Ebbenhouten Schoen 2008".

Deze schoen bekroont de beste Afrikaanse voetballer (of van Afrikaanse origine) uit de Belgische competitie. Op 28 april vindt de eigenlijke verkiezing plaats. In de jury zetelen bondscoach René Vandereycken, alle trainers uit de drie nationale afdelingen en persmensen.

hln

Ik begrijp niet hoe zulke verkiezingen nog mogelijk zijn zonder protest.
Want zeg nu zelf, men selecteert hier puur op basis van huidskleur en afkomst.
Als supporters spelers uitjouwen..met verwijten op basis van afkomst en huidskleur omdat ze slecht spelen naar hun zin, is het kot te klein.

Maar langs de andere kant, gaat men dus wel wat betreft de goede kwaliteiten zonder schroom, de spelers bejubelen op basis van afkomst en huidskleur.

Wat denken jullie daarvan
Eigenlijk bewijst bijna iedereen hier dat men eigenlijk nooit begijpt waar racisme over gaat . Of tenminste het calimerocomplex zo groot geworden is dat men het niet wil begrijpen. De ebbenhouten schoen wordt uitgedeeld aan een speler met afrikaanse origines. Vincent kompany heeft een Belgische moeder , en heeft die prijs gewonnen. Anthonny Vandenborre is (vrijwel) blank en had die ook kunnen winnen. Een blanke Zuid-afrikaan , ook. Het IS helemaal geen racisme, omdat het een prijs is die uitgedeeld wordt aan iemand met origines uit een bepaald continent. Of gij nu blank , zwart , of bruin zijt je kunt dus wel degelijk die schoen winnen , DAAROM IS HET GEEN RACISME.

Als je bijvoorbeelde , 'de zwarte schoen' zou organiseren , dan zou het racisme zijn omdat je mensen uitsluit op basis van een fysiek kenmerk waar ze niets kunnen aandoen. Maar Mbark Boussoufa die mag deze zomer bijvoorbeeld niet meedoen aan het EUROPEES KAMPIOENSCHAP voetbal .... Is da dan ook racisme ??? Natuurlijk niet ! Het is een kampioenschap voor Europese voetbalploegen , net als er 1 is voor Afrikaanse ploegen , Zuid-Amerikaanse , enzov...

Een trofee voor beste Europeaanse speler , of beste Belgische speler, of beste West-Vlaamse Speler is dus geen racisme.

Discriminatie vindt pas plaats als mensen ONGELIJKWAARDIG behandeld worden , maar dat betekent niet dat je geen categorien meer mag maken , of dat iedereen aan ALLES moet kunnen meedoen. Als een bokser van 65 kilo niet mag meedoen bij de zwaargewichten is dat dan discriminatie????
Natuurlijk niet , want die mag dan meedoen bij de vedergewichten.....

ZE ZIJN DUS NIET GELIJK , MAAR WEL GELIJKWAARDIG , snappie????????

Een terechte vraag zou wel kunnen zijn of mensen met pakweg zuid-amerikaanse origine ook geen trofee zouden moeten kunnen krijgen , maar dat is een ander discussie. De reden daarvoor is dat er daar nu eenmaal een pak minder van zijn , vandaar weinig zin om die trofee te organiseren.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2008, 21:29   #58
Blaft
Lokaal Raadslid

Blaft's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht

Als je bijvoorbeelde , 'de zwarte schoen' zou organiseren , dan zou het racisme zijn omdat je mensen uitsluit op basis van een fysiek kenmerk waar ze niets kunnen aandoen. Maar Mbark Boussoufa die mag deze zomer bijvoorbeeld niet meedoen aan het EUROPEES KAMPIOENSCHAP voetbal .... Is da dan ook racisme ??? Natuurlijk niet ! Het is een kampioenschap voor Europese voetbalploegen , net als er 1 is voor Afrikaanse ploegen , Zuid-Amerikaanse , enzov...
Als iemand in een bepaald continent geboren wordt kan hij daar toch ook niet aan doen. Andere continenten uitsluiten is dan toch net hetzelfde als andere kleuren uitsluiten.
Blaft is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2008, 21:38   #59
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Eigenlijk bewijst bijna iedereen hier dat men eigenlijk nooit begijpt waar racisme over gaat . Of tenminste het calimerocomplex zo groot geworden is dat men het niet wil begrijpen. De ebbenhouten schoen wordt uitgedeeld aan een speler met afrikaanse origines. Vincent kompany heeft een Belgische moeder , en heeft die prijs gewonnen. Anthonny Vandenborre is (vrijwel) blank en had die ook kunnen winnen. Een blanke Zuid-afrikaan , ook. Het IS helemaal geen racisme, omdat het een prijs is die uitgedeeld wordt aan iemand met origines uit een bepaald continent. Of gij nu blank , zwart , of bruin zijt je kunt dus wel degelijk die schoen winnen , DAAROM IS HET GEEN RACISME.

Een trofee voor beste Europeaanse speler , of beste Belgische speler, of beste West-Vlaamse Speler is dus geen racisme.

Discriminatie vindt pas plaats als mensen ONGELIJKWAARDIG behandeld worden , maar dat betekent niet dat je geen categorien meer mag maken , of dat iedereen aan ALLES moet kunnen meedoen. Als een bokser van 65 kilo niet mag meedoen bij de zwaargewichten is dat dan discriminatie????
Natuurlijk niet , want die mag dan meedoen bij de vedergewichten.....

ZE ZIJN DUS NIET GELIJK , MAAR WEL GELIJKWAARDIG , snappie????????

Een terechte vraag zou wel kunnen zijn of mensen met pakweg zuid-amerikaanse origine ook geen trofee zouden moeten kunnen krijgen , maar dat is een ander discussie. De reden daarvoor is dat er daar nu eenmaal een pak minder van zijn , vandaar weinig zin om die trofee te organiseren.
Ik heb het niet over 'discriminatie'...wel over racisme.
Dit is een wezenlijk verschil.

En nog even dit....ebbenhout..is "zwart".
Dus verkiezing van zwarte schoen of ebbenhouten is hetzelfde.
Alleen wordt het hier 'properder' verpakt.

Voor mij is het wel racisme.
Wat je overigens zegt klopt niet. Er zijn twee termen die een rol spelen.
De voetbalkwaliteit en het origine.
Een prijs uitreiken op basis van afkomst is puur racisme.
Zeker wat voetbal betreft...omdat dit een teamsport is.
Als er morgen een prijs wordt uitgereikt aan de best zwarte bokser heb ik daar geen probleem mee. Hier speelt de categorie afkomst wel een rol.

Daarbij..vanaf de dag dat de deelnemers aan deze prijsuitreiking van Afrikaanse origine teveel uit 'gemengd' bloed zal bestaan of teveel blankgehalte' heeft zal ze afgeschaft worden. Dat geef ik u op een briefje.

Uw argument dat een 'blanke' Afrikaan ook kan winnen...is wel van heel zwakke waarde.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2008, 22:03   #60
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Maximus Bekijk bericht
Als iemand in een bepaald continent geboren wordt kan hij daar toch ook niet aan doen. Andere continenten uitsluiten is dan toch net hetzelfde als andere kleuren uitsluiten.
Maar andere cotinenten worden niet uitgesloten. Er staat u niks in de weg om pakweg een 'aziatische schoen' te organiseren.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be