![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Is verkiezing ebbenhouten schoen racisme? | |||
| Ja |
|
20 | 54,05% |
| Nee |
|
17 | 45,95% |
| Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Staatssecretaris
|
Ja Herr, ik kan lezen.
Wat is de pure logica in uw post? |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Ja zo geraken we natuurlijk niet ver... Ik snap echt niet wat zo logisch was aan uw post, soit 't zal wel aan mij liggen zeker. Ik hoop dat uw reactie te maken heeft met een slechte dag... Laat maar zitten...nevermind...enz....spam...spam |
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
voor mijn part mag er een verkiezing van de houten klomp komen, en Bart Somers krijgt hem dit jaar.
|
|
|
|
|
#45 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bron? Is dit in het verleden al georganiseerd geweest en had het CGKR daar toen problemen mee? Gelieve mij daar dan eens een linkje over te posten, want ik moet dat gemist hebben. Je weet goed genoeg dat ze er geen problemen mee zouden hebben moest men de beste Belgische speler uit eerste klasse verkiezen. Dat gebeurt nu niet, maar voel je vrij om die te organiseren als je daar de behoefte toe voelt. |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Staatssecretaris
|
Waarom zou iemand die zulks begeert, geen racistische verkiezing mogen inrichten? Zolang daar geen belastingsgeld inkruipt zie ik geen probleem.
Wat is trouwens een ebbenhouten schoen? Is dat een soort klomp?
|
|
|
#48 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zoiets heeft men nog nooit georganiseerd, louter omdat men weet dat men daar de racismewet mee zou overtreden.
|
|
|
#49 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Uiteraard heeft men daar geen probleem mee, omdat men daar ook geen uiterlijke quota aan vasthangt zoals hier wel het geval is...
|
|
|
#50 |
|
Minister
|
Alle initiatieven van blanke "anti-racisten" zijn in het beste geval paternalistisch, maar meestal kleinerend. Sommige anderskleurigen laten zich dat welgevallen, omdat ze er op één of andere manier hun voordeel denken mee te doen, maar eigenlijk minachten ze de blanke "anti-racist". Terecht, imho.
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Minister
|
Het is me een raadsel waarom jij dat "positief" noemt. Wat is er positief aan die discriminatie? Voor de niet-zwarten is het gewoon discriminatie op basis van hun ras/afkomst, en voor de zwarten is het vernederend.
Laatst gewijzigd door Rob Roy : 9 april 2008 om 07:03. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik ben niet degene die dergelijke combinatie heeft uitgevonden, ik gebruik ook maar de woordenschat die ter beschikking staat...
|
|
|
#54 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Politiek correcte freaks.
|
|
|
|
|
#56 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Op den duur ga je inderdaad hetzelfde denken...
|
|
|
#57 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Als je bijvoorbeelde , 'de zwarte schoen' zou organiseren , dan zou het racisme zijn omdat je mensen uitsluit op basis van een fysiek kenmerk waar ze niets kunnen aandoen. Maar Mbark Boussoufa die mag deze zomer bijvoorbeeld niet meedoen aan het EUROPEES KAMPIOENSCHAP voetbal .... Is da dan ook racisme ??? Natuurlijk niet ! Het is een kampioenschap voor Europese voetbalploegen , net als er 1 is voor Afrikaanse ploegen , Zuid-Amerikaanse , enzov... Een trofee voor beste Europeaanse speler , of beste Belgische speler, of beste West-Vlaamse Speler is dus geen racisme. Discriminatie vindt pas plaats als mensen ONGELIJKWAARDIG behandeld worden , maar dat betekent niet dat je geen categorien meer mag maken , of dat iedereen aan ALLES moet kunnen meedoen. Als een bokser van 65 kilo niet mag meedoen bij de zwaargewichten is dat dan discriminatie???? Natuurlijk niet , want die mag dan meedoen bij de vedergewichten..... ZE ZIJN DUS NIET GELIJK , MAAR WEL GELIJKWAARDIG , snappie???????? Een terechte vraag zou wel kunnen zijn of mensen met pakweg zuid-amerikaanse origine ook geen trofee zouden moeten kunnen krijgen , maar dat is een ander discussie. De reden daarvoor is dat er daar nu eenmaal een pak minder van zijn , vandaar weinig zin om die trofee te organiseren. |
|
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Dit is een wezenlijk verschil. En nog even dit....ebbenhout..is "zwart". Dus verkiezing van zwarte schoen of ebbenhouten is hetzelfde. Alleen wordt het hier 'properder' verpakt. Voor mij is het wel racisme. Wat je overigens zegt klopt niet. Er zijn twee termen die een rol spelen. De voetbalkwaliteit en het origine. Een prijs uitreiken op basis van afkomst is puur racisme. Zeker wat voetbal betreft...omdat dit een teamsport is. Als er morgen een prijs wordt uitgereikt aan de best zwarte bokser heb ik daar geen probleem mee. Hier speelt de categorie afkomst wel een rol. Daarbij..vanaf de dag dat de deelnemers aan deze prijsuitreiking van Afrikaanse origine teveel uit 'gemengd' bloed zal bestaan of teveel blankgehalte' heeft zal ze afgeschaft worden. Dat geef ik u op een briefje. Uw argument dat een 'blanke' Afrikaan ook kan winnen...is wel van heel zwakke waarde. |
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Europees Commissaris
|
Maar andere cotinenten worden niet uitgesloten. Er staat u niks in de weg om pakweg een 'aziatische schoen' te organiseren.
|
|
|
|