![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Gouverneur
|
Ik begin me af te vragen of men hier niet bewust procedurefouten maakt om toch maar dat ingevoerd crapuul vrij te krijgen.
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als ge jaren in den bak zit & 5 keer kunt ontsnappen dan: a) leert ge heel wat bij (vindingrijkheid) b) hoort ge heel wat (tijd zat!) c) Als ge VDB op uw voorruit rondrijdt en dan jaren België terroriseert met massamoorden in Delhaizes, dan zijt ge geen crimineel meer, maar een held. Er is maar 1 manier om van al die vuiligheid in 1 keer af te geraken: Belgik �* Pépé de nek omdraaien gvd! |
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar als hij in de toekomst met een rood potlood verbetert hebt ge wel kans. |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Wanneer er procedurefouten worden gepleegd wordt een rechtszaak normaal gezien nietig verklaard.
Bij strafzaken is het dan zo dat de beschuldigde dan vrijuit gaat. Dat is de normale rechtsgang. Advocaten zijn dan ook dikwijls naarstig op zoek naar procedurefouten omdat de zaak dan zoveel simpeler wordt voor hen. Overlaatst is er ook zo'n fout geweest waarbij de openbare aanklager een andere versie van de in beschuldigingstelling had voorgelezen op de zitting dan diegene die aan de tegenpartij was gegeven. Indien de tegenpartij het hard had gespeeld was dit een procedurefout => zaak nietig => beklaagde vrij.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 9 januari 2009 om 19:41. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Wat ik ook raar vind is dat men nu op politici schiet.
Het is een fout van het gerechtshof in Gent die een verkeerde interpretatie van een wettekst omtrent bijzondere opsporingsmethoden hanteerde. En het hof van Cassatie heeft nu geoordeeld dat Gent hiermee een procedurefout beging. Al de zaken die zo'n procedurefout bevatten zijn in principe dus nietig. Gevolg is dat alle beklaagden van die zaken vrijkomen. Is dit recht: Ja Is dit rechtvaardig: Ja en Nee Wat wel zo gaat zijn is dat politici afgerekend gaan worden voor de fouten die Justitie in Gent gemaakt heeft. En dat is ook recht doch niet meteen rechtvaardig. Maarja in België zijn we het reeds lang gewoon om de schuld steeds bij de verkeerden te leggen.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 9 januari 2009 om 19:55. |
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Of door me op een fout te wijzen. Zo mijn artisitieke en creatieve interpretaties in de weg staan. De negatieve impact die zoiets heeft op mijn psyche is ongelofelijk. Hiervoor is het nog een tijdje geleden dat ik je gezien heb (of kwamen we toevallig in andere discussies?). Ik heb me soms nog eens mijmerend afgevraagd wat er van je geworden was. Blij je terug te ontmoeten hier. |
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zelfs nu ben ik de trekvogels gevolgd en ben afhankelijk van hotspots onderweg. |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Banneling
|
Alweer dienen boeven vrijgelaten
wegens dossiers vol rechtshiaten. Dit land wordt dement met een parlement vol zelfgereide advokaten. |
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Als je dan toch persé met je beschuldigende vinger wil wijzen, wijs dan de juiste schuldige aan: de politiemensen die het niet nodig vonden de procedures in acht te nemen. |
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Men is inderdaad onschuldig tot je schuld bewezen is, maar als schuld bewezen is, maakt het dan uit op welke manier dat gebeurde? Veranderd dit iets aan de gebeurde feiten? Als ik op uw auto stamp en hij is goed beschadigd, dan ben ik schuldig aan het beschadigen van uw wagen. Als uw wagen niet verzekerd is, ben ik dan nog steeds schuldig aan die feiten? Ik denk het wel. Misschien is dit geen goede vergelijking, misschien hebt u het kunnen filmen, maar u mag niet zomaar een camera plaatsen die een openbaar terrein filmt. Veranderen mijn feiten daarom? Hoef ik dan niet voor de schade te betalen?
|
|
|
|
#52 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Bekijk het zo eens, de politie valt binnen en brengt haar eigen bewijs mee. U bent dus schuldig en wordt veroordeeld. U hebt niets te zagen want er was bewijsmateriaal genoeg. Geen nood echter, u dient beroep in. U krijgt u kans om te bewijzen dat u onschuldig bent. En wat doet de procureur? Die gooit u beroepaanvraag in de vuilbak en u krijgt geen beroep. Wat zit u nu te klagen, u bent toch schuldig verklaard? U plaats is in de gevangenis. Laatst gewijzigd door HAMC : 10 januari 2009 om 11:13. |
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
1° de regering (politiek) is verantwoordelijk voor de wetteksten, dus slechte wetten en hun interpretatie laten toe dat er zo 'scheve' rechtspraken zijn. Had bvb Leterme de zaak fortis in een wettekst gegoten dan was er juridisch niets op tegen te brengen Zelfs de oppositie is daarvoor verantwoordelijk, want de oppositie had moeten wijzen op de zwakte van de constructie en het mogelijk onderuitgaan door de mogelijke gerechtelijke procedures en hun gevolgen. 2° de regering (politiek) is verantwoordelijk voor de organisatie en de structuur en de informatisering bij het gerecht Dus een Vandeurzen die alles doet om een gevange in het gevang te houden beinvloed het gerecht, dat is op zijn minst nog niet erg in dat geval, maar bewijst gewoon dat je alles doet om de ene 'kemel fout' (wetten met ee lacune die mensen dan vrij krijgen) met een andere 'kemel fout' in te dekken. De oppositie is ook verantwoordelijk, opd ezelfde manier had ze moeten kritiek geven zodat Vandeurzen zijn lichtje zou branden en hij de wetten sluitend had gemaakt. |
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En terwijl de heren/dames parlementairen massaal hun parlementair absenteïsme beoefenen om elders poen te scheppen worden de gevolgen van hun gebrekkig werk in de schoenen geschoven van Jan met de Pet. Dat wetten bij hun toepassing soms anders geïnterpreteerd worden dan men in de mondaine kamers vol lege banken had bedoeld is niet de fout van de hardwerkende kleine man maar van de niet-Carthesiaanse (al zeg ik het zelf) onduidelijkheid waarmee de parlementariërs er zich (moedwillig) vanaf maakten ! Extra werk voor advokaten dus ... precies de bedoeling ! Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 10 januari 2009 om 11:43. |
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Je leest dingen die er niet staan.
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Banneling
|
Tja, als je je eigen gequote woorden nu al zelf gaat ontkennen dan ben je écht klaar om in de politiek te stappen. Alhoewel, dat 'klein volk' dat je hierboven met de voeten stampt moet eerst nog zijn stem uitbrengen. Gelukkig leven we niet meer in de tijd van Woeste ...
|
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
|