![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#42 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als er nu gelijkaardige beelden waren van us soldaten die naakt ed. moesten rondlopen zou je het dan even erg vinden of minder erg? Kortom, de daden moeten veroordeeld worden aan de hand van de gruwelijkheid en niets anders. |
||
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Verder valt op dat de Antoons van deze wereld een niet westers leven minder belangrijk vinden dat een westers. Ook komt men weer aandraven met met de lofzang over onze oh zo geweldige westerse beschaving en over het feit dat de moslims 300 jaar achterlopen. Maar als ze 300 jaar achterlopen, waarom vergelijkt men ze dan steeds met onze huidige beschaving en niet met die van 300 jaar geleden? De afgelopen 300 jaar hebben we niets anders gedaan dan over heel de wereld mensen van hun grondgebied verjaagd, heelder volkeren uitgemoord en onze rijkdom verworven op diegen die we in leven lieten. Wat de kolonisten hebben uitgespookt met de oorspronkele volkeren van Amerika en Australië tart iedere verbeelding. En nu wij onze schaapjes op het droge hebben, zullen we eens het vingertje gaan heffen tegen andere volkeren. Eerst zorgen dat je met alle middelen van de wereld je doel bereikt en daarna wetten maken om anderen te verhinderen om via dezelfde weg hun doel te bereiken. Fraai is dat.
|
|
|
|
#44 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je kiest toch ook om de meeste negatieve reacties te geven op de amerikaans wandaden boven die van de iraakse zeker. |
||
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En om een persoonlijke mening te geven over het rode kruis, ze wisten er al langere tijd vanaf, waarom zwijgt men er dan over tot nu? Ook die hoog geplaatste generaal die de schuld gaf aan de laagste officieren omdat zij dit lieten gebeuren. Euhm ik weet niet é maar als je als hoge generaal er vanaf weet é dan is het wel je taak om er iets aan te doen é en niet na 1 jaar komen klagen dat het de schuld is van anderen. |
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#47 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Volgens mij is dit hun grootste flater die ze begaan hebben..meestal laten ze dit doen en waren ze bijna op weg..daar ze Irakezen al klaar staan hadden om de zaak over te nemen..nog een groter flater was om dit vast te leggen op video en foto....en wat betreft de Irakeese walgelijk executie is het een reactie op een actie zodus..was het één niet gebeurd had het ander kunnen vermeden worden... Ik ben geen anti-amerikaan maar wel een anti-IraqWar freak..no less.no more... |
||
|
|
|
|
|
#48 |
|
Vreemdeling
|
Ach, dit alles is gewoon een opeenvolging van reacties.
Het beginpunt is volgens mij bij de Nazi's... -Nazi's slachten Joden -Joden moeten na de oorlog nieuwe verblijfplaats hebben. -Westerse wereld biedt hen Israël. -Ambras met plaatselijke bevolking. -Amerika steunt echter de Joden en Israël. -Na lange tijd oorlog tss palestijnen en joden, grote reactie van Al-Qeada (11/9 wtc). -Wereld in shock, Amerika reageert furieus met eerst Afghanistan te ontmantelen en daarna Irak (met oa steun van de Spanjaarden en Britten). -Al -qeada gaat weer onnoemelijk veel mensenlevens slachten in Madrid. -Irak blijft bezet en er duiken foto's op van mishandelde gevangenen. -Al-Qaeda reageert weer met iets 100 keer gruwelijkers... Het is in ruwe en grote lijnen geschetst (de moord op die religieus leider van de palestijnen en palestijnse zelfmoordcomando's etc. hebk er nie bij vermeld) Conclusie? Maak voor eens en altijd een grens tussen Israël en Palestina en dwing beide partijen die grens na te leven! (in alle objectiviteit , dus niet meer steun bieden aan de ene dan aan de andere) En laat voor de rest die moslims maar verder leven in hun 'Stone Age'. Ze willen blijkbaar niks liever... |
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Ze gaan het niet zomaar bij die scheiding laten, de Yihaad is immers al lang, en vele malen afgekondigd. Bovendien mag je de problematiek niet herleiden tot Israel en Palestina. De oplossing ligt dus niet voor de hand. |
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Daarenboven hebben de arabische staten, na eeuwenlange jodenvervolging hun eigen joodse volk vermoord en verdreven naar Israël en dat waren er meer dan de palestijnen. Over de joodse vluchtelingen uit de arabische landen wordt niet meer gesproken omdat zij door hun volk zijn ingeburgerd. De Arabieren hebben gedurende meer dan 50 jaar geweigerd hun broeders deftig te ontvangen en hebben al het gestolen goed van hun eigen joden voor hun eigen zakken bewaard. Hun bedoeling was en is nog steeds alle Joden naar Israel en ze daar in te zee te werpen. Het doel is niet veranderd alleen de taal. Nu dat we weten hoe de barbaarse irakeese terroristen hun gevangenen behandelen (zoals ze reeds deden op 27 januari 1969 toen een groep joden voor een publiek van 500.000 werden opgehangen en daarna door de bevolking gelynchd) weten wij wat ons te wachten staat als het moslimterrorisme niet tijdig en overal wordt aangepakt. De barbaarse moord op de 4 kinderen in Gaza, van dichtbij gemitrailleerd is ook een voorbeeld dat hier zou kunnen gevolgd worden door hun aanhangers. |
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Ik denk dus juist wel dat ge de problematiek tot Israël-Palestina kunt herleiden! Dat was net de hele point... De aanslag op het WTC is er (als je Al-Qaeda kan geloven) gekomen als reactie op de Amerikaanse steun voor Israël! En laten we wel wezen , 9/11 ligt aan de basis van alles wat er nu aan het gebeuren is in Irak... Als 9/11 niet was gebeurd , had Bush nooit genoeg steun gekregen voor de invasie in Irak... Want die invasie is er ook gekomen onder het mom van een actie tegen het 'wereldterrorisme'. |
|
|
|
|
|
|
#52 | ||
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#53 |
|
Minister-President
|
What's the hype ?
Ik heb eventjes willen checken, maar ben de tel kwijt geraakt van het aantal doden en de manier waarop sinds het officieel einde van de oorlog en hoeveel daarvan ontvoerd en afgeslacht door "Iraki's" Dit is lang niet het eerste slachtoffer. Het is wel het eerste dat zo op video wordt gezet, en of het AL Quaida is die daar achter zit,daar heb ik nog mijn twijfels over.
|
|
|
#54 |
|
Gouverneur
|
Voor mij stat het vast: ik wil in tijden géén moslim meer horen, zien of ruiken ! ! ! Ze zijn het leven niet waard.
En van mij mogen ze de beelden dageljiks uitzenden in prime time zodat gans de wereld wakker geschud wordt! En de linkaards die hier nog steeds begrip voor kunnen opbrengen wens ik uit de grond van mijn hart éénzelfde lot toe als van deze man die als een varken geslacht wordt. Eender welke vergeldingsdaad Bush stelt, mijn steun krijgt hij.
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen. A patriot must always be ready to defend his country against his government. ---Edward Abbey--- |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik denk ook dat de Amerikanen er nu eens 'ernstig' zouden moeten tegenaan gaan. Tot nu toe hebben ze zich wat proberen te beschermen en hebben ze zich ingehouden, maar ze zouden nu echt moeten overgaan tot een totale bezetting, dat betekent elke stad, elk dorp, elke straat.
Alle middelen mogen voor mijn part worden ingezet, zelfs als daardoor 'collateral damage' te betreuren valt. Oorlog is nu eenmaal oorlog. De onvoorwaadelijke anti's alla Neruda zullen dan wel weer hysterisch 'moord en brand' roepen, maar gezien hun twijfelachtige houding ten opzichte van de gruwelijkste daden die je maar kunt vinden, namelijk die van de moslims (voorbeeld onthoofding) maakt het niet zoveel uit wanneer ze weer eens de Amerikanen met de vinger gaan wijzen. Hun gebrul is niet echt geloofwaardig meer, of in ieder geval niet meer relevant. Zo hard mogelijk terugslaan. Spijtig dat er net nu verkiezingen komen, want daardoor gaan Bush en Rumsfeld zich nog wat inhouden. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Banneling
|
Het is raar,
Blijkbaar wordt deze ene (gruwelijke) misdaad nu zo uitvergroot dat vele mensen alle zin voor relativiteit en context verliezen.... Bedenk eens even : - daden zoals bvb. deze onthoofding gebeuren in Irak nu al gedurende maanden. Dit is de eerste die openbaar werd gemaakt. - voor dit beeld van 1 amerikaans slachtoffer kunnen er honderd gemaakt worden van onschuldige irakese mannen, vrouwen en kinderen die verminkt en gedood werden door cowboys van de amerikaanse luchtmacht en landmacht. (kijk in die zin maar eens naar : http://www.robert-fisk.com/) Deze irakese slachtoffers hadden niet gevraagd om gebombardeerd te worden, ze werden in deze positie gedwongen door oorlogszuchtige idioten zoals dhr. Rumsfeld en dhr. Wolfowitz. ALs je de bezetting van Irak steunt, dan moet je de consequenties maar aanvaarden, nietwaar. Nog for the record : deze onthoofding is inderdaad een misdaad en de daders mogen m/i/ streng gestraft worden volgens irakees recht, maar HET IS GEEN UITZONDERLIJKE GEBEURTENIS. Ik heb de video gezien en het is slechts klein bier tov video's ik al heb gezien van de oorlog in Tsjechenië. Het irakese verzet heeft (na de heisa met de foto's van gevangenen) nu de achilleshiel van de vs gevonden : de opinie bespelen via gruwelijke foto's en video's te verspreiden langs de mediakanalen. Er is dus niks nieuws, alleen gaan we het vanaf nu meer te zien krijgen. |
|
|
|
|
|
#57 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Geen anti amerikaan noem je jezelf dan nog, kerel je geeft deze slachters begot een goedkeuring of toch een reden om het te doen. Reactie op een actie. Lol, heb jij iets te maken met het israel- palestina probleem? Maar goed, als iemand mij op mijn gezicht slaat en vernederd is een gepaste reactie dat ik hem een kopje kleiner mag maken. Komaan. |
||
|
|
|
|
|
#58 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
|
#59 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De oorlog in irak en Afghanistan was enkel een tegenreactie op de aanslagen wereldwijd van moslims en dus het vallen van onschuldige doden overal ter wereld. Dus alle moslims moeten nu niet klagen dat er mede moslims ook sterven é. Je moet oogsten wat je zelf zaait é.
Blijf maar aanslagen plegen tegen landen en mensen die moslims nog nooit iets hebben aangedaan. Of denk je dat daar geen fundamentalisten uit voor komen? Alsof enkel moslims fundamenteel kunnen worden en haat versprijden? |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Burger
|
Nogmaals het bewijs dat de ISLAM een duivelse "godsdienst" is.
We moeten terug op kruistocht, tot deze PEST is uitgeroeid. OVERAL WAAR MOSLIMS ZIJN IS ER AMBRAS!! EEN H-BOM op IRAK en het midden-oosten en we zijn er vanaf!! |
|
|
|