Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2010, 19:17   #41
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gilad Bekijk bericht
Niks ondervoeding, allemaal leugens en bedrog.

Bekijk bv deze website, een Arabische nog weel van PalToday. Als je de foto's ziet (66 plaatjes!) waan je je precies in het Aards Paradijs, wie houdt er ons voor de gek?

Palestine Today
http://www.paltoday.com/arabic/News-64161.html

Ik krijg er trouwens honger van van die beelden te zien. Tot straks na het eten!
Ik krijg zin in een paar baantjes trekken als ik dit zie:

Naam: Swimming pool at Auschwitz concentration camp.jpg
Bekeken: 322
Grootte: 26,2 KB

Zo slecht kan het daar dus niet geweest zijn als we jouw logica volgen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2010, 19:18   #42
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niks ondervoeding, allemaal leugens en bedrog.

Bekijk bv deze website, een Arabische nog weel van PalToday. Als je de foto's ziet (66 plaatjes!) waan je je precies in het Aards Paradijs, wie houdt er ons voor de gek?

De wetenschappelijke rapporten veegt u zomaar van tafel? Dat zijn allemaal antisemieten die die rapporten opstellen? Allemaal leugens en bedrog dus? En op basis van wat schrijft u iets dergelijks?

Als u overigens de citaten had gelezen en de links naar de artikels had aangeklikt, had u geweten dat ondervoeding niet betekent dat er geen voedsel in Gaza aanwezig is. Het betekent dat veel mensen zich dat voedsel niet kunnen permiteren of moeten besparen op hun aanbesteding omdat ze bv. nauwelijks nog inkomen hebben.

Uw prentjes van voedsel zijn dus niet in tegenspraak met de vastgestelde ondervoeding.

Citaat:
Ik krijg er trouwens honger van van die beelden te zien. Tot straks na het eten!
Ontwaar ik hier de stijl van PollyCorrect?

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 1 augustus 2010 om 19:19.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2010, 19:37   #43
Francientje
Minister

Standaard

Er is dus voldoende voedsel aanwezig in Gaza , het wordt alleen niet eerlijk verdeeld.
Ik vrees dat je dit soort toestand zo ongeveer overal ter wereld én zelfs in Belgie
aantreft.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2010, 19:39   #44
gilad
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
De wetenschappelijke rapporten veegt u zomaar van tafel?
Uiteraard. Als dat wetenschap is ben ik Einstein. Wetenschap wordt het best beoefend door wetenschapper s en niet door betaalde leugenaars.
Citaat:
Ontwaar ik hier de stijl van PollyCorrect?
De keer dat ik geband ben, zal je 't weer weten. Profiteer intussen van mijn aanwezigheid, 't gaat weer niet voor lang zijn. IK voel het in mijn knoesels.
gilad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2010, 19:40   #45
gilad
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht

Bijlage 70921

Jep, nog een beetje negationisme en banalisering van het kwaad er bovenop... jij bent ook een moslim zeker?
Oud 1 augustus 2010, 19:46   #46
Steve_M

Standaard

Citaat:
Jep, nog een beetje negationisme en banalisering van het kwaad er bovenop... jij bent ook een moslim zeker?
Verkeerd gegokt. Maar jouw bewering dat foto's waarop kraampjes op de markt te zien zijn bewijzen dat er in Gaza geen honger geleden wordt is even waardevol als mijn bewering dat Auschwitz club Med was. Waardeloos dus.
Oud 1 augustus 2010, 19:56   #47
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Het is wel een feit dat Hamas een voordeel heeft bij een hongerlijdende bevolking en hoge prijzen. Zo kunnen zij Israel als schuldige aanwijzen en ondertussen macht verwerven door als weldoener voedsel te geven aan de bevolking.

Ondertussen hoor je bijna niets van de PLO.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2010, 20:20   #48
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Een aanval zonder slachtoffers, ik zou Gaza-stad platbombarderen als ik jou was.
En dan een pepsitje drinken en genieten van de bombardementen die 3 km verder gebeuren op vluchtelingenkampen zoals verleden jaar

Avi Pilchick (20 jaar) heeft zijn terrasstoel buiten gezet, neemt een slokje van zijn pepsi terwijl hij naar het Israëlisch leger kijkt dat 3km verderop veen luchtelingenkamp Gaza bombardeert. “Ze doen het goed,” zei Pilchick over de Israëlische troepen die Palestijnse militanten bevechten. “Maar ze kunnen nog veel beter”. Het was toen 5 januari, toen Avi sprak. Inmiddels waren er al honderden vrouwen en kinderen gestorven. Blijkbaar niet genoeg voor Avi.

Het zionistisch meisje in het midden kon haar vreugde ook moeilijk verbergen blijkbaar terwijl wat verderop honderden onschuldige mensen plat gebombardeert werden in Gaza.

Laatst gewijzigd door Tamam : 1 augustus 2010 om 20:49.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2010, 20:39   #49
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Het is wel een feit dat Hamas een voordeel heeft bij een hongerlijdende bevolking en hoge prijzen. Zo kunnen zij Israel als schuldige aanwijzen en ondertussen macht verwerven door als weldoener voedsel te geven aan de bevolking.

Ondertussen hoor je bijna niets van de PLO.
Israel heeft geen voordeel met de aanwezigheid van HAMAS?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2010, 21:50   #50
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Even noteren dat die zionisten van de laatste foto trouwens kolonisten zijn van het dorp waar de minister het eerder over had: Sderot
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2010, 22:32   #51
thefishdoesntthink
Gouverneur

thefishdoesntthink's schermafbeelding

Standaard

Hoogstwaarschijnlijk heeft iedereen hier een beetje gelijk, een samenloop van omstandigheden.
De Israelische en Palestijnse overheid zijn stout. Ocharme alle mensen die daar wonen.
Oud 1 augustus 2010, 22:56   #52
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Uiteraard. Als dat wetenschap is ben ik Einstein. Wetenschap wordt het best beoefend door wetenschapper s en niet door betaalde leugenaars.
U beoordeelt een document dat u niet gelezen hebt. Straffe kost. En Joden die kritiek uiten op het gedrag van die staat, zijn natuurlijk zelfhatende Joden. De niet-Joden die aan het rapport hebben meegewerkt zijn dan zonder twijfel weer allemaal antisemieten...

Vind je dat qua wereldbeeld eigenlijk vol te houden?

Om te illustreren dat ikzelf wars ben van elke vorm van antisemitisme: ik ben een zeer grote fan van deze zeer schone Joodse Madam uit Israël.

Ze heet Omer Goldman, is de dochter van een hoge officier van de Mossad en als u wil weten waarom ik fan ben van haar, moet u hier of hier of hier maar even klikken.

Oud 1 augustus 2010, 23:12   #53
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Er is dus voldoende voedsel aanwezig in Gaza , het wordt alleen niet eerlijk verdeeld.
Ik vrees dat je dit soort toestand zo ongeveer overal ter wereld én zelfs in Belgie
aantreft.
In zowat alle islamietische landen al zeker ...

Laatst gewijzigd door den dinges : 1 augustus 2010 om 23:13.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2010, 23:27   #54
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ze heet Omer Goldman, is de dochter van een hoge officier van de Mossad en als u wil weten waarom ik fan ben van haar, moet u hier of hier of hier maar even klikken.
Ik noem dat een dom kalf. Een gepamperde wannabe communiste. Ziet er wat mager uit, maar zeker niet lelijk. Moet zeker geen boerka aandoen voor mij.
Oud 1 augustus 2010, 23:30   #55
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht

Bijlage 70921

Negationisme ? Zwarte humor ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2010, 00:30   #56
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U beoordeelt een document dat u niet gelezen hebt. Straffe kost. En Joden die kritiek uiten op het gedrag van die staat, zijn natuurlijk zelfhatende Joden. De niet-Joden die aan het rapport hebben meegewerkt zijn dan zonder twijfel weer allemaal antisemieten...

Om te illustreren dat ikzelf wars ben van elke vorm van antisemitisme: ik ben een zeer grote fan van deze zeer schone Joodse Madam uit Israël.

Als ik zou mogen, zou ik tegen betaling een tijdje dienen in het IDF. Kwestie van de goede zaak een handje helpen en belangrijke levenservaring opdoen. Ook u zal binnen de komende decennia bar goed te weten komen, dat de strijd die Israël voert, er een is die wij nog moeten afwachten.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2010, 02:20   #57
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Negationisme ? Zwarte humor ?
Geen van beide. Ik heb het eerder in deze draad al eens uitgelegd.
Oud 2 augustus 2010, 04:24   #58
gilad
Banneling

Standaard

Citaat:

Jij bent gewoon fan van alles wat anti-Joods en wat de staat Israël schaadt. Dat is de enige reden waarom jij een fan bent en waarom zoiets extra door jou in de verf wordt gezet. Wat mij betreft is het een politieke gewetensbezwaarde. Dat bestond in België ook toen de militaire dienstplicht nog bestond. Sommigen kreeg een baantje als brancardier, sommigen deden 2 jaar burgerdienst, de fanatieksten gingen achter de tralies, maar dat kwam niet veel voor.

Het gebeurt in elk land. In één van jouw arabische of moslimlanden malen ze daar niet om. Direct afmaken, niks journaal, niks media aandacht. Of dacht je dat Hamas eerst Betshelem gaat opbellen "of ze het goed vinden dat ze die of die Palestijn de keel oversnijden?"

Uiteraard is legerdienst in Israël geen pretje. 2 jaar voor de vrouwen en 3 jaren voor mannen. En dat is geen vakantiejob zoals dat hier op leek. Tenslotte wordt Israël al 62 jaar belegerd door de Islam en daar moet ik geen tekeningetje bijmaken.

Al bij al pijnlijk voor de vader van dat meisje, maar ja dat soort dingen gebeuren. Gelukkig zijn er genoeg anderen die actief wèl de Israëlische staat willen verdedigen, want anders zou het maar een trieste zaak zijn.
Oud 2 augustus 2010, 12:00   #59
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Jij bent gewoon fan van alles wat anti-Joods en wat de staat Israël schaadt.
Omer Goldman is zelf Joods en dus zeker niet anti-Joods. Ze schaadt ook Israël niet, wel integendeel: ze toont aan dat er ook in Israël heel wat mensen leven die het niet ophebben met de huidige politiek, met de militarisering van Israël en de tunnelvisie waar een groot deel van de politici en bewoners in vastzitten. Omer Goldman en de andere Shministim zijn de hoop van Israël en het beste verzet tegen antisemitisme.

Citaat:
Wat mij betreft is het een politieke gewetensbezwaarde. Dat bestond in België ook toen de militaire dienstplicht nog bestond. Sommigen kreeg een baantje als brancardier, sommigen deden 2 jaar burgerdienst, de fanatieksten gingen achter de tralies, maar dat kwam niet veel voor.
Je vergist je: in België had je behalve de optie legerdienst ook de mogelijkheid om gewetensbezwaarde te worden. Je ging dan niet onder de wapens en als je dat niet wou zelfs niet naar het leger. Je werd dan verondersteld je 'burgerplicht' te voldoen in een of andere sociale of culturele organisatie.
Maar je had ook nog iets anders, met name totaalweigeraars. Zij weigerden zowel de legerdienst als de burgerdienst. En zij gingen naar de gevangenis. Een groep als Onkruit organiseerdedie totaalweigeraars die overigens - als ze gevat werden - ook naar de gevangenis gingen. Soms voor de duur van de legerdienst. Bij die totaalweigeraars zaten bv. ook de Getuigen van Jehova.

In Israël hoeven religieuze gekken die niets anders doen dan de Thora bestuderen niet naar het leger. Ze zijn - samen met de Arabische Israëlieten - de enige uitzondering. Voor de Arabieren betekent dat ook dat ze niet in aanmerking komen voor een hele boel voordelen die voorbehouden zijn voor wie zijn legerdienst doet. Het is één van de vele vormen van institutionele discriminatie die mooi wettelijk oogt, maar dat deden de pasjeswetten in Zuid-Afrika ook.

Omer Goldman en de andere Shministim gaan naar de gevangenis. Omer heeft er net haar tweede termijn opzitten. Maar hun voorbeeld heeft een nieuwe lichting jongeren ertoe aangezet om ook dit jaar na hun afstuderen de legerdienst te weigeren. Hun motivatie lees je hier. Het is een schitterende analyse.

Citaat:
In één van jouw arabische of moslimlanden malen ze daar niet om. Direct afmaken, niks journaal, niks media aandacht. Of dacht je dat Hamas eerst Betshelem gaat opbellen "of ze het goed vinden dat ze die of die Palestijn de keel oversnijden?"
U kletst volstrekt uit uw nek en verlaagt zich daarmee tot het niveau van een ordinaire leugenaar.
Toon eens aan welke Arabische landen een dienstplicht hebben, in welke van die landenmensen standrechterlijk worden geëxecuteerd als je aan die dienstplicht willen ontsnappen of gewetensbezaarden zijn.
Als dat in al die Arabische landen gebeurt (die overigens niet van mij zijn zoals Israël niet van jou is) dan kan het niet moeilijk zijn om daarvan ook het bewijs te leveren.

Citaat:
Uiteraard is legerdienst in Israël geen pretje. 2 jaar voor de vrouwen en 3 jaren voor mannen. En dat is geen vakantiejob zoals dat hier op leek.
Inderdaad geen pretje aangezien die jonge kinderen daarbij als kannonenvlees worden ingezet om een politieke agenda van de radicale rechterzijde uit te voeren. Die kinderen worden gebruikt om andere kinderen en Palestijnse volwassenen te terroriseren, hun armen en benen te breken, neer te schieten of op dichtbevolkte gebieden met witte fosfor of clusterbommen te bestoken. Da's geen vakantiejob. Maar het werkt natuurlijk wel als instrument van onderdrukking ten opzichte van de Palestijnen en indoctrinatie van de Joodse kinderen.

Citaat:
Tenslotte wordt Israël al 62 jaar belegerd door de Islam en daar moet ik geen tekeningetje bijmaken.
Misschien wel aangezien de PLO, Fatah en het PFLP bepaald geen strijd voor de islam voeren noch in naam van de islam. Zij zijn voorstander van een seculiere staat, een progressieve en linkse staat met gelijke rechten voor alle inwoners.

Oud 2 augustus 2010, 12:03   #60
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij bent gewoon fan van alles wat anti-Joods en wat de staat Israël schaadt. Dat is de enige reden waarom jij een fan bent en waarom zoiets extra door jou in de verf wordt gezet. Wat mij betreft is het een politieke gewetensbezwaarde. Dat bestond in België ook toen de militaire dienstplicht nog bestond. Sommigen kreeg een baantje als brancardier, sommigen deden 2 jaar burgerdienst, de fanatieksten gingen achter de tralies, maar dat kwam niet veel voor.

Het gebeurt in elk land. In één van jouw arabische of moslimlanden malen ze daar niet om. Direct afmaken, niks journaal, niks media aandacht. Of dacht je dat Hamas eerst Betshelem gaat opbellen "of ze het goed vinden dat ze die of die Palestijn de keel oversnijden?"

Uiteraard is legerdienst in Israël geen pretje. 2 jaar voor de vrouwen en 3 jaren voor mannen. En dat is geen vakantiejob zoals dat hier op leek. Tenslotte wordt Israël al 62 jaar belegerd door de Islam en daar moet ik geen tekeningetje bijmaken.

Al bij al pijnlijk voor de vader van dat meisje, maar ja dat soort dingen gebeuren. Gelukkig zijn er genoeg anderen die actief wèl de Israëlische staat willen verdedigen, want anders zou het maar een trieste zaak zijn.
Of hoe bekrompen een mens worden door indoctrinatie.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be