![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Zo slecht kan het daar dus niet geweest zijn als we jouw logica volgen. |
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
De wetenschappelijke rapporten veegt u zomaar van tafel? Dat zijn allemaal antisemieten die die rapporten opstellen? Allemaal leugens en bedrog dus? En op basis van wat schrijft u iets dergelijks? Als u overigens de citaten had gelezen en de links naar de artikels had aangeklikt, had u geweten dat ondervoeding niet betekent dat er geen voedsel in Gaza aanwezig is. Het betekent dat veel mensen zich dat voedsel niet kunnen permiteren of moeten besparen op hun aanbesteding omdat ze bv. nauwelijks nog inkomen hebben. Uw prentjes van voedsel zijn dus niet in tegenspraak met de vastgestelde ondervoeding. Ontwaar ik hier de stijl van PollyCorrect?
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 1 augustus 2010 om 19:19. |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Minister
|
Er is dus voldoende voedsel aanwezig in Gaza , het wordt alleen niet eerlijk verdeeld.
Ik vrees dat je dit soort toestand zo ongeveer overal ter wereld én zelfs in Belgie aantreft. |
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De keer dat ik geband ben, zal je 't weer weten. Profiteer intussen van mijn aanwezigheid, 't gaat weer niet voor lang zijn. IK voel het in mijn knoesels. |
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
|
Verkeerd gegokt. Maar jouw bewering dat foto's waarop kraampjes op de markt te zien zijn bewijzen dat er in Gaza geen honger geleden wordt is even waardevol als mijn bewering dat Auschwitz club Med was. Waardeloos dus.
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Europees Commissaris
|
Het is wel een feit dat Hamas een voordeel heeft bij een hongerlijdende bevolking en hoge prijzen. Zo kunnen zij Israel als schuldige aanwijzen en ondertussen macht verwerven door als weldoener voedsel te geven aan de bevolking.
Ondertussen hoor je bijna niets van de PLO. |
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
![]() Avi Pilchick (20 jaar) heeft zijn terrasstoel buiten gezet, neemt een slokje van zijn pepsi terwijl hij naar het Israëlisch leger kijkt dat 3km verderop veen luchtelingenkamp Gaza bombardeert. “Ze doen het goed,” zei Pilchick over de Israëlische troepen die Palestijnse militanten bevechten. “Maar ze kunnen nog veel beter”. Het was toen 5 januari, toen Avi sprak. Inmiddels waren er al honderden vrouwen en kinderen gestorven. Blijkbaar niet genoeg voor Avi. ![]() Het zionistisch meisje in het midden kon haar vreugde ook moeilijk verbergen blijkbaar terwijl wat verderop honderden onschuldige mensen plat gebombardeert werden in Gaza. Laatst gewijzigd door Tamam : 1 augustus 2010 om 20:49. |
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Minister-President
|
Even noteren dat die zionisten van de laatste foto trouwens kolonisten zijn van het dorp waar de minister het eerder over had: Sderot
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Gouverneur
|
Hoogstwaarschijnlijk heeft iedereen hier een beetje gelijk, een samenloop van omstandigheden.
De Israelische en Palestijnse overheid zijn stout. Ocharme alle mensen die daar wonen.
|
|
|
#52 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Vind je dat qua wereldbeeld eigenlijk vol te houden? Om te illustreren dat ikzelf wars ben van elke vorm van antisemitisme: ik ben een zeer grote fan van deze zeer schone Joodse Madam uit Israël. ![]() Ze heet Omer Goldman, is de dochter van een hoge officier van de Mossad en als u wil weten waarom ik fan ben van haar, moet u hier of hier of hier maar even klikken.
|
|
|
|
|
#53 |
|
Banneling
|
In zowat alle islamietische landen al zeker ...
Laatst gewijzigd door den dinges : 1 augustus 2010 om 23:13. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik noem dat een dom kalf. Een gepamperde wannabe communiste. Ziet er wat mager uit, maar zeker niet lelijk. Moet zeker geen boerka aandoen voor mij.
|
|
|
#55 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het gebeurt in elk land. In één van jouw arabische of moslimlanden malen ze daar niet om. Direct afmaken, niks journaal, niks media aandacht. Of dacht je dat Hamas eerst Betshelem gaat opbellen "of ze het goed vinden dat ze die of die Palestijn de keel oversnijden?" Uiteraard is legerdienst in Israël geen pretje. 2 jaar voor de vrouwen en 3 jaren voor mannen. En dat is geen vakantiejob zoals dat hier op leek. Tenslotte wordt Israël al 62 jaar belegerd door de Islam en daar moet ik geen tekeningetje bijmaken. Al bij al pijnlijk voor de vader van dat meisje, maar ja dat soort dingen gebeuren. Gelukkig zijn er genoeg anderen die actief wèl de Israëlische staat willen verdedigen, want anders zou het maar een trieste zaak zijn. |
|
|
|
|
|
|
#59 | |||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Maar je had ook nog iets anders, met name totaalweigeraars. Zij weigerden zowel de legerdienst als de burgerdienst. En zij gingen naar de gevangenis. Een groep als Onkruit organiseerdedie totaalweigeraars die overigens - als ze gevat werden - ook naar de gevangenis gingen. Soms voor de duur van de legerdienst. Bij die totaalweigeraars zaten bv. ook de Getuigen van Jehova. In Israël hoeven religieuze gekken die niets anders doen dan de Thora bestuderen niet naar het leger. Ze zijn - samen met de Arabische Israëlieten - de enige uitzondering. Voor de Arabieren betekent dat ook dat ze niet in aanmerking komen voor een hele boel voordelen die voorbehouden zijn voor wie zijn legerdienst doet. Het is één van de vele vormen van institutionele discriminatie die mooi wettelijk oogt, maar dat deden de pasjeswetten in Zuid-Afrika ook. Omer Goldman en de andere Shministim gaan naar de gevangenis. Omer heeft er net haar tweede termijn opzitten. Maar hun voorbeeld heeft een nieuwe lichting jongeren ertoe aangezet om ook dit jaar na hun afstuderen de legerdienst te weigeren. Hun motivatie lees je hier. Het is een schitterende analyse. Citaat:
Toon eens aan welke Arabische landen een dienstplicht hebben, in welke van die landenmensen standrechterlijk worden geëxecuteerd als je aan die dienstplicht willen ontsnappen of gewetensbezaarden zijn. Als dat in al die Arabische landen gebeurt (die overigens niet van mij zijn zoals Israël niet van jou is) dan kan het niet moeilijk zijn om daarvan ook het bewijs te leveren. Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|