Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2004, 10:58   #41
tigerpants
Burgemeester

Stuur een bericht via MSN naar tigerpants
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door berre
vertel mij eens hoe het separatisme voor problemen zorgt...
Bijvoorbeeld de transfers!

De RSZ zelf is federaal geregeld, de controle erop echter wordt door de gemeenschappen gedaan... Dus het Waals gewest wordt anders gecontroleerd daan het Vlaams gewest... Dat is toch vragen om problemen???

Maak die controles toch ook federaal, dan wordt iedereen ondubbelzinnig op dezelfde manier gecontroleerd... Hetgeen er dan nog overblijft van de transfer is puur terug te brengen tot solidariteit!
tigerpants is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2004, 11:00   #42
berre
Minister

berre's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar berre
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou
Ook als de partijpunten tussen de verschillende taalversies verschillen? Of hebben ze Walen aangetrokken met hun gemem over de miljardenstroom denk je?
Brusselaars zijn geen Walen hé.
Oud 17 juli 2004, 11:01   #43
tigerpants
Burgemeester

Standaard

Citaat:

Maar 80% van de Brusselaars zijn wel Franstalig, terwijl het VB VLAAMS nationalistisch is!
Oud 17 juli 2004, 11:05   #44
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah zo . Dan mogen uiteraard alle principes opzij gezet worden. Nogmaals: vind je dat het kan dat in het Frans de partijpunten anders zijn? Aangezien Brusselaars geen Walen zijn zouden ze toch alles mogen weten en zou dat hun kiesgedrag niet beinvloeden? Of is het toch allemaal zo simpel niet als het erop aankomt?
nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2004, 11:05   #45
berre
Minister

berre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tigerpants
Maar 80% van de Brusselaars zijn wel Franstalig, terwijl het VB VLAAMS nationalistisch is!
Maar het VB heeft principiel niets tegen franstaligen... het heeft enkel iets tegen franstaligen die bv weigeren nederlands te leren. evenals vreemdelingen-> het VB heeft helemaal niets tegen immigranten, enkel als deze weigeren onze taal te leren en zich te houden aan onze wet!
Oud 17 juli 2004, 11:08   #46
tigerpants
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Maar het VB heeft principiel niets tegen franstaligen... het heeft enkel iets tegen franstaligen die bv weigeren nederlands te leren. evenals vreemdelingen-> het VB heeft helemaal niets tegen immigranten, enkel als deze weigeren onze taal te leren en zich te houden aan onze wet!

Dus jij gaat 80% van de Brusselse inwoners verplichten Nederlands te leren?

En mijn punt is ook dat VB in haar campagne in Brussel NIKS zegt over hun belangrijkste stanpunt: Vlaams nationalisme
Oud 17 juli 2004, 11:12   #47
tigerpants
Burgemeester

Standaard

Citaat:

Bij vreemdelingen gaat het niet alleen om de wet! UITERAARD moeten ze zich aan de wet houden! VB vindt dat ze zich moeten assimileren in Vlaanderen!! Onmogelijk!!
Oud 17 juli 2004, 11:24   #48
berre
Minister

berre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En mijn punt is ook dat VB in haar campagne in Brussel NIKS zegt over hun belangrijkste stanpunt: Vlaams nationalisme
De Brusselaars kennen dit standpunt wel zeker! Maar waar het in Brussel vooral om gaat is de veiligheid. loop in één of andere groezelige buurt s'nachts rond met ne gsm en ge zyt hem gegarandeerd kwijt. Daar wilt het Vlaams Blok zich vooral op toeleggen in Brussel.
Oud 17 juli 2004, 11:25   #49
berre
Minister

berre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En ik vind indd dat die al de Brusselaars Frans moeten kennen! Alle Nederlandstaligen MOETEN op school als hoofdvak Frans krijgen, zij moeten daar niet voor onderdoen.

Laatst gewijzigd door berre : 17 juli 2004 om 11:28.
berre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2004, 11:30   #50
Rock Against Communism
Gouverneur

Rock Against Communism's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ze gaan die franstaligen heus niets verplichten hoor... Gewoon de verfransing ROND Brussel tegen gaan, dat is het belangrijkste. Punt is gewoon dat we die franstalige brusselaars gaan nodig hebben moest er een referendum komen over de aansluiting van Brussel bij een eventueel onafhankelijk Vlaanderen. Op dat moment zullen de brusselaars de keuze hebben tussen het welvarende Vlaanderen en het bankroete Wallonië. Het blok is gewoon konsekwent en voert haar campagne in de twee officiele talen in dat gebied.
Oud 17 juli 2004, 11:49   #51
tigerpants
Burgemeester

Standaard

Citaat:
De Brusselaars kennen dit standpunt wel zeker! Maar waar het in Brussel vooral om gaat is de veiligheid. loop in één of andere groezelige buurt s'nachts rond met ne gsm en ge zyt hem gegarandeerd kwijt. Daar wilt het Vlaams Blok zich vooral op toeleggen in Brussel.

Dat is net hetzelfde als zou B.U.B. in Brussel zich fixeren op het punt van ruimtelijk ordingen, terwijl de partij overduidelijk zou moeten staan voor Belgische eenheid!!
Oud 17 juli 2004, 11:51   #52
tigerpants
Burgemeester

Standaard

Citaat:
En ik vind indd dat die al de Brusselaars Frans moeten kennen! Alle Nederlandstaligen MOETEN op school als hoofdvak Frans krijgen, zij moeten daar niet voor onderdoen.
Frans hier in vlaanderen als hoofdvak?? Hmm, als je talen studeert wel ja...
Frans is wel onze tweede taal op school, idd...
In Wallonië kunnen ze kiezen of ze Nederlands als tweede of derde taal kiezen.
En Franstaligen zijn van nature uit minder sterk als het gaat om taalgevoel...

Dus wat is het probleem?
Oud 17 juli 2004, 11:53   #53
berre
Minister

berre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is net hetzelfde als zou B.U.B. in Brussel zich fixeren op het punt van ruimtelijke ording, terwijl de partij overduidelijk zou moeten staan voor Belgische eenheid!!
Als ruimtelijke ordening één van de grote punten van B.U.B. inhoud is daar inderdaad niets mis mee, bij het Vlaams Blok behoort veiligheid bij de hoofdzaken dus ze wijken helemaal niet af van hun standpunten ofzo...
Oud 17 juli 2004, 11:54   #54
tigerpants
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flemish_patriot
Ze gaan die franstaligen heus niets verplichten hoor... Gewoon de verfransing ROND Brussel tegen gaan, dat is het belangrijkste. Punt is gewoon dat we die franstalige brusselaars gaan nodig hebben moest er een referendum komen over de aansluiting van Brussel bij een eventueel onafhankelijk Vlaanderen. Op dat moment zullen de brusselaars de keuze hebben tussen het welvarende Vlaanderen en het bankroete Wallonië. Het blok is gewoon konsekwent en voert haar campagne in de twee officiele talen in dat gebied.

Daarmee verloochent de partij zijn eigen belangrijkste stanpunt! Een VLAAMS nationalistische partij die in het Frans campagne gaat voeren? Klinkt raar! Maar ok, tot daar op toe! Maar dat die partij haar belangrijkste standpunt (dat Vlaams Nationalisme) niet eens vermeldt in haar frans campagnes...
Oud 17 juli 2004, 11:59   #55
berre
Minister

berre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Frans hier in vlaanderen als hoofdvak?? Hmm, als je talen studeert wel ja...
Frans is wel onze tweede taal op school, idd...
In Wallonië kunnen ze kiezen of ze Nederlands als tweede of derde taal kiezen.
En Franstaligen zijn van nature uit minder sterk als het gaat om taalgevoel...

Dus wat is het probleem?
het probleem is dat als ik bv naar Walonië ga ik mij toch deftig verstaanbaar kan maken (kheb wel nog maar 4 jaartjes frans ofzo gehad) maar als ik dan een beetje rondvraag blijkt NIEMAND daar nederlands te kunnen. Ze kennen de taal gewoonweg niet.
Oud 17 juli 2004, 12:01   #56
berre
Minister

berre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarmee verloochent de partij zijn eigen belangrijkste stanpunt! Een VLAAMS nationalistische partij die in het Frans campagne gaat voeren? Klinkt raar! Maar ok, tot daar op toe! Maar dat die partij haar belangrijkste standpunt (dat Vlaams Nationalisme) niet eens vermeldt in haar frans campagnes...
Maar het VB verloochend hiermee haar standpunt toch niet. Denkt ge trouwens dat Brusselaars ook niet geïnteresseerd zijn in een al dan niet gesplitst belgië?
Oud 17 juli 2004, 12:01   #57
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het probleem is dat als ik bv naar Walonië ga ik mij toch deftig verstaanbaar kan maken (kheb wel nog maar 4 jaartjes frans ofzo gehad) maar als ik dan een beetje rondvraag blijkt NIEMAND daar nederlands te kunnen. Ze kennen de taal gewoonweg niet.
Dus wat is het probleem als jij je verstaanbaar kan maken?
nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2004, 12:02   #58
tigerpants
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ik zeg het toch: ze hebben weinig gevoel voor talen...
Al ooit in een niet-toeristische buurt in Spanje proberen Engels te spreken???
De huidige jeugd in Spanje krijgt een 4-tal uren Engels per week in het middelbaar, en NOG kunnen ze zich daar niet verstaanbaar maken!!
Vlamineng staan bekend om hun talenkennis!

Tot zekere hoogte vnd ik dat je de Walen dat niet kan kwalijk nemen! Maar ik ben het wel met je eens als je zegt dat dat voor verbetering vatbaar is!
Oud 17 juli 2004, 12:04   #59
tigerpants
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Als ruimtelijke ordening één van de grote punten van B.U.B. inhoud is daar inderdaad niets mis mee, bij het Vlaams Blok behoort veiligheid bij de hoofdzaken dus ze wijken helemaal niet af van hun standpunten ofzo...
Maar B.U.B. staat voor BELGISCHE UNIE, dus het is nogal duidelijk dat DAT het voornaamste punt is...
Net zoals er het VLAAMS Blok is...
Oud 17 juli 2004, 12:05   #60
tigerpants
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Maar het VB verloochend hiermee haar standpunt toch niet. Denkt ge trouwens dat Brusselaars ook niet geïnteresseerd zijn in een al dan niet gesplitst belgië?
Dat denk ik ja! Uiteindelijk zijn het hooguit 23% an de mensen die daarvoor gestemd hebben!

En uit onderzoeken blijkt dat de meerderheid van de Brusselaren zich goed voelen in België...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be