![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
||
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een onevenwichtige behandeling in de media van bepaalde groepen is wel aan te tonen. Een goede socioloog, psycholoog of communicatiewetenschapper moet dat kunnen. Niet moeilijk en niet kostelijk, wel delicaat.
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Burger
|
Citaat:
Onderliggende strategieën die gezocht worden komen voort uit het inschattingsvermogen van diegene die zoekt. Dat heeft belang, maar ik hoop dat u uzelf relativeert en dat u beseft dat alles waarvan u andere partijen verdenkt, dat niet noodzakelijkwijze op hen van toepassing is. Afgezien daarvan, verdenk u N-VA van hoop op separatisme? Awel, ik ook. Maar het telt niet wat ze hopen, het telt wat ze op de onderhandelingstafel (en op de interviewtafel in de media wanneer ze ondervraagd worden over hun verkiezingsprogramma's) leggen en dat is niet separatisme. Het topic gaat niet over u, maar uw vragen gaan ten dele wel over uw houding in het debat. Laatst gewijzigd door Lucajac : 29 december 2012 om 19:42. |
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Burger
|
Citaat:
Hoe dan ook, 'responsabilisering' gaat volgens mij ook over de transfers, het is er alleen een mooier woord voor, een woord waarvan men feitelijk niet kan verwijten dat het populistisch zou zijn... behalve natuurlijk als het van de koning afhangt. (Dag, mijn boterhammen wachten op me). Laatst gewijzigd door Lucajac : 29 december 2012 om 19:54. |
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Burger
|
Citaat:
Maar ik denk ook dat een forum-moderator niet enkele regels of standaards die van een "neutrale" journalist verwacht worden op forum-commentaren mag toepassen. Forum-bezoekers schrijven hun commentaren immers gratis, daar kan men niet van verwachten dat het altijd 100% netjes qua vorm is. Ik denk dan ook dat de moderator daar zoiets enkel als een welgekomen excuus ziet om te doen wat hij toch wou, een pro-vlaams-nationalisme-forum-schrijver kwijtraken. Hij zal misschien wel zorgen dat hij excuses heeft om in te korten waarmee hij zich kan indekken, maar vele van die excuses zullen zeer losjes zijn. Maar ja, het zal wel voldoende zijn zodat hij zijn methodes kan voortzetten, zeker. |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Burger
|
Een ander aspect dat ook meespeelt bij dergelijke VRT-forum-censuur is dat je jezelf begint te censureren, ik toch. Ik was het in de begin-post vergeten, maar vele commentaren worden ook ingekort of niet gepost onder het voorwendsel dat ze "te lang" zijn. Een begrip dat ook nogal willekeurig wordt toegepast, bv. commentaren die langer zijn dan ingekorte commentaren worden soms wel gepubliceerd.
Maar zo verplichtte ik mezelf alles wat ik wou zeggen op een werkelijk kort stukje samen te proppen. Dat kostte meer tijd omdat ik de commentaar eerst moest schrijven en daarna dan ook nog eens zoveel mogelijk moest inkorten, wat niet altijd makkelijk is. Omdat er meer tijd in stak werd het nog vervelender als het dan nog niet gepubliceerd werd. Maar over zelfcensuur: ik probeerde standpunten die wat te duidelijk pro-vlaams-nationalisme waren te mijden, bang dat het de moderator zou aanzetten tot censuur. Hier zei iemand ook dat ik beter Vlaams Belang voluit schreef, i.p.v. afkortte tot vb of VB. Maar ik durfde het daar niet voluit te schrijven uit angst dat de moderator me zou zien als een Vlaams Belang-stemmer en me nog meer zou gaan censureren. Omdat al eens een ongeveer pro-Vlaams Blok-stukje volledig werd gewist. Die zelfcensuur-houding heb ik wellicht voor een groot deel aan mezelf te wijten, ik moet natuurlijk toegeven dat ik de motivaties van die moderator niet met zekerheid weet en enkel kan vermoeden, maar zover komt het als dergelijke censuur wordt toegepast, je gaat jezelf politiek censureren en sommige kritiek meer cryptisch formuleren in de hoop dat het dan niet gewist wordt. Zorgeloos commentaren posten en me bloot stellen aan de lotto 'wordt het gepubliceerd of niet', zou ik wel kunnen doen, maar daar zou ik niet tevreden mee kunnen zijn. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Gouverneur
|
Ik heb daar nog nooit iets gepost gekregen. Dat achterlijk stuk Van Dievel begrijpt maar niet dat @pandora.be hetzelfde is als @telenet.be en ik vertik het het tweede te gebruiken.
|
|
|
#49 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
En om je gerust te stellen, ik heb nog nooit een toespraak van eender welke vorst beluisterd, omdat het geen democratische instelling is. De troon zetten ze beter op een valkuil boven een vergeetput, probleem van schijnheiligheid opgelost. Dat ook maar iemand enige waarde hecht aan koninklijke onzin, gaat zelfs mijn petje te boven. Het enige waar het goed voor is, is om forums te vullen. |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Burger
|
Ik ben nog niet zó bekend met hoe het hier werkt op dit forum, dus misschien wordt het volgende idee hier al voor een groot deel toegepast, o.a. in de rubriek persmededelingen? Maar eigenlijk, elke keer een opiniestuk op een nieuwssite of blog van een politicus verschijnt zou men hier een nieuwe discussie kunnen starten met een link naar dat opiniestuk. In de plaats van commentaren te posten op deredactie.be waar de discussie sowieso al half gebroken is omdat de commentaren met vertraging gepubliceerd worden, zou men ze gewoon hier in veel groter gemak kunnen posten.
Wat vooral ook handig zou zijn, als bij de opiniestukken op deredactie.be direct doorgelinkt zou worden naar dit forum, maar dat zal wel wat teveel gevraagd zijn. |
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Burger
|
Citaat:
Trouwens, politics.be is een redelijk onbekend forum hoor, enkel de die-hard politieke beesten kennen dit, maar het grote publiek? |
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Banneling
|
Negeer die linkse kankersites. Geef ze geen hit meer, blijf daar weg. Ze krijgen al veel te veel aandacht
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Gouverneur
|
Het forum van deredactie.be is wel rechts. Van Dievel is een fascist.
|
|
|
#54 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
||
|
|
|
|
|
#55 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
||
|
|
|
|
|
#56 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Daarvoor moet je eerder bij Telenet reclameren die al jarenlang het gebruik van pandora.be ontraden. Het is een geste van Telenet dat ze deze mails nog altijd verwerken.
|
|
|
|
|
#57 |
|
Parlementslid
|
Daar staat "de redactie" nu eenmaal bekent om. Ik heb daar ook een paar keer iets proberen posten, maar is nooit verschenen. En ik ben echt heel beleefd gebleven, en veel newspeak gebruikt enz... Als je dan om uitleg vraagt, dan krijg je nooit antwoord.
Bij "de standaard" is dat de laatste tijd ook heel erg. Reacties op artikels die gaan over allochtonen, worden gemeden.
|
|
|
#58 | |
|
Burger
|
Citaat:
Dat is géén citaat, nog niet bij benadering, maar als u die indruk van kritiek op de PS niet zou hebben als u naar de N-VA zou luisteren, dan denk ik dat u ook niets tegen de N-VA zou hoeven te hebben. |
|
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Burger
|
Citaat:
N-VA heeft vaak genoeg uitgelegd dat responsabilisering voor hen gaat over verantwoordelijk zijn voor je eigen inkomsten en uitgaven in je landsdeel. Helaas kan ik u het citaat niet geven, ik herinner me de inhoud, niet de website-adressen waar ik het gehoord heb. |
|
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 30 december 2012 om 16:43. |
|
|
|
|