Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 24 februari 2013, 13:49   #41
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Hij "moet" inderdaad veel maar niet zo veel als jij hier komt vertellen. De Wever is burgemeester en geen premier of tovenaar. Werkgelegenheid is bvb geen bevoegdheid van een burgemeester dus daar moet hij zich in principe geen moer van aantrekken. Hij moet bvb ook niet de verantwoordelijkheid van fouten van een voorganger of een federale minister of de taak van het gerecht op zich nemen zoals in die zaak met die moord op die burger.

De verwachtingen mogen hoog zijn maar ze moeten wel realistisch blijven.
De kiezers verwachten eigenlijk wonderen van BDW.
Veel zaken liggen niet in de bevoegdheid van een burgemeester, maar van de burgemeester van de grootste stad van Vlaanderen en van de metropool van Vlaanderen verwacht men wonderen.

Men zal tijdens de verkiezingsoorlog zelfs pogingen ondernemen om hem onderuit te halen met de fouten uit het beleid van PJ in Antwerpen.
Hij word nu al aangevallen over beslissingen die de vorige coalitie in Antwerpen heeft genomen. Zo werd hij vorige week aangevallen voor de beslissing van het OCMW om sommige HIV-remmers niet meer te verstrekken aan patienten. Die beslissing is vorig jaar genomen door het toenmalige OCMW bestuur, met ondersteuning van het toenmalige stadsbestuur. BDW maakte daar geen deel vanuit, maar hij kreeg wel de verwijten.
Jantje is offline  
Oud 24 februari 2013, 13:52   #42
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
Ok dan hoe gaat hij dat doen?
Met zijn George Clooney looks.
Vrolijk op Vrijdag is offline  
Oud 24 februari 2013, 14:08   #43
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Moet nu per se elke idioot naar de n-va?
De eerste stap is dat alle idioten samen een kartel gaan vormen onder de naam PPPP. De Poen-En PostjesPakkersPartij. Pas als die overtuigend verslagen wordt is er hoop voor Vlaanderen.
fonne is offline  
Oud 24 februari 2013, 14:16   #44
Paultje
Lokaal Raadslid

Paultje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lampedeir Bekijk bericht
ACW is cd&v en cd&v is acw, iemand die lid is van het acw zal iet stemmen op nva.
nu niet en 2 weken geleden niet.
behalve die bedrogen spaarders dan toch
Paultje is offline  
Oud 24 februari 2013, 14:37   #45
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paultje Bekijk bericht
behalve die bedrogen spaarders dan toch
Ik denk dat je nog gaat verschieten hoeveel daarvan nog altijd denken dat de staat hen gaat terug betalen...

Het ontwaken gaat bitter zijn.
Oud 24 februari 2013, 15:43   #46
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Als je dan nog rekening houd met de foutmarge binnen de peilingen, is het niet ondenkbaar dat de N-VA boven de 40% aan stemmen komt.
Binnen het stelsel van zetelverdeling zou dit wel eens kunnen betekenen dat de N-VA meer dan 50% van de zetels binnen haalt in Vlaanderen.

De V-partijen samen zullen zeker boven de 50% aan zetels komen en de N-VA binnen de Vlaamse regering onvermijdelijk maken.
Maar dit betekent ook dat de onderhandelingen op Vlaams niveau hun weerslag zullen hebben op federaal niveau.

De verkiezingen hebben ook plaats op een ogenblik dat veel mensen bezig zijn met hun belastingsaangiften van 2014.
Dankzij taks on web, zullen veel mensen dan net de koude douche hebben gekregen dat ze veel mogen gaan bijbetalen aan belastingen.
Dit zou wel eens een heel slecht effect kunnen hebben bij de verkiezingen in 2014.
Dus jij denkt dat als de gewone werknemer nog meer belastingen en bezuinigingen moet slikken en nog meer privé moet afdragen, met een N-VA, zeg maar Voka bestuur, hij niet zal beseffen dat hij net zoals met de traditionele partijen, waartoe N-VA trouwens behoort weer met een super-tsjeven-truc word genaaid.
Ik vraag me trouwens af of Peeters en zijn vriendje Muyters ondertussen al weten hoeveel de Vlaamse belastingbetaler moet bijleggen om van Alcafam af te geraken.

Hij zou het binnen 3 weken bekend maken, maar de stilte in dit geval, bewijst dat de transparantie in dit geval ook in de doofpot verdwijnt.

Een van de vele bedrijven waarvoor ze ons Vlaamse belastingbetalers, bij de banken, voor 13,5 miljard garant hebben gesteld om ze uit te delen aan hun VBO, VOKA en Unizo vriendjes.
subocaj is offline  
Oud 24 februari 2013, 22:28   #47
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik denk dat je nog gaat verschieten hoeveel daarvan nog altijd denken dat de staat hen gaat terug betalen...

Het ontwaken gaat bitter zijn.
Inderdaad, en er is daar een probleem. Die gaan fanatiek Cd&V blijven stemmen. Dat zijn geen al te snuggere mensen, en wanneer ze niet terugbetaald worden door de Federale regering, dan gaan figuren a la Vanackere 't volgende zeggen :

"Er was een regeling om het op te lossen, maar na klacht van de NVA kon dat niet doorgaan. Het is dus hun schuld dat al de Arco cooperanten in de kou blijven staan."

En 't ergste is dat de meeste van die Arco-coöperanten daar nog zullen intrappen ook.

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline  
Oud 24 februari 2013, 22:32   #48
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en waarom zou je overstappen?
1) Om de katholieke zuil te verzwakken.
2) Omdat het voordelig is. Tenminste, in de meeste gevallen en voor zover ik weet.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 24 februari 2013, 23:22   #49
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Ik heb dit scenario een tijdlang als niet-realistisch beschouwd, doch ik begin te twijfelen.

Maar vergeet niet dat Peeters de primadonna is van CD&V, voor de rest hebben ze daar geen karakterkop meer. In N-VA zou Peeters BDW voor moeten laten. Sinds Caesar weten we wat primadonna's denken over tweede zijn bij de eerst tov eerste bij de tweede....
Hoe is dit toepasbaar op Caesar? Of had je het niet over de Gaius Julius?
Oud 25 februari 2013, 01:49   #50
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
http://www.knack.be/nieuws/belgie/kr...0252751707.htm

Ok dan hoe gaat hij dat doen?
Aaah daar is het zever in pakskes.

Mss gaat hij zeggen 'als BDW niet federaal (maar wel regionaal) opkomt heb ik hem verslagen, want hij durft niet'.

Zijn interview staat ook in schril contract met het volgende:
http://www.knack.be/nieuws/belgie/n-...0252577847.htm
Wat houd hem tegen?
Garry is offline  
Oud 25 februari 2013, 01:53   #51
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Tja, wat moet Peeters anders zeggen?

Hij kan moeilijk zijn gedacht zeggen he, "we gaan petsen krijgen dat het niet meer schoon is..."
Oud 25 februari 2013, 03:37   #52
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hij kan moeilijk zijn gedacht zeggen he, "we gaan petsen krijgen dat het niet meer schoon is..."
Arme Peeters. Hoe zielig! Elke roos heeft doornen.
fcal is offline  
Oud 25 februari 2013, 05:27   #53
Hugh Mannity
Burger

Hugh Mannity's schermafbeelding

Standaard

Ik vind Peeters een aangename en bekwame politicus. Om echter een strijd tussen hem en BDW weer te geven, is volstrekt onnodig en ongepast. We stevenen hier niet toe op de presidentsverkiezingen in de VS. In 2014 beslist het volk. Peeters moet zijn eigen verhaal vertellen, zijn eigen bekwaamheid tonen en de menigte overtuigen. Als deze politicus ook al begint met het NVA-bashen, is voor mij het minieme vertrouwen in de traditionele partijen volledig verdwenen.
Hugh Mannity is offline  
Oud 25 februari 2013, 07:07   #54
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hij zegt anders duidelijk dat HIJ BDW kan verslagen, hij zegt nergens dat de CD&V de N-VA kan verslagen.
Jantje is offline  
Oud 25 februari 2013, 07:08   #55
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

KP zou maar al te graag een één tweetje doen met BDW. Kwestie van al de anderen van het veld te spelen.
Scherven A. Mok is offline  
Oud 25 februari 2013, 07:22   #56
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Meestal reageer ik niet op als vragen. Maar omdat er veel aan luchtknipperij gedaan word door pers en TV. Toch deze bedenking.

Peeters wordt gewaardeerd door de mensen omdat hij vanuit de Vlaamse regering (CD&V+NVA+sp.a) toestemming krijgt: om steeds de rede van iets duidelijk te maken. En duidelijk omschrijft en uitlegt wat gedaan werd.

Dit in tegenstelling van tientallen jaren CD&V “hou ze dom” onduidelijke en veelal niet kloppende informatie van uit de federale. Van waaruit de C&V blijkbaar tot niets meer instaat is dan bagger over de NVA verspreiden. Daarom wil CD&V Peeters als geloofwaardige spotten voor de federale.

Vraag is wil hij dat zelf wel? Daar de meeste federale CD&V’s ook ACW’s blijken te zijn met de Dexia ACW diefstal toestand.

Handen wassend in onschuld. Meer dan waarschijnlijk zal de CD&V pleiten dat dat allemaal zaken zijn uit het Dexia verleden. Er nu een maagdelijk Belfius is. Terwijl bij fraude en co toch jaren herziening van belastingen geëist kan worden.

Als NVA en BDW duidelijke taal blijven spreken. Zal de CD&V clan het niet halen door te laat hun zondekes te gaan biechten. De mensen hebben het al te lang gepikt. Wie gelooft hen nog?

Ik meen te begrijpen dat er zowel federale als gewest en Europese verkiezingen zijn in 2014. Pionnetjes schuiven tussen de verschillende verkiezingsuitslag. Daar zit het gevaar van ondemocratische toestanden.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline  
Oud 25 februari 2013, 08:58   #57
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama Bekijk bericht
2010 : VB (12,3 %) + N-VA (31,7 %) + LDD (3,2 %) = 47,2 % (Senaat NL)

De recentste peiling van LLB ligt geheel in de zelfde lijn als de resultaten van 2010, aangezien N-VA en VB samen opnieuw een totaal van 47 �* 48 % binnenrijven.
Je moet een beetje oppassen met die vergelijkingen want de N-VA kiest voor confederalisme, waar de VU voor een zuivere splitsing stond.

Het V-Blok van 47-48% is een realiteit, maar op het vlak van de vlaamsgezindheid is die minder radicaal dan VB+VU vroeger.

Ik denk dat we dit met een andere bril moeten bekijken. De groeiende populariteit van de N-VA is niet te wijten aan mensen die vinden dat Vlaanderen zich van België moet losscheuren om een Vlaamse natie te vormen. De gloriedagen van het VB waren ook niet te wijten aan een groter aantal Vlaamsgezinden.

Mijn stelling is dat het percentage nationalistische / separatistische Vlamingen min of meer stabiel blijft : 10, 15% van de kiezers meer niet. Er is iets aan de hand in Vlaanderen maar het heeft niets te maken met nationalisme of Vlaamsgezindheid.

We worden gecronfronteerd met een protestbeweging tegen de status quo, de taboe's en dogma's van de traditionele politici. Voorbeeld : "immigratie is altijd goed en we gaan daar nooit iets aan doen, ook al zou de bevolking dat willen" of "er is geen probleem met de criminaliteit".

Dat protest groeit aan en als Wallonië op de rem blijft staan dan zal het idd tot een splitsing leiden, maar de beweging zelf is niet separatistisch. Eigenlijk zegt de Vlaming "ik wil verandering".
Kaal is offline  
Oud 25 februari 2013, 09:09   #58
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ACW is cd&v en cd&v is acw, iemand die lid is van het acw zal iet stemmen op nva.
nu niet en 2 weken geleden niet.
Geloof je dit zelf eigenlijk?
Vito is offline  
Oud 25 februari 2013, 09:13   #59
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Geloof je dit zelf eigenlijk?
Och, hij droomt maar rustig verder.

Mijn ouders zijn bij het ACW, en bevriend met een ander koppel daar. Mijn ouders stemden altijd al SPa of oVLD, nu kiezen ze voor de N-VA. Nooit CD&V.
Dat ander koppel stemde al heel hun leven CD&V, rabiate katholieken, en nu stemmen ze ook N-VA.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 25 februari 2013 om 09:14.
Travis66 is offline  
Oud 25 februari 2013, 09:19   #60
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama Bekijk bericht
Tel daar in 2014 een lekker gepolariseerde campagne bij op, met het resultaat van de V-partijen als verkiezingsinzet, en die 2 extra procentjes om de magische 50% grens te halen zijn binnen.

Niet dat het per se nodig is.
Au contraire. Het volstaat niet om een nationalistische meerderheid te hebben om de onafhankelijkheid uit te roepen. Empirisch vast te stellen in Schotland, Catalonië, Quebec, Baskenland,...
Vito is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be