Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 januari 2014, 12:46   #41
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Leuk en aardig, katten hebben alleen niets met de natuur te maken..
Waarom niet, omdat er een heel deel via selectie aardiger zijn geworden?

Wolven hebben dus ook niks met de natuur te maken, want de wolven die nog eoverschieten zijn afstammelingen van degenen die erachter kwamen dat de mens nniet zo'n leuk hapje was?
Oud 31 januari 2014, 12:47   #42
crapuuleersteklas
Vreemdeling

Standaard

Vroeger zette ik vallen. Daarna begon ik er op te schieten. Maar dat viel allemaal te hard op. Op een moment moest ik bijna mijn gebuur van de'n hof schieten. Dus nu bol gehakt met wat vergif in en ze komen geen tweede keer. En mijn geburen komen ook niet meer. Die gaan zelfs binnen als ik in mijn tuin kom. Eindelijk rust en privacy.
crapuuleersteklas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2014, 12:52   #43
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

U bent dus strafbaar mijnheer Crapuul.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2014, 12:55   #44
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door crapuuleersteklas Bekijk bericht
Vroeger zette ik vallen. Daarna begon ik er op te schieten. Maar dat viel allemaal te hard op. Op een moment moest ik bijna mijn gebuur van de'n hof schieten. Dus nu bol gehakt met wat vergif in en ze komen geen tweede keer. En mijn geburen komen ook niet meer. Die gaan zelfs binnen als ik in mijn tuin kom. Eindelijk rust en privacy.
'k zal de put groot genoeg maken, kan je Demper wat gezelschap houden...
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2014, 13:39   #45
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zoek de wettelijke bepalingen mbt de kat even op.
De volgende drogreden
eerst de schijtende duif (dus mag mijn kat het ook) en nu de wet. eigendomswet verbiedt je om eigendom van anderen te beschadigen.
welke drogredenen komen er nog zodat je de problemen, veroorzaakt door je kat, niet hoeft op te lossen en je verder je kop in het zand zult steken?

ben jij een dierenliefhebber dan zorg je voor je kat
er voor zorgen betekent ook er voor zorgen dat niemand het als ongedierte beschouwt.

maar ja, katteneigenaars schuiven de verantwoordelijkheid maar al te graag af met hun drogredenen.

circe
ik denk niet dat crapuul strafbaar is
ik leg bvb ook gif tegen muizen

Laatst gewijzigd door 1207 : 31 januari 2014 om 13:42.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2014, 14:04   #46
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
De volgende drogreden
eerst de schijtende duif (dus mag mijn kat het ook) en nu de wet. eigendomswet verbiedt je om eigendom van anderen te beschadigen.
welke drogredenen komen er nog zodat je de problemen, veroorzaakt door je kat, niet hoeft op te lossen en je verder je kop in het zand zult steken?

ben jij een dierenliefhebber dan zorg je voor je kat
er voor zorgen betekent ook er voor zorgen dat niemand het als ongedierte beschouwt.

maar ja, katteneigenaars schuiven de verantwoordelijkheid maar al te graag af met hun drogredenen.

circe
ik denk niet dat crapuul strafbaar is
ik leg bvb ook gif tegen muizen
Als je het nu nog niet wil of kan begrijpen :

In tegenstelling tot een hond wordt een kat niet als "eigendom" van mensen beschouwd en hebben ze de wettelijke bescherming om hun terrein te kunnen verlaten. Ga bij de wetgevende macht uw ongenoegen uiten, tot nader order is de huidige wetgeving van toepassing en dien je je er ook aan te houden.
Oud 31 januari 2014, 14:08   #47
crapuuleersteklas
Vreemdeling

Standaard

Ik heb de wettelijke goedkeuring om mijn tuinhuis van ongedierte te vrijwaren. Straffer nog een rattenvanger van de gemeente komt zelf gif leggen. En wie ben ik om daarna dat gif in gehakt te rollen. Dode kat = pech. Maar ik ben wel zo eerlijk om ze dan mooi aan de achterdeur van de geburen te gaan leggen.
Oud 31 januari 2014, 14:09   #48
crapuuleersteklas
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
U bent dus strafbaar mijnheer Crapuul.
Kom op mijn bloot gat slaan.
Oud 31 januari 2014, 14:26   #49
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als je het nu nog niet wil of kan begrijpen :
In tegenstelling tot een hond wordt een kat niet als "eigendom" van mensen beschouwd en hebben ze de wettelijke bescherming om hun terrein te kunnen verlaten. Ga bij de wetgevende macht uw ongenoegen uiten, tot nader order is de huidige wetgeving van toepassing en dien je je er ook aan te houden.
als een kat geen eigendom is dan is de kat niet van jou, = enkeltje asiel
terrein verlaten is niet schade bij buren aanrichten. is dat zo moeilijk te begrijpen?
Oud 31 januari 2014, 14:34   #50
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Waar is de data of de paper, waar is de bron? Tot zover is dit niveau wetenschap uit de Flair.

Nu, ik zou me ook schamen om dat soort uitspraken te doen op basis van frenologie en naar een journal te stappen, tenzij het de 18de eeuw was ofzo natuurlijk.

Alsook, wtf is het verband tussen sociaal zijn en intiligentie? Mieren zijn volgens mij socialer dan honden.
http://www.nu.nl/wetenschap/2385696/...an-katten.html

http://www.huffingtonpost.com/2010/1..._n_790727.html

Hoeveel bronnen wil je precies hebben?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2014, 14:35   #51
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom niet, omdat er een heel deel via selectie aardiger zijn geworden?

Wolven hebben dus ook niks met de natuur te maken, want de wolven die nog eoverschieten zijn afstammelingen van degenen die erachter kwamen dat de mens nniet zo'n leuk hapje was?
Katten zijn huisdieren, zoals ik al zei.

Zo lastig is dat toch niet?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2014, 15:23   #52
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij lijkt het groot aantal verzuurde mensen, die denken dat de gehele natuur naar hun pijpen moet dansen, eerder een probleem dan het grote aantal dieren (idem verhaal everzwijnen en vossen trouwens).
Jij hebt gewoon totaal geen idee wat voor overlast je van zwerfkatten kan hebben, zeker als het er veel zijn. Een van die beesten slaagde er zelfs in om mijn neefje te krabben.

Maar als we "de natuur zijn gang moeten laten gaan", voor mij geen probleem hoor. Als een van uw dierbare familieleden ligt te kronkelen op de grond en er komt schuim uit zijn of haar mond, moet je ook niet naar 112 bellen, want dat is gewoon "de natuur".

Citaat:
Jij bent dan weer een heel andere categorie. Jij bent één van dat soort mensen waarvan men later in de krant gaat zeggen, in berichtgeving over een of ander drama 'Psychiaters zeggen: er waren reeds tekenen'.
Wij ziten al jaren met het probleem en de stad wil er niets aan doen. Er zit niets anders op dan zelf in te grijpen. En ik ben niet de enige, blijkbaar verdwijnen er ook katten van de eigenaars in de buurt. Er is dus nog iemand bezig zoals mij. Dat zou je een indruk moeten geven van hoe groot het probleem kan zijn. Als je denkt dat ik dat met plezier doe, ben je fout. Het zijn meestal de jonge katjes die in de val kruipen, omdat ze naïef zijn. En dan is er geen weg meer terug.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2014, 15:29   #53
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stoere vent hoor jij, heel stoer. Probeer het eens zonder vangkooi om al wat met gelijkere wapens ten strijde te trekken.
Nu, als je de mijne vangt en verzuipt en ik kom het zwart op wit te weten dat jij het bent, zal het wel uw laatste geweest zijn. Dan leg ik u met genoegen, eveneens met nog trillende pootjes, een 1.5 meter diep, knusjes naast het kattenlijkje, in de tuin.

Zieke smeerlap.
Ik hoor het u allemaal graag vertellen. In het asiel is er simpelweg geen plaats meer voor nieuwe katten. De katten krijgen dus een spuitje. Dat is de reden waarom GAIA deze actie voert. Ik los het probleem zelf op, en het kost geen geld van de gemeenschap.

Maar als ik dat doe, ben ik een "zieke smeerlap". Als die katten in het asiel een spuitje krijgen, geeft niemand er een ruk om. Hypocrisie noemen ze dat. Laat uw kat steriliseren en geef geen eten aan zwerfkatten. Maar de mensen willen niet luisteren, en dan moeten we drastisch ingrijpen.
Oud 31 januari 2014, 15:33   #54
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
maar jij bent blijkbaar een typische kattenhouder, daarmee valt niet te klappen
Raak.

Je kan met die idioten inderdaad geen deftig gesprek voeren. Ze hebben een plaat voor hun kop.
Oud 31 januari 2014, 15:44   #55
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ik hoor het u allemaal graag vertellen. In het asiel is er simpelweg geen plaats meer voor nieuwe katten. De katten krijgen dus een spuitje. Dat is de reden waarom GAIA deze actie voert. Ik los het probleem zelf op, en het kost geen geld van de gemeenschap.

Maar als ik dat doe, ben ik een "zieke smeerlap". Als die katten in het asiel een spuitje krijgen, geeft niemand er een ruk om. Hypocrisie noemen ze dat. Laat uw kat steriliseren en geef geen eten aan zwerfkatten. Maar de mensen willen niet luisteren, en dan moeten we drastisch ingrijpen.
het dochtertje van de buren zal u bedanken als je haar kat hebt verdronken....
De onze zijn gesteriliseerd, wat niet wegneemt dat ook een zwerfkat moet eten. Pak diegenen aan die ze in 't veld dumpen.
Oud 31 januari 2014, 15:44   #56
crapuuleersteklas
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Stoere vent hoor jij, heel stoer. Probeer het eens zonder vangkooi om al wat met gelijkere wapens ten strijde te trekken.
Nu, als je de mijne vangt en verzuipt en ik kom het zwart op wit te weten dat jij het bent, zal het wel uw laatste geweest zijn. Dan leg ik u met genoegen, eveneens met nog trillende pootjes, een 1.5 meter diep, knusjes naast het kattenlijkje, in de tuin.

Zieke smeerlap.
Blub blub blub. Dat vind ik nu ook schandalig. Vergif is sneller en minder pijnlijk (denk ik toch). Oeps was dat nu een dure kat met stamboom die achter het tuinhuis lag? Even het bandje uitdoen en een wandeling in de bossen maken om een kattenlijk te gaan lozen. Tot straks jongens.
Oud 31 januari 2014, 15:54   #57
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Draad past beter in K&K.
Oud 31 januari 2014, 15:57   #58
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
het dochtertje van de buren zal u bedanken als je haar kat hebt verdronken.....
Het dochtertje moet boos zijn op haar ouders. deze waren nalatig en hebben het laten ontsporen
hadden de ouders hun verantwoordelijkheid opgenomen was het zover niet gekomen.
jammer genoeg zullen die ouders vd soort geweest zijn die verwijzen naar duiven, de wet, een kat is jager en andere drogredenen om niets te moeten doen (buiten kwaad zijn op die buur)
Oud 31 januari 2014, 15:59   #59
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het dochtertje van de buren zal u bedanken als je haar kat hebt verdronken....
Ik heb het wel over zwerfkatten.

Citaat:
De onze zijn gesteriliseerd, wat niet wegneemt dat ook een zwerfkat moet eten. Pak diegenen aan die ze in 't veld dumpen.
De mensen die katten dumpen kan je niet aanpakken.

Dat is ook weer zo een redenering van iemand met een plaat voor zijn kop. "Zwerfkatten moeten ook eten." Doe gerust, maar ik doe ook verder.

Ik vind het een onmenselijk bestaan als zwerfkat. Verstoten door je baasje. Zwervend door de stad. Door iedereen verstoten. Euthanasie is dan wel op zijn plaats.
Oud 31 januari 2014, 16:01   #60
crapuuleersteklas
Vreemdeling

Standaard

Zoals de daklozen dan? Weer twee problemen opgelost. Geen extra bedden meer nodig en een pak geld uitgespaard. Go Maggy go.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be