Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2004, 16:32   #41
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jusbou
de vlaams nationalisten tonen zich weer eens van hun beste kant
Holala! pesies lange tenen! Exucez moi, monsieur le comte!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2004, 15:50   #42
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Overigens, moeilijk hé, een nieuwe organisatie op poten zetten. Wij kregen met de Jonge Belgen op de eerste dag 20 man bijeen, jullie 9, maar over jullie gaan ze niet zeuren...
Correctie, je zegt dat je er 20 bijeen kreeg. Intussen weten we al wel dat cijfers van de BUB met een zak zout genomen moeten worden.
Oud 12 september 2004, 17:20   #43
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xanthippe
Hoewel ik het eigenlijk ronduit belachelijk vind om een discussie te gaan voeren over 20 versus 9 aanwezigen - wat is in hemelsnaam de statistische significantie van het verschil tussen 20/10 000 000 Belgen en 9/6 000 000 Vlamingen ?! - zal ik toch maar eens mijn goed hart laten zien en Patriot! een antwoord bezorgen.

De bijeenkomst waarover sprake, was geen open activiteit van Jonge Vlamingen zoals jullie startdag, maar een werkvergadering van onze kern, waarop onze basistekst, die handelt over de structuur en werking van Jonge Vlamingen, werd besproken en gestemd. Op deze vergadering waren dan ook enkel de kernleden aanwezig - min of meer dezelfde mensen die nu het bestuur uitmaken.
Ons actief ledenaantal was toen reeds hoger dan 20 en is ondertussen nog sterk gegroeid.

Overigens is dit geen strijd in het aantal leden, maar een strijd om onze doelen verwezenlijkt te zien. We zullen wel zien wie daar op termijn zal in slagen en wie niet.

De voorbije maanden heeft Jonge Belgen trouwens niets meer van zich laten horen. Is jullie spectaculaire startdag met 20 geïnteresseerden, uitgelopen op een sisser?
Kalm, meisje, zo erg is 't allemaal niet Ik wil gewoon aantonen dat het moeilijk is om nog mensen bijeen te krijgen voor gelijk welk doel... + het feit dat iedereen het bijzonder grappig vond dat 'slechts' 20 man gekomen was... als wij een persbericht zouden uitgeven met de mededeling dat we met 9 op een vergadering waren, zouden ze ons uitlachen, maar jullie krijgen alle krediet. Twee maten, twee gewichten? Ongetwijfeld.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2004, 23:32   #44
Xanthippe
Schepen

Xanthippe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kalm, meisje, zo erg is 't allemaal niet Ik wil gewoon aantonen dat het moeilijk is om nog mensen bijeen te krijgen voor gelijk welk doel... + het feit dat iedereen het bijzonder grappig vond dat 'slechts' 20 man gekomen was... als wij een persbericht zouden uitgeven met de mededeling dat we met 9 op een vergadering waren, zouden ze ons uitlachen, maar jullie krijgen alle krediet. Twee maten, twee gewichten? Ongetwijfeld.
Natuurlijk niet. Je kan beide gewoon niet met elkaar vergelijken. De bijeenkomst waarover sprake in de inleiding van onze persmededeling, was geen open activiteit met de bedoeling nationaal leden bijeen te brengen en/of te werven, maar een gesloten werkvergadering met de groep mensen die van plan waren Jonge Vlamingen op te richten.

Laatst gewijzigd door Xanthippe : 12 september 2004 om 23:34.
Xanthippe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 10:05   #45
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet. Je kan beide gewoon niet met elkaar vergelijken. De bijeenkomst waarover sprake in de inleiding van onze persmededeling, was geen open activiteit met de bedoeling nationaal leden bijeen te brengen en/of te werven, maar een gesloten werkvergadering met de groep mensen die van plan waren Jonge Vlamingen op te richten.
Zo zit dat. Organiseer een open trefdag voor vlaamsgezinde jongeren ergens in een café of zoiets en er zal wel een pak meer volk komen, denk ik.
Oud 13 september 2004, 10:36   #46
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Kristof Miele's schermafbeelding

Standaard

Kristof Miele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 10:54   #47
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Oud 13 september 2004, 10:55   #48
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Iedereen spreekt natuurlijk de taal die hij of zij wil. Een ongeschreven beleefdheidsregel zegt echter dat je je AANPAST aan de taal van het forum. Een in het Frans geposte zinnenreeks komt op een Nederlandstalige site agressief en hautain over. Niet dat ik er ook maar één seconde aan twijfel dat dat uw bedoeling was...
Oud 13 september 2004, 10:55   #49
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Die opmerking was aan de Everytime gericht.
Oud 13 september 2004, 12:47   #50
kempenaar
Provinciaal Statenlid

kempenaar's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar kempenaar
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Zo zit dat. Organiseer een open trefdag voor vlaamsgezinde jongeren ergens in een café of zoiets en er zal wel een pak meer volk komen, denk ik.
Mischien moeten we dat eens een keer doen?

kempenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 15:46   #51
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Bovendien heb ik nooit een foto gezien van die "bijeenkomst" waarop twintig man aanwezig geweest zou zijn. Onze negen zijn de meerderheid leden van dit forum , dus dat kunnen we aantonen. U moet er daarbovenop ook rekening mee houden dat afgezien van de leden die om de gewone redenen (vervoer, familiebezoek, andere activiteiten) verstek moesten geven, er ook enkele van onze leden op vakantie waren, vermits de startdag op 17 juli viel.
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 19:06   #52
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ik ben vooral benieuwd wanneer de rakkers van de Jonge belgen iets van zich gaan laten horen. Of waren dat die gastjes van 16 die met een belziekse vlag op 11 juli in Broekzele zowat iedereen tegen zich in het harnas joegen?
Oud 14 september 2004, 18:15   #53
kempenaar
Provinciaal Statenlid

kempenaar's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar kempenaar
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Miele
Ik ben vooral benieuwd wanneer de rakkers van de Jonge belgen iets van zich gaan laten horen. Of waren dat die gastjes van 16 die met een belziekse vlag op 11 juli in Broekzele zowat iedereen tegen zich in het harnas joegen?
In tegenstelling tot Jonge Belgen groeit Jonge Vlamingen nog dagelijks!

kempenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2004, 19:53   #54
jusbou
Lokaal Raadslid

jusbou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kempenaar
och, serieuze en constructieve ideeën slaan nu eenmaal minder aan bij 16-jarigen dan anarchie en de wil om alles kapot te slaan.

en mocht uw bewering juist zijn (wat ik ten zeerste betwijfel) komt het weeral eens uit dat men al te vaak de gemakkelijke uitweg kiest i p v de problemen eens met verantwoording en constructiviteit aan te pakken.
Wat heeft het Vlaams Blok te maken met extreem-rechts? Ik zie geen verband hoor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Het wordt tijd om de kanker in de maatschappij te verwijderen van het gezonde gedeelte. De allochtonen horen hier niet thuis tussen eigen Volk! Dankzij hun is er voor de Vlaming niet genoeg Lebensraum meer.
[/font]
jusbou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2004, 20:01   #55
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kempenaar
En waaruit zou dat dan blijken?!
De Belgische Beweging groeit dagelijks, en vooral bij jongeren. Jullie structuur neemt gewoon mensen op die toch al tot de Vlaamse Beweging te rekenen waren.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2004, 20:03   #56
FT
Provinciaal Statenlid

FT's schermafbeelding

Standaard

Nobel doel dat jullie organisatie heeft. Maar wat draagt jullie aanwezigheid met de leeuwenvlag toe aan jullie doelstelling?
Oud 14 september 2004, 20:23   #57
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
och, serieuze en constructieve ideeën slaan nu eenmaal minder aan bij 16-jarigen dan anarchie en de wil om alles kapot te slaan.
Ik wist niet dat ik een anarchist was.

Laatst gewijzigd door Groot Bakkes : 14 september 2004 om 20:23.
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2004, 20:35   #58
Xanthippe
Schepen

Standaard

Citaat:

en mocht uw bewering juist zijn (wat ik ten zeerste betwijfel) komt het weeral eens uit dat men al te vaak de gemakkelijke uitweg kiest i p v de problemen eens met verantwoording en constructiviteit aan te pakken.
wat is dat nu weer voor kromme redenering. Als wij België willen opheffen, dan is dat niet omwille van het plezier om alles kapot te slaan; onze uiteindelijke bedoeling is om iets helemaal nieuws op te bouwen.
Vlaams-nationalisme en separatisme = constructief, inventief, creatief.
En als dat jongeren aantrekt, is dat omdat jongeren nog niet zitten vastgeroest in verouderde denkpatronen en gedateerde structuren, maar nog de wil, de durf en het enthousiasme hebben om een kromme stelling tot de grond af te breken en opnieuw op te bouwen, in plaats van ze aan alle kanten te gaan stutten met allerlei onzinnige ad hoc-oplossingen.
Oud 14 september 2004, 20:45   #59
Xanthippe
Schepen

Standaard

Citaat:
En waaruit zou dat dan blijken?!
De Belgische Beweging groeit dagelijks, en vooral bij jongeren. Jullie structuur neemt gewoon mensen op die toch al tot de Vlaamse Beweging te rekenen waren.
allez vooruit, de discussie over de aantallen heeft niet gepakt, nu proberen we dus maar te leuteren over de achtergrond van de leden.

Jij beweert dat onze leden al tot de Vlaamse Beweging te rekenen waren, ik zeg dat we sinds de formele start veel jongeren aantrekken van buiten de traditionele Vlaamse Beweging. En zo kunnen we het welles-nietes-spelletje nog bladzijden lang rekken.

Wat doet het ertoe waar onze leden vandaan komen? Het enige wat telt, is wie zijn doelstellingen zal verwezenlijkt zien. En ik geef iedereen op een blaadje dat dat niet de BUB of Jonge Belgen zal zijn, en dan mogen jullie leden voor mijn part van Mars komen.

Laatst gewijzigd door Xanthippe : 14 september 2004 om 21:54.
Oud 14 september 2004, 20:55   #60
jusbou
Lokaal Raadslid

jusbou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaams-nationalisme en separatisme = constructief, inventief, creatief.
u mag die leugenmolen van u wel stilleggen, u schets een beeld van de vlaamse onafhankelijkheid alsof het een aflevering is van 7th heaven. zou het niet beter zijn uw hoofd uit de wolken te halen en inzien dat de huidige problemen juist veroorzaakt zijn door flaminganten en dus bijgevolg niet kunnen worden opgelost met hetzelfde gedachtengoed.
Wat heeft het Vlaams Blok te maken met extreem-rechts? Ik zie geen verband hoor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Het wordt tijd om de kanker in de maatschappij te verwijderen van het gezonde gedeelte. De allochtonen horen hier niet thuis tussen eigen Volk! Dankzij hun is er voor de Vlaming niet genoeg Lebensraum meer.
[/font]
jusbou is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be