Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2014, 14:57   #41
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Gaat niet veel opleveren denk ik. 't Is over dag dat de meeste mensen veel stroom gebruiken denk ik hoewel de zonnepaneeltjes natuurlijk wel overdag leveren en niet 's nachts .
Het gaat over de 'kookpiek' de 'wateropwarmpiek' en de 'wasmachine' piek, savonds als we thuiskomen zetten we gewoon alles in gang....

Je kunt hem voorkomen door massaal op gas over te schakelen, massaal schiftloading te doen van de warmteboilers, wasmachines, afwasmachines,
In feite zou het simpel op te lossen zijn door een toestel die switchts op 'nachttarief ertussen te plaatsen. Dan zou al even massaal gans die groep verbruikers kunnen uitgeschakeld worden.

Stel dat je 1miljoen mensen hun kookplaat voor half uurtje blokkeert is er in feite geen kookpiek en kan alles blijven functioneren.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2014, 15:05   #42
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Een betere oplossing is dat bedrijven, zeker diegenen die veel stroom verbruiken, zich echt gaan richten op de daglichtperiode tijdens de wintermaanden. Dus werkdagen van 8u30 tot 16u30, desnoods moeten ze de middagpauzes/koffiepauzes maar inkorten.
De grote stroomverbruikers zitten in de industrie,die draaien meestal 24/24.Laat de ambtenaren gewoon 2x12 uren werken in het weekend,en door de week in een nachtploeg,dat zal ook al wat schelen in elektriciteitspiek.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2014, 15:13   #43
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Gaat niet veel opleveren denk ik. 't Is over dag dat de meeste mensen veel stroom gebruiken denk ik hoewel de zonnepaneeltjes natuurlijk wel overdag leveren en niet 's nachts .
Mijn paneeltjes leveren alvast niet veel meer op tussen half November en half Februari.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2014, 15:15   #44
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ale ik ga 600Watt verlichting vervangen door 150Watt...als dat niet zal helpen ? Nog 1 miljoen belgen die hetzelfde doen en ze sparen 450MegaWatt. Nog juist iedereen zijn boiler met een timer installeren zodat die niet begint aan te slaan tussen 17:u en 21:u Als 1miljoen belgen dat doen is dat nog eens 1000Megawatt minder. Iedereen mag geen frietjes koken gedurende die periode, dat scheelt ook 1000Megawatt. En alle oude elektrische kookplaten gaan we vervangen door gaskookplaten, en dat moet ook 1000Megawatt schelen. Komaan jongens dictatoriale oplossingen hebben we nodig, gedaan met de vrijheid, en een leger ambtenaren die zoeken naar die ene schuldige die zorgt voor de blackout.
Frietjes worden niet gekookt. Die worden gebakken...
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be