![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
De ene grote onzin willen vervangen door nog grotere onzin maakt het er allemaal niet ‘geloof’waardiger om. Typisch dat het ouwe boek meteen een financiële waarde krijgt geschat op ca. 22,5 miljoen dollar. Dat is het enige wat ik ervan onthoud: om de poen is het te doen = religie samengevat in een notendop. Onbegrijpelijk dat mensen in dat soort volksbedrog blijven trappen.
Ik herhaal: er is geen god, dat is lulkoek, sprookjes voor volwassenen. Er is geen hemel en geen hel, geen goed en geen kwaad, alleen veel reglementen, geboden en verboden die door mensen werden bedacht. We zijn allemaal sterrenstof, een brok gist (Jack London) en straks – eenmaal we zijn uitgegist, we allemaal de pijp uit zijn en op de composthoop liggen, krijgt niemand van ons ergens of ooit nog een vervolg. Dan valt definitief het doek over ons futiele bestaan. Tenzij je Einstein, Mickey Mouse of Sinterklaas heet, dan wordt je onsterfelijk Mijn advies: pak het ervan nu je nog kan, want je krijgt maar één kans om het goed te doen en ervan te genieten. Tenzij je kiest voor eeuwige kommer en kwel door religie toe te laten in te dringen in je huis en je hart. Maar dan heb je’t ook zelf gezocht en moet je achteraf niet komen klagen als ‘god je in de steek heeft gelaten’, dekselse stomkoppen!
|
|
|
#42 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Kort en bondig!
|
|
|
|
#44 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Het zou goed kunnen dat wat in de bijbel staat niet klopt, waarheid is namelijk een illusie waar we ons aan vastklampen. De vraag is of het iets uitmaakt. Vandaar zalig de armen van geest want zij pretenderen niet dat ze zouden weten.
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik heb geen enkel probleem met al die religieuze boeken, Bijbel, Koran enz. zolang ze maar NIET door bepaalde fanatici worden gebruikt als handleiding om andersdenkenden te vervolgen en over de kling te jagen. Ieder het zijne en ik het mijne.
|
|
|
#46 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De mens heeft een verklaring nodig voor alles en nog wat. Zelfs Einstein zal binnen enkele eeuwen nog slechts een voetnoot zijn in de wetenschappelijke geschiedenis. Net als zijn vele voorgangers die vaak even grote en zelfs grotere bijdragen hebben geleverd aan onze huidige wetenschappelijke kennis. Maar hiermee wijken we ver af van de openingspost. Citaat:
In de 5de eeuw heeft men de toenmalige bijbel uitgezuiverd en er nog enkel laten instaan wat men toen geschikt vond en verbannen wat niet paste in de toenmalige ideologie. Al wat toen niet aanvaard is geweest, word nog steeds beschouwd als een aanval op het Christelijke geloof en afgedaan als onzin. Zo werd ook het evangelie van Maria Magdalena uit de huidige Bijbel verwijderd. Citaat:
Dit schijnt de stelling dat de Bijbel niet klopt te bevestigen. Er duiken trouwens regelmatig bewijzen op dat de Bijbelteksten net kloppen, maar ze verdwijnen steeds op één of andere manier. |
|||
|
|
|
|
|
#47 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
#48 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
En van de ontstaansgeschiedenis van het Christendom is het bij jou ook al pover gesteld : Citaat:
Deze 'ketterse sekten ' werden verbannen tot buiten de grenzen van het toen Romeinse Rijk, waaruit later de Islam is ontstaan. En deze kennis haal ik niet uit een krant. Laatst gewijzigd door Aton : 19 december 2014 om 09:44. |
||
|
|
|
|
|
#49 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Einstein is een wetenschapper uit ons wetenschappelijk tijdperk en word daarom zo geprezen binnen onze maatschappij. Zonder de kennis, onderzoeken, vaststellingen en theorieën van zijn voorgangers, zou hij zelfs niet eens in de kantlijnen voorkomen. Citaat:
De opdracht die Keizer Constantijn gaf aan het concilie was het N.T. samenstellen en de basisregels bepalen voor het christendom. Daarna hebben er nog verschillende zuiveringen en aanpassingen van de teksten plaats gehad. De Gnostische leer hadden trouwens niets te maken met het geloof dat Constantijn aanvaarde en tot het zijne maakte, noch met de Islam. En nee, het Evangelie van Maria Magdalena heeft NOOIT het N.T. gehaald. Het is vermoedelijk ook nooit bekeken door de samenstellers van het N.T. die leefde in een periode dat de vrouw slechts een derderangs burger was. Dat de teksten uit de Bijbel niet stroken met de werkelijkheid is dus meer een vaststaand feit dan een veronderstelling. Zelfs de jongste tekst uit het N.T. is pas na het verdwijnen van Jezus van Nazareth geschreven en zijn net als de huidige teksten van de geschiedenis vrije eigen interpretaties van de schrijver met aanpassingen van de samenstellers en vertalers, geen weergaven van de werkelijkheid. |
||
|
|
|
|
|
#50 | ||||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eusebius_van_Caesarea Het zijn de protestanten die spreken van ' opkuisen van het N.T. ' waarbij ik verwijs naar Ireneüs van Lyon. http://nl.wikipedia.org/wiki/Irene%C3%BCs_van_Lyon Citaat:
En knipper maar verder met je ogen: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
PS: En het is niet ' Jezus van Nazareth ' maar ' Jezus de nazarener '. Als je toch zo uit bent op verdraaiingen. |
||||||
|
|
|
|
|
#51 |
|
Europees Commissaris
|
"Mogelijk is hetgeen er in de bijbel staat niet juist" stelt hier een vorige topic-deelnemer.
Doe maar hoor! Ik denk het mijne over dat woord "mogelijk". Maar ik kan er niks aan veranderen dat ik die kerklopers stomkoppen vind. Geen van hen behoort tot mijn vriendenkring. Natuurlijk mogen ze van mij ook denken dat ik een stomkop ben. En twee stomkoppen kunnen niet met elkaar zinnig overleggen. Einde verhaal dus. De pot op met dat hele zootje aanbidders. |
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|