![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Banneling
|
De bijbel word in de katholieke scholen niet meer gebruikt. Nee , ze leren de kinderen dat ze afstammen van de apen. Bij deze, moest het zijn dat er in de zoo een aap veranderd is in een mens, dat zou nogal nieuws zijn.
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De bijbel is nooit in het onderwijs gebruikt geworden, enkel het Nieuwe Testament. Een grondige en kritische studie van het Oude Testament door onze pubers is zeer aan te bevelen.
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja maar die versie van het OT was flauwekul (tenminste wat ik ervan gekregen heb).
Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 1 augustus 2015 om 22:08. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
't Staat alleen nog verkeerd in de grondwettekst Hoog tijd om artikel 6 te schrappen uit de grondwet en artikel 1 grondig aan te passen.
|
|
|
|
#48 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Uit interesse: staat het Hooglied erin? |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#50 | ||||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Een bedenksel zelf kan niet vermoorden, maar wel oproepen tot moord. Citaat:
En dan nog, het is Mao's boekje. Niet die van Stalin. Citaat:
Citaat:
Ik weet nog wel een plekje voor dat gesticht aan de oostkant van de Middellandse zee. Er staat al een gedeeltelijke muur
|
|
|
|
#51 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
50 jaar geleden trok in het dorp waar ik woonde de pastoor hard van leer tijdens zijn preken tegen een welbepaald adres waar zowel een cafe als een feestzaal aan verbonden was.... Resultaat was dat oord des duivels waar de pastoor destijds naar alludeerde niet werd bezocht door zijn parochianen,en uiteindelijk failliet ging... En raad eens wie dat verderfelijk oord kocht,jawel ,mijnheer pastoor,even met een wijwatervat erdoor en alle duivels en verderfelijkheid van de wereld was in één klap verdwenen... Laatst gewijzigd door Svennies : 2 augustus 2015 om 00:18. |
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hebben joden hier dan niet altijd godsdienstvrijheid gehad?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ja Jan. Mijn post was dan ook een aanvulling op die van jou, meer specifiek gericht op het feit dat islam veel verder van onze democratische wetten staat dan het christendom of judaisme.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Mochten er van alle soorten een koppeltje richting 't Scheld trekken en een boot opwandelen, dat zou nogal nieuws zijn - Een gigantisch beest met een staart als een denneboom - Een monster met zeven hoofden en tien horens, de voeten van een beer, de mond van een leeuw, en het lijf van een luipaard - Een monster dat 'spreekt als een draak' - Eenhoorns - Paarden met vuurspuwende leeuwenkoppen - Een vliegende leeuw - Een vliegend luipaard - Draken in de zoo... Dat zou nogal nieuws zijn. Ik denk dus dat het veilig is te stellen dat het leerplan iets beter overeenkomt met wat de kindjes in de zoo zullen aantreffen dat wat er in uw 'handleiding' staat |
|
|
|
|
|
|
#56 | |||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De leden van mijn familie die tussen de twee wereldoorlogen het Katholiscisme de rug hadden toegekeerd, wegens onverenigbaarheid van hun waarden met de hypocrisie van de Kerk, kregen in hun dorp geen brood meer van de bakker. Aangezien eten toch een belangrijk onderdeel was van hun leven zijn ze naar de stad 'moeten' vluchten, want daar kreeg iedereen brood. Die bakker deed dat ook niet omdat Jezus hem dat persoonlijk had opgedragen he. Die deed dat omdat gelovigen zichzelf wijsmaken dat ze God's werk verrichten door andersgelovigen het leven zuur te maken. |
|||
|
|
|
|
|
#57 |
|
Banneling
|
Ik ben niet katholiek maar protestants. Wat de katholieken vroeger en nu nog verkeerd doen ,
keur ik allerminst goed. Wat ik wel weet is dat in onze kerk, een gewone zaal zonder veel pracht en praal het er vrolijker aan toe gaat dan in een katholieke dienst. En iedereen is welkom. In onze samenkomsten word nog de bijbel bestudeerd en gelezen. Daar in de katholieke dienst je moet naäpen wat de priester zegt en vooral vroom en stil moet zij. Het katholieke geloof diende er vroeger voor om mensen bang te maken. Dat lukt nu in de westerse maatschappij niet meer. Dit lukt nu nog wel in de moslim landen. Wij weten dat Jezus opgestaan is uit de dood en leeft. Hij komt terug. Voor de ongelovigen, is God vanalles de schuld . Totdat ze iets meemaken in hun leven zoals zware ziekte, tegenslag. Maar dan gaan die mensen toch een kaarsje branden in een kerk of kapel. Alsof dat helpt. Er is maar één iemand die kan helpen, dat is Jezus, maar dan in geloof. Het werkt niet zo dat je een gebedje doet, het probleem lost op en dan salut en de kost. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik kan nergens in het evangelie of in de andere geschriften van het NT elementen vinden dat de liturgische diensten van de eerste christenen halve of hele kermissen waren.
|
|
|
|