![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Banneling
|
In de Knack stond die berekening niet zolang geleden. Volgens de formule die nu gehanteerd wordt nl 1 op 5 gepensineerde ambtenaren vervangen betekende dat een besparing van 5% op de uitgaven. De volledige besparing zou pas gerealiseerd zijn ergens in 2070.
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ben je maar tot je 10e naar school geweest of zo? 52+14 is al 66 Dan begin ik de eenzijdige beperktheid van je bijdragen te verstaan. Of is "effectief' niet hetzelfde als 'aan het werk'?
|
|
|
|
#44 | |
|
Banneling
|
Citaat:
In België kan je gedurende 1 jaar niet meer dan 1 loopbaanjaar opbouwen. Evenveel alsof je werkloos was (gelijkgestelde periode). |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Gouverneur
|
De ernstige situatie waarin Demonen zich bevindt, eventjes tellen: hij heeft 52 jaar gewerkt, krijgt nu 600 euro/maand tot aan zijn pensioenleeftijd, dwz dat Demonen nog niet met pensioen is, er van uitgaande dat de pensioenleeftijd voor Demonen 65 jaar is, dan wil dit zeggen dat hij voor zijn 14de is gaan werken, onafgebroken 52 jaar. Amaai seg, zo lopen er ook niet veel meer rond, of is ons Demoontje wat aan het overdrijven geslagen om toch maar de uitgestelde loners in een slecht daglicht te kunnen plaatsen.
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#48 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Inclusief mijn legerdienst heb ik bijna 14.000 arbeidsdagen opgebouwd. In België kan je gedurende 1 jaar niet meer dan 260 dagen opbouwen (zij tellen nog in de 6-dagen week). Elke werkloze bouwt jaarlijks 260 dagen op want dat zijn gelijkgestelde dagen, net als de 4 maanden verlof van onderwijzers. Op elk uur is er rsz en andere afhoudingen betaald. Ik kon nooit meer dan 20 wettelijke verlofdagen opnemen en moest dit bij 2 en soms 3 werkgevers regelen. Ik ben bestolen aan loopbaanjaren, mijn pensioen is geplafoneerd en ik ben heus niet de enige! Laatst gewijzigd door demonen : 11 augustus 2015 om 12:44. |
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik had liever mijn pensioen zelf gefinancierd. Ik heb daar geen overheid voor nodig. U wel? Hoeveel "gelijkgestelde" dagen heb jij om uw "uitgesteld" loon te KRIJGEN en wie denkt U dat dit betaalt? Laatst gewijzigd door demonen : 11 augustus 2015 om 13:33. |
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Is je vette premie trouwens niet genoeg? Wat was genoeg geweest? €100.000? €200.000? Laatst gewijzigd door Another Jack : 11 augustus 2015 om 13:33. |
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Wat je ook zegt.
|
|
|
|
#53 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De Staat die het geld voor "ons" pensioen reeds aan de bron inhoudt. Ik weet niet of je het beseft maar in dit land heb je alvast geen keuze om uit het staatsstelsel qua pensioenen te stappen. Bijdragen moet je toch betalen. U als "sociaal liberaal" zou daar op de hoogte moeten van zijn.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat een raar verhaal... |
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat belet mij niet te sparen voor mijn pensioen, maar dat belet vele anderen dat wel. Ze houden namelijk te weinig over omdat ze verplicht worden bij te dragen aan het hoge pensioen dat jij later gaat trekken. Dat u als "sociaal liberaal" geen probleem hebt met dergelijke praktijken is op zijn minst vreemd te noemen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het gevolg is dat iemand met een middelmatig inkomen, of een zeer hoog inkomen uiteindelijk hetzelfde arbeiders/bediendenpensioen zullen trekken (iets meer dan 2000€ per maand, bij volledige loopbaan). Dit is veel minder het geval bij ambtenaren, waar het maandelijkse pensioen tot boven de 6000€ kan uitstijgen. |
|
|
|
|