![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Parlementslid
|
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
De beste daad die ik hier al ooit gesteld heb? Die oen op de negeerlijst gezet
Laatst gewijzigd door rookie : 8 december 2015 om 14:31. |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
demonen, kunt gij niet lezen?
Hoe komt gij in godsnaam er op uit dat ik drie maanden verlof zou hebben? Dan kan ik ook tegen diegene die nooit in het weekend moeten werken zeggen dat ze 104 dagen verlof hebben. En hoe komt gij er in godsnaam op uit dat ik op 55 jaar in pensioen mag gaan? Dan zou ik al 2 jaar thuis zijn maar ik ben nog altijd aan het werken bij de NMBS. Ik heb jaarlijks verlof gelijk iedereen en geen drie maanden verlof, waar hoort gij die sprookjes? Ik ben juist afgekomen van zeven nachten op een rij te doen en ben nu 2 dagen thuis, de dagen van het weekend waar ik gewerkt heb, zijn die 2 dagen dan verlof dagen volgens u? Als ge niet weet waarover ge spreekt, houd dan uw grote muil. Laatst gewijzigd door Patrick M. : 8 december 2015 om 14:32. |
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Banneling
|
Citaat:
U moest eens weten wie er nog allemaal gratis met de trein mogen rijden ... (trouwens in bedrijfswagens is ook familie toe gelaten) Kijk ik begrijp u frustratie want ik heb ze ook mee gemaakt, jarenlang 6 op 7 gewerkt en overuren gedaan om dan uiteindelijk door delokalisatie op straat te staan. Ik ben helaas jonger dus ik heb niet het geluk van te mogen stoppen wanneer het begint zeer te doen. Voor mijn part privatiseren ze de boel. De reizigers draaien daar voor op. Voor een treinbestuurder kan het er alleen op verbeteren (tot alles volautomatisch is en we niet meer nodig zijn). Ik zal daar geen traan om laten in ieder geval. En waarom wij staken ? Om de regering onder druk te zetten flippende swt'ers met rust te laten |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
demonen, wat heb ge voor uwe Sinterklaas gekregen en wat krijgt ge van de paasklokken?
Want gij geloof precies nog in sprookjes. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
demonen, gij weet waar ik werk, mag ik dan weten waar dat gij werkt?
En gij stelt dus de migranten boven de autochtone Belg. Bent u zelf misschien een migrant? Ik ben Belg van autochtone afkomst. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Banneling
|
En dan ben je van 2:30 op en dan kom je thuis en ben je moe en omdat je geen vrijstaande woning kan betalen zit je in het geboor van buren. FFS Hier wordt bijna elke maand wel ergens een appartement gerenoveerd in deze strontblok van 200 appartementen. Ik wilde dat ik in de Limburg woonde, voor Ford gewerkt had en op mijn 50ste gedaan had met al die miserie.
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Banneling
|
Citaat:
U zult het minimumpensioen ontvangen. U mag geen enkel aanbod tot 60km van uw woonplaats weigeren, al is het een slecht betaalde interimopdracht van 1 dag. Uw kans op werk is minder dan 2% en U kunt elke dag geschorst worden door de vdab. U zult met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid nooit meer vast werk vinden en uw vorige levensstandaard nooit meer kunnen evenaren noch benaderen. Ik denk dat geen enkele statutair zijn ambtenarencomfortzone verlaat voor de privésector. Laatst gewijzigd door demonen : 8 december 2015 om 15:34. |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Banneling
|
Mijn ex-schoonvader was treinbestuurder. De brave mens had ook zeer zware wisselende uren en kreeg op zijn 50ste een hartaanval. Hij heeft wel een goedkoop stuk bouwgrond kunnen kopen vd NMBS langs het spoor. Het is hem gegund.
Mijn punt is dat het ambtenarenstatuut niet meer van deze tijd is en vooral onbetaalbaar en leidt tot exuberante staatsschuld, massaontslag in de privé want hun klanten wensen dat niet te financieren en zware belastingsdruk. Geef hen een werknemersstatuut en herschool de overbodige ambtenaren. Een performante betaalbare ambtenarij, wat is daar mis mee? Laatst gewijzigd door demonen : 8 december 2015 om 15:32. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
autochtone afkomst? je bent afkomstig van de Oude Belgen? ik dacht dat die uitgeroeid waren.....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Scherven A.Mok, ik ben van Limburg en niet van DE Limburg.
Gewoon Limburg. De provincie Limburg is een van de vijf provincies van het Vlaams Gewest en een van de tien provincies van België. Bron: Wikipedia. Laatst gewijzigd door Patrick M. : 8 december 2015 om 15:45. |
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#55 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Bourgeois heeft laatst nog een cadeau gegeven aan zijn mandatarissen als ik me niet vergis. Uitredingsvergoedingen voor sommige categorieën niet herkozen lokale politici. Kan ie gemakkelijk doen want de publieke opinie is zo dom om lagere pensioenen voor ambtenaren te vragen ipv hogere voor zichzelf. Zo maak je het de politici wel gemakkelijk natuurlijk. Beter is te vragen om minder en beter georganiseerde ambtenaren en vooral ook veel minder politici. |
||
|
|
|
|
|
#56 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
demonen, kun je aub antwoorden op mijn vragen?
Het is een vorm van beleefdheid om te antwoorden op vragen. |
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
'"Als ge niet weet waarover ge spreekt, houd dan uw grote muil'". getuigen ook niet van fatsoen! Begin niet om anderen van onbeleefdheid te beschuldigen als je zelf niet de elementaire beleefdheidsregels kunt respecteren hé!!!! |
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Geen foto uit dit land, maar uit Nederland. Getrol dus.
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 8 december 2015 om 19:02. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Van die grote muil heb ik bewust geschreven om een schok effect en het heeft precies resultaat.
Het zijn sprookjes wat demonen hier verteld en ik had graag geweten waar hij die sprookjes heeft gehaald. Sprookje van 3 maanden verlof per jaar, sprookje van op pensioen gaan op 55 jarige leeftijd, sprookje van dubbel pensioen, sprookje van gratis trein ticketten voor héél de familie. In welk groot sprookjesboek staat dat? In hetzelfde sprookjesboek als waarvan de foto van die spoorovergang staat? In het nederlandse sprookjesboek? Laatst gewijzigd door Patrick M. : 8 december 2015 om 19:38. |
|
|
|