Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2016, 14:18   #41
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie don't Surf Bekijk bericht
... tot het eerst cruiseschip op een losgeslagen mijn vaart ...
Een goede bijkomstigheid dus, daar zitten toch ook maar enkel profiteurs op
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2016, 15:35   #42
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik wel. Turkije bij de EU is de quasi zekerheid dat het systeem implodeert. De groei in de jaren '90 naar het oosten toe was al veel te zwaar en veel te snel. Nog geen twee jaar geleden zegde Juncker nog -terecht volgens mij- dat we minstens 5 jaar stilstand nodig hebben.

Turkije speelt hier poker. En ze weten dat ze sterk staan. Je moet maar lef hebben : de oppositie muilkorven en dan drie dagen later op een europese top doodleuk versnelde toelating vragen (= eisen).

Dat ze extra geld eisen is niet meer dan normaal. Maar europa diktaten opleggen dat ze voor elke terugname ook 1 legale migrant moeten accepteren is al een serieuze brug te ver. Dat is onaanvaardbaar.
Hun lidmaatschap afdwingen vanuit een crisis is dat helemaal.
Geinig van Turkije.

We hebben trouwens ook geen visum nodig om naar Turkije te reizen, buiten een elektronisch, maar dat geldt ook voor bv. de VS.

Maar ik zie geen chantage, hoor. Waarom zou Turkije ZOMAAR voor illegale migranten vanuit overal opvang moeten voorzien of een asielaanvraag verplichten - zeker als die daar niet eens willen blijven en hun eindbestemming Europa is?
In de plaats van Turkije zouden we hetzelfde doen, dus al te veel verontwaardiging is misplaatst of hypocriet.

Het is gewoon pure politiek die je hier in actie ziet.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 8 maart 2016 om 15:37.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2016, 15:51   #43
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Geinig van Turkije.

We hebben trouwens ook geen visum nodig om naar Turkije te reizen, buiten een elektronisch, maar dat geldt ook voor bv. de VS.

Maar ik zie geen chantage, hoor. Waarom zou Turkije ZOMAAR voor illegale migranten vanuit overal opvang moeten voorzien of een asielaanvraag verplichten - zeker als die daar niet eens willen blijven en hun eindbestemming Europa is?
In de plaats van Turkije zouden we hetzelfde doen, dus al te veel verontwaardiging is misplaatst of hypocriet.

Het is gewoon pure politiek die je hier in actie ziet.
Je gaat niet in op de essentie van de zaak : Davutoglu stelt een voorwaarde die pure destabilisatie van europa beoogt. Met name aan de terugnameverplichting een equivalent aantal legale migraties uit syrië toelaten.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2016, 16:02   #44
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je gaat niet in op de essentie van de zaak : Davutoglu stelt een voorwaarde die pure destabilisatie van europa beoogt. Met name aan de terugnameverplichting een equivalent aantal legale migraties uit syrië toelaten.
Als de Europeanen daar mee akkoord gaan, dan hoop ik (wellicht vergeefs) dat ze op zijn minst zo verstandig zullen zijn om aan die verplicht teruggenomen Syriërs slechts een tijdelijke verblijfsvergunning toe te kennen met er aan gekoppeld een door hen voor akkoord ondertekende verplichting tot terugkeer naar het land van herkomst zodra de rust daar hersteld is.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2016, 16:04   #45
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Turkije is 1 land. Europese Unie is 28 landen.

Wie wordt er hier gedestabiliseerd...?
Oud 8 maart 2016, 16:08   #46
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geinig van Turkije.

Het is gewoon pure politiek die je hier in actie ziet
Ja, t'is niet de eerste keer, dat je het opneemt voor gangsters.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2016, 16:18   #47
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Als de Europeanen daar mee akkoord gaan, dan hoop ik (wellicht vergeefs) dat ze op zijn minst zo verstandig zullen zijn om aan die verplicht teruggenomen Syriërs slechts een tijdelijke verblijfsvergunning toe te kennen met er aan gekoppeld een door hen voor akkoord ondertekende verplichting tot terugkeer naar het land van herkomst zodra de rust daar hersteld is.
Ik vraag me af waarop Michel I wacht om de verblijfsvergunning onder het vluchtelingenverdrag in de tijd te limiteren...
Dat zou al een positieve stap zijn.
Oud 8 maart 2016, 16:19   #48
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Wat de Turken nu doen stel ik gelijk met het bestelen van een lijk na een ongeval. Smerig................
Ik vraag me af , als er jaarlijks 6 miljard besteed wordt om de Europese grenzen waterdicht te houden i.p.v. het aan de Turken te geven, die vermoedelijk volgend jaar nog meer gaan vragen, of we er niet beter zouden mee zijn?
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2016, 16:21   #49
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Wat de Turken nu doen stel ik gelijk met het bestelen van een lijk na een ongeval. Smerig................
Ik vraag me af , als er jaarlijks 6 miljard besteed wordt om de Europese grenzen waterdicht te houden i.p.v. het aan de Turken te geven, die vermoedelijk volgend jaar nog meer gaan vragen, of we er niet beter zouden mee zijn?
is puur politiek gangsterisme.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 8 maart 2016 om 16:21.
Oud 8 maart 2016, 16:22   #50
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Turkije is 1 land. Europese Unie is 28 landen.

Wie wordt er hier gedestabiliseerd...?
Turkije is een buurland, die zullen geen minuut aarzelen om die mensen na het einde van het conflict te repatriëren en door de proximiteit stelt dat geen grote problemen. Jij weet even goed als ik dat diegenen die in europa raken voor het overgrote deel nooit meer weg zullen gaan en dat europese landen niet in staat zijn om honderdduizenden mensen gedwongen te repatriëren.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 8 maart 2016 om 16:23.
Oud 8 maart 2016, 16:35   #51
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hoe ga je de zee tussen Turkije en Griekenland en Tussen Noord-Afrika en Italië afsluiten?
Met gevecht schepen het leger inzetten, heel de tijd midden op zee varen geen kat meer door laten . voil�* opgelost.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2016, 16:45   #52
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Met gevecht schepen het leger inzetten, heel de tijd midden op zee varen geen kat meer door laten . voil�* opgelost.
In de Griekse wateren een goed toegeruste Nato-vloot van snelle patrouilleschepen laten circuleren. Alles wat in rubber- of andere bootjes komt aanvaren stante pede rechtsomkeer doen maken. Bovendien kunnen die schepen nog eens met drones worden toegerust om een nog betere verkenning toe te laten.

Laatst gewijzigd door quercus : 8 maart 2016 om 16:46.
Oud 8 maart 2016, 16:49   #53
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Turkije is een buurland, die zullen geen minuut aarzelen om die mensen na het einde van het conflict te repatriëren en door de proximiteit stelt dat geen grote problemen. Jij weet even goed als ik dat diegenen die in europa raken voor het overgrote deel nooit meer weg zullen gaan en dat europese landen niet in staat zijn om honderdduizenden mensen gedwongen te repatriëren.
Lol, ik weet van niets. Insinuaties zijn geen wetmatigheden. Daarbij moet Turkije niet boeten omdat Europa z'n interne huishouding niet op orde zet of krijgt ofzoiets.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 8 maart 2016 om 16:51.
Oud 8 maart 2016, 16:50   #54
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ja, t'is niet de eerste keer, dat je het opneemt voor gangsters.
Wat krijgen we nu, laster en eerroof?
Oud 8 maart 2016, 16:54   #55
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Citaat:
In de Griekse wateren een goed toegeruste Nato-vloot van snelle patrouilleschepen laten circuleren. Alles wat in rubber- of andere bootjes komt aanvaren stante pede rechtsomkeer doen maken. Bovendien kunnen die schepen nog eens met drones worden toegerust om een nog betere verkenning toe te laten.
Een kapitein die dat doet komt gegarandeerd voor het Internationaal Gerechtshof in Den Haag.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2016, 16:56   #56
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat krijgen we nu, laster en eerroof?
wat is er dan zo lasterlijk, om de Turkse regering een bende gangsters te noemen ??

Citaat:
Oud 8 maart 2016, 17:03   #57
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Allee ben blij dat er nog iemand gelijk denkt , ik dacht al dat ik zot geworden was maar toen dacht ik in mijn jeugdjaren schoten ze diegene die over de muur wilden van Oost Duitsland gewoon dood....ewel ja en nu zitten die onnozelaars te wikken & wegen voor een bootje mensenleven... wat is dat allemaal ....feitelijk
Oud 8 maart 2016, 17:06   #58
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Een kapitein die dat doet komt gegarandeerd voor het Internationaal Gerechtshof in Den Haag.
bij de volgende krijgen ze waarschijnlijk Wilders aan de macht daar aan Den Haag wie weet t' leven kan nogal verkeren...
Oud 8 maart 2016, 17:10   #59
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Bah ja wat redeneren wij nu verkeerd ? Den Haag op straf voor die kapitein ? voor met een schip de zee wat af te varen ?? wat is er verkeerd aan??
Oud 8 maart 2016, 17:13   #60
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
O.k. dan. De bemanning neemt de vluchtelingen aan boord, zet ze af in Pireus vanwaar ze stante pede per vliegtuig of per helikopter naar Turkije worden versast. En als Turkije niet akkoord gaat, dan worden enkele nagenoeg verlaten Griekse eilanden uitgepikt en worden ze daar gedropt. Met andere woorden: het systeem dat Australië toepast. Wanneer aldaar een of ander al of niet krakkemikkig vaartuig voor de kust opduikt wordt het onmiddellijk opgesleept door de Australische kustwacht naar een eiland dat voor de kust ligt. Ongevraagd komen ze bij de Australiërs er niet in.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be