Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2016, 21:06   #41
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Wat ik al een tijdje vermoedde, wordt bevestigd : Turkije is goed op weg om een islamitische republiek te worden "�* la Iran".

http://www.demorgen.be/buitenland/pr...tter-bb5c1503/

Al het goede werk van Mustafa Kemal Atatürk is voor niks geweest.

Wat mij betreft Turkije tijdig uit de NAVO gooien, want voor religieuze zotten is daar geen plaats.
De NAVO gooit Turkije NIET buiten: de NAVO heeft niets te maken met religie maar alles met strategie.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2016, 22:27   #42
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De NAVO gooit Turkije NIET buiten: de NAVO heeft niets te maken met religie maar alles met strategie.
Het is een rekensom. Rusland is machtiger dan Turkije, dus blijft de echte vijand. De NAVO doet niet moeilijk bij het kiezen van bondgenoten. Turkije zelf was jarenlang een militaire dictatuur, en ook het Griekse kolonelsregime was welkom, net als de fascistische dictators Franco en Salazar.
Sterker zelf, er zijn sterke vermoedens dat de NAVO, met gladio, een netwerk had met als betrachting een militaire dictatuur te installeren in het geval een communistische partij op democratische manier aan de macht zou komen. Vooral Italië lag in het vizier, omdat de communistische partij daar decennia veruit de grootste was. Ook verschillende terroristische aanslagen, met als bedoeling de weg vrij te maken voor een coup, zouden het werk geweest zijn van gladio.
De Turkse dictators konden steeds op hulp van de NAVO rekenen in de strijd tegen hun eigen bevolking, met bvb. de nieuwste marteltechnieken. (net als de CIA ook de Latijns-Amerikaanse militaire dictators hielp op allerlei manieren)
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2016, 22:45   #43
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Zo ja , en wat zijn de gevolgen ??
De EU heeft Turkije nodig om het vluchtelingenprobleem op te lossen, dus deze kwestie werd onder de tafel geveegd. Echter, als Erdogan lastig doet, kan het steeds opnieuw op tafel belanden.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2016, 23:37   #44
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Op zich akkoord, maar we zouden naif zijn te denken dat de NATO iets met Bv democratie te maken heeft. Voor de Nato mag zelfs heel Europa islamitisch zijn.

Zoveel beter zouden we afzijn met een eigen Europees defensie systeem. Buiteneuropese krachten zouden niets van doen moeten hebben met onze defensie. Die militaire onafhankelijkheid is er voor de VS, voor Brazilië, Indië, Rusland, China.... Maar niet voor Europa of Japan. Die moeten vreemde mogendheden op hun grondgebied dulden. Ter bescherming zogezegd. Alsof ze daar niet zelfs beter toe in staat zouden zijn zonder die vreemde legers.
Het gaat me zelf niet eens over democratie. Daar dient de NAVO niet voor.

Het gaat me om de dubbelzinnige rol die Turkije speelt in het conflict in Syrië en Irak, en in het bijzonder hoe ze daarbij tekeer gaat tegen de Koerden. Het gaat me om het feit dat Turkije geen relatief veilige grenzen heeft en geen goede relaties heeft met zijn buren (nochtans een voorwaarde om lid te worden van de NAVO). Het gaat me om het provocatieve spel dat Turkije speelt met de Russen.

Ik wil niet dat zo'n land artikel 5 van het NAVO-verdrag kan inroepen.

Edit: En het schoothondje van de VS zijn is natuurlijk nooit een goed idee (want dat zijn we feitelijk). Dat zeg ik als iemand die vaak als anglofiel en atlantist wordt omschreven.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.

Laatst gewijzigd door Nebur : 8 mei 2016 om 23:43.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2016, 23:38   #45
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vraag is hoe lang dit Turkije nog strategisch interessant blijft.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Oud 8 mei 2016, 23:50   #46
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Het gaat me zelf niet eens over democratie. Daar dient de NAVO niet voor.

Het gaat me om de dubbelzinnige rol die Turkije speelt in het conflict in Syrië en Irak, en in het bijzonder hoe ze daarbij tekeer gaat tegen de Koerden. Het gaat me om het feit dat Turkije geen relatief veilige grenzen heeft en geen goede relaties heeft met zijn buren (nochtans een voorwaarde om lid te worden van de NAVO). Het gaat me om het provocatieve spel dat Turkije speelt met de Russen.

Ik wil niet dat zo'n land artikel 5 van het NAVO-verdrag kan inroepen.

Edit: En het schoothondje van de VS zijn is natuurlijk nooit een goed idee (want dat zijn we feitelijk). Dat zeg ik als iemand die vaak als anglofiel en atlantist wordt omschreven.
NAVO expansie houdt nu eenmaal risico's in. Stilaan maakt men een overgang van defensie tot agressie door de drang tot uitbreiding van het 'bondgenootschap' (wat mij betreft een koloniale structuur echter). Dat is zeker een domme politiek, De belangen van Europa zouden moeten voorop staan. Turkije staat die in de weg, maar niet voor de VS en diens wil is wet in de NATO.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2016, 03:30   #47
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De EU heeft Turkije nodig om het vluchtelingenprobleem op te lossen, dus deze kwestie werd onder de tafel geveegd. Echter, als Erdogan lastig doet, kan het steeds opnieuw op tafel belanden.
Of men nou meewerkt of tegenwerkt , erdogan wint !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2016, 08:25   #48
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vraag is hoe lang dit Turkije nog strategisch interessant blijft.
In dit Turkije is Erdogan de sterke man. Hij is & blijft een NAVO vriend v.d. VS.
Oud 9 mei 2016, 17:07   #49
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In dit Turkije is Erdogan de sterke man. Hij is & blijft een NAVO vriend v.d. VS.
Dat is geen antwoord op de vraag.

Oud 9 mei 2016, 22:42   #50
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is geen antwoord op de vraag.
Hoelang Turkije strategisch interessant blijft ?
Het is moeilijk om profeet te spelen maar ik denk dat Erdogan vast in het zadel zit.
De rest laat zich raden.

Laatst gewijzigd door Boduo : 9 mei 2016 om 22:43.
Oud 10 mei 2016, 19:39   #51
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

De VN wordt eindelijk wakker :

VN: "Turkije schendt rechten van de Koerden"

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...ideo=1.2652676

RT hing dit aan de internationale klok :

https://www.rt.com/op-edge/335938-ku...-cizre-turkey/
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2016, 16:14   #52
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
En anders is dat ook zo hé, er zijn nog aangename, (bijna) vrij van islamieten, plaatsen in de wereld. Laat europa dan maar verzuipen in de leuke kanten van de islam en zijn volgelingen.
Waar???????????????
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2016, 17:11   #53
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
De VN wordt eindelijk wakker :

VN: "Turkije schendt rechten van de Koerden"

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...ideo=1.2652676

RT hing dit aan de internationale klok :

https://www.rt.com/op-edge/335938-ku...-cizre-turkey/
Die moesten al lang een eigen land hebben, had al aardig gescheeld in het aantal vluchtelingen nu.
Oud 14 mei 2016, 18:06   #54
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

En ze zijn mee :

Citaat:
De Turkse regering negeert bewust de activiteiten van de terreurgroep Islamitische Staat (IS) op Turks grondgebied. De overheid weet nochtans precies waar de IS-militanten zich ophouden. Die beschuldiging heeft het Turkse parlementslid Eren Erdem van de oppositiepartij CHP in het Turkse halfrond geuit, zo melden Turkse media. "De politie heeft uitgebreide info over de IS-aanwezigheid, maar mag op last van de regering niet optreden", aldus Erdem.

"AKP maakt een onderscheid tussen terreurorganisaties en knijpt een oogje dicht voor IS"
Die opzettelijke onoplettendheid komt er op neer dat de AKP (de partij van president Recep Tayyip Erdogan) "een onderscheid maakt tussen terreurorganisaties en een oogje dichtknijpt voor IS", aldus de CHP-politicus.

Tijdens zijn toespraak hield Erdem een stapel documenten onder de arm. Daarin staan volgens hem politiegegevens over IS waar de regering niets mee gedaan heeft. Volgens Erdem bewegen IS-strijders zich vrij in Turkse grenssteden als Kilis en Gaziantep, waar hen geen strobreed in de weg gelegd wordt bij het overschrijden van de Turks-Syrische grens. Het parlementslid stelde voorts dat gewonde IS-strijders in Turkse ziekenhuizen verzorgd worden.

Erdem wordt door Erdogan als een "verrader" betiteld nadat de oppositiepoliticus Ankara beschuldigd had weet te hebben van transporten van chemische wapens naar IS en niet in te grijpen. Vooralsnog kan Erdem terugvallen op zijn parlementaire onschendbaarheid, maar aan het opheffen daarvan wordt intussen driftig gewerkt.

Officieel is Turkije in oorlog met IS en steunt het land in Syrië enkel "gematigde" rebellen, ook als die met IS samenwerken. Rapporten hebben aangegeven dat de clan-Erdogan ook goed geld verdient als afnemer of distributeur van "IS-olie".
http://www.hln.be/hln/nl/33982/Islam...wust-toe.dhtml
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be