Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2018, 14:13   #41
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En als de hemel instort zijn alle mussen dood.
Op de Antwerpse ring rijden dan ook meer autos dan die enkele hangjongeren in zwembaden, en toch doen we er alles aan om dat veiliger te maken.
Maar als het over hangjongeren gaat moeten we het een beetje in perspectief plaatsen.

Die allochtonen vertegenwoordigen dan ook maar 6% van de bevolking en toch lezen we dagelijks wel iets in de krant.
Gaat gij nu beweren dat alles in de krant komt door xenofobe partijen als N-VA en VB ?
Ik heb juist de indruk dat men vanuit bepaalde hoek de allochtonen probeert uit de wind te zetten.
Dat beweer ik nergens, ik stel vast dat het met de pers zeer problematisch gesteld is, want ofwel zijn ze poco en mogen de zaken niet bij naam genoemd worden. Ofwel gaan ze het rechts-populistisch buikgevoel achterna en dat is mede te wijten aan de invloed van die twee partijen.

Allochtonen maken inderdaad maar 6 % van de Vlaamse bevolking uit, maar dat geeft voor dit verhaal een vertekend beeld. In verhouding bezoeken veel meer allochtonen die domeinen waar problemen zijn, dus men moet dit hiermee vergelijken. En dan stel je vast dat slechts een kleinere minderheid boel veroorzaakt.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 14:14   #42
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Op de ring van Antwerpen (of Brussel) staan aanschuiven is ook redelijk frustrerend. Moeten we het daarom maar relativeren met :"jamaar, nonkel Fons zijn duiven halen geen prijzen".
Is het alleen daar verbeterd, of was het toen meer een schrikbewind van een hoop testosterongeteisterde jonge haantjes die elk meisje aanranden?

Ik geef op een papiertje dat een verre oosterse "toezichter" weinig voordeel doet met zijn "allochtoons" uiterlijk bij de haantjes

je bent er al 15 jaar niet meer geweest?

Zie de boerkini discussie.
Die 10% van toen die wel moeilijk deed, is nog steeds 10%, maar in verhouding zijn ze nu al met veel meer dan 15 jaar geleden.

Hoe lang heeft dat geduurt vooraleer oompje agent en vriendjes daar paal en perk aan stelden?

Ja, en hadden we figuren zoals U om die allochtone jongeren te verdedigen. Misschien zelfs aan te halen dat we maar beter alcohol kunnen gaan verbieden tout court.
Meer aandacht?

Te bedenken dat "de Pers" bepaalde richtlijnen volgt om er al zeker voor te zorgen dat een hoop van de "ongemakken" bericht word in zo'n manier dat we moeten raden over wie of wat het gaat. Maar helaas, teveel van dat soort "ontmijnde berichten" zorgt er wel voor dat "de racisten" de mijnenvelden wel herkennen.

We zijn fucking uitgeperst als een citroen, we mogen niet meer op komen voor "culturele eigenheid", want er staan wel een hoopje figuren oikofoob te wezen en hun gelijk te halen.

Ik beoordeel mensen aan hun gedrag, niet op huidskleur.
Ik heb het in de praktijk anders zien lopen, opzichters met dezelfde culturele achtergrond helpen wel degelijk. 'Verre oosters' moeten die niet zijn, Midden-Oosters is ver genoeg
Oud 28 juli 2018, 14:22   #43
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik heb het in de praktijk anders zien lopen, opzichters met dezelfde culturele achtergrond helpen wel degelijk. 'Verre oosters' moeten die niet zijn, Midden-Oosters is ver genoeg
Dat bedoel ik dus. Als er een "Noord Afrikaans krijgsheertje" mag baasspelen, luisteren de haantjes wel.

Moeten we dan die figuren zowiezo baas laten zijn? We zijn al goed bezig. Yizah is al goed ingeburgerd.
Nu nog ervoor zorgen dat de dhimmies geen mooiere/grotere/duurdere huizen/wagens/hoeren kunnen hebben, en de import heeft gewonnen.

Laatst gewijzigd door maddox : 28 juli 2018 om 14:22.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 14:24   #44
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat bedoel ik dus. Als er een "Noord Afrikaans krijgsheertje" mag baasspelen, luisteren de haantjes wel.

Moeten we dan die figuren zowiezo baas laten zijn? We zijn al goed bezig. Yizah is al goed ingeburgerd.
Nu nog ervoor zorgen dat de dhimmies geen mooiere/grotere/duurdere huizen/wagens/hoeren kunnen hebben, en de import heeft gewonnen.
Ik vind dat ook niet ideaal, maar als ik daardoor rustig kan zwemmen en niet geïntimideerd wordt in de kleedhokjes van het zwembad, vind ik het de best mogelijke slechte oplossing.
Oud 28 juli 2018, 14:40   #45
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat ook niet ideaal, maar als ik daardoor rustig kan zwemmen en niet geïntimideerd wordt in de kleedhokjes van het zwembad, vind ik het de best mogelijke slechte oplossing.
Maar is dat nu door het inzetten van Noord Afrikaanse krijgsheertjes of is het door het verplicht dragen van ballenknijpers waardoor ze wegblijven?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 14:44   #46
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat gewoon van die haantjes verplicht in te laten burgeren of buiten te gooien? Woestijn genoeg voor haantjes en wannabe krijgsheertjes.

We hebben onze portie gezeik wel gehad met religie.We waren er net van af, en nu krijgen we een nieuwe vlaag van relidioterie, en U vind dat de minst slechte optie? Awel, betaal de Yizah maar.
Of bent u al bekeerd en heiliger dan Mohammed?

Wel ironisch. Heb het al eerder geschreven, ik heb persoonlijk weinig last van haantjes en krijgheertjes, maar ik zie er dan ook uit dat ik mijn Harley op mijn rug mee naar binnen draag.
Oud 28 juli 2018, 14:54   #47
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is allemaal erg uiteraard, maar wel een beetje in perspectief plaatsen. Op de Antwerpse Ring rijden is vele gevaarlijker dan naar een recreatiedomein te trekken met wat hangjongeren.

Ik kan u vertellen dat het op de Halve Maan in Diest begin jaren 2000 een stuk erger was dan nu het geval is. Opleiden en inschakelen van allochtone toezichters die de jongeren lik op stuk geven heeft al veel geholpen. In de Antwerpse stedelijke zwembaden had ik vijftien jaar geleden bijna elke week ambras met Noord-Afrikaanse aanstellertjes, nu is het al lang geleden dat er zich nog een conflict voordeed. Het verplicht dragen van ballenknijpers ipv wijde zwemshorten vond ik eerst belachelijk, maar bewijzen wel degelijk hun nut. Die gastjes dragen dat niet graag, want ze vinden niet dat de contouren van hun kroonjuwelen zichtbaar kunnen zijn. En dus blijven ze weg.

Maar zelfs in die 'moeilijke tijden' deed 80 tot 90 % van die jonge allochtone jongens het zeer goed en er waren met hen geen problemen. Enkele dagen geleden deed een groep 'dronken' West-Vlaamse jongeren zeer moeilijk tegenover toeristen op de dijk en het strand van Oostende, maar daar heb ik geen enkele krant of ander kanaal over weten berichten. Waren die allochtonen, was het kot ongetwijfeld te klein geweest.

Waarom dan nu meer aandacht voor al die allochtone hangjongeren ? Wel, zoals ik al ergens zei, komkommertijd en een bepaald soort niet-kwalitatieve pers die op zoek is naar wat sensatie en verstrooiing. En natuurlijk het ophitsen van de massa door xenofobe partijen als N-VA en VB die alle schuld bij bepaalde bevolkingsgroepen leggen en de 'hardwerkende Vlaming' in een calimerorol plaatsen. En enkele vreemdelingenhaters op dit forum wenden natuurlijk elke gelegenheid aan om voor de duizendste keer af te geven op bepaalde groepen.
Op welke manier hitst de N-VA de massa op? Geef eens een paar voorbeelden van opgehitste massa's?
Oud 28 juli 2018, 15:03   #48
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Op welke manier hitst de N-VA de massa op? Geef eens een paar voorbeelden van opgehitste massa's?
Euh, voortdurend allochtonen en asielzoekers in een negatief daglicht plaatsen ? Lijkt me al genoeg reden ...
Oud 28 juli 2018, 15:07   #49
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euh, voortdurend allochtonen en asielzoekers in een negatief daglicht plaatsen ? Lijkt me al genoeg reden ...
Ge wilt dus ook een gekleurde berichtgeving en allochtonen uit de wind zetten ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 15:07   #50
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op welke manier doen ze dat? Staaf uw bewering met een aantal voorbeelden.
Oud 28 juli 2018, 15:20   #51
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De realiteit is nogal hard nietwaar.
Oud 28 juli 2018, 15:33   #52
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U schiet op de boodschapper. Sommige allochtonen en "asielzoekers" doen meer dan genoeg hun best om hun imago te kelderen.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 15:41   #53
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2
Oud 28 juli 2018, 16:25   #54
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ge wilt dus ook een gekleurde berichtgeving en allochtonen uit de wind zetten ?
Neen, ik wil de waarheid ... niets dan de waarheid. Noem de zaken gewoon bij naam. En, verschoon niets, noch in de ene, noch in de andere richting.
Oud 28 juli 2018, 16:25   #55
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Links achterbaks geneuzel zoals we dat elke dag horen zien en lezen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 16:25   #56
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat zou me te ver afleiden ...
Oud 28 juli 2018, 16:31   #57
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zou me te ver afleiden ...
Ik zal't dan in uw luie plaats doen.

Citaat:
"Migratie is ook een positief verhaal", zegt Francken in De Standaard.
https://www.demorgen.be/binnenland/f...haal-b46a5ad2/

Daarmee is uw "voortdurend" statement ontkracht.
Misschien wat minder ongenuanceerd de jeune-ecolo, kifkif en wereldmorgen propaganda kritiekloos als de waarheid aannemen.

Laatst gewijzigd door Zucht : 28 juli 2018 om 16:32.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 16:41   #58
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ik zal't dan in uw luie plaats doen.

https://www.demorgen.be/binnenland/f...haal-b46a5ad2/

Daarmee is uw "voortdurend" statement ontkracht.
Misschien wat minder ongenuanceerd de jeune-ecolo, kifkif en wereldmorgen propaganda kritiekloos als de waarheid aannemen.
Francken is in de eerste plaats een extreem-rechtse hypocriet.
Oud 28 juli 2018, 16:44   #59
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarmee kunnen we dus al uw vorige uitspraken ook mooi klasseren als antifa-propagandagewauwel. De verdediging van de amokmakers kunnen we dus ook in dat kader stellen. Geloofwaardigheid < 0.

Laatst gewijzigd door Zucht : 28 juli 2018 om 17:03.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 17:27   #60
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wauw, ik ben echt van mijn sokken geblazen door dit argument . En u noemt zichzelf "freespirit"?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be