Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2025, 15:05   #41
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja als al dan niet (per ongeluk) een luchtruim binnenvliegen ook al een aanval is zou ik toch maar eens mijn ogen laten onderzoeken.
Neen, je moet wachten tot ze effectief een bom droppen of een ander vliegtuig neerhalen.
Wat een naïviteit!
En "per ongeluk", ja dat beweren die pipo's natuurlijk keer op keer.
Ze snijden ook "per ongeluk" kabels door.

Citaat:
Ik schreef het al. Ik ben geen naieveling en geloof de ene niet meer of minder dan de andere. Leugens komen uit alle kanten.
Exact die houding maakt u tot een naïeveling die klaarstaat om Poetins verhaaltjes na te praten.
Je kunt ook zeggen: "ik ben geen naïeveling, ik ben even kritisch voor wie in kaboutertjes gelooft en wie er niet in gelooft."

Citaat:
Waarom zouden we UKR meer of minder moeten geloven dan RU ?
Waarom zou je Rusland geloven?
Een land waar je gearresteerd wordt als je op straat komt met een wit blad papier in je handen.
Een land waar de oppositie vermoord wordt, ze vallen uit het raam of worden vergiftigd.
Dan ben je inderdaad verschrikkelijk naïef als je dat op gelijke voet met Oekraïne zet.

Citaat:
Rusland bevestigt dat het om een training ging in de regio van Kaliningrad. Maar het land ontkent dat de vliegtuigen door het Litouwse luchtruim zijn gevlogen.
Ontkennen ze het?
Wat een verrassing!
Het zijn altijd die andere landen die het verkeerd begrepen hebben.
Maar jij gelooft natuurlijk direct de leugentjes van bevriend dictator Vladimir Poetin.
Maar je bent niet naïef.
Oud 9 november 2025, 15:19   #42
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 november 2025 om 15:20.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2025, 15:21   #43
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht

Maar jij gelooft natuurlijk direct de leugentjes van bevriend dictator Vladimir Poetin.
Ik schreef al 15 keer ik de ene mogendheid niet meer of minder geloof dan de andere. Maar als jij niet kan lezen wat ik schrijf wordt het een moeilijke discussie.

Zeg me eens waar ik heb geschreven ik Poetin geloof ??

Jij gelooft alles wat die UKR vertellen wel ik niet evenmin ik geloof wat die RU vertellen.

Het is een pot nat en daar ben ik in tegenstelling tot U wel heel zeker van.

Ah ja en ik wacht nog steeds op Uw harde bewijzen dat de Russen achter die drones zitten. Het zou kunnen maar harde bewijzen lijken me toch uit te blijven .....hypotheses en veronderstellingen meer niet

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 november 2025 om 15:25.
Oud 9 november 2025, 15:51   #44
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Ik schreef al 15 keer ik de ene mogendheid niet meer of minder geloof dan de andere. Maar als jij niet kan lezen wat ik schrijf wordt het een moeilijke discussie...
Maar hoe kun je nu zo'n leugenaar als Poetin op hetzelfde niveau zetten als Zelensky?
Vallen er om de haverklap mensen uit het raam in Oekraïne omdat ze tot de oppositie behoren?
Hebben de Oekraïners een burgervliegtuig neergeschoten zoals de Russen gedaan hebben?
Bedreigen de Oekraïners iedere dag het Westen op hun eigen media ("Gooi er een atoombom op, vernietig ze, enz.)?
Dan ben je inderdaad hopeloos naïef dat je zegt dat ze beiden op hetzelfde niveau staan qua betrouwbaarheid.

Citaat:
Ah ja en ik wacht nog steeds op Uw harde bewijzen dat de Russen achter die drones zitten. Het zou kunnen maar harde bewijzen lijken me toch uit te blijven .....hypotheses en veronderstellingen meer niet
Harde bewijzen hoeven niet, we kennen die leugenaars ondertussen.
Ze gingen ook zeker Oekraïne niet binnenvallen, tot ze het wel deden, natuurlijk.
Oud 9 november 2025, 16:08   #45
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar hoe kun je nu zo'n leugenaar als Poetin op hetzelfde niveau zetten als Zelensky?
Vallen er om de haverklap mensen uit het raam in Oekraïne omdat ze tot de oppositie behoren?
Hebben de Oekraïners een burgervliegtuig neergeschoten zoals de Russen gedaan hebben?
Bedreigen de Oekraïners iedere dag het Westen op hun eigen media ("Gooi er een atoombom op, vernietig ze, enz.)?
Dan ben je inderdaad hopeloos naïef dat je zegt dat ze beiden op hetzelfde niveau staan qua betrouwbaarheid.

Ze gingen ook zeker Oekraïne niet binnenvallen, tot ze het wel deden, natuurlijk.
Natuurlijk bedreigen de UKR het Westen niet. Het zou er nogal aan mankeren Maar ook de Russen bedreigen de NAVO landen niet....Onzen Theo daarentegen doet dat wel.

Er werd in 1990 ook beloofd dat de NAVO geen meter meer verder zou opschuiven naar het Oosten......Tot ze er wel mee begonnen natuurlijk.

James Baker, de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, gaat ermee naar Moskou en legt aan Sovjetleider Michail Gorbatsjov in zijn eigen bewoordingen de Tutzingformule voor: De NAVO zou "not one inch" naar het oosten uitbreiden

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/01...eiding-van-de/

In iedere oorlog is het eerste slachtoffer de waarheid en dat is hier niet anders.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 november 2025 om 16:12.
Oud 9 november 2025, 16:43   #46
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Van leugenaars gesproken...

Vraagje .

Waarom voeren wij nog steeds olie en gas uit Rusland in ??? En dan ga jij me vertellen ik naief ben

Dat Europese landen - ook België - nog altijd gas en olie uit Rusland invoeren, speelt in de kaart van de Russen.

https://www.hln.be/buitenland/strijd...elen~ab7a3da8/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 november 2025 om 16:45.
Oud 9 november 2025, 18:19   #47
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Natuurlijk bedreigen de UKR het Westen niet. Het zou er nogal aan mankeren Maar ook de Russen bedreigen de NAVO landen niet....
Ben jij blind of doof?
Op hun staats TV wordt er iedere dag door hun clowns gezegd hoe ze maar beter atoombommen droppen op Londen, of op het Westen.
In hun media is Rusland al jaren in oorlog met NAVO, niet met Oekraïne, met NAVO.
En Poetin en zijn lakeien heeft al meerdere malen, ook via officiële kanalen met het inzetten van atoomwapens gedreigd.
Als jij dat nooit gezien hebt, dan ben je echt gebrainwasht door Russische propaganda.
Oud 9 november 2025, 18:42   #48
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Russen ...zeker weten

Opgelet want die liggen tegenwoordig beetje overal op het strand....digital nomads

Toeristen uit Rusland laten Turkije vaker links liggen en kiezen voor een vakantie in Marokko. Dit jaar nam het aantal Russische reizigers naar het koninkrijk met 70% toe vergeleken met vorig jaar.

https://www.bladna.nl/russen-verruil...kko,65331.html
Nee, nee, niet foefelen. Oma schreef letterlijk dat "in steenokkerzeel worden alle drones boven het hele belgische grondgebied gedetecteerd, in kaart gebracht en zelfs getraceerd tot de locatie van de drone-piloten die de drones besturen. Francken en co weten dus al perfect vanwaar die drones komen en van wie de drones zijn....met een eenvoudig telefoontje naar steenokkerzeel."

Oma weet dus wie die drones de lucht instuurt en Francken liegt erover volgens hem. Dan is het toch een kleintje om ons hier te laten weten wie "steenokkerzeel" is en wat die gevonden hebben over de daders?

Tenzij het niet Francken is die liegt, maar Oma (en in haar slipstream iedereen die de aandacht van de Russen wil afleiden).
Oud 9 november 2025, 18:44   #49
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk paar drones en het VK schiet ons al ter hulp. Dus mochten de Russen morgen op de Meir of op de grote markt in Brussel staan denk ik we toch ook beetje op hun zouden mogen rekenen zelfs al waren we geen lid van de NAVO.
Vergeet het. De Britten en de Amerikanen hebben ons twee keer bevrijd van het fascisme, en daar heel geld en levens aan verloren. Ze gaan dat gaan derde keer doen.
Oud 9 november 2025, 18:47   #50
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze vallen trouwens regelmatig NAVO lidstaten aan, door hun luchtruim binnen te vliegen, door cyberaanvallen uit te voeren, door kabels te saboteren, enz.
Inderdaad, en dan hebben ze het gore lef om te dreigen dat als de NAVO een Russisch vliegtuig neerschiet boven NAVO-grondgebied, dat een oorlogsverklaring zou zijn. We kunnen alleen maar hopen dat zoiets snel gebeurt.
Oud 9 november 2025, 18:49   #51
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat bureau werkt met een ranglijst van minst tot meest corrupte land. Van de 180 landen stond Oekraïne vorig jaar op plaats 122. Na Rusland is het daarmee het meest corrupte land van Europa.
Dus Rusland is een pak corrupter dan Oekraine. QED.
Oud 9 november 2025, 18:51   #52
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar het land ontkent dat de vliegtuigen door het Litouwse luchtruim zijn gevlogen.
... wat dus betekent dat ze wel degelijk door het Litouwse luchtruim zijn gevlogen.
Oud 9 november 2025, 19:25   #53
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dus Rusland is een pak corrupter dan Oekraine. QED.
En volgens Russisch-gezinden is het corrupt zijn van een regime voldoende om het land plat te bombarderen, troepen te sturen, land in te pikken, en alle mensenrechten met voeten te treden.
Rare jongens, die Russofielen.
Oud 9 november 2025, 19:43   #54
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik schreef al 15 keer ik de ene mogendheid niet meer of minder geloof dan de andere. Maar als jij niet kan lezen wat ik schrijf wordt het een moeilijke discussie.
Eenieder is vrij van te geloven wat hij wil. Tenminste zolang de Russen, de fascisten van deze tijd, hier nog geen baas zijn.

Maar wie systematisch het Russische narratief verdedigt en verspreidt, is een collaborateur. Er komt een tijd dat we die mensen niet meer hun gif gaan laten verspreiden.

Citaat:
Jij gelooft alles wat die UKR vertellen wel ik niet evenmin ik geloof wat die RU vertellen.

Het is een pot nat en daar ben ik in tegenstelling tot U wel heel zeker van.
Wie je gelooft en wie niet is irrelevant hé. De ene valt de andere aan en de andere wordt aangevallen: daarmee weten we alles wat we moeten weten.

Citaat:
Totaal irrelevant. Of het zijn de Russen, en dan moeten we hard terugslaan (ik zou op even achterbakse wijzen drones naar Rusland beginnen sturen als ik de NAVO was). Of het zijn de Russen niet, en in dat geval kunnen we die dronesaanvallen goed gebruiken als propaganda tegen het Russische imperialisme.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 9 november 2025 om 19:43.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2025, 19:45   #55
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En volgens Russisch-gezinden is het corrupt zijn van een regime voldoende om het land plat te bombarderen, troepen te sturen, land in te pikken, en alle mensenrechten met voeten te treden.
Tja, ook de nazi's gebruikten dat soort argumenten hé. Heel Europa was decadent en moreel verdorven behalve zij. Net zoals Poetin en co vandaag zeggen over "Gayropa".
Oud 9 november 2025, 20:23   #56
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben jij blind of doof?
Op hun staats TV wordt er iedere dag door hun clowns gezegd hoe ze maar beter atoombommen droppen op Londen, of op het Westen.
In hun media is Rusland al jaren in oorlog met NAVO, niet met Oekraïne, met NAVO.
En Poetin en zijn lakeien heeft al meerdere malen, ook via officiële kanalen met het inzetten van atoomwapens gedreigd.
Als jij dat nooit gezien hebt, dan ben je echt gebrainwasht door Russische propaganda.
Ja de Noord Koreanen doen dat ook. Op Televisie en in de gazet. Trump is in de media ook alle dagen aan het dreigen tegen Rusland of tegen Hamas en beetje tegen iedereen. Iran is ook alle dagen aan het dreigen. Venezuela nu ook al. En zelfs onzen eigen Theo begint al te dreigen dat hij Moskou van de kaart gaat vegen.

Media .....alles is maar zo belangrijk dan de aandacht die de media er aan besteed.

Dus neen ik ben niet gebrainwasht verre van doch van jou daarentegen heb ik mijn twijfels

Maar op mijn simpele vragen antwoord jij nooit

Waarom kopen we dan nog steeds Russische olie en gas ? Wie zijn hier eigenlijk de Russofielen dan ??

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 november 2025 om 20:45.
Oud 9 november 2025, 20:31   #57
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wie je gelooft en wie niet is irrelevant hé. De ene valt de andere aan en de andere wordt aangevallen: daarmee weten we alles wat we moeten weten.

Dus weten we dan ook dat de gevaarlijkste de NAVO is. Of heeft Vietnam ooit de VS aangevallen of heeft Iran ooit de VS aangevallen. Heeft Irak ooit het VK of de US aangevallen ?
Heeft Libie ooit de NAVO bedreigt ? Waarom hebben de NAVO troepen dan Libie aangevallen ? Iets te maken met Olie of wat denk je ?

En nu gaat een NAVO lid precies ook nog eens Venezuela aanvallen de lijst met aanvallen van de NAVO leden zijn oneindig.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 november 2025 om 20:53.
Oud 9 november 2025, 20:34   #58
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, ook de nazi's gebruikten dat soort argumenten hé. Heel Europa was decadent en moreel verdorven behalve zij. Net zoals Poetin en co vandaag zeggen over "Gayropa".
Ja er zijn er wel meer dan de Nazi's die ook nu nog zo denken. Zelfs Trump en zijn trawanten denken zo om nog maar te zwijgen over N Korea of vele Islamitische regimes.
Oud 9 november 2025, 20:37   #59
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De reden van oorlogen is iets complexer. Het gaat in de eerste plaats over geld niet zelden rijkdommen in de vorm van grondstoffen en macht.
Of waarom zou de VS anders Noord Vietnam zijn gaan plat bombarderen ? Of waarom zouden de VS nu zo graag Venezuela gaan overheersen ?
Oud 9 november 2025, 20:42   #60
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Maar wie systematisch het Russische narratief verdedigt en verspreidt, is een collaborateur. Er komt een tijd dat we die mensen niet meer hun gif gaan laten verspreiden.
Misschien konden we dan eindelijk eens stoppen met Russische olie en gas in te voeren. Volgens mij is dat de ergste vorm van collaboratie. Maar ja dat gebeurt boven de hoofden van de massa. Het klootjesvolk hoeft zich daar niet mee te moeien

Money rules the world. Spijtig Jan Modaal dat maar niet kan begrijpen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 november 2025 om 20:43.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be