Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2005, 22:03   #41
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doggy
in die kinderpsychiatrie is ELKE observatieperiode ACHT weken. en als er dan nog onenigheid tussen het opvangend personeel is, wordt die observatie opnieuw gedaan.
er zitten niet zoveel kinderen om de opvang optimaal te kunnen garanderen.

en misschien schrijnender dan circe's verhalen:
ik heb al verhalen gehoord waar ze de kinderen niet uit het gezin wegkrijgen, alhoewel de waarschijnlijkheid van misbruik zo goed als zeker is.
helaas dient daar dan nog het gerecht voor ingeschakeld te worden, en ondertussen blijft het misbruik in de weekends doorgaan...

misbruiken van het systeem in de zachte sector zijn niet uit te sluiten, spijtig genoeg, maar naar wat ik hoor van de mensen die in het veld staan,
mag ik toch wel besluiten dat de overgrote meerderheid met die opvang geholpen -GERED- is.
Voor een kind in de kinderpsychiatrie terrecht komt zal het probleem wel ernstige vormen aangenomen hebben.
Niemand kan betwisten dat hier moet ingegrepen worden.
Onze verhalen gaan echter over onhandelbare pubbers die door de bijzondere jeugdzorg geplaatst worden.
In mijn voorbeeld een meisje van 17,5 jaar dat thuis wegloopt om bij een pooier in te trekken. Ge gaat mij toch niet vertellen dat een jeugdrechter de man in kwestie niet kan natrekken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be