![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Vlaams-nationalistisch forum Vlaams-nationalistische thema's kunnen hier besproken worden. |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Trouwens, mijn opmerking sloeg op het feit dat uw o zo verdraagzame comité de weide vereert met een popconcert. Ik zou er niet graag liggen als fronter als ze op mijn buik staan te springen op muziek van één of ander jembe-groepje. |
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Minister
|
![]() |
|
|
|
|
#44 |
|
Staatssecretaris
|
Met missen en vlaggengezwaai ga je niet bepaald de beweging een modern imago geven. Een popconcert is er misschien een beetje over en als ik namen als Daan (burgerlijk belgicistje) zie heb ik daar m'n vragen bij, maar het spreekt de jongeren (de toekomst!) wel meer aan.
Laatst gewijzigd door instromaniac : 13 april 2005 om 19:17. |
|
|
|
|
#45 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
En ja, vorig jaar heeft de ordediensten de bubbers van het podium moeten halen en nu zetten ze een pipo als Daan op het podium. Het gaat daar verdomd rap in Kaaskerke. Je kan best jongeren werven, maar doe dat dan op een ernstige manier. Ergens ben ik het spuugzat om altijd maar naar Vlaamse manifesten te moeten luisteren die vergaan onder intellectuele bagage maar waar 90% van de bevolking niks van snapt. De beweging moet maar eens in de moderne tijd gaan stappen, als een eenheid fungeren en wegen door terug de straat op te trekken in plaats van de mekkeren. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Europees Commissaris
|
Effe nog melden dat bij de Skyblasters ene Patrick De Witte drumt. Dezelfde onnozelaar die op Radio 1 bij tijd en wijlen N-VA en Vlaanderen over de hekel haalt.
En nu mijn vrijheid van meningsuiting: die lul moet met zijn poten van de weide blijven. |
|
|
|
|
#47 |
|
Parlementslid
|
Even ter vermelding:
Die Daan heeft een affiche 'Dilbeek, waar vlamingen thuis zijn' kapot gescheurd tijdens een optreden. Die affiches zijn van de VVB. Het zegt veel over Walter Baeten dat hij zo iemand uitnodigt voor een optreden.
|
|
|
#48 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
En verder ook volledig akkoord met De Garde, er moet minder gezeverd worden over pietluttigheden, minder met geitenwollensokkenwoordjes gesproken worden, maar duidelijke en radicale taal, niet alleen op de weide maar ook in de straten. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 14 april 2005 om 16:12. |
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Met Vlaams-nationale groet Koen Vermant |
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Met Vlaams-nationale groet Koen Vermant |
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Ik bedoel maar dat je met zo'n manifestaties als de wake en bedevaart enkel mensen berijkt die reeds Vlaams-nationalist zijn (of in het geval van de bedevaart politiekers die stemmetjes ronselen). Ik bevind me niet bepaald in een flamingantische of belgicistische omgeving en kan je verzekeren dat die mensen niet veel goeds denken van beide manifestaties omdat het gewoon zeer oudbollig overkomt. |
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Als N-VA de halfslachtige houding zou laten varen en voor de Wake kiezen dan zou dat verdwijnen. En kom niet met de redenering dat het Belang dat wil tegenhouden. Men heeft zonder discussie Luc Lemmens opgenomen in het comité. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Parlementslid
|
Niet alleen Luc Lemmens werkt actief mee aan IJzerwake, er zijn nog N-VA-kaderleden.
|
|
|
#54 |
|
Staatssecretaris
|
Nee, dat suggereer ik niet. Maar wat doen mensen met een partijkaart in de organisatie van zo'n manifestatie. Eerlijk gezegd had ik liever enkel partijongebonden mensen gezien, zonder een lidkaart van N-VA of Vlaams Belang.
Laatst gewijzigd door instromaniac : 15 april 2005 om 14:55. |
|
|
|
|
#55 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Tenvrede en de IJzerbedevaart zijn beide ingericht door het Ijzerbedevaartcomité, maar hebben elk hun specifieke doelstellingen.
1.De Ten Vrede-concerten zijn in tegenstelling tot de IJzerbedevaart een vrij jong fenomeen. Desalniettemin heeft men vanaf de eerste jaargang een smeltkroes van culturen samen kunnen brengen onder de krachtige boodschap van de IJzertoren. 'Nooit meer oorlog' . 2.De IJzerbedevaart is de oudste en grootste jaarlijkse vredesmanifestatie van Europa en vindt plaats in Diksmuide rond de IJzertoren, door de Vlaamse overheid erkend als gedenkmonument voor de Vlaamse ontvoogding. Alle Vlamingen, of ze nu het federalisme, het confederalisme, een onafhankelijk Vlaanderen of de heelnederlandse samenwerking ... voorstaan, zijn welkom op de IJzerbedevaart, mits ze de drievoudige boodschap eerbiedigen: Boodschap . Zelfbestuur : een vrij Vlaanderen . Nooit meer oorlog : een vredelievend Vlaanderen .Godsvrede : een verdraagzaam Vlaanderen Walter Baeten, voorzitter van het Ijzerbedevaartcomité, heeft bewezen dat hij staat achter het streven naar Vlaamse ontvoogding. Dit vind je ook terug in zijn persmededelingen. Rita De Bont, algemeen voorzitster van de VVB, heeft hem trouwens gefeliciteerd met zijn ingenomen standpunten aangaande de Vlaamse ontvoogding en de splitsing van B-H-V. |
|
|
|
|
#56 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Je maakt je er wel makkelijk vanaf door de Ijzerbedevaart en Ten Vrede als apart te gaan beschouwen: Toch een paar vraagjes: Is het aan het IJzerbedevaartcomité om zoiets te organiseren en zo ja, moet dat dan op de Ijzerweide? Heeft het nog zin om naar Vlaamse identiteit te streven en anderzijds mensen als Daan een fikse gage te geven, goed wetende wat er over een paar maanden gebeurde bij een optreden. |
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
een concert rond [SIZE=3]"Vrede".[/SIZE] Op de toren staat immers [SIZE=3]"Nooit meer Oorlog" [/SIZE] Laatst gewijzigd door Clemens : 17 april 2005 om 21:00. |
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Op je eerste vraag heeft een ander forumlid reeds goed geantwoord. Wat je tweede vraag betreft. Tenvrede is een internationaal muziekconcert waar niet het streven naar een Vlaamse identiteit centraal staat, maar wel de vrede in de wereld. Dit is dus een internationaal gebeuren over de landsgrenzen heen. Het jaarlijkse project TEN VREDE is als een aanklacht tegen alle vormen van oorlog, geweld, onderdrukking en verdrukking overal ter wereld. Wat die Daan betreft, daar kan ik weinig over oordelen. Waarom heeft Daan die affiche verscheurd, werd hij soms door iemand uitgedaagd? Was het enkel agressie die vertrok van Daan? In welke context moet Daans handeling gezien worden? ... Allemaal vragen waarop ik het antwoord schuldig blijf. Best stellen getuigen van dit weinig fraaie gebeuren de VVB hiervan op de hoogte. De VVB kan dan, al naargelang de ernst van de klacht, Walter Baeten verwittigen van deze droevige zaak. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Parlementslid
|
De VVB weet dat. Wij weten dat allemaal. Hij deed dit in een volle concertzaal. Hij is zo links en belgicistisch als de pest. Baeten, Vandenberghe, Daan,... 1 pot nat. En dat jij dat niet snapt, Marie-José, is uw probleem, maar stop dan met je af te vragen waarom de Vlamingen niet meer naar de Bedevaart komen.
|
|
|
#60 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Jij hebt het steeds over de handeling van Daan (een man die ik totaal niet ken), maar op mijn gestelde vragen geef jij ook geen antwoord. Was jij een getuige van heel dit gebeuren rond Daan, of weet jij dit ook maar van horen vertellen? |
|
|
|