![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat er echter wél geweten is, is dat PET flessen meer zuurstofdoorlatend zijn dan glazen flessen. De houdbaarheidsdatum voor (zuurstofgevoelige) dranken in PET is dan ook pakken lager dan in glas. Wijn in PET zal dus niet voor morgen zijn ![]()
![]() |
#42 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Effe googlen en we kwamen uit op de webstek van een zekere Dirk Pieters, één van onze talrijke volksvertegenwoordigers:
http://www.dirkpieters.be/commissies.htm (moeilijkheden met het copy-pasten van de tekst op deze webstek) Uit verschillende internationale studies blijkt ook dat het verschil in milieubelasting minimaal is.
Out of the blue, into the black Laatst gewijzigd door Turkje : 25 april 2005 om 12:32. |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet echt een reden dus om een en ander maximaal te verguizen//belasten, respectievelijk op te hemelen als alleenzaligmakend.
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik stel voor dat men gewoon kraantjes op straat zet en daar kan iedereen gratis water van drinken. Geen gezever meer over herbruikbaar of pet of glas of pvc flessen. GEwoon effe aan de kraan gaan lurken en uwen dorst is gelaafd.
Ik denk dat ik aandelen in een kraantjesfabriek ga kopen.... Gratis is natuurlijk niet echt gratis he. We heffen per kraantje per dorp gewoon een extra belasting he. De gemeente krijgt de waterrekening en zal die natuurlijk doorrekenen aan de burgers. Maar ja men moet al een echt onverbeterlijke verzuurde mens zijn om over zulke futiliteiten te vallen. Dat zou pas milieuvriendelijk zijn.....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() En voor diegene die graag spijkers op getapt water willen gaan zoeken als ge liever water met gas drinkt dan verbinden we dat kraantje ook met de gasleiding he...
Wel best geen sigaret in uwe gaffel houden als ge wilt drinken he...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() men zou beter een voorbeeld aan mij nemen. Niet zeveren, niet lullen.. maar vullen...
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() Nu zullen der weer ettelijke met hunne wijsvingen naar hun voorhoofd wijzen bij het eerst lezen van mijn schitterend voorstel. Edoch er zijn ontelbare voordelen aan verbonden hoor.
Ik stel voor dat men op iedere straathoek een kraantje zet. Dat wil dan toch zeggen dat men om de 100 meter wel een kraantje zou moeten vinden min of meer. Bon nu zit iedereen thuis aan zijnen tv te drinken op zijn eentje (of met zijn familie). maar dan moet je buiten als je water wil drinken. Dus dan ga je naar je lokaal tappunt en lurk je je buikje vol. Wis en zeker zal de Jef van in 't straat ook juist dorst hebben en vlak voor je of na je willen drinken. En zo geraak je aan de praat en wordt het een gezellige boel... een openlucht cafe als het ware maar dan met water. Zeg nu zelf dat is toch veel gezelliger. Dit voorstel roept de verzuring een halt toe. Voor diegen die nu twee vingers naar hun voorhoofd hebben wijzen zal ik nog verder gaan met de goede kanten te belichten van mijn toch wel schitterend voorstel, zeg ik in alle mij kenmerkende bescheidenheid. Bon omdat er nu dag en nacht meer beweging zal zijn op straat door al die dorstige burgers zal er ook een nieuw soort van sociale controle ontstaan. Loopt er een verdacht individu door de straat die zal op zijn tellen moeten passen want er lopen altijd wel dorstige individuen rond die ervoor zullen zorgen dat inbrekers minder kans hebben om ongestoord te werk te gaan. Tevens zal door al het volk dat op straat loopt het ook voor handtassentrekkers en andere struikrovers moeilijker zijn om ongestraft weg te geraken. Als dorstig manpersoon zult ge toch niet toelaten dat 10 meter verder een oud sjakoske van haar oud vrouwtje beroofd wordt he... Neen als die dader voorbij komt gelopen dan spuit ge met uw kraantje die pipo nat en ge gooit een stuk zeep aan een koordeke (bij ieder kraantje standaard te leveren) voor die zijn voeten zodat die op zijne smikkel valt en kan ingerekend worden met een gebroken staartbeen. Door mijn voorstel zal niet enkel de verzuring te lijf worden gegaan, maar ook hetgeen men noemt de kleine criminaliteit zal terug kunnen worden gedrongen. tjonge ben ik geniaal of ben ik geniaal.....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 25 april 2005 om 14:40. |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ook. Gekookt. |
|
![]() |
![]() |
#51 |
Gouverneur
|
![]() Net als de hoge verkeersboetes waren de eco taksen een manier om de brave burger geld uit de zakken te kloppen onder het mom van veiligheid en milieu. Telkens als ik mijn winkelwagen vulde in Auchan met flessen mineraal water die 30% goedkoper waren dan in België vroeg ik me af of die Fransen nu echt zoveel minder milieubewust waren dan wij. Dat Stevaert, Dua en hun linkse kliek gewoon toe geven dat het geld om hun populistische gratis politiek op is en zich hierbij niet als hypocrieten opstellen.
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb je er al eens bij stilgestaan dat we het hele CO2-uitstootprobleem kunnen oplossen, als we dieë verdomde CO2 die ons klimaat opwarmt in de waterleiding pompen en zo spuitwater aan huis (en in café) leveren - zonder ecoverpakking noch belasting... |
|
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gratis politiek alleen voor de have-nots, en niet meer voor de have's, van nu af...dan zullen we eens zien welke hypocrieten het meeste lawaai maken. |
|
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#56 |
|
![]() gas geven he gas geven...
gewoon een pijp in iedere koe haar gat steken ...
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() daarbij hebde het al gepoefd Raven ? Wie weet is dat heel lekker van smaak he ?
Mijn moeder zei altijd : eerst proeven en dan kunde nog zeggen dat ge het niet lust...
![]() |
![]() |
#58 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
www.ivio.be/afvalreductie/afvalpreventie.asp En dit: www.ivarem.be/Publicaties/milieuwijzer/milieuwijzer%2026.pdf Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De eerste link die ik geef ( www.gezinsbond.be/html/actuele-standpunten/dossier_duurzame_ontwikkeling.pdf ) verwijst naar een studie van de Bond Beter Leefmilieu (zie hoofdstuk 5.3.1.) In dat hoofdstuk kunt u lezen: "Volgens een studie van de Bond Beter Leefmilieu zou vooral het transport van essentieel belang zijn om te bepalen welke verpakking het meest milieuvriendelijk is. In België, waar afstanden tussen winkel en fabriek relatief klein zijn, komen herbruikbare verpakkingen het best uit de vergelijking" De betreffende studie zélf is te vinden onder volgende link: www.bblv.be/dl.php/19/1/.pdf In het besluit op pagina 39 wordt duidelijk gesteld dat hervulbare verpakkingssystemen te verkiezen zijn, zowel voor melk, wijn als water. In het literatuuroverzicht zijn de resultaten weergegeven van verschillende vergelijkbare levenscyclusanalyses. De studies die de Belgische situatie weergeven (met de typische transportafstanden voor distributie van maximum 100 á 200 km) komen op één na tot het besluit dat hervulbare drankverpakkingen te verkiezen zijn boven éénmalige. Verder zijn nog de resultaten van een aantal Europese studies weergegeven die varieren van neutraal (bvb Finland: zéér grote afstanden) tot een uitgesproken voorkeur ten opzichte van hervulbare verpakkingen. Besluit volgens de studie: "Op basis van de resultaten van beschouwde studies kunnen we dus besluiten dat een verpakkingssysteem met hervulbare flessen op milieugebied te verkiezen is". |
|
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |