![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Gouverneur
|
In het Nieuwsblad staat vandaag een artikel dat, een interview met een nazaat van Jan Breydel, en in dat artikel wordt gezegd dat Breydel wel degelijk heeft meegevochten, wie zal ik nu geloven: leugenaar thePiano of het Nieuwsblad, het wordt een moeilijke keuze.
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#43 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#44 |
|
Banneling
|
Humor ontgaat u dan ook volledig. Bent u toevallig van Brabant (ergo vandaag in rouw
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
#47 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Ach mensen vandaag het feest der nederlandstalige in belgie. binnenkort feestdag van DE BELGEN. Laten we het feestelijk houden!
Zo een discussies die teruggrijpen en staven op argumenten uit middeleeuwen.. daar is weinig belg in geinteresseerd. Weinig belg dat nederlands spreekt wil Belgie splitsen.. zijn allemaal druk bezig centen te verdienen.. gezinneke uit te bouwen gelukkig te worden.. willen stabilieit en dat is iets wat Belgie -hoe raar het hier soms ook gaat- kan geven. Ik zou zeggen LEVE BELGIE! samen staan we sterk! Als we steeds maar moeten kijken "die denkt precies anders".. kan je alles ontbinden tot enkel nog ieder voor zich overblijft. Ik zie niks in een onafhankelijk vlaanderen en zou er ook niet fier op kunnen zijn. Het heeft me niks gegeven. Het was Belgie die me alles gegeven heeft. De nederlandstalige zowel als de franstalige. Allen hebben we ook tegen de Duitsers gevochten etc.. Vlaanderen heeft nu wat bevoegdheden.. maar of het beter is.. ik weet niet. Belgie is klein maar vlaanderen is nog kleiner. En het is mischien het aantal inwoners dat telt volgens sommige.. bij bedrijfsleiders enzo niet hoor.. eerder 'och die groot uitgevallen achtertuin'. Ik zie dat de Belgen zich Belg voelen. En nee we zijn niet allen patriotten. Toch niet in het alledaagse leven.. wanneer er speciale gebeurtenissen zijn zie ik toch die trotsheid wel. Ik zie eerder heil in onze 9 (!) provincies. Waar brabant 1 provincie is. En die provincies zelf instaan voor welke taal er daar gesproken wordt. Dus in brabant kan dat nederlands (zeker want beschermd) + frans + duits + japans who cares. Ik heb nu de voorbije dagen veel met 'walen' omgegaan.. en t zijn just dezelfde als welle zenne. Ge verstaad ze moeilijker Ik moet vaststellen dat alle veranderingen hier gebeurt zijn door mensen met een ideologie zoals 'ik wil een onafhankelijk vlaanderen' welke in de totale minderheid zijn enzo. terwijl de grote masse tevreden is hoe het is. Hebben die kleine groep dat het recht dingen te veranderen? Democratisch wel .. maar.. ach. Zo ik stop er even mee. Ben ff in een melige bui. Wil niet steeds aan cijfers denken. En beredeneren hoe we er per jaar nog 100 euro extra kunnen uitslaan. Hoe we er kunnen voor zorgen dat diegeen waarvan we denken dat ze anders zijn minder 'afpakken'. Het moeten niet altijd cijfers zijn.. soms zijn menselijke dingen ook argumenten.. ach.. ik stop voor vandaag en ga ene pakken. Op de gezondheid van de vlaams nationalisten! Prettige feestdag mannen.. Trol
|
|
|
#48 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#49 | ||
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Belgium lives ![]()
|
|
|
|
#50 |
|
Banneling
|
11 juni was voor mij een gewone drukke werkdag. En dat mag zo blijven. Geen kat(er) vraagt erom er een feestdag van te maken.
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
|