![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Goed zo, Geert.
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Sorry, maar die kerel is een van de meest laffe Vlaams-nationalisten die ik ooit ben tegenkomen (afgezien van Shiltz).
|
|
|
|
#43 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ssst Geert is een undercover-Belgicist... (maar zijn 'cover' houdt niet erg meer |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Van in het prille begin werd er voorspeld dat het geven en toegeven zou worden met de CD&V.
Het 'Vlaams' kartel bewijst elke dag een beetje meer dat het een goeie zaak was.... voor Belgique. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik ben geen lid van het NVA, doch ik stem er wel op. Ik vind het "mijn partij" zijn.
Kritiek van Vlaams (on)Belangers op een NVA-minister is natuurlijk een soort van oppositiepraat. Ik besteed er niet teveel aandacht aan. Dat Bourgeois bij de hoofdman van de bende van Laeken is geweest, vind ik alleszins geen probleem. Waarom zou Bourgeois aan Berten Bibber niet op een eerlijke en fatsoenlijke manier kunnen uitleggen wat er zo hindert in de Vlaamse regering om een behoorlijk beleid te kunnen voeren, namelijk de onvoldoende doorgedreven staatshervorming .... Waarom zou Bourgeois er niet kunnen uitleggen wat de NVA precies bedoelt met visies zoals dat in een moderne demokratie onverkozen staatshoofden een anakronisme zijn. Zoals de zaken nu staan: mijn stemgedrag is niet gewijzigd. (en mijn sympatie voor 90 procent van de kiezers, en 10 procent van de verkozenen van het Blok is ook ongewijzigd. En mijn afkeer voor de rest van het Blok is ook al ongewijzigd. Eigenlijk is deze draad dus een onzin-draad) |
|
|
|
|
|
#46 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
en het is le roi die bepaalt waar er over gepraat wordt.... en waarover niet. Nog een jaar en het zijn ultieme verkiezingen. Een oppergaai moet vooruitziend zijn terwille van het behoud van zijn Belgische troon dus worden er effen nagels met koppen geslagen. Bourgeois moet toch zwijgen dat hij zweet dus het spel mag hard, gemeen en typisch Belgisch gespeeld worden. Of wat dacht je dan? Het is dus van braaf binnen de Belgische krijtlijntjes lopen voor 'Vlaamse' Bourgeos. De Vlaamse 'solidariteit' mag niet meer in vraag gesteld worden en last but not least, géén sprake meer van hele of gedeeltelijke splitsingen van de sociale zekerheid, zoniet.... Dada 'Vlaamse' carriere van Bourgeois.
|
|
|
|
#48 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Knuppel was dus die vervelende vlieg die constant rond Bourgeois z'n kop zat te zoemen toen hij bij de Koning zat.
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Om den wille van het smeer (ofte een postje boven de kiesdrempel) ging Bourgeois in zee met een royalistische partij. Dat plaatst hem in een onmogelijke positie om een gesprek met de vorst te weigeren (zoals Dillen indertijd) Dat kan hij tegenover zijn kartelmaten niet maken. En als je naar Laken gaat, dan is het uiteraard niet om de koning te gaan schofferen. Vervolgens moet je in het achterhoofd houden dat de eenheid van België gewenst is door de monarchie. Reken dus maar dat Geerts gestoei met de VRT niet direct hét onderwerp van gesprek zal geweest zijn. Het is bijna een zekerheid dat hij zijn communautair huiswerk zal meegekregen hebben. Logisch. Hij kan met zijn N-Va een deel Vlaamsgezinden sussen met wat pseudo-separatisme in de marge: B-H-V-gedruis, wat gekronkel in de (Brusselse) rand, wat stoerdoenerij aan de Vlaamse Kust en meer van die bezigheidstherapietjes. Waar Bourgeois voor België nog écht nuttig kan zijn: hij heeft de kans om als kleine garnaal op het grote politieke schaakbord stokken in de wielen te steken van de echte grote jongens die eventueel een gevaar voor België zouden betekenen. Zijn VB-afkeer legt hem dus geen windeieren: daarmee is hij m.i. (en wat betreft Albert II) goed bezig: blijven doorgaan is de boodschap voor Geert. In ruil voor een postje op schoot van de tsjeven, zal hij nu wschl. braaf beloofd hebben zijn kwek te houden i.v.m. heikele zaken, zoals b.v. de splitsing van de sociale zekerheid, en denkoefeningen �* la Warande-groep. Ik vermoed dat het rond Geertje de volgende hete politieke maanden héél stillekes zal worden, tenzij hij uitgerangeerd zou worden wegens koppig gedrag. Herinner u hoe Frank Vandenbroucke een toontje (en een regeerniveau) lager zong na z�*jn onderonsje met Albert II. A man's got to do, what a man's got to do. Dus: hup Geert Bourgeois: keep up the good work.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 28 januari 2006 om 21:27. |
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Heb je het gezien, Giserke? |
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zolang dat een Belgicistische, royalistische partij is, zitten wij Belgicisten op ons gemak.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 28 januari 2006 om 21:39. |
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#53 |
|
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
Zo kan 'ie wel weer hoor... Ik heb duidelijk genoeg gesteld dat ik deze actie van Bourgeois niét verstandig vind en ik zal geen enkele poging doen het goed te praten, maar het enthousiasme waarmee de Belangers en belgicisten schouder aan schouder op deze zaak springen is toch lichtjes overdreven.
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Schepen
|
Citaat:
"Freedom comprises of more than the abscence of boundaries en burden, because one feels still imprisonned when one doesn't percieve options and possibilities. Therefore, freedom is often the opposite of being unattached." "Matter doesn't matter, only interactions matter" Me & my autism |
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Schepen
|
Superstaaf lijkt me niet gebiologeerd door het Vlaams Belang. Z'n aandacht bereikt systematisch het Vlaams Kartel. Zou het kunnen dat dat laatste hem meer zorgen baart?
"Freedom comprises of more than the abscence of boundaries en burden, because one feels still imprisonned when one doesn't percieve options and possibilities. Therefore, freedom is often the opposite of being unattached." "Matter doesn't matter, only interactions matter" Me & my autism |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Burger
|
Wanneer ik over een paar jaar de touwtjes in handen heb zal het er iets harder aan toe gaan, wa niet wegneemt dat ik Bourgois nen heel sympathieke en intelligente man vind.
En als er iets is waar de N-VA voor staat, dan is het wel intelligent Vlaams-Nationalisme. Dat wilt zeggen dat ge uw vijanden kent, en ge de dialoog aangaat. Ik durf ervoor wedden dat de Geert de koning is goed heeft laten weten waar het op staat. Goed zo Geert Laatst gewijzigd door tasmdevil : 29 januari 2006 om 04:53. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Minister
|
Citaat:
Maar indien ze consequent zouden zijn, dan zouden ze evengoed fulmineren tegen hun eigen parlementariërs. Om nogmaals PDW van het VB te citeren : 'Ik zweer getrouwheid aan de koning, gehoorzaamheid aan de grondwet en aan de wetten van het Belgische volk'. Wat een verrader !! |
|
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Er is trouwens heel wat heisa geweest over de fysieke afstand die ze diende aan te houden tegenover de door jullie betoelaagde 'Monseigneur'. Schrijf geen leugens.
|
|
|
|
#60 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Le roi weet zich nu verzekerd van de steun vd leiding vd n-va: "Van verraad tot verraad naar het behoud van de Belgische Staat". Triestig.
|
|