Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2003, 16:37   #41
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Waarschijnlijk wel, maar men moet zowel de MOED hebben �*ls de flamboyante verschijning als het ontegensprekelijke charisma dat PF had.
Geen van de verdere LPF kopstukken hadden die eigenschappen samen.
het LPF heeft het enkel kunnen verbrodden door hun eigen ongelooflijk amateurisme op politiek vlak, en inderdaad omdat ze totaal niet voorbereid waren op zulk groot aantal zetels.
Je kan dat die mensen zelf geeneens kwalijk nemen. Heel de partij werd gewoon gedragen door PF.
De LPF'ers waren niet alleen amateuristisch, ze waren ook niet normaal (zie hysterische figuren als Winny de Jong en contactgestoorde ruziemakers als Heinsbroek en Bomhoff) en niet representatief (Mat Herben is meer iemand voor kantoorwerk achter een bureau dan voor een leidinggevende functie in de schijnwerpers). Pim zou men er inderdaad wel op aangesproken hebben als ze anders ook zo waren gaan knoeien, maar waarschijnlijk was dat niet zo duidelijk gebeurd en anders waren ze wel de fractie uitgegooid. De natuurlijke leider die dat zooitje ongeregeld heel erg nodig had was weg. En ja, dat je voor een lijst die je in alle haast moet samenstellen niet de beste kwaliteit kan vinden, is ook niet zo verwonderlijk.

Citaat:
In dat geval zouden CDA en VVD helemaal niet de huidige koers hebben aangevat.
Oh, dat denk ik wel. Meeliftend op het succes van de LPF en maar al te graag bereid om mee te regeren, net als in Rotterdam. In Rotterdam was Pim zo aardig om CDA (5 zetels in de gemeenteraad) en VVD (4 zetels) elk 2 dus samen 4 wethouders te geven tegenover slechts 3 wethouders voor LR (16 zetels, 1 van de 17 verkozenen was toen al als onafhankelijke in de raad gaan zitten, tegen de afspraken in overigens). Merk op dat Rotterdam het met 7 wethouders wel kan waar Antwerpen het met 10 wethouders niet lukt, maar dat terzijde. Als Pim maar minister-president mocht worden zou die waarschijnlijk net zo royaal geweest zijn op landelijk niveau. Dat was overigens ook in z'n eigen belang, want zoveel goede kandidaat-ministers had 'ie niet. Die CDA'ers en VVD'ers zouden zich dan wel netjes moeten houden aan de beleidslijnen van Pim, maar dat zouden ze ongetwijfeld gedaan hebben.

Citaat:
Wat D66 betreft. Als ik de verkiezingsprogramma's volg, de debatten en vooral die oude voorman van D66, die ook nog eens een verhouding zou gehad hebben met Gretta van Arafat, maar ik kan verdomd op zijn naam niet komen: jawel! HANS VAN MIERLO!
Enfin, voor dienen De Graaff zou ik gestemd hebben denk ik, voor Van Mierlo zeker! maar ik weet begot hun programma niet! het klinkt alleen zo goed in mijn oren. En ik weet geeneens welke richting ze uitgaan.
zou ik een d66 stemmer zijn moest ik Nederlandse zijn? (oeps... nationaliteit belangrijk!?)
Wat is trouwens het equivalent van D66 in Belgie? Waar zit de Belgische Hans van Mierlo? Waar zit de forum Hans van Mierlo?
Waarom zo plotseling belangstelling voor Hans van Mierlo? Die is toch al een aantal jaren uitgerangeerd, zoals dat heet. Wel Minister van Staat en dat word je niet zomaar in Nederland, maar toch.

D66 is een links-liberale of progressief-liberale partij. Een tegenhanger van de conservatief-'liberale' VVD, maar D66 zit wel met de VVD samen in de liberale fractie in het Europees Parlement. Ze zijn in Vlaanderen te vergelijken met Spirit denk ik, of met de linkervleugel van de VLD. Voor het programma kan je wel terecht op http://www.d66.nl denk ik.

De forum-Hans van Mierlo, tja, da's moeilijk, Superstaaf misschien?
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2003, 17:10   #42
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Er hoeven nu toch geen taboes meer te worden doorbroken?
Ah nee? Probeer eens kritiek te leveren op de multicuktuur, de aggresiviteit en de achterlijkheid van de islam of nog op de overlast vanwege de noord-afrikaanse allochtonen.

Ge zult wat meemaken.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2003, 17:46   #43
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Ah nee? Probeer eens kritiek te leveren op de multicuktuur, de aggresiviteit en de achterlijkheid van de islam of nog op de overlast vanwege de noord-afrikaanse allochtonen.

Ge zult wat meemaken.
In België misschien wel, maar in Nederland is dat allemaal normaal bespreekbaar.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2003, 14:26   #44
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
De meeste politici van de meeste partijen zijn gewoon middelmatig. En zelfs diegenen die een beetje beter zijn dan anderen doen gewoon mee met de massa.

Om taboes te doorbreken en revolutionaire ideeën te doen werken eb je uitzonderlijke mensen nodig.
Er hoeven nu toch geen taboes meer te worden doorbroken?

En inderdaad, de meeste politici zijn middelmatig, dus zo moeilijk is het niet om op te vallen. Zolang je maar niet dom bent of zo'n uitstraling hebt.
Is het niet een unieke figuur als Fortuyn die ervoor gezorgd heeft dat die taboes zijn doorbroken?

Volgens mij heeft Fortuyn de loop van de geschiedenis in Nederland met één generatie versneld tegenover de andere Europese landen. In de huidige context kan dat het verschil uitmaken tussen een vreedzame oplossing van de samenlevingsproblemen of anders een grote burgeroorlog.

Lijkt mij toch een essentieel verschil. Als het model Fortuyn in Nederland blijkt te werken en de andere Europese landen erin slagen dit alsnog over te nemen, dan is de betekenis van Fortuyn niet louter van Nederlands, maar van Europees historisch belang.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be